ben iki tane 500 ml balata spreyi bitirdim yikadim sildim kuruttum yinde arka frenden ciyaklama sesi gecmedi
ben iki tane 500 ml balata spreyi bitirdim yikadim sildim kuruttum yinde arka frenden ciyaklama sesi gecmedi
kardesim esd karburatorumü acip temizledin nasil yaptin bende full el aleti var elimde yatkin kolaymi karburator temizligi
bu arada dun arkadasim motoruma bindi on disk frenin bitmis acil degistir dedi ozamn bende beraber yapalim hemen diske zarar vermesin dedim yamaha yi aradim on balataya 120 tl dedi cok geldi fiyat sirkecide bir motorcuyu aradim brenta marka italyan mali 55 veririm dedi gittik hemen orada 55 tl brenta balatayi arkadasla degistirdik uzerinden cikan balata resmen demiri kalmis tamamen bitmisti cok iyi oldu ama balata ladtigi tutuyor ve frenleme zayif yeni oldugundan yapar alisacak sonrasinda iyi olacak dediler balata yi kullanayim yorum da yapicam orjinal pahali brenta marka 55 tl
bu arada dun arkadasim motoruma bindi on disk frenin bitmis acil degistir dedi ozamn bende beraber yapalim hemen diske zarar vermesin dedim yamaha yi aradim on balataya 120 tl dedi cok geldi fiyat sirkecide bir motorcuyu aradim brenta marka italyan mali 55 veririm dedi gittik hemen orada 55 tl brenta balatayi arkadasla degistirdik uzerinden cikan balata resmen demiri kalmis tamamen bitmisti cok iyi oldu ama balata ladtigi tutuyor ve frenleme zayif yeni oldugundan yapar alisacak sonrasinda iyi olacak dediler balata yi kullanayim yorum da yapicam orjinal pahali brenta marka 55 tl[/QUOTE]
Kendim sordum kendim cevapliyayim bari
Arkadaşlar arka balata ne yaptıysam aşırı ötme sesini kesemedim şöyle yaptım nalburdan en ince bir tabaka zımpara ve balata temizleme spreyi aldım arka jantı soktum balatam orijinal yeniydi kampanayi bir güzel balata spreyi ile temizledim en ince zımpara ile 15cm parçalara ayırdım ve kampananin içini bir güzel ziparaladim ( zımpara ince olduğundan hiçbir zarar vermiyor ) ama zipara bitene kadar içini lastiğin yönü nasılsa o şekilde ziparalayin bastırarak tekrar sprey ile temizledim montajını yaptım şuan 4 günden beri 300 km yaptım hiçbir ses yok herhalde düzeldi inşallah bir daha olmaz ben
Ön balatamda bitmişti orijinali pahalıydı brenta marka aldım taktım hiç bir sorun yok çok güzel tutuyor ve zaman gectikce alıştı orjinalin yarı parasına aldım arada bir fark yok
Ybr 125 esd 2012 model motorum için yan çanta demiri arıyorum ama hiç bir yerde bulamadım. Aliexpresste falan var mıdır?
Ben geçen sene aşağıdaki linkten aldım. Orijinal GIVI PL2104. Ambalajında, sıfır ve faturalı ürün. Montajını kendim yaptım. Ben de ürünü çok zor bulmuştum. Yurt dışında bile çok az.
https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-motosiklet-ekipmanlari-aksesuar-tuning-ybr-125-givi-yan-canta-demiri-set-580871703/detay
YBR için depo yan pad bulamadım acaba YBR ye uyumlu tank pad ve depo yan pad kullanan var mı ? Link atabilir misiniz ?
iki gün sonra ilk uzun yluma çıkacağım, antalyadan balıkesire gidiyorum. uzun yolla ilgili temel konularda birşeyler okudum izledim falan ama özellikle ybr ve uzun yol deneyimi olanlardan sorun yaşamış çözüm bulmuşlar bilgi paylaşırlarsa sevinirim.
Arkadaşlar merhaba,
Bugün motosikleti çalıştırmak için jikleyi yarım açtım motor çok güzel bi şekilde çalıştı. Birkaç dakika sonra hafif devir yükselince anahtardan kapatıp jikleyi kapatıp normal şekilde gene çalıştırdım. Rolanti devrinde çalışırken hafif gaz vermek isteyince tekleyip stop etti. Yani kısaca motor gaz yemiyor hiçbir şekilde rolantide normal bir şekilde çalışıyor hatta 15 dakika kadar da rölantide çalıştırdım.
Alışılmadık herhangi bir ses vb. Gelmiyor motor normal çalışıyor.
Motor yağı kontrol edildi.
Benzin deposu dolu, benzin musluğu açık.
Jikleyi de defalarca kapatıp açtım acaba takılıyor mu diye kontrol de ettim ama takılıyor gibi de görünmüyor.
İnternetten araştırma yaptım hava ayarı yapılması gerekli sanırım ama bunu yapmaya da korkuyorum açıkçası çok detaylı anlatım da bulamadım. Şimdi ustaya götürücem motoru ama ustaya gidecek kadar bile gaz yemiyor motor. Çekici falan çağırsam maliyet ne olur? Usta bişeyler değişmesi lazım derse nelere dikkat etmeliyim? Yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa çok memnun olurum. 😞
hocam tahminimce motor bir süre yattığı için karbüratörde kalmış benzini atman lazım. benzin musluğunu kapatıp karbüratörün alt kısmında ki tahliye civatasını açıp hortumda ki ve karbüratörde ki benzini komple boşaltıyorsun. garantilemek için aynı işlemi (civatayı tekrar sıkıp benzin musluğunu açıp biraz benzinin akmasını bekleyip sonra tekrar musluğu kapatıp tekrar tahliye civatasını açmak) tekrarlayabilirsin. bu işlem sonuç vermezse bujini kontrol etmeni tavsiye ederim
İlgilendiğiniz için teşekkür ederim yarın sabah ilk iş deneyeceğim. Motorun kitapçığında bu vana ile ilgili hiçbir Bilgi yok (aslında o kitapta hiçbir Bilgi yok neredeyse her şeye Yamaha yetkili servisine sorun yazmışlar :D )
inşallah dediğiniz vanayı bulabilirim. İnternete yazıyorum hep başka motorlar var şu ybr ile ilgili bir video Bilgi vs bulamadım çok garip gerçekten valla
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:09 ----------
Arkadaşlar son durumu yazıyorum. Bugün sabah da motoru çalıştıramadık bende çok anlamadığım için usta geldi baktı adam bi kere çevirdi çalıştı motor :D karbüratör pislik kaçmış sanki dedi aldı götürdü bakımları da yaptı şimdi rahat çalışıyor hatta eskisinden bile iyi sesi bile değişti motorun vites geçişleri falan rahatladı iyi oldu. Karbüratör e pislik kaçınca da böyle bir sorun olabiliyormuş demek ki bir de bujiyi yenilemiş motorun depoda oluşan titreşim de gitti şimdi rahatladı motor bilginize.
iridyum buji kullanalar varmı ne gibi artıları eksileri var yazrsanız sevinirim ayrıca iyi birşey olsa son ybr lerin üzerindede olur onlarda normal buji kullanmışlar.
Arkadaşlar merhaba,
YBR 125 ESD ön amortisör keçelerim patlak ve bunları değiştireceğim fakat, orjinal keçelerden piyasada bulamıyorum. Servislerde dahi kalmamış. Yan sanayilerden sorun çıkartmayacak bir firma varmıdır? Uzun zahmetle montajı yapılan keçenin malzeme kalitesi nedeniyle tekrar patlamasını istmiyorum. Teşekkür ederim şimdiden
2006 Model yuvarlak farlı olanlarda Led ampül deneyeniniz var mı?
Tavsiye eder misiniz?
https://tr.aliexpress.com/item/CNSUN...7c2c3c005x7OwI
ybr esd 2015 model 15 bin km motor kompresördeyken ezgozdan hafif patlama sesi geliyordu fazla benzin akışından olabilir diye düşündüm hava ayar vidasını bir tur sola çevirdim açtım patlama sesi tamamen kesildi motorun çekişi bariz arttı ama bu seferde feci benzin yakmaya başladı yarım tur kapattım patlatma devam ediyor
hava ayar vidası sola cevirince karburatöre fazla hava giriyor sağ çevirince az hava mı giriyor çözümü ne dir
telekkürler
kimse yokmuuu
saygıdeğer arkadaşlar birçok soruya burada cevap buldum bayram arefesi çok canım sıkıldı akşam arkadaşın yanından ayrılacağım hadi ayvallah dedim marşa bastım gıv gıv marş basıyor ama motor çalışmıyor geçende böyle yapmıştı usta kontak dedi servisten sade kontağı 165 tl verim aldım yani kontak bir haftalık marş basıyor akü saglam ve güçlü ama çalışmıyor bir buji buldum kabloyu konrol etmek için bujiye ceyran gelmiyor sonra bir bastım çalıştı bu ara buji kablosunu ve bujiyide yeni aldım servisten hiç yan sanayi almadım hatta çalışınca buji kablosunu iyice salladım sönermi diye sönmedi yani kablodan da degl nerden olabilir yol üzeri bir ustaya sordum senin statör okuyucun gitmiş dedi statör ne işe yararki çalışması ile ne alakası varki neyse Herkesin bayramını canı gönülden kutar huzurlu ve mutlu bir bayram geçirmenizi yüce rabbimden niyaz ederim.
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)