Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #46701
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    En son yakıt hesabımda 75 tl ile 612km yaptım. Benzin 5.30tl yani 2.3lt yakmışım. 80 km hızı mecbur kalmadıkça geçmiyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #46702
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Yakıt konusunda rüzgar,asfaltın kalitesi gibi şeyler çok farkediyor. Ben iki kişi artı yüklerle yaklaşık 200 kilo yükle uzun yolda yani otobanda 2.66 litre yakmıştım dipgaz hemde. Asfalt iyi olunca hızıda iki kişi 100-110 arası gitti bazı yerlerde 120 gördüğüm oldu. Ne zamanki bozuk tırtıklı asfalta geldim hızım 95i geçmez oldu yakotta iki kişi 3 litre civarı yakıyor az bastığımda dahi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------

    [IMG]url=https://hizliresim.com/7yVWlL]
    Bende dün egzozu boyadım iyi oldu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:22 ----------

    [IMG][/IMG]

  3. #46703

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    merhabalar,

    cbr125,nc700 macerasından sonra nc yi satmak zorunda kaldım.şimdi işe gidip gelmelik bir motor bakıyorum ve ybr'yi ciddi ciddi almayı düşünüyorum.

    Merak ettiğim şudur ki bu motorun modelleri arasında ne gibi farklılıklar var ? yani 2012 modeli ile 2015 modeli aynı mıdır ?

    ayrıca motorunu satmayı düşünen var ise irtibata geçebiliriz. günde git gel 100 km yapacağım, alacağım motorun temiz ve iyi bakılmış olması önemli.

  4. #46704
    ercan9145 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2017
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    honda cbf 150
    .[IMG][/IMG]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:06 ----------

    [IMG][/IMG]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:09 ----------

    stop etme işini aramaya devam ateşleme bobin çıkışı gevşemiş ti orayı sıktım buji ve başlığı degişti eski depo kapağı taktım filitreleri değiştim stop etmesini bekliyorum bakalım

  5. #46705
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    bugün motor ile uğraşırken akümün şişmiş olduğunu gördüm. elimde çalışır durumdaki eski aküyü taktım. taktıktan sonra ayak marşı ile çalıştırmam ile beraber far, park lambası devir saati ve gösterge ışıkları kesti. sinyaller çalışıyor arka stop park ve fren çalışıyor sebebi ne olabilir ?

  6. #46706
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Demek ki akü çalışır durumda değilmiş.
    Eğer bağlantıları gevşek bırakmadıysanız, akü açık devre imiş.
    Akü açık devre olduğunda regulatörden çıkan gerilim çok yükselir. Ampullerin patlamasına sebep olur.
    --
    Ben yeni akü almadan önce regülatörü kontrol ederdim. Akü şişmesi normal değil.
    Suyu yeterli ise akü fazla şarj yüzünden şişmiş olabilir.
    crxforever bunu beğendi.

  7. #46707

    Üyelik
    13 Ağustos 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha ybr125 esd
    sigorta atmistir ayni amperde sigorta tak yuksek olmasin amper
    ercan9145 bunu beğendi.

  8. #46708
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Alıntı ercan9145 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elimize gösterge saatini alabilsek benimde ilk işim zaten :(

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------

    saygıdeğer kardeşlerim lütfen bir yardımcı olun Allh rızası için :((( bugün yine yolda giderken stop etti denenme yapmaya bile fırsatım olmuyor lanet şey yolda giderken sönüyor ilk marşta geri çalışıyor buji degiştim hava filtresini degiştim krbürötör temizlettim giderken devir saati 0 a düşüyor birden marşa basıyorum geri çalışıyor bir iki gıv gıv etse buji ye bakacam benzin gelip gelmediğine bakacam ama ilk iş bir marşa basım diyorum hemen çalışıyor okumadıgım yazı kalmadı 4 ay önce kontak ve depo kapağını degişmiştim ondan desem 4 aydır neredeidin son 20 gündür zırt pırt sönüyor depodan olsa ilk marşta geri çalışırmı acaba beyinden yaparmı diyecem ama beyin ne işe yarar arıza yapınca nası olur ? aklıbaşında usta da yok adana da geçen gene söndü oldugu gibi bıraktım ustayı aradım geldigi 1km
    yol bile degil geldi marşa bastı çalıştı bişey yok dedi borcumuz ne dedim 50 tl sabah siftahı dedi içim den yuh dedim inanın 1 km yok geldiği yol 50 tl ye ben 1 gün çalışıyorum eger sönerse buji den ateş geliyor mu birde benzin geliyormu birde depo kapağına bak dedi ama stop edince hemen geri çalışıyor namuzssuz yardımlarınız için şimdidien çok teşekkür eder Hayırlı Cumalar dilerim.
    Sorunun için aşağıdakileri sıra ile yap yine sorun devam ederse ikinci aşamaya geçki hangisinden kaynaklandığını bulabilesin:

    1 - Akün ölmeye yakın olabilir, bozuk olabilir şarjı bitmiş-tutmuyordur. akü voltajın motor çalışmazken 12,30v altında ise akünü şarj ettir.

    2- Bütün konnetörleri çıkar ve wd40 gibi bir pas sökücü ile temizle ve tak. özellikle deponun altındaki beyinin konnektörünü. oksit paslanma veya kısa devre kaynaklı ani elektrik kesintisi olabilir.

    3 - Sol motor kapağı açıp statör ve volan çevresini yağ ve pisliklerden temizle.
    ercan9145 ve crxforever bunu beğendiler.
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı

  9. #46709
    ercan9145 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2017
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    honda cbf 150
    öncelikle cevabınız icin cok teşekkürler Allah kaza beladan korusun inşallah.
    genel bir elle kontrol yaptığında bujinin baslangicinda ki kablonun gevsedigini gördüm pense ile sıkıştırınca sorun kalmadı bir depo yakıt aldım 13 litre 490 km gittim yedege geçti artık yedekte ne kadar giderse demedim tekrar doldurdum yani 11 litre ile 490 km sehir içi kullanım ile kalın sağlıcakla.
    kovboy03 bunu beğendi.

  10. #46710
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı ercan9145 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle cevabınız icin cok teşekkürler Allah kaza beladan korusun inşallah.
    genel bir elle kontrol yaptığında bujinin baslangicinda ki kablonun gevsedigini gördüm pense ile sıkıştırınca sorun kalmadı bir depo yakıt aldım 13 litre 490 km gittim yedege geçti artık yedekte ne kadar giderse demedim tekrar doldurdum yani 11 litre ile 490 km sehir içi kullanım ile kalın sağlıcakla.
    bende 6.4 lt ile 225 km gitmişim , ama şehir içi tapa gaz kullanıyorum ve her binişimde jigle açık şekilde 2-3 dk olduğu yerde çalıştırıyorum motoru.

  11. #46711
    blacktulip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2008
    Şehir
    Kadıköy
    Motosikleti
    az kaçar,çok yakar.
    uzun yolda tapa gaz 3 litreleri görürsünüz.

    60-80 bandında gaz kolunu insan gibi çevirince 2,0-2,5 arasi yakar.

    motor gerci az yakiyor ama benzin cok pahali.

    4 liraya benzin alirdik 5 sene önce falan.

  12. #46712
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Son depoda trafiksiz, şehir içi, 12 lt. ile 645km. yaptı. 100km. /1.86 lt.

    Şaşırdım. 560-580km maks. yapıyordu. Bir yanlışlık var gibi.
    Depoyu ağzına kadar doldurdum, yeniden bakacağım.

  13. #46713
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    YAN SANAYİ MOTOR PARÇASI DURUMU

    [QUOTE=crxforever;4024873]
    Alıntı rebirth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yan sanayi ayar tutar diyen var, zinhar olmaz diyen de var.bunun cevabını ilerleyen zamanda göreceğim.bir senede 50 bin km yapacağım için aklın yolu 0 km almaktı ama denk getiremedim. yamaha türkiye saolsun aşırı pahalı parçaları var beni bu yola itti.orijinal krank 700tl silindir 400tl sadece gömleği,şanzımanda sadece bir dişli 50 tl iken komple şanzıman oem parçalar ile 150 tl, antin kuntin bir iğneli rulman 50 tl.
    yan sanayi debriyaj tasım 2 senedir sapasağlam görevini yapıyor. motorda tek yan sanayi tecrübem bu.ayrıca fren balatalarım da yan sanayi işimi görüyor.

    son 25 bin km kuryelik yapmasaydım daha da giderdi düşüncesindeyim. ayrıca istanbulun berbat trafiği de çok yordu motoru.
    0 km ybr alan birisi bakımlarını düzgün yaparsa, trafiği az daha mantıklı bir yerde yaşayıp motoru sıkıştırmazsa, 150binden fazla görür düşüncesindeyim. yine de ilk motoru olacaklar 100binden sonra ybr almasınlar yani japon diye son paralarını turşu ybr ye vermesinler.
    Yaklaşık bir yıl geçti şu anda motorum 175bin km de . motoru yaptırdığım günden beri 50bin km kuryede çalıştı gezdirdi tozdurdu.İstanbul trafiği dur kalk günde en az 30 marş:D 40 binde yağ eksiltmeye sonunda da yağ yakmaya başladı.yağ sıkıntısı bir kere bahçede çalışır vaziyete jiklede unuttum ve eve gidip film seyretmiştim ondan sonra başladı. nasıl böyle bir şey yaptım bilmiyorum. yağ olarak da orta kalite castrol 10 40 veya 150 50 4t yağlardan kullandım arada maddi sıkıntıdan lubex marka yağ aldım. şu anda litresi 10 tl olan 20 50 bir yağ kullanıyorum nasıl olsa yakıyor ve motor açılacak diye.
    motor topladığımın ikinci haftasında (6000km) çok kötü sesler geldi açıp baktığımızda kranka bağlı rulmanın bozulduğunu gördük. tavsiyem oem bir krank aldığınızda onu da kaliteli bir rulman ile değişmeniz. diğer bir sıkıntı ise uzun yolda motor saçmaladı aksıra tıksıra istanbula getirdim. sibob ayarı ve karbüratör temizliği ile eski haline geldi.

    özet olarak imkanı olan orijinal toplasın fakat yan sanayi de olsa motorun dizaynından dolayı temiz binen 80-90ı geçmeyen birisi en az 80 bin problemsiz yapar.

    tahmin ettiğim gibi bir sene işimi bu şekilde gördü. bu sefer motoru değişmez isem (inşallah değişirim) orijinal silindiri "ıkyp" marka japon malı piston ile rektefiye ve eski orijinal krankın sadece kolunu değişerek daha uygun fiyatlı ve daha sağlam bir revizyon düşünüyorum.

  14. #46714
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Arkadaşlar merhaba , kış sezonunda motorumun ön fren balatası , debriyaj balatası , bujisini değiştircem. Hava ayarı karbüratör temizliği yaptırıp garaja atıcam motoru. Performans ve yakıt açısından hangi bujiyi önerirsiniz ? Bujinin ayarı 0.80 yaptırmamı söyledi bi arkadaş , bu nasıl bi ayardır ne işe yarar ? Debriyaj balatasını ve fren hangi marka önerirsiniz (ücreti önemli değil )acemi motorcu olduğum için ve başka motor kullanmadığım için debriyajın bitik olduğundan bile haberim yoktu . Kuryelik yapan bi arkadaşım binince debriyajın bitik dedi

    Motoru aldığımdan beri yağını , hava filtresini , bujisini kendim değiştim . Arka fren balatasını ve kontağını sanayide değişdirttim. 45 binde olduğu için ve daha önceki sahibi eşşeğe biner gibi bindiği için detaylı bakım yaptırıcam , debriyaj , fren balataları ,bujisi , karbüratör temizliği , hava ayarından başka şunuda kesinlikle yaptır diyeceğiniz temel bakım varmı ? şimdiden teşekkürler.

  15. #46715
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Şu ESD'nin bakım kitapçığı düşmedi gitti.

    Bulunmaz hint kumaşı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------

    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba , kış sezonunda motorumun ön fren balatası , debriyaj balatası , bujisini değiştircem. Hava ayarı karbüratör temizliği yaptırıp garaja atıcam motoru. Performans ve yakıt açısından hangi bujiyi önerirsiniz ? Bujinin ayarı 0.80 yaptırmamı söyledi bi arkadaş , bu nasıl bi ayardır ne işe yarar ? Debriyaj balatasını ve fren hangi marka önerirsiniz (ücreti önemli değil )acemi motorcu olduğum için ve başka motor kullanmadığım için debriyajın bitik olduğundan bile haberim yoktu . Kuryelik yapan bi arkadaşım binince debriyajın bitik dedi

    Motoru aldığımdan beri yağını , hava filtresini , bujisini kendim değiştim . Arka fren balatasını ve kontağını sanayide değişdirttim. 45 binde olduğu için ve daha önceki sahibi eşşeğe biner gibi bindiği için detaylı bakım yaptırıcam , debriyaj , fren balataları ,bujisi , karbüratör temizliği , hava ayarından başka şunuda kesinlikle yaptır diyeceğiniz temel bakım varmı ? şimdiden teşekkürler.
    ARkadaşı filan takma. Orjinali neyse onu al, tak. İridyuma filan fazla para verme.

    Orjinalden şaşma. Çok bilmişlere prim verme.

  16. #46716

    Üyelik
    13 Ağustos 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha ybr125 esd
    merhaba karburator uzerindeki benzin tahliye vidasi ne işe yarar

  17. #46717
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı necmi657 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba karburator uzerindeki benzin tahliye vidasi ne işe yarar
    Genellikle benzinle beraber gelen su gibi şeylerin tahliyesi için.
    Su altta kalır. Biraz da pudra gibi depodan gelen pas çıkar.

  18. #46718
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Arkadaşlar debriyaj balatamı değiştim , kalitelide bi balata aldım ama kavramada pek bi değişiklik olmadı gibime geliyor. Yeni olduğu için mi böyledir acaba ?

  19. #46719
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar debriyaj balatamı değiştim , kalitelide bi balata aldım ama kavramada pek bi değişiklik olmadı gibime geliyor. Yeni olduğu için mi böyledir acaba ?
    Niye değiştirdin? Ne bekliyordun da olmadı?

    Kalkışta titreme olayı mı?

  20. #46720
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Niye değiştirdin? Ne bekliyordun da olmadı?

    Kalkışta titreme olayı mı?
    Hocam ben yeni olduğum için başka debriyaj test edemedim. Motora binen paketçi bi arkadaş debriyajın bitik olduğunu söyledi bende ucuz olduğu için değiştirdim.. Debriyaj kolu çok yumuşadı kavramada fln problem yok ama eskisiyle arada bi farkta yok Kalkışta biraz daha atikleşmesini bekliyordum ama pek fark göremedim.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)

Bu Konudaki Etiketler