Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
15 Ocak 2018, 19:12
#46861
ugur
ramazan-06
kardeşim o kadar yardımcı oldunuzki Allah razı olur inşallah hiç motordan anlamayan bile anlar anlatımınızla hafta sonu inşallah kendim deneyecegim inşallah
bu arada dişli mevzusu ön 14 arka 43 kalsın mı yoksa orjinali ön 14 arka 45 yapayımmı sizde dişli durumu nedir acaba.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:26 ----------
emremm
uzay gemisi
sefa abi
boora
sizlerde ayriyeten teşekürler hepinize ayrı ayrı tekrar teşekürler.
Reklamlar
-
15 Ocak 2018, 19:21
#46862
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
14-45 idealdir abi bence.
-
15 Ocak 2018, 19:37
#46863
Uğur adlı üyeden alıntı
14-45 idealdir abi bence.
eyi de 15-45 de vitesler daha seri 14-45 çok çabuk vites istiyor ama sizin dediginizi tutacağım.
-
15 Ocak 2018, 19:54
#46864
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
ercan9145 adlı üyeden alıntı
eyi de 15-45 de vitesler daha seri 14-45 çok çabuk vites istiyor ama sizin dediginizi tutacağım.
15-45'te devir arası biraz daha uzar abi.
Mesela 1.viteste 40 yapan motor 50 yapar.
3.vitesin sonuna kadar motor güzel devirlenmeye devam eder.
Sonra devreye rüzgar faktörü girince motor yüksek hızlarda düşük torktan ötürü rüzgar direnci karşısında zorlanır.
Bence 14-45 en makulu
-
15 Ocak 2018, 20:12
#46865
ahada yaptım gitti 14-45 japon'yadan yamaha mühendisleri gelse dahi değişmem bu hafta sonu gelmez artık yaw inanın tlf elimde biri bişey paylaşacak diye sizde olmazsanız ne yaparım bu ara akşam sosyal bir deney yaptım kendimce
adana'12 tane motor ustası var akşam saat 20:00 istinasiz 12 sinide aradım yaw Allah için biride açmamı demekki başımıza bi iş gelse vay halimize aynısını araba tamircisi için yapmıştım 6 araba tamircisi tlf vardı akşam 6 sınıfa aradım 1 açtı ustaya dedimki böyle iken böyle onemli değil abi dedi sana 100 tl borcum var dedim yarın geçerken veririm dedim ne parası abi dedi tlf açtığım için dedin ve verdim şimdi arasıra ararım tlf ikinciyi çalmadan acar buyur abi der demekki bu motor ustaları doymuş işin ilginç yani yarın oldu gene dönmediler birde tlf yaz abi neolur ne olmaz 24 saat nöbetteyiz diyorlar bide tirttt hepici
-
15 Ocak 2018, 21:33
#46866
ercan9145 adlı üyeden alıntı
ugur
ramazan-06
kardeşim o kadar yardımcı oldunuzki Allah razı olur inşallah hiç motordan anlamayan bile anlar anlatımınızla hafta sonu inşallah kendim deneyecegim inşallah
bu arada dişli mevzusu ön 14 arka 43 kalsın mı yoksa orjinali ön 14 arka 45 yapayımmı sizde dişli durumu nedir acaba.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:26 ----------
emremm
uzay gemisi
sefa abi
boora
sizlerde ayriyeten teşekürler hepinize ayrı ayrı tekrar teşekürler.
yardımcı olabildiysem ne mutlu bana, ybr 125 de her türlü dişli kombinasyonunu denedim sayılır.
orjinali 14-45 olarak ayarlanmış bu dişli oranı ile torku güzel bayırlar daha rahat ama düz yolda çok bağırıyor.
15-45 dişli takınca 6.000 devirde 80 yapıyor düz yolda 90la sabit gidebiliyosunuz ama bayırlarda 60'a kadar düşüyor motor.
14-43 bence en ideali, tork ne çok düşüyor nede hız çok yükseliyor. biraz torktan kısıp hızdan kazanıyoruz.
dişli oranı konusunda önerim 14-43 dür.15-45 dişlide bayır aşşagı bile devir zor çeviriyor, kilonuz 75 üzeri ise orjinal dişli idealdir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:27 ----------
bu arada merak edilen konularla ilgili bilgiler paylaşıp, video çekerek daha fazla kişiye yardımcı olmak istiyorum.Bu pazar günü hava filtresi değişimi, yağ değişimi, sübap ayarı, karburatör temizliği ve hava ayarını anlatayım diyorum.sizce forumda konu açıp oradamı anlatayım yoksa video çekip youtube'da mı paylaşayım?
-
15 Ocak 2018, 22:08
#46867
ramazan_06 adlı üyeden alıntı
yardımcı olabildiysem ne mutlu bana, ybr 125 de her türlü dişli kombinasyonunu denedim sayılır.
orjinali 14-45 olarak ayarlanmış bu dişli oranı ile torku güzel bayırlar daha rahat ama düz yolda çok bağırıyor.
15-45 dişli takınca 6.000 devirde 80 yapıyor düz yolda 90la sabit gidebiliyosunuz ama bayırlarda 60'a kadar düşüyor motor.
14-43 bence en ideali, tork ne çok düşüyor nede hız çok yükseliyor. biraz torktan kısıp hızdan kazanıyoruz.
dişli oranı konusunda önerim 14-43 dür.15-45 dişlide bayır aşşagı bile devir zor çeviriyor, kilonuz 75 üzeri ise orjinal dişli idealdir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:27 ----------
bu arada merak edilen konularla ilgili bilgiler paylaşıp, video çekerek daha fazla kişiye yardımcı olmak istiyorum.Bu pazar günü hava filtresi değişimi, yağ değişimi, sübap ayarı, karburatör temizliği ve hava ayarını anlatayım diyorum.sizce forumda konu açıp oradamı anlatayım yoksa video çekip youtube'da mı paylaşayım?
ramazan-06
kardeşim yazılarını çok dikkatli okuyorum 14-43 beğendin anladım 75 ve üstü isen orjinal olsun demişsin orjinal 14-45 şimdi hangisi bi karar ver kilom 87 --şimdi 14-43 mü 15-45 mi
ayrıca yağ değişimi filtre gibi gösterimler yotub da var ama yamaha ybr 125 karbüratör temizleme diye bir şeye rastlamadım ayrıca uzun yol için motor yükleme ve ya uzun yolda ariza anında ne yapmalı iki kişi ile kullanım ve ya günlerce aradigim bir ariza buji başlığına giden kablo depo altında fişi gevşemişti servus dahi bulamaisti tesaduf motor temelli durunca fisi gördüm taktım calismisti arızaysa bulmuştum misal buna benzer videoları yotub da paylaşırsan daha çok kitleye ulaşırsın kanımca. misal bu dişli konusunda misal bi bilgi yok günlerce aradım bulamdım. yardımların için cok teşekürler kardeşim.
-
15 Ocak 2018, 23:44
#46868
-
16 Ocak 2018, 00:25
#46869
ramazan_06 adlı üyeden alıntı
abi şimdi şu şekilde anlatayım ben 65 kiloyum ve 14-43 dişli ile sorunsuz yol alabiliyorum. Senin kilon için ideal olan orjinal(14-45)dişlidir
.
Ybr 125'in genel olarak kronik arızaları bellidir, bu konu ile ilgili paylaşımlar yapabilirim.Örneğin ybr 125 de kronik sayabileceğimiz birkaç sorun var. Karbüratörün şamandıra kısmını tutan 4 vida zamanla gevşeyip düşer ve benzin kaçırmaya başlar arada kontrol ister, çözümü basittir birkaç vida ile ömürlük olur.Ön fren oldukça güçsüzdür, cbf 150 merkezi alıp takarsanız freni oldukça güzelleşir.Krank bilyası hastalığıdır
Ses yapmaya başlayınca, fag marka bilyalarla değişince daha sağlıklı oluyor gibi
Hocam, siz ESD tipten mi bahsediyorsunuz acaba?
-
16 Ocak 2018, 09:44
#46870
Esd ve eski kasa ybr icinde gecerli bu durumlar.
-
16 Ocak 2018, 15:18
#46871
Ybr sinde gidon değiştiren varmı. Elciklerden tuttummu hafif eğilmek zorunda kalıyorum. Daha vücut dik şekilde kullanmak istiyorum. Gidon yükseltme aparatları var ama 2 cm sadece ise yararmi bilmiyorum . Deneyen var mı. Ayrıca başka bir çözüm sunan var mı.
-
16 Ocak 2018, 18:16
#46872
ramazan_06 adlı üyeden alıntı
yardımcı olabildiysem ne mutlu bana, ybr 125 de her türlü dişli kombinasyonunu denedim sayılır.
orjinali 14-45 olarak ayarlanmış bu dişli oranı ile torku güzel bayırlar daha rahat ama düz yolda çok bağırıyor.
15-45 dişli takınca 6.000 devirde 80 yapıyor düz yolda 90la sabit gidebiliyosunuz ama bayırlarda 60'a kadar düşüyor motor.
14-43 bence en ideali, tork ne çok düşüyor nede hız çok yükseliyor. biraz torktan kısıp hızdan kazanıyoruz.
dişli oranı konusunda önerim 14-43 dür.15-45 dişlide bayır aşşagı bile devir zor çeviriyor, kilonuz 75 üzeri ise orjinal dişli idealdir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:27 ----------
bu arada merak edilen konularla ilgili bilgiler paylaşıp, video çekerek daha fazla kişiye yardımcı olmak istiyorum.Bu pazar günü hava filtresi değişimi, yağ değişimi, sübap ayarı, karburatör temizliği ve hava ayarını anlatayım diyorum.sizce forumda konu açıp oradamı anlatayım yoksa video çekip youtube'da mı paylaşayım?
Ybr sübap ayarı videosu olursa çok güzel olur. Motorumun krank bilyaları değişmişti. Ustayı eliyle sübap ayarı yaparken gördüm dedim sentille yapsana diye. Tamam dedi. Ama sonraki gün motoru orada bıraktım eliyle mi yaptı sentille mi yaptı içimde kaldı. Kendim orijinaline ayarlamak istiyorum. Benim motorda 90ı zor görüyor belki yapınca 90 ile stabil gidebilirim.
-
16 Ocak 2018, 22:57
#46873
nigdeli48 adlı üyeden alıntı
Ybr sinde gidon değiştiren varmı. Elciklerden tuttummu hafif eğilmek zorunda kalıyorum. Daha vücut dik şekilde kullanmak istiyorum. Gidon yükseltme aparatları var ama 2 cm sadece ise yararmi bilmiyorum . Deneyen var mı. Ayrıca başka bir çözüm sunan var mı.
22mm 28mm Off Road Motosiklet Bar Kelepçe Yükseltici Gidon Kolu Bar yükselticiler için 22 MM 7/8 "-28 MM 1-1/8 Fat Bar Pit Kir Motor Bike
http://s.aliexpress.com/iE7z2meM?fromSns=Copy to Clipboard
(from AliExpress Android)
ben aldım ve çok memnunun en azından eğilmek zorunda kalmıyorum.
-
16 Ocak 2018, 23:40
#46874
20 mm yetiyor yani. İstanbul da satan bir yerde var. Alıp bı deneyeceğim
Umarım. Memnun kalırım
-
17 Ocak 2018, 09:01
#46875
[IMG][/IMG]
ben bu ölçülerde aldım gayet güzel oldu foruma resiklerini de koymuştum ama bulamadım nedense .
-
17 Ocak 2018, 11:36
#46876
Yüksekliği 55 mm baya büyük Muş. Türkiye'de sayılanlar 20 mm. Adresi tekrar verirmisin
Nerden sipariş ettin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:30 ----------
Gidon kaç cm yükseliyor tam anlayamadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:31 ----------
55 mm mı yükseliyor 28 mm mı yükseliyor
-
18 Ocak 2018, 10:45
#46877
5,5 cm çokta yüksek degil gayet güzel oldu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:58 ----------
5,5 cm çokta yüksek degil gayet güzel oldu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:09 ----------
nigdeli48 adlı üyeden alıntı
Yüksekliği 55 mm baya büyük Muş. Türkiye'de sayılanlar 20 mm. Adresi tekrar verirmisin
Nerden sipariş ettin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:30 ----------
Gidon kaç cm yükseliyor tam anlayamadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:31 ----------
55 mm mı yükseliyor 28 mm mı yükseliyor
2339. sayfada resimleribuldum bakabilirsiniz 5,5 cm Alixpress ten almıştım ççok rahat oldu eskisinide eve koydum duruyor
-
18 Ocak 2018, 14:15
#46878
Tamam kardeşim sağol. Olmazsa farklı gidon takacam. Bi usta ile gorusuyum. Gidon 35 TL.
-
23 Ocak 2018, 16:48
#46879
Selamlar,
2017 model YBR125 kullanmaktayım, henüz 12.000 km civarındayım. Ön disk frenimde salınım var, başına gelen var mı?
-
23 Ocak 2018, 18:13
#46880
Antalya'da oturan varsa. Eski sanayide sözde usta Bahattin var. Sakın gitmeyin. Daha önce motora sübap ayarı yaptırmıştım orada. Bugün bi hevesle gittim sentil çakısı aldım. Ama yok sübapların kapakları açılmıyor. Anahtara bütün ağırlığımı verdim açılmıyor. Motorun kenarındaki sente noktasını gösteren deliğin vidası açılmıyor. Adam nasıl sıktıysa artık. Tornavida yamuldu yine açılmadı. Normalde bu vidaların torku azdır alüminyum bloğa bağlandıkları için.
Özetle: Antalya'da Bahattin ustaya sakın gitmeyin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 48 kullanıcı var. (0 üye ve 48 misafir)
Bu Konudaki Etiketler