En son yakıt hesabımda 75 tl ile 612km yaptım. Benzin 5.30tl yani 2.3lt yakmışım. 80 km hızı mecbur kalmadıkça geçmiyorum
En son yakıt hesabımda 75 tl ile 612km yaptım. Benzin 5.30tl yani 2.3lt yakmışım. 80 km hızı mecbur kalmadıkça geçmiyorum
Yakıt konusunda rüzgar,asfaltın kalitesi gibi şeyler çok farkediyor. Ben iki kişi artı yüklerle yaklaşık 200 kilo yükle uzun yolda yani otobanda 2.66 litre yakmıştım dipgaz hemde. Asfalt iyi olunca hızıda iki kişi 100-110 arası gitti bazı yerlerde 120 gördüğüm oldu. Ne zamanki bozuk tırtıklı asfalta geldim hızım 95i geçmez oldu yakotta iki kişi 3 litre civarı yakıyor az bastığımda dahi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------
[IMG]url=https://hizliresim.com/7yVWlL]
Bende dün egzozu boyadım iyi oldu
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:22 ----------
[IMG][/IMG]
merhabalar,
cbr125,nc700 macerasından sonra nc yi satmak zorunda kaldım.şimdi işe gidip gelmelik bir motor bakıyorum ve ybr'yi ciddi ciddi almayı düşünüyorum.
Merak ettiğim şudur ki bu motorun modelleri arasında ne gibi farklılıklar var ? yani 2012 modeli ile 2015 modeli aynı mıdır ?
ayrıca motorunu satmayı düşünen var ise irtibata geçebiliriz. günde git gel 100 km yapacağım, alacağım motorun temiz ve iyi bakılmış olması önemli.
.[IMG][/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:06 ----------
[IMG][/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:09 ----------
stop etme işini aramaya devam ateşleme bobin çıkışı gevşemiş ti orayı sıktım buji ve başlığı degişti eski depo kapağı taktım filitreleri değiştim stop etmesini bekliyorum bakalım
bugün motor ile uğraşırken akümün şişmiş olduğunu gördüm. elimde çalışır durumdaki eski aküyü taktım. taktıktan sonra ayak marşı ile çalıştırmam ile beraber far, park lambası devir saati ve gösterge ışıkları kesti. sinyaller çalışıyor arka stop park ve fren çalışıyor sebebi ne olabilir ?
Demek ki akü çalışır durumda değilmiş.
Eğer bağlantıları gevşek bırakmadıysanız, akü açık devre imiş.
Akü açık devre olduğunda regulatörden çıkan gerilim çok yükselir. Ampullerin patlamasına sebep olur.
--
Ben yeni akü almadan önce regülatörü kontrol ederdim. Akü şişmesi normal değil.
Suyu yeterli ise akü fazla şarj yüzünden şişmiş olabilir.
sigorta atmistir ayni amperde sigorta tak yuksek olmasin amper
Sorunun için aşağıdakileri sıra ile yap yine sorun devam ederse ikinci aşamaya geçki hangisinden kaynaklandığını bulabilesin:
1 - Akün ölmeye yakın olabilir, bozuk olabilir şarjı bitmiş-tutmuyordur. akü voltajın motor çalışmazken 12,30v altında ise akünü şarj ettir.
2- Bütün konnetörleri çıkar ve wd40 gibi bir pas sökücü ile temizle ve tak. özellikle deponun altındaki beyinin konnektörünü. oksit paslanma veya kısa devre kaynaklı ani elektrik kesintisi olabilir.
3 - Sol motor kapağı açıp statör ve volan çevresini yağ ve pisliklerden temizle.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
öncelikle cevabınız icin cok teşekkürler Allah kaza beladan korusun inşallah.
genel bir elle kontrol yaptığında bujinin baslangicinda ki kablonun gevsedigini gördüm pense ile sıkıştırınca sorun kalmadı bir depo yakıt aldım 13 litre 490 km gittim yedege geçti artık yedekte ne kadar giderse demedim tekrar doldurdum yani 11 litre ile 490 km sehir içi kullanım ile kalın sağlıcakla.
uzun yolda tapa gaz 3 litreleri görürsünüz.
60-80 bandında gaz kolunu insan gibi çevirince 2,0-2,5 arasi yakar.
motor gerci az yakiyor ama benzin cok pahali.
4 liraya benzin alirdik 5 sene önce falan.
Son depoda trafiksiz, şehir içi, 12 lt. ile 645km. yaptı. 100km. /1.86 lt.
Şaşırdım. 560-580km maks. yapıyordu. Bir yanlışlık var gibi.
Depoyu ağzına kadar doldurdum, yeniden bakacağım.
YAN SANAYİ MOTOR PARÇASI DURUMU
[QUOTE=crxforever;4024873]Yaklaşık bir yıl geçti şu anda motorum 175bin km de . motoru yaptırdığım günden beri 50bin km kuryede çalıştı gezdirdi tozdurdu.İstanbul trafiği dur kalk günde en az 30 marş:D 40 binde yağ eksiltmeye sonunda da yağ yakmaya başladı.yağ sıkıntısı bir kere bahçede çalışır vaziyete jiklede unuttum ve eve gidip film seyretmiştim ondan sonra başladı. nasıl böyle bir şey yaptım bilmiyorum. yağ olarak da orta kalite castrol 10 40 veya 150 50 4t yağlardan kullandım arada maddi sıkıntıdan lubex marka yağ aldım. şu anda litresi 10 tl olan 20 50 bir yağ kullanıyorum nasıl olsa yakıyor ve motor açılacak diye.
motor topladığımın ikinci haftasında (6000km) çok kötü sesler geldi açıp baktığımızda kranka bağlı rulmanın bozulduğunu gördük. tavsiyem oem bir krank aldığınızda onu da kaliteli bir rulman ile değişmeniz. diğer bir sıkıntı ise uzun yolda motor saçmaladı aksıra tıksıra istanbula getirdim. sibob ayarı ve karbüratör temizliği ile eski haline geldi.
özet olarak imkanı olan orijinal toplasın fakat yan sanayi de olsa motorun dizaynından dolayı temiz binen 80-90ı geçmeyen birisi en az 80 bin problemsiz yapar.
tahmin ettiğim gibi bir sene işimi bu şekilde gördü. bu sefer motoru değişmez isem (inşallah değişirim) orijinal silindiri "ıkyp" marka japon malı piston ile rektefiye ve eski orijinal krankın sadece kolunu değişerek daha uygun fiyatlı ve daha sağlam bir revizyon düşünüyorum.
Arkadaşlar merhaba , kış sezonunda motorumun ön fren balatası , debriyaj balatası , bujisini değiştircem. Hava ayarı karbüratör temizliği yaptırıp garaja atıcam motoru. Performans ve yakıt açısından hangi bujiyi önerirsiniz ? Bujinin ayarı 0.80 yaptırmamı söyledi bi arkadaş , bu nasıl bi ayardır ne işe yarar ? Debriyaj balatasını ve fren hangi marka önerirsiniz (ücreti önemli değil )acemi motorcu olduğum için ve başka motor kullanmadığım için debriyajın bitik olduğundan bile haberim yoktu . Kuryelik yapan bi arkadaşım binince debriyajın bitik dedi
Motoru aldığımdan beri yağını , hava filtresini , bujisini kendim değiştim . Arka fren balatasını ve kontağını sanayide değişdirttim. 45 binde olduğu için ve daha önceki sahibi eşşeğe biner gibi bindiği için detaylı bakım yaptırıcam , debriyaj , fren balataları ,bujisi , karbüratör temizliği , hava ayarından başka şunuda kesinlikle yaptır diyeceğiniz temel bakım varmı ? şimdiden teşekkürler.
Şu ESD'nin bakım kitapçığı düşmedi gitti.
Bulunmaz hint kumaşı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------
ARkadaşı filan takma. Orjinali neyse onu al, tak. İridyuma filan fazla para verme.
Orjinalden şaşma. Çok bilmişlere prim verme.
merhaba karburator uzerindeki benzin tahliye vidasi ne işe yarar
Arkadaşlar debriyaj balatamı değiştim , kalitelide bi balata aldım ama kavramada pek bi değişiklik olmadı gibime geliyor. Yeni olduğu için mi böyledir acaba ?
Hocam ben yeni olduğum için başka debriyaj test edemedim. Motora binen paketçi bi arkadaş debriyajın bitik olduğunu söyledi bende ucuz olduğu için değiştirdim.. Debriyaj kolu çok yumuşadı kavramada fln problem yok ama eskisiyle arada bi farkta yok Kalkışta biraz daha atikleşmesini bekliyordum ama pek fark göremedim.
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)