Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #46861
    ercan9145 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2017
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    honda cbf 150
    ugur
    ramazan-06
    kardeşim o kadar yardımcı oldunuzki Allah razı olur inşallah hiç motordan anlamayan bile anlar anlatımınızla hafta sonu inşallah kendim deneyecegim inşallah
    bu arada dişli mevzusu ön 14 arka 43 kalsın mı yoksa orjinali ön 14 arka 45 yapayımmı sizde dişli durumu nedir acaba.[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:26 ----------


    emremm
    uzay gemisi
    sefa abi
    boora
    sizlerde ayriyeten teşekürler hepinize ayrı ayrı tekrar teşekürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #46862
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    14-45 idealdir abi bence.
    ercan9145 bunu beğendi.

  3. #46863
    ercan9145 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2017
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı Uğur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    14-45 idealdir abi bence.
    eyi de 15-45 de vitesler daha seri 14-45 çok çabuk vites istiyor ama sizin dediginizi tutacağım.

  4. #46864
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı ercan9145 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eyi de 15-45 de vitesler daha seri 14-45 çok çabuk vites istiyor ama sizin dediginizi tutacağım.
    15-45'te devir arası biraz daha uzar abi.

    Mesela 1.viteste 40 yapan motor 50 yapar.

    3.vitesin sonuna kadar motor güzel devirlenmeye devam eder.

    Sonra devreye rüzgar faktörü girince motor yüksek hızlarda düşük torktan ötürü rüzgar direnci karşısında zorlanır.

    Bence 14-45 en makulu

  5. #46865
    ercan9145 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2017
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    honda cbf 150
    ahada yaptım gitti 14-45 japon'yadan yamaha mühendisleri gelse dahi değişmem bu hafta sonu gelmez artık yaw inanın tlf elimde biri bişey paylaşacak diye sizde olmazsanız ne yaparım bu ara akşam sosyal bir deney yaptım kendimce
    adana'12 tane motor ustası var akşam saat 20:00 istinasiz 12 sinide aradım yaw Allah için biride açmamı demekki başımıza bi iş gelse vay halimize aynısını araba tamircisi için yapmıştım 6 araba tamircisi tlf vardı akşam 6 sınıfa aradım 1 açtı ustaya dedimki böyle iken böyle onemli değil abi dedi sana 100 tl borcum var dedim yarın geçerken veririm dedim ne parası abi dedi tlf açtığım için dedin ve verdim şimdi arasıra ararım tlf ikinciyi çalmadan acar buyur abi der demekki bu motor ustaları doymuş işin ilginç yani yarın oldu gene dönmediler birde tlf yaz abi neolur ne olmaz 24 saat nöbetteyiz diyorlar bide tirttt hepici

  6. #46866

    Üyelik
    03 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara/mamak
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    Alıntı ercan9145 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ugur
    ramazan-06
    kardeşim o kadar yardımcı oldunuzki Allah razı olur inşallah hiç motordan anlamayan bile anlar anlatımınızla hafta sonu inşallah kendim deneyecegim inşallah
    bu arada dişli mevzusu ön 14 arka 43 kalsın mı yoksa orjinali ön 14 arka 45 yapayımmı sizde dişli durumu nedir acaba.[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:26 ----------


    emremm
    uzay gemisi
    sefa abi
    boora
    sizlerde ayriyeten teşekürler hepinize ayrı ayrı tekrar teşekürler.
    yardımcı olabildiysem ne mutlu bana, ybr 125 de her türlü dişli kombinasyonunu denedim sayılır.
    orjinali 14-45 olarak ayarlanmış bu dişli oranı ile torku güzel bayırlar daha rahat ama düz yolda çok bağırıyor.
    15-45 dişli takınca 6.000 devirde 80 yapıyor düz yolda 90la sabit gidebiliyosunuz ama bayırlarda 60'a kadar düşüyor motor.
    14-43 bence en ideali, tork ne çok düşüyor nede hız çok yükseliyor. biraz torktan kısıp hızdan kazanıyoruz.
    dişli oranı konusunda önerim 14-43 dür.15-45 dişlide bayır aşşagı bile devir zor çeviriyor, kilonuz 75 üzeri ise orjinal dişli idealdir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:27 ----------

    bu arada merak edilen konularla ilgili bilgiler paylaşıp, video çekerek daha fazla kişiye yardımcı olmak istiyorum.Bu pazar günü hava filtresi değişimi, yağ değişimi, sübap ayarı, karburatör temizliği ve hava ayarını anlatayım diyorum.sizce forumda konu açıp oradamı anlatayım yoksa video çekip youtube'da mı paylaşayım?
    ercan9145 bunu beğendi.

  7. #46867
    ercan9145 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2017
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı ramazan_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yardımcı olabildiysem ne mutlu bana, ybr 125 de her türlü dişli kombinasyonunu denedim sayılır.
    orjinali 14-45 olarak ayarlanmış bu dişli oranı ile torku güzel bayırlar daha rahat ama düz yolda çok bağırıyor.
    15-45 dişli takınca 6.000 devirde 80 yapıyor düz yolda 90la sabit gidebiliyosunuz ama bayırlarda 60'a kadar düşüyor motor.
    14-43 bence en ideali, tork ne çok düşüyor nede hız çok yükseliyor. biraz torktan kısıp hızdan kazanıyoruz.
    dişli oranı konusunda önerim 14-43 dür.15-45 dişlide bayır aşşagı bile devir zor çeviriyor, kilonuz 75 üzeri ise orjinal dişli idealdir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:27 ----------

    bu arada merak edilen konularla ilgili bilgiler paylaşıp, video çekerek daha fazla kişiye yardımcı olmak istiyorum.Bu pazar günü hava filtresi değişimi, yağ değişimi, sübap ayarı, karburatör temizliği ve hava ayarını anlatayım diyorum.sizce forumda konu açıp oradamı anlatayım yoksa video çekip youtube'da mı paylaşayım?
    ramazan-06
    kardeşim yazılarını çok dikkatli okuyorum 14-43 beğendin anladım 75 ve üstü isen orjinal olsun demişsin orjinal 14-45 şimdi hangisi bi karar ver kilom 87 --şimdi 14-43 mü 15-45 mi
    ayrıca yağ değişimi filtre gibi gösterimler yotub da var ama yamaha ybr 125 karbüratör temizleme diye bir şeye rastlamadım ayrıca uzun yol için motor yükleme ve ya uzun yolda ariza anında ne yapmalı iki kişi ile kullanım ve ya günlerce aradigim bir ariza buji başlığına giden kablo depo altında fişi gevşemişti servus dahi bulamaisti tesaduf motor temelli durunca fisi gördüm taktım calismisti arızaysa bulmuştum misal buna benzer videoları yotub da paylaşırsan daha çok kitleye ulaşırsın kanımca. misal bu dişli konusunda misal bi bilgi yok günlerce aradım bulamdım. yardımların için cok teşekürler kardeşim.

  8. #46868

    Üyelik
    03 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara/mamak
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    abi şimdi şu şekilde anlatayım ben 65 kiloyum ve 14-43 dişli ile sorunsuz yol alabiliyorum. Senin kilon için ideal olan orjinal(14-45)dişlidir .
    Ybr 125'in genel olarak kronik arızaları bellidir, bu konu ile ilgili paylaşımlar yapabilirim.Örneğin ybr 125 de kronik sayabileceğimiz birkaç sorun var. Karbüratörün şamandıra kısmını tutan 4 vida zamanla gevşeyip düşer ve benzin kaçırmaya başlar arada kontrol ister, çözümü basittir birkaç vida ile ömürlük olur.Ön fren oldukça güçsüzdür, cbf 150 merkezi alıp takarsanız freni oldukça güzelleşir.Krank bilyası hastalığıdır Ses yapmaya başlayınca, fag marka bilyalarla değişince daha sağlıklı oluyor gibi
    ercan9145 bunu beğendi.

  9. #46869
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı ramazan_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi şimdi şu şekilde anlatayım ben 65 kiloyum ve 14-43 dişli ile sorunsuz yol alabiliyorum. Senin kilon için ideal olan orjinal(14-45)dişlidir .
    Ybr 125'in genel olarak kronik arızaları bellidir, bu konu ile ilgili paylaşımlar yapabilirim.Örneğin ybr 125 de kronik sayabileceğimiz birkaç sorun var. Karbüratörün şamandıra kısmını tutan 4 vida zamanla gevşeyip düşer ve benzin kaçırmaya başlar arada kontrol ister, çözümü basittir birkaç vida ile ömürlük olur.Ön fren oldukça güçsüzdür, cbf 150 merkezi alıp takarsanız freni oldukça güzelleşir.Krank bilyası hastalığıdır Ses yapmaya başlayınca, fag marka bilyalarla değişince daha sağlıklı oluyor gibi
    Hocam, siz ESD tipten mi bahsediyorsunuz acaba?

  10. #46870

    Üyelik
    03 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara/mamak
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    Esd ve eski kasa ybr icinde gecerli bu durumlar.
    ercan9145 bunu beğendi.

  11. #46871
    nigdeli48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2007
    Şehir
    mugla
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Ybr sinde gidon değiştiren varmı. Elciklerden tuttummu hafif eğilmek zorunda kalıyorum. Daha vücut dik şekilde kullanmak istiyorum. Gidon yükseltme aparatları var ama 2 cm sadece ise yararmi bilmiyorum . Deneyen var mı. Ayrıca başka bir çözüm sunan var mı.

  12. #46872

    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Alıntı ramazan_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yardımcı olabildiysem ne mutlu bana, ybr 125 de her türlü dişli kombinasyonunu denedim sayılır.
    orjinali 14-45 olarak ayarlanmış bu dişli oranı ile torku güzel bayırlar daha rahat ama düz yolda çok bağırıyor.
    15-45 dişli takınca 6.000 devirde 80 yapıyor düz yolda 90la sabit gidebiliyosunuz ama bayırlarda 60'a kadar düşüyor motor.
    14-43 bence en ideali, tork ne çok düşüyor nede hız çok yükseliyor. biraz torktan kısıp hızdan kazanıyoruz.
    dişli oranı konusunda önerim 14-43 dür.15-45 dişlide bayır aşşagı bile devir zor çeviriyor, kilonuz 75 üzeri ise orjinal dişli idealdir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:27 ----------

    bu arada merak edilen konularla ilgili bilgiler paylaşıp, video çekerek daha fazla kişiye yardımcı olmak istiyorum.Bu pazar günü hava filtresi değişimi, yağ değişimi, sübap ayarı, karburatör temizliği ve hava ayarını anlatayım diyorum.sizce forumda konu açıp oradamı anlatayım yoksa video çekip youtube'da mı paylaşayım?
    Ybr sübap ayarı videosu olursa çok güzel olur. Motorumun krank bilyaları değişmişti. Ustayı eliyle sübap ayarı yaparken gördüm dedim sentille yapsana diye. Tamam dedi. Ama sonraki gün motoru orada bıraktım eliyle mi yaptı sentille mi yaptı içimde kaldı. Kendim orijinaline ayarlamak istiyorum. Benim motorda 90ı zor görüyor belki yapınca 90 ile stabil gidebilirim.

  13. #46873
    ercan9145 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2017
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı nigdeli48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ybr sinde gidon değiştiren varmı. Elciklerden tuttummu hafif eğilmek zorunda kalıyorum. Daha vücut dik şekilde kullanmak istiyorum. Gidon yükseltme aparatları var ama 2 cm sadece ise yararmi bilmiyorum . Deneyen var mı. Ayrıca başka bir çözüm sunan var mı.
    22mm 28mm Off Road Motosiklet Bar Kelepçe Yükseltici Gidon Kolu Bar yükselticiler için 22 MM 7/8 "-28 MM 1-1/8 Fat Bar Pit Kir Motor Bike
    http://s.aliexpress.com/iE7z2meM?fromSns=Copy to Clipboard
    (from AliExpress Android)
    ben aldım ve çok memnunun en azından eğilmek zorunda kalmıyorum.

  14. #46874
    nigdeli48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2007
    Şehir
    mugla
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    20 mm yetiyor yani. İstanbul da satan bir yerde var. Alıp bı deneyeceğim
    Umarım. Memnun kalırım

  15. #46875
    ercan9145 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2017
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    honda cbf 150
    [IMG][/IMG]
    ben bu ölçülerde aldım gayet güzel oldu foruma resiklerini de koymuştum ama bulamadım nedense .

  16. #46876
    nigdeli48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2007
    Şehir
    mugla
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Yüksekliği 55 mm baya büyük Muş. Türkiye'de sayılanlar 20 mm. Adresi tekrar verirmisin
    Nerden sipariş ettin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:30 ----------

    Gidon kaç cm yükseliyor tam anlayamadım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:31 ----------

    55 mm mı yükseliyor 28 mm mı yükseliyor

  17. #46877
    ercan9145 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2017
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    honda cbf 150
    5,5 cm çokta yüksek degil gayet güzel oldu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:58 ----------

    5,5 cm çokta yüksek degil gayet güzel oldu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:09 ----------

    Alıntı nigdeli48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüksekliği 55 mm baya büyük Muş. Türkiye'de sayılanlar 20 mm. Adresi tekrar verirmisin
    Nerden sipariş ettin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:30 ----------

    Gidon kaç cm yükseliyor tam anlayamadım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:31 ----------

    55 mm mı yükseliyor 28 mm mı yükseliyor
    2339. sayfada resimleribuldum bakabilirsiniz 5,5 cm Alixpress ten almıştım ççok rahat oldu eskisinide eve koydum duruyor

  18. #46878
    nigdeli48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2007
    Şehir
    mugla
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Tamam kardeşim sağol. Olmazsa farklı gidon takacam. Bi usta ile gorusuyum. Gidon 35 TL.
    ercan9145 bunu beğendi.

  19. #46879

    Üyelik
    23 Ocak 2018
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yamaha YBR125 ESD, Bajaj Dominar D250
    Selamlar,

    2017 model YBR125 kullanmaktayım, henüz 12.000 km civarındayım. Ön disk frenimde salınım var, başına gelen var mı?

  20. #46880

    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Antalya'da oturan varsa. Eski sanayide sözde usta Bahattin var. Sakın gitmeyin. Daha önce motora sübap ayarı yaptırmıştım orada. Bugün bi hevesle gittim sentil çakısı aldım. Ama yok sübapların kapakları açılmıyor. Anahtara bütün ağırlığımı verdim açılmıyor. Motorun kenarındaki sente noktasını gösteren deliğin vidası açılmıyor. Adam nasıl sıktıysa artık. Tornavida yamuldu yine açılmadı. Normalde bu vidaların torku azdır alüminyum bloğa bağlandıkları için.

    Özetle: Antalya'da Bahattin ustaya sakın gitmeyin.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 44 kullanıcı var. (0 üye ve 44 misafir)

Bu Konudaki Etiketler