Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
22 Eylül 2018, 21:30
#47081
bora açıklaman için çok teşekürler bugun arkaşaşımın Pulsar NS 200 kullandım dediğin gibi titreşim var oturuş pozisyonu da bana da tuhaf geldi ybr gibi rahat değil Şimdilik Motosikletim den memnunum
yalnız motosikletimin kornası arızalandı çırtlak ses vermeye başladı çok düşük kor nanın arka kısmında vida ile oynadım nafile tamirde olmaz sanırım ybr ye korna takan varmı hangi kornadan almak gerekiyor
Reklamlar
-
26 Eylül 2018, 15:32
#47082
Alisilin adlı üyeden alıntı
Karbüratör şamandırasının yönünü karıştırdım, bilen var mı arkadaşlar.
Bi taraf düz bi taraf oval.
Buradan Servis kitapcığını indirebilirsin https://drive.google.com/open?id=0B4...3M2eXQxZXIteWs
Sayfa 260 karbürotör ayarları var.
Burdanda kademe kademe karbürötürün söküm takım videosu var.
Kolay gelsin.
-
26 Eylül 2018, 17:23
#47083
seger tak necmi kırmızı olandan.
-
26 Eylül 2018, 22:40
#47084
newceri adlı üyeden alıntı
Sizi tanıyorum önceden de faydanız dokunmuştu. Teşekkür ederim.
Herbişeyini yaptım karbüratörü topladım, ince ayarlarını yaptım.
Buraya kadar sorun yok, yalnız tahliye borusundan sızıntıyı bir türlü kesemedim. Asıl onun için sökmüştüm.
sorunu buldum da tamir yöntemini bilemedim.
Alt haznenin ortasındaki sarı çubuk var, onun dibindeki bağlantısından sızıyor.
-
27 Eylül 2018, 10:19
#47085
Alisilin adlı üyeden alıntı
Sizi tanıyorum önceden de faydanız dokunmuştu. Teşekkür ederim.
Herbişeyini yaptım karbüratörü topladım, ince ayarlarını yaptım.
Buraya kadar sorun yok, yalnız tahliye borusundan sızıntıyı bir türlü kesemedim. Asıl onun için sökmüştüm.
sorunu buldum da tamir yöntemini bilemedim.
Alt haznenin ortasındaki sarı çubuk var, onun dibindeki bağlantısından sızıyor.
Videoda 7. saniyede sökülen vida, tahliye vidası. Eğer tam olarak ondan bahsediyor ve sızıntı yapıyorsa gördüğün gibi civata üstünde 2 tane conta var. Ya contalar hasar görmüş yada vidanın girdiği conta yuvasında sorun var. Vida ve contaları eline alıp, uygun contayı motosiklet tamircisi, oto sanai hırdavatcısı, cıvatacı gibi yerlerde bulabilme ihtimalin var. En son care yurddışı sitelerden uygun conta getirtmek. Kolay gelsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:05 ----------
Alisilin adlı üyeden alıntı
Sizi tanıyorum önceden de faydanız dokunmuştu. Teşekkür ederim.
Herbişeyini yaptım karbüratörü topladım, ince ayarlarını yaptım.
Buraya kadar sorun yok, yalnız tahliye borusundan sızıntıyı bir türlü kesemedim. Asıl onun için sökmüştüm.
sorunu buldum da tamir yöntemini bilemedim.
Alt haznenin ortasındaki sarı çubuk var, onun dibindeki bağlantısından sızıyor.
Olmadı iç lastikten deliğe girebilecek kadar kestiğin parçayı deliğe soktuktan sonra vidala gitsin. Düzgün yerlerden benzin aldığın sürece tahliye vidasıyla işin olmaz.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
-
27 Eylül 2018, 13:24
#47086
newceri adlı üyeden alıntı
Videoda 7. saniyede sökülen vida, tahliye vidası. Eğer tam olarak ondan bahsediyor ve sızıntı yapıyorsa gördüğün gibi civata üstünde 2 tane conta var. Ya contalar hasar görmüş yada vidanın girdiği conta yuvasında sorun var. Vida ve contaları eline alıp, uygun contayı motosiklet tamircisi, oto sanai hırdavatcısı, cıvatacı gibi yerlerde bulabilme ihtimalin var. En son care yurddışı sitelerden uygun conta getirtmek. Kolay gelsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:05 ----------
Olmadı iç lastikten deliğe girebilecek kadar kestiğin parçayı deliğe soktuktan sonra vidala gitsin. Düzgün yerlerden benzin aldığın sürece tahliye vidasıyla işin olmaz.
Sorun o vidada değil.
Videoda görünmeyen ve sökülüp takılmayan ince uzun bi çubuk var alt haznenin içinde.
Görevi herhangi bi sebepten (şamandra ayarsızlığı, iğne arızası v.b.) karbüratöre benzin dolarsa, fazla benzinin motora ya da filtreye dolmaması için tahliye borusundan dışarı atmak.
Çok ilginç ve mühim bi olay anlatayım.
İşlevine vakıf değilken sizin dediğiniz gibi düşünüp tahliye hortumunu tapayla kapattım. Şamandra da ayarsızmış.
3 gün motora dokunmadım işten güçten. marşa bastım çalıştı öyle bi duman atıyo ki hem de benzinle karışık.
Meğerse alt hzne benzin dolmuş tahliyeden boşalamayınca hava filtresi tarafına sızmış.
Filtre kutusunu doldurmuş oradan şanzımana bağlanan bi hortum sayesinde şanzımanı benzinle doldurmuş.
Yağı boşalttığımda tam 2,5 lt yağla karışık benzin çıktı.
3 kuruşluk bi hatadan sapasağlam motordan oluyodum.
Siz siz olun tahliyeyi tıkamayın.
Eski çıkma bi karbüratör bulmaya çalşcam bakalım.
Motoru kapatınca benzn musluğunu kapatnca sorun yok şimdilik.
Telefondan yazdım kusura bakmayın.
-
27 Eylül 2018, 15:01
#47087
Alisilin adlı üyeden alıntı
Sorun o vidada değil.
Videoda görünmeyen ve sökülüp takılmayan ince uzun bi çubuk var alt haznenin içinde.
Görevi herhangi bi sebepten (şamandra ayarsızlığı, iğne arızası v.b.) karbüratöre benzin dolarsa, fazla benzinin motora ya da filtreye dolmaması için tahliye borusundan dışarı atmak.
Çok ilginç ve mühim bi olay anlatayım.
İşlevine vakıf değilken sizin dediğiniz gibi düşünüp tahliye hortumunu tapayla kapattım. Şamandra da ayarsızmış.
3 gün motora dokunmadım işten güçten. marşa bastım çalıştı öyle bi duman atıyo ki hem de benzinle karışık.
Meğerse alt hzne benzin dolmuş tahliyeden boşalamayınca hava filtresi tarafına sızmış.
Filtre kutusunu doldurmuş oradan şanzımana bağlanan bi hortum sayesinde şanzımanı benzinle doldurmuş.
Yağı boşalttığımda tam 2,5 lt yağla karışık benzin çıktı.
3 kuruşluk bi hatadan sapasağlam motordan oluyodum.
Siz siz olun tahliyeyi tıkamayın.
Eski çıkma bi karbüratör bulmaya çalşcam bakalım.
Motoru kapatınca benzn musluğunu kapatnca sorun yok şimdilik.
Telefondan yazdım kusura bakmayın.
Şamadıra benzini kapatamıyor benim anladığım, hareketi kısıtlanmış da olabilir sanki.
Buhar tahliyesinden motora yağ girmesi kötü olmuş cidden, topu topu 1 litre yağ aldığını düşünürsek... Umarız ki motorun contaları zarar görmesin benzinden dolayı.
Gelişmeleri bekliyoruz, kolay gelsin.
-
27 Eylül 2018, 17:50
#47088
Alisilin adlı üyeden alıntı
Sorun o vidada değil.
Videoda görünmeyen ve sökülüp takılmayan ince uzun bi çubuk var alt haznenin içinde.
Görevi herhangi bi sebepten (şamandra ayarsızlığı, iğne arızası v.b.) karbüratöre benzin dolarsa, fazla benzinin motora ya da filtreye dolmaması için tahliye borusundan dışarı atmak.
Çok ilginç ve mühim bi olay anlatayım.
İşlevine vakıf değilken sizin dediğiniz gibi düşünüp tahliye hortumunu tapayla kapattım. Şamandra da ayarsızmış.
3 gün motora dokunmadım işten güçten. marşa bastım çalıştı öyle bi duman atıyo ki hem de benzinle karışık.
Meğerse alt hzne benzin dolmuş tahliyeden boşalamayınca hava filtresi tarafına sızmış.
Filtre kutusunu doldurmuş oradan şanzımana bağlanan bi hortum sayesinde şanzımanı benzinle doldurmuş.
Yağı boşalttığımda tam 2,5 lt yağla karışık benzin çıktı.
3 kuruşluk bi hatadan sapasağlam motordan oluyodum.
Siz siz olun tahliyeyi tıkamayın.
Eski çıkma bi karbüratör bulmaya çalşcam bakalım.
Motoru kapatınca benzn musluğunu kapatnca sorun yok şimdilik.
Telefondan yazdım kusura bakmayın.
Tanım hatası oluyor sanırım. 7. saniyedeki o vidayı açtığında altta bağlı hortumla benzin yere dökülüyor. Senin sorunun şamandıra-vana ayarsız veya arızalı olması. Fazla benzinin tahliyesi gibi bir durum yok yani. O vida tamamen sıkılması gerekiyor.
Linkteki karbürotör temizliğinin resimli anlatımını bilgisayarda indirip etap etap tekrardan yapabilirsin. https://drive.google.com/open?id=1rI...lneHDUra1KE1Ws
Sorunun şamandıra ve ya şamandıranın bağlı olduğu vanası. Bu ikisinden biri görevini yapmadığından sürekli akan benzin hazneyi taşırıp pistona, piston dolunca hava filtresi haznesine, kartere bağlı hortumla, benzin kartere doluyor. Bu gibi durumlara karşı yapılmış bir emniyet tahliye valfi-vidası-hortumu-zımpırtısı durumu yok. Bu söylediklerim 2008 öncesi ybr karbüratörü için geçerli. Farklı karbüratörde emniyet tahliyesi olabilir.
Musluğu kapatsan bile halen pistona hortumdaki benzin gitmeye devam edecektir. Acil müdehale etmelisin. Alt hazne dolduğunda benzini kesecek vana-şamandıra sistemini düzeltmelisin.
Bu videoda 6:58de şamandıra ve vanasının görevini tam olarak anlayabilirsin. Şamandıra hatalı montaj, şamandıra yamulma durumu olabilir.
Video 5:10 da vana ve şamandıranın montajını-contalarını-yayını-yönünü görebilirsin
Bu videoyu izlemelisin.
Bu vatandaş 2008 altı karbürotörü gayet güzel video yapmış
Buda güzel
-
27 Eylül 2018, 21:14
#47089
Arkadaşlar ybr 125 esd'nin orjinal aküsünün ortalama ömrü kaç senedir ? ve kışın akü bitmemesi için kaç günde bir çalıştırmak yeterli olur ?
-
27 Eylül 2018, 21:34
#47090
arkadaşlar motorumu scooter almak için satıyorum.
detaylar linkde
burdan alan olursa iyi bir güzellik yaparım
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...05739253/detay
-
27 Eylül 2018, 21:42
#47091
Fuatt39 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ybr 125 esd'nin orjinal aküsünün ortalama ömrü kaç senedir ? ve kışın akü bitmemesi için kaç günde bir çalıştırmak yeterli olur ?
2013te aldığım akü 2018de bitti.
-
27 Eylül 2018, 22:27
#47092
Fuatt39 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ybr 125 esd'nin orjinal aküsünün ortalama ömrü kaç senedir ? ve kışın akü bitmemesi için kaç günde bir çalıştırmak yeterli olur ?
Selamlar.
Akü konusu YBR de karışık biraz. Fabrikanın koyduğu genelde 1 ile 2 yıl arası dayanıyor. Kaliteli ise 3 gidiyor.
Sulu akü kullanıyorsanız yazın buharlaşmadan dolayı su sıvı eksiltme olabiliyor. Ona dikkat etmek gerek.
Kışın akü bitmemesi için motosikleti olduğu yerde çalıştırmak çözüm değil, şarj sistemi gereği belli bir devirin üzerinde çalışması gerekiyor. Sürmeniz gerek, 20-30 km 2 veya 3 hafta da bir mutlaka sürün. Hem sizin de kaslarınız motosiklet disiplinini unutmamış olur.
Benim de 2 ay 3 ay kullanamadığım zamanlar oluyor mutlaka, o esnada aküyü eve çıkartıp küçük bir akü şarj kitiyle haftada bir şarj ediyorum. Bu şekilde 2 sene rahat gidiyor, 3 yıl kullandığım da oldu.
En iyisi mümkün olduğunca yolda olmak.
Sevgiler...
-
27 Eylül 2018, 22:42
#47093
Tekpiston adlı üyeden alıntı
Selamlar.
Akü konusu YBR de karışık biraz. Fabrikanın koyduğu genelde 1 ile 2 yıl arası dayanıyor. Kaliteli ise 3 gidiyor.
Sulu akü kullanıyorsanız yazın buharlaşmadan dolayı su sıvı eksiltme olabiliyor. Ona dikkat etmek gerek.
Kışın akü bitmemesi için motosikleti olduğu yerde çalıştırmak çözüm değil, şarj sistemi gereği belli bir devirin üzerinde çalışması gerekiyor. Sürmeniz gerek, 20-30 km 2 veya 3 hafta da bir mutlaka sürün. Hem sizin de kaslarınız motosiklet disiplinini unutmamış olur.
Benim de 2 ay 3 ay kullanamadığım zamanlar oluyor mutlaka, o esnada aküyü eve çıkartıp küçük bir akü şarj kitiyle haftada bir şarj ediyorum. Bu şekilde 2 sene rahat gidiyor, 3 yıl kullandığım da oldu.
En iyisi mümkün olduğunca yolda olmak.
Sevgiler...
Cevabınız için sağolun. Zaten en kötü ihtimalle 2 haftada bir 20 km falan gezerim motor tamamen yatmayacak. Bir de akü tamamen bittiğinde ayak marşıyla çalışmasında bi sorun olur mu yoksa sorunsuz çalışır mı ?
-
28 Eylül 2018, 15:32
#47094
Fuatt39 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ybr 125 esd'nin orjinal aküsünün ortalama ömrü kaç senedir ? ve kışın akü bitmemesi için kaç günde bir çalıştırmak yeterli olur ?
Ybrde 2008'de üstündeki akü 5 yıl(sulu), sonraki 4 yıl(kuru-kalitesiz) , ondan sonrakini son 1 yıldır (kuru-orta kalite) kullanıyorum. Araban üreticisinin taktığı akü 2010 dan bu yana kullanıyorum.İki kere lambaları açık bırakma nedeniyle boşaldı. Çıkartıp desülfatör ile 3'er gün şarj ettim halen kullanıyorum. Akü ömrü kullanım koşullarına-kalitesine göre değişen bir durum. Akü ömrü 3 sebeple kısalır 1-Aşırı şarj, 2- kapasitesinin üstünde akım çekme 3 - Boş olarak bekletme.
Tek marj sırasında aküden kullanılan elektriğin yerine dolması için rolanti devri üstünde 2-5 km yol yapılması gerekiyor. Akü boş kalmasından dolayı zamanla plakalar kısa devre yaparak giderek voltajı düşecektir. Bunun dışında ölü-boş akü ile dolaşmanın-ayakla basarak çalıştırmanın zararı ybr için yoktur sanırım. (Arabalarda bilgisayar-hafıza gibi durumlar olduğundan boş akü ile kullanılmaz)[COLOR="Silver"]
Ybr de 12.8 volt altında marşa basmaz. Buda genelde lambalar yanıyor fakat marşa basmıyor diye arızalı olduğu düşüncesine neden olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:43 ----------
babaçi adlı üyeden alıntı
fotoğraf bizzat kendim ve şahsım tarafından çekilmiştir
bu arada hamdinin motor yakıtta %20 bizden az yakmıştır,yolda bir ara kapıştık,mete ulen bu herif 150'mi yapıyor filan demeye başladı kendi kendine
125cc ile 150 cc arasında hemen hemen hiç bi fark yok benim gözümde,
hiç bir
ybr kullanıcısı 150cc olduğu veya rahat olduğu için cbf'e özenmesin.
sağlamlıkta
ybr fark atar
yakıtta
ybr fark atar (attı zaten %20 daha az)
son hızda hiç bir fark yok
rahatlık desen ben söylenilen rahatlığı henüz göremedim
bariz tek fark görüntü arkadaşlar cbf biraz daha kalıplı ondan başka bir üstünlüğü yok.
Tam 8 yıl önce, arkadaşın yorumu. İşte bu yüzden bir türlü vazgeçemiyorum tatlı sıpadan. Asıl sebep garaj yok, sıpayı kapıdaki demire bağlıyorum kimse elleşmiyor. Yüksek cc motor olsa 3 güne panelvan arkasına atıp giderler. Fakat ybr mi gönülden sevdiğim gerçeğini değiştirmiyor.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
-
29 Eylül 2018, 17:14
#47095
benimde çok motorum oldu akü bittiğini hıç görmedim 2 liraya saf su alırım herzaman evimde vardır aküyü belli aralıklar ile su seviyesini kontrol ederim eksikse tamamlarım şarj cihazımda var bir gün şarja bağlarım tamamdır 3 yıldan beri orjinal kendi aküsü üzerinde hiç bir sorun yok
-
29 Eylül 2018, 21:37
#47096
Mayıs ayı içinde arkadaşıma ait 2009 model YBR125'e bakım yapmıştık, çok da keyifli bir gün geçirdik.
Sizlerle de paylaşmak istedim;
https://ortac.net/2018/05/14/mavi/#more-3457
-
30 Eylül 2018, 11:04
#47097
Tekpiston adlı üyeden alıntı
Eline sağlık çok güzel olmuş.
Benimki de 34 bine geldi hiç böyle bi bakım görmedi. Yağ buji hava filtresi devam şeklinde.
Buarada haberdar et demiştin, benzin karter contalarına zarar vermemiş, dün 30 km kadar zorlayarak yol yaptım bi sıkıntı yok
-
08 Ekim 2018, 22:16
#47098
ARKADAŞLAR ÖN FRENİ HER SIKTIĞIMDA KÜT SESİ GELİYOR ÖN AKSAMDAN. TEKERİ BALATALARI DİSKİ ISIRGANI ELLEDİM NERDEN OLDUĞUNU BULAMADIM. NASIL ÇÖZEBİLİRİZ. GEÇENLERDE GİDON BİLYALARLA İLGİLİ SORUN VAR DENMİŞTİ. ÜSTÜNE GİTMEDİM. BÖYLE GİDER Mİ YADA ÇOK TUTAR MI
-
13 Ekim 2018, 14:26
#47099
merhaba arkadaşlar benim ybr esd dende şıkırtılı bi ses geliyo gaza basınca o ses hızlanıyor (motorun sesini bastırıyor nerdeyse) ve arkadanda
hafif tıkırtımsı bi ses gelip gidiyor.
sorum şu bu ses ilerleyen zamanlarda motosiklete zarar verir mi?
o arkadan hafif gidip gelen tıkırtımsı ses nedir?
krank gibi bi ses yok tak tuk pat pat gelmiyo ses ve yakıt tüketimi iyi 110 a cok rahat cikiyor
-
13 Ekim 2018, 17:01
#47100
Zincir gevşek-gergin ya da yağsız olabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 26 kullanıcı var. (0 üye ve 26 misafir)
Bu Konudaki Etiketler