Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #46221

    Üyelik
    19 Mart 2016
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 (ESD)
    Antalya, Ankara, Afyon, Konya Mersin civarı olabilir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #46222
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    Alıntı miginfly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar debriyajım çok sert. telim sürekli manetin olduğu yerdeki kursundan kopuyor. Daha 4 gün evvel degistirdim, taktığımda yumuşacıktı. Şimdi yine kazık gibi oldu. Bu konuda tecrübeli arkadaşların görüşlerini merak ediyorum. Paylaşırsanız sevinirim.
    orijinal debriyaj teli kullanmalısın. orijinalini neredeyse 6 sene kullandım bu artık eskidi yenisini takayım dedim kopmalar başladı :D bunun dışında ince yağ ve şırınga ile teli yağlarsan daha sağlıklı ve yumuşak bir telin olur.
    debriyaj ve gaz teli yağlamada şu video yardımcı olur .
    Sepetçioğlu ve miginfly bunu beğendiler.

  3. #46223
    Bisnev99 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kuba Xboss 2020
    Selamün aleyküm arkadaşlar. Bugün itibariyle ben de ybr sahibi oldum. Bu ilk motosikletim. Mutluyum heyecanlıyım. Ve burayı ayakta tutanlardan Allah razı olsun diyorum. Çok faydalı bir yer.
    badircik bunu beğendi.

  4. #46224
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    Alıntı dyavol-77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar 2009 YBR 125 City modeline uzun tur camı nereden bulabilirim?....
    bende yuvarlak far var uzay kafa için tur camı şirinevlerde belki vardır.

  5. #46225

    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD
    Arkadaşlar led far alıp da kullanayım diyorum. Bütçe olarak da en fazla 100 liraya kadar çıkabilirim. Önerisi olan varsa yardımcı olabilir mi? Rastgele alıp da sürpriz yaşamak istemiyorum. Herkese iyi sürüşler.

  6. #46226
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    mercekli sis farları var. çifti 80 -100 tl arası ama bağlantı yeri sürekli gevşiyor.
    korumalıklı olanlarından alırsan daha dayanıklı. aydınlatması genel olarak güzel.

  7. #46227
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mercekli sis farları var. çifti 80 -100 tl arası ama bağlantı yeri sürekli gevşiyor.
    korumalıklı olanlarından alırsan daha dayanıklı. aydınlatması genel olarak güzel.
    bir kaç kişiden 'çok çabuk bozuluyorlar' diye duyum aldım bu sis farları için(gevşeme değil, parlaklığını yitirmesi-iyi aydınlatmamaya başlaması).

    var mı böyle bir durum?

  8. #46228
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    Alıntı rebirth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir kaç kişiden 'çok çabuk bozuluyorlar' diye duyum aldım bu sis farları için(gevşeme değil, parlaklığını yitirmesi-iyi aydınlatmamaya başlaması).

    var mı böyle bir durum?
    gevşemeden kaynaklı kablo temassızlığı ve sönme oldu bende. ama yandığı süre içinde bir sıkıntı yaşamadım. içini sökünce "aa bu muymuş " dedirten tel maşa ürünler aslında.
    bende 2 yukarıda mercekli iki tane de koruma demirinin altında power led var. sürekli vida sıkmaktan yıldım. merceklileri kullanmıyorum.

    korumalı olanlar daha oturaklı duruyor bir daha alırsam onlardan alırım. ya da bir sene daha bekler paraya kıyar "hella " alıp bir daha sis farı derdine düşmem. zaten aradığım sarı ışık benim ledler hep beyaz yanıyor.
    rebirth bunu beğendi.

  9. #46229
    TamGazDevam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin / Adana
    Motosikleti
    YBR 125 08' / HONDA CIVIC VTEC 1.6 04'
    Niken h4 led xenon uzun kısalı sipariş ettim, çifti 190 lira. Ybr uyumlu diye bi kaç yorum buldum ve piyasada en kaliteli mal bunu buldum. Taktıktan sonra burayı güncelleğim.

  10. #46230

    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Merhabalar. Motorumda akü sıkıntısı vardı. İkinci el aldım marş basmıyordu. Akü ömrü bitmiştir deyip değiştirmeye gittim ve motorun düzgün şarj etmediğini söylediler. Bu düzgün şarj etmemenin konjektörden mi yoksa sargıdan mı olduğunu nasıl anlarım?
    crxforever ve fz6_fazer bunu beğendiler.

  11. #46231
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Metzeler me22 leri taktım bundan önce michelin pilot street kullanıyordum kesinlikle me22 daha iyi üstelik 195tl ye aldım 2016 36. Hafta üretim tarihli. Michelin pilot sport çok iyi ama pilot street ler o parayı kesinlikle haketmiyor

  12. #46232
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    Alıntı Bleus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar. Motorumda akü sıkıntısı vardı. İkinci el aldım marş basmıyordu. Akü ömrü bitmiştir deyip değiştirmeye gittim ve motorun düzgün şarj etmediğini söylediler. Bu düzgün şarj etmemenin konjektörden mi yoksa sargıdan mı olduğunu nasıl anlarım?
    deneme yanılma metodu ile anlayabilirsin.
    başka bir konjektör takılıp denenebilir. konjektör 20 25 tl yan sanayi deponun altında. statör daha meşakkatli ve daha pahalı.

  13. #46233

    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    deneme yanılma metodu ile anlayabilirsin.
    başka bir konjektör takılıp denenebilir. konjektör 20 25 tl yan sanayi deponun altında. statör daha meşakkatli ve daha pahalı.
    Konjektöre ulaşma işlemi basit mi? Depoyu sökmek falan. Ustaya sordum konjektörde sıkıntı varsa 60-70 liraya statorda ise 200 lira olur dedi. Kendim değiştirmeyi düşünüyorum.

    Çok zor değilse hafta sonu kendim yapayım.
    crxforever bunu beğendi.

  14. #46234
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    Alıntı Bleus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konjektöre ulaşma işlemi basit mi? Depoyu sökmek falan. Ustaya sordum konjektörde sıkıntı varsa 60-70 liraya statorda ise 200 lira olur dedi. Kendim değiştirmeyi düşünüyorum.
    Çok zor değilse hafta sonu kendim yapayım.
    bu parçalar kolay kolay bozulan parçalar değil aslında. hazır elektrik işine girmişken bir jel akü takıp denemek dev lazım şarj edip etmediğini. imkanın var ise orijinal parçalar kullan.
    yan sanayi de problem çıkarmadı bende ama kafa rahat etmiyor.

    depoyu sökmek teknik olarak zor değil ama meşakkatli. iki kişi olursa daha kolay olur. 2008 model için yazıyorum.muhtemelen yeni kasa da aşağı yukarı aynıdır.
    depo altındaki panzot mudur nedir o plastikler sökülür.
    yan kapakları söküp seleyi tutan iki vidaya ulaşılır. onlar da sökülür. sele çıkarılır.
    depo musluğu kapatılır. hortum sökülür.
    depoyu tutan tek vida sökülür. depo hafif kaldırılıp şamandıranın soketi çıkarılır.
    alt tarafında depoya kaynatılmış u şeklinde iki girinti var kadroya takılmış takozlar bunların içine girer normalde . depo yavaşça kucaklanarak geri çekilir.
    depo boş olursa saçma sapan ağırlık dalgalanmaları ile uğraşmadan daha rahat yapılır.

    takarken şamandırayı takmayı unuttum 2 haftadır benzin göstergesi olmadan geziyorum acele etmeden ferah ortamda yapmakta fayda var.


    statör değişimi hakkında bilgi ve beceriye sahip değilim maalesef. motorun sol alt kapağı sökülüyor orada sırası ile statör, etrafında dönen rotor arkasında da marş rublesi var.
    Bleus bunu beğendi.

  15. #46235
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Alıntı Bleus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar. Motorumda akü sıkıntısı vardı. İkinci el aldım marş basmıyordu. Akü ömrü bitmiştir deyip değiştirmeye gittim ve motorun düzgün şarj etmediğini söylediler. Bu düzgün şarj etmemenin konjektörden mi yoksa sargıdan mı olduğunu nasıl anlarım?
    Motor çalışır vaziyette iken kutup başlarından multimetre ile gerilimini ölçeceksin, 13-14 Volt civarında bir gelirim görülüyorsa sargında konjektöründe sağlamdır
    Bleus bunu beğendi.
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  16. #46236
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Ekstaradan birşey bağlımı,siren,zenon far vb. vb.
    Soketlerde oksitleme yoksa, konjetör sağlamsa
    Aküyü doldurun.
    Akünün şarj edip etmediğini,en güzel şöyle anlarsın,motosikleti çalıştır, far ampülüne dikkat et,eğer gaz verdiğinde,ampülün ışığı değişmiyorsa şarj etmiyor demektir.
    Rölantide motosiklet çalışırken far ampülü,normal yanıyor,gaz verdiğinde biraz daha kuvvetli yanıyorsa,bilki şarj yapıyordur
    Sargının yan sanayisi 70tl,100tl arası, orjinal 135tl,149 tl,bugün değiştirdim,aynı sıkıntı bendede vardı
    Alıntı Bleus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar. Motorumda akü sıkıntısı vardı. İkinci el aldım marş basmıyordu. Akü ömrü bitmiştir deyip değiştirmeye gittim ve motorun düzgün şarj etmediğini söylediler. Bu düzgün şarj etmemenin konjektörden mi yoksa sargıdan mı olduğunu nasıl anlarım?
    Bleus bunu beğendi.
    YAMAHA

  17. #46237

    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Yeni akü almıştım zaten. Aküyü taktıktan sonra ölçü aletiyle ölçtüler ve 12.8 volt gösterdi. Hafta sonu sökeceğim kablolara bakacağım oksitlenme var mı diye. Bide konjektörü değiştireceğim. Teşekkürler.

    Edit: Motorun üstünde ekstradan bir şey takılı değil.

  18. #46238

    Üyelik
    12 Ağustos 2016
    Merhaba arkadaşlar iki adet sorunum var.

    1. Bugün motosikletimin zincirini temizledim ve iyice azalan Motul zincir temizleme spreyim bitti.Malum 30 Tl gibi bir fiyatı var ve ben 4 zincir temizleme işlemiyle bir kutuyu bitirdim. Ucuz yollu bir şey bakıyordum gaz yağı önerilmiş. Bulunduğum ilde her yere sordum ancak gaz yağı satışı yasakmış bulamadım. Olsa da satsak modundaydı ilgili firmalar. Mazot da o-ring zincirlere zarar veriyormuş. İnternette Ybr lerin orijinal zinciri o-ringsiz diye okudum. Eğer gerçekten o-ringsiz ise zincir temizliğini mazot ile yapsam sıkıntı olur mu acaba ? Senede 2 defa tek seferde 850 km gidiş 850 km dönüş uzun yola çıkıyorum bu sebeple dağ başında zincir yüzünden yolda kalmak istemiyorum. Zincire zarar vermeden nasıl temizleyebiliriz?

    2. Uzun yolda telefonu şarj edebilmek için usb alıp aküye bağladım. Yaklaşık 3 ay sonra motosikleti marş motoru ile çalıştıramaz oldum. İlk başta bunu soğuyan havalardan kaynaklandığını düşünüyordum. -4 dereceye kadar düşebiliyor sıcaklık. 3 hafta kadar sonra servise götürdüm. Usta sorunu aküden kaynaklandığını söyledi ve karbüratörü ısıtmaya yarayan bir devrenin konektörünü çıkardı. Bu parça elektriği çok çeker dedi. Ayrıca benim usb şarj cihazı da hiç kullanmasam bile devamlı olarak elektrik çekip telefonun kullanabilmesi için 5 volta düşürürmüş. Onu ya sök ya da anahtar tak dedi. Daha hiç kullanmadım o cihazı sadece uzun yolda kullanacağım. Şimdilik akü kutuplarından bağlantısını kestim. Bu cihaz için gerektiğinde açılmasını sağlayacak nasıl bir anahtar ayarlayabiliriz ?

    Yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.
    crxforever ve fz6_fazer bunu beğendiler.

  19. #46239
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    Alıntı tarhunzas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar iki adet sorunum var.

    1. Bugün motosikletimin zincirini temizledim ve iyice azalan Motul zincir temizleme spreyim bitti.Malum 30 Tl gibi bir fiyatı var ve ben 4 zincir temizleme işlemiyle bir kutuyu bitirdim. Ucuz yollu bir şey bakıyordum gaz yağı önerilmiş. Bulunduğum ilde her yere sordum ancak gaz yağı satışı yasakmış bulamadım. Olsa da satsak modundaydı ilgili firmalar. Mazot da o-ring zincirlere zarar veriyormuş. İnternette Ybr lerin orijinal zinciri o-ringsiz diye okudum. Eğer gerçekten o-ringsiz ise zincir temizliğini mazot ile yapsam sıkıntı olur mu acaba ? Senede 2 defa tek seferde 850 km gidiş 850 km dönüş uzun yola çıkıyorum bu sebeple dağ başında zincir yüzünden yolda kalmak istemiyorum. Zincire zarar vermeden nasıl temizleyebiliriz?

    2. Uzun yolda telefonu şarj edebilmek için usb alıp aküye bağladım. Yaklaşık 3 ay sonra motosikleti marş motoru ile çalıştıramaz oldum. İlk başta bunu soğuyan havalardan kaynaklandığını düşünüyordum. -4 dereceye kadar düşebiliyor sıcaklık. 3 hafta kadar sonra servise götürdüm. Usta sorunu aküden kaynaklandığını söyledi ve karbüratörü ısıtmaya yarayan bir devrenin konektörünü çıkardı. Bu parça elektriği çok çeker dedi. Ayrıca benim usb şarj cihazı da hiç kullanmasam bile devamlı olarak elektrik çekip telefonun kullanabilmesi için 5 volta düşürürmüş. Onu ya sök ya da anahtar tak dedi. Daha hiç kullanmadım o cihazı sadece uzun yolda kullanacağım. Şimdilik akü kutuplarından bağlantısını kestim. Bu cihaz için gerektiğinde açılmasını sağlayacak nasıl bir anahtar ayarlayabiliriz ?

    Yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.
    gaz yağını oto sanayide yağ satan yerlede veya tekstil makinaları satan yerlerde bulabilirsin.
    yasak olması bana saçma geldi. o kadar yanıcı patlayıcı şey varken neden yasak olsun. mazot hakkında bir bilgim yok .zinciri temizledikten sonra 90 numara dişli yağı ile de yağlayabilirsin. benim zincirim dandik bir zincir atık yağları kullanıyorum. arada gres yağı sürüyorum kafama göre :D

    2. usb cihazınız nası bilmiyorum ama kendinden anahtarlı çakmaklık usb girişleri var piyasada.
    soketi ile beraber cam sigorta da takıp sadece uzun yolculuk zamanı takabilirsin. anahtar olarak ben sis farlarıma elektrikçiden 3- 5 paraya aldığım anahtardan taktırdım. arkasına elektrik bandı ile izole ettim şimdilik sıkıntı yok.

  20. #46240
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Galiba Trabzon'dan katılıyorsunuz,gazyağı içinsanayi,yağ satan yerler,oto yıkmacılar,petrollerde,tersanede,gemi tamircileri
    Trabzon gibi yerde çok kolay bulursunuz diye tahmin ediyorum
    Litresini 10 TL ye petrolden alıyorum,
    İnternette pahalı görüküyor
    http://www.n11.com/arama?q=gaz+ya%C4...&srt=PRICE_LOW
    Alıntı tarhunzas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar iki adet sorunum var.
    1-Gazyağının yasaklandığını duymadım,gazyağı ile temizlemesi güzel,benzin ile denedim,su gibi aktı gitti,mazotla denedim,istedğim kadar temiz olmadı,uzun yolda gazyağı bulamadım mı? Mecbur mazotla temizledim
    Esd kasalarda O ringli zincir var,tavsiyem gazyağı ile temizle,motordan çıkan eski yağla zinciri yağla
    İlkez duyuyorum,bence bu işte terslik var,çakmaklık bağladım,uzun yolada çıktım,telefonun şarjı,elektirik çekmez
    Anahta olarakta,benzin musluğunun arkasında kibar bir anahtar yaptım,gizli sayılır,5 volta düşürmez
    karbüratörü ısıtmaya yarayan bir devrenin konektörünü çıkardı. Bu parça elektriği çok çeker dedi. Ayrıca benim usb şarj cihazı da hiç kullanmasam bile devamlı olarak elektrik çekip telefonun kullanabilmesi için 5 volta düşürürmüş. Onu ya sök ya da anahtar tak dedi. Daha hiç kullanmadım o cihazı sadece uzun yolda kullanacağım.

    1. Bugün motosikletimin zincirini temizledim ve iyice azalan Motul zincir temizleme spreyim bitti.Malum 30 Tl gibi bir fiyatı var ve ben 4 zincir temizleme işlemiyle bir kutuyu bitirdim. Ucuz yollu bir şey bakıyordum gaz yağı önerilmiş. Bulunduğum ilde her yere sordum ancak gaz yağı satışı yasakmış bulamadım. Olsa da satsak modundaydı ilgili firmalar. Mazot da o-ring zincirlere zarar veriyormuş. İnternette Ybr lerin orijinal zinciri o-ringsiz diye okudum. Eğer gerçekten o-ringsiz ise zincir temizliğini mazot ile yapsam sıkıntı olur mu acaba ? Senede 2 defa tek seferde 850 km gidiş 850 km dönüş uzun yola çıkıyorum bu sebeple dağ başında zincir yüzünden yolda kalmak istemiyorum. Zincire zarar vermeden nasıl temizleyebiliriz?

    2. Uzun yolda telefonu şarj edebilmek için usb alıp aküye bağladım. Yaklaşık 3 ay sonra motosikleti marş motoru ile çalıştıramaz oldum. İlk başta bunu soğuyan havalardan kaynaklandığını düşünüyordum. -4 dereceye kadar düşebiliyor sıcaklık. 3 hafta kadar sonra servise götürdüm. Usta sorunu aküden kaynaklandığını söyledi ve karbüratörü ısıtmaya yarayan bir devrenin konektörünü çıkardı. Bu parça elektriği çok çeker dedi. Ayrıca benim usb şarj cihazı da hiç kullanmasam bile devamlı olarak elektrik çekip telefonun kullanabilmesi için 5 volta düşürürmüş. Onu ya sök ya da anahtar tak dedi. Daha hiç kullanmadım o cihazı sadece uzun yolda kullanacağım. Şimdilik akü kutuplarından bağlantısını kestim. Bu cihaz için gerektiğinde açılmasını sağlayacak nasıl bir anahtar ayarlayabiliriz ?

    Yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)

Bu Konudaki Etiketler