Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
17 Mart 2017, 03:42
#46341
Bleus adlı üyeden alıntı
Merhabalar. 60-70 kmh hızla giderken gidonu bırakınca gidon sallama yapıyor. Ön takımın vidası çok sıkı olabilir yazıyordu onu biraz gevşettim bu sefer sallama durdu ama motor sola çekmeye başladı. Geri sıkarak bir kaç kere deneme yaptım ama sola çekme durunca sallamaya başlıyor. Sebebi ne olabilir? Ustaya götürmeden kendim yapmak istiyorum. Öğrenmiş olurum. Lastikler daha yeni değişti.
Merhaba,
Bahsettiğiniz sorun lastikleri değiştirmeden önce mi oluyordu yoksa lastikleri değiştirdikten sonra mı olmaya başladı?
Reklamlar
-
17 Mart 2017, 16:53
#46342
TamGazDevam adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Bahsettiğiniz sorun lastikleri değiştirmeden önce mi oluyordu yoksa lastikleri değiştirdikten sonra mı olmaya başladı?
Lastikleri değiştirmeden önce elimi hiç bırakmamıştım acemiyim. Yani önceden oluyormuydu bilmiyorum. Gidonu tutarken birşey hissedilmiyor. Lastik değiştikten sonra balans ayarı yapıldı.
-
17 Mart 2017, 17:11
#46343
Bleus adlı üyeden alıntı
Lastikleri değiştirmeden önce elimi hiç bırakmamıştım acemiyim. Yani önceden oluyormuydu bilmiyorum. Gidonu tutarken birşey hissedilmiyor. Lastik değiştikten sonra balans ayarı yapıldı.
Elini bırakınca poponun yerini biraz sağa doğru kaydır. Senin oturuş pozisyonunlada alakalı olabilir
-
17 Mart 2017, 21:52
#46344
Önceye göre kıyaslama yapamayacaksak yanlış bi yorumda bulunmak istemem, takipteyim.
-
17 Mart 2017, 21:55
#46345
boora adlı üyeden alıntı
Elini bırakınca poponun yerini biraz sağa doğru kaydır. Senin oturuş pozisyonunlada alakalı olabilir
Yarın denerim.
Bu gidon vidasıyla biraz daha deneme yapacağım. Olmazsa zincir gerdirme ayarını tekrar yapacağım. Arka teker yamuk olunca da sallarmış belki ayarı biraz yamuktur. Bir kaç bişey daha denerim olmadı ustaya götürürüm mecbur.
-
17 Mart 2017, 23:53
#46346
Motosikletim 100kmde 3.63 lt yaktı en son. Jiklenin açık olduğunu düşündüm fakat moto sohbette açtığım konuda jiklenin doğru olduğu söylendi. 3.63 lt yakması normal mi diye sormayacağım, neden 1lt fazla yakıyorum? Kullandığım alan dümdüz yol. Devrinde kullanıyorum ama varsayalım agresif ve dur kalk yapsam sürekli 200kg ile yine 3.63 lt yakmamalı.
-
18 Mart 2017, 13:57
#46347
TamGazDevam adlı üyeden alıntı
Önceye göre kıyaslama yapamayacaksak yanlış bi yorumda bulunmak istemem, takipteyim.
Sorunu çözdüm. Zincir gergi ayar vidaları eşit sıkılıkta değilmiş onları düzeltince çözüldü. Sallama veya sağa sola çekme yapmıyor artık.
-
18 Mart 2017, 14:19
#46348
carter17 adlı üyeden alıntı
Motosikletim 100kmde 3.63 lt yaktı en son. Jiklenin açık olduğunu düşündüm fakat moto sohbette açtığım konuda jiklenin doğru olduğu söylendi. 3.63 lt yakması normal mi diye sormayacağım, neden 1lt fazla yakıyorum? Kullandığım alan dümdüz yol. Devrinde kullanıyorum ama varsayalım agresif ve dur kalk yapsam sürekli 200kg ile yine 3.63 lt yakmamalı.
Normal hava ayarına sahip bir motosiklet ısındığında jikle açıkken rölantide durmaz stop eder. Hava ayarı yanlışlıkla jikle açık olarak yapıldıysa farketmeden jikle açık olarak sürüyor da olabilirsiniz, çünkü tam gaz sürüşlerde bile ybr en fazla 3lt yakıyor.
Jikleyi aşağı bastırdığınızda açık konumda oluyor, tam yukarı kaldırdığınızda kapalı. Jiklenin olduğu yere yakından baktığınızda, jikleyi aşağı bastırırken, yani jikleyi aktif hale getirirken bir valfin yukarı çekildiğini görebilirsiniz. Bu şekilde jikle açık halde sürüp sürmediğinizi farkedebilirsiniz.
Jikle kapalı ve yine de bu kadar çok yakıyorsanız, hava ayarı bozuk olabilir. Buji ve hava filtresini yenilediyseniz ve sonuç değişmediyse, bir yamaha servisine gidip hava ayarını kontrol ettirin. Çalışmasında, sesinde bir anormallik var mı diye de dinlesinler.
Yazdıklarımın hepsini orjinal egzoz kullandığınızı varsayarak yazdım, farklı bir egzoz kullanıyorsanız çok yakması olağandır.
-
18 Mart 2017, 15:11
#46349
carter17 adlı üyeden alıntı
Motosikletim 100kmde 3.63 lt yaktı en son. Jiklenin açık olduğunu düşündüm fakat moto sohbette açtığım konuda jiklenin doğru olduğu söylendi. 3.63 lt yakması normal mi diye sormayacağım, neden 1lt fazla yakıyorum? Kullandığım alan dümdüz yol. Devrinde kullanıyorum ama varsayalım agresif ve dur kalk yapsam sürekli 200kg ile yine 3.63 lt yakmamalı.
Sohbet bölümünede yazmışın orada yazdım buradada yazayım. Eski ybrler yakıyor. Yeni esd kasalarda vakumlu karbüratör var farklı sistemi var enjeksiyon gibi boğazlı bi tasarımı var motor az yakıyor ben 3 litreyi geçiremedim ne kadar bassamda. Eski kasada basmazsan az yakar basarsan yakar bu böyle
-
18 Mart 2017, 20:58
#46350
carter17 adlı üyeden alıntı
Motosikletim 100kmde 3.63 lt yaktı en son. Jiklenin açık olduğunu düşündüm fakat moto sohbette açtığım konuda jiklenin doğru olduğu söylendi. 3.63 lt yakması normal mi diye sormayacağım, neden 1lt fazla yakıyorum? Kullandığım alan dümdüz yol. Devrinde kullanıyorum ama varsayalım agresif ve dur kalk yapsam sürekli 200kg ile yine 3.63 lt yakmamalı.
arkadaşım az önce benzin aldım 2012 model, 366 km yolda 230 km'si şehir içi karışık ve şehirler arası tam gaz, kalan 130 km sakin kullanım şehirler arası.
toplamda 130 kuruş (2,7 litre) yaktı ki hava ayarı bozuktu 320. kilometrede düzellttirdim..şimdi daha da az yakacak.
karbürator hava ayarın düzgün mü? lastik basıncını kontrol ediyor musun (inik lastik yarım litreden fazla yaktırabiliyor) , buji ne alemde ? karbürator temizliği uzun zamandır yapıldı mı? uygun yağ mı kullanıyorsun ? zincirin eski mi? aklıma gelenler bunlar...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------
Bleus adlı üyeden alıntı
Sorunu çözdüm. Zincir gergi ayar vidaları eşit sıkılıkta değilmiş onları düzeltince çözüldü. Sallama veya sağa sola çekme yapmıyor artık.
benimde yapıyor bu ara neden diye soruyordum kendime..iyi olduğu buraya yazdığın..bilgi paylaştıkça güzel..teşekkürler
-
23 Mart 2017, 10:48
#46351
Bleus adlı üyeden alıntı
Yarın denerim.
Bu gidon vidasıyla biraz daha deneme yapacağım. Olmazsa zincir gerdirme ayarını tekrar yapacağım. Arka teker yamuk olunca da sallarmış belki ayarı biraz yamuktur. Bir kaç bişey daha denerim olmadı ustaya götürürüm mecbur.
Hocam dün ustanın yanındaydım, bu zincir ayarını neye göre yapıyorsun diye sordum o da mafsaldaki çizgileri gösterdi bu çizgilere göre dedi. Ama bazı motosikletlerde kuyruk(şasinin kuyruğu) yamuksa mafsala göre yaparsan motor yolda yamuk gidiyor dedi, kuyruğu yamuk motosikletlerde göz kararı yapıyorum dedi.
Sizin motosikletinizin kuyruğu eğilmiş anladığım kadarıyla, kaza mı yapmıştınız?
-
23 Mart 2017, 19:15
#46352
TamGazDevam adlı üyeden alıntı
Hocam dün ustanın yanındaydım, bu zincir ayarını neye göre yapıyorsun diye sordum o da mafsaldaki çizgileri gösterdi bu çizgilere göre dedi. Ama bazı motosikletlerde kuyruk(şasinin kuyruğu) yamuksa mafsala göre yaparsan motor yolda yamuk gidiyor dedi, kuyruğu yamuk motosikletlerde göz kararı yapıyorum dedi.
Sizin motosikletinizin kuyruğu eğilmiş anladığım kadarıyla, kaza mı yapmıştınız?
Hayır yamuk dediğim bir taraftaki vidayı yeterince sıkmamışım daha önceden. O vidanın üstündeki çizgi hafif dönmüş. Çizgiye göre yapınca ayarı vida az sıkılmış. Onu düzelttim fakat sorun tekrar devam ediyor. 70 kmh ve üzeri hızda sallanıyor. Fırsat bulduğum zaman arka çantayı söküp deneyeceğim.
-
23 Mart 2017, 21:11
#46353
Bleus adlı üyeden alıntı
Hayır yamuk dediğim bir taraftaki vidayı yeterince sıkmamışım daha önceden. O vidanın üstündeki çizgi hafif dönmüş. Çizgiye göre yapınca ayarı vida az sıkılmış. Onu düzelttim fakat sorun tekrar devam ediyor. 70 kmh ve üzeri hızda sallanıyor. Fırsat bulduğum zaman arka çantayı söküp deneyeceğim.
ben arka lastiğin düzgün durması için saplamaların boşluğunu bir ip tel çöp gibi bir şey ile ölçüyorum ve de ikisini de yarım tur yarım tur eşit sıkıyorum. randımanlı oluyor.
-
23 Mart 2017, 21:42
#46354
Motorda vites attırırken lıngır lıngır ses geliyo şanzumanımı bozduk acaba?
Vites geçişlerinde sorun yok bu durumu bilen varmı
-
25 Mart 2017, 13:50
#46355
just4techno adlı üyeden alıntı
Motorda vites attırırken lıngır lıngır ses geliyo şanzumanımı bozduk acaba?
Vites geçişlerinde sorun yok bu durumu bilen varmı
zincir ayarı doğru olmayabilir. ya da zincir bir geri bir bollaşıyordur.
-
30 Mart 2017, 20:18
#46356
Zincirim gevşemiş onu hallettim yağı değiştirdim sorunum çözüldü yağı 4500 km kullanınca heralde ondan oldu
Usta yağa çamur olmuş dedi zaten şimdi keyiflice biniyorum :>
-
01 Nisan 2017, 00:13
#46357
Arkadaşlar 2012 ybr kullanıyorum sifirdan beri bende 14 bin km 1000 km deyken pirelli lastik taktırdım şu an hafif ıslak zeminlerde dönerken veya sert fren yaparken ön lastik kayıyor çoğu zamanda freni kombin sıkarım E5 te düz yolda 3 ay kadar önce emniyet şeridinde ıslak zeminde asfaltı iyiden bı yaladım ..Dümdüz yolda fren yapınca altimdan kaydı gitti anı fren de değildi anlamıyorum ben mı beceriksizlestim lastiklerde sorun mu var hala yeni gibi duruyor 12500 km falan yaptim daha
-
01 Nisan 2017, 07:08
#46358
Pirellinin bir çok modelinde hastalıktır tırnak derinliği bitmez ama hamur sertleşir böyle olunca lastiğe bakarsın canavar gibi yola çıkarsın kayar.Yani diş derinliği bitmez ama lastik yola tutunma kabiliyetini kaybeder.
-
01 Nisan 2017, 15:50
#46359
Napmali degistirsek hangisini almak lazım köşeden dönerken hafif ıslak bir zeminde motosiklet altimdan kayıp gidiyor anlamsız bir durum halı var
-
01 Nisan 2017, 16:15
#46360
Muvakkit adlı üyeden alıntı
Napmali degistirsek hangisini almak lazım köşeden dönerken hafif ıslak bir zeminde motosiklet altimdan kayıp gidiyor anlamsız bir durum halı var
Metzeller aldım ben. Çok memnunum. Fiyatıda ucuz 214 liraya aldım kargo dahil. 2016 nın sonlarına doğru üretim tarihi var. Yanında çelik sibop ve balata spreyide hediye ettiler. N11 den aldım 20 lirada takması 234 liraya mis gibi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)
Bu Konudaki Etiketler