Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
13 Kasım 2016, 23:58
#46181
Arkadaşlar şunu söyleyeyim.
Ben ben yağ değişimini KİTAĞÇIĞA göre yapıyorum. Motorunuzu kitağçığa uygun bir şekilde bakımlara sokun. Servisler sizden fazla para kopartıyor . Ben sadece 1000 km bakımına götürdüm. Sadece yağ değişti. 100 lira aldılar. Sonra kendim öğrendim. Bir daha da gitmedim . Kitapçığa göre gidiyorum. Şuan motor 8.300 kmde. 12000 km yi beklicem yağ değişimi için.Ve bakımlarını kendim yapıyorum. 12000 km de hava filtresini değiştircem , yağını da. Balatalarına bakarım. Buji yi de değiştirebilirim. Bunlar çok basit bakımlar. YBR sağlam olduğundan zaten sıkıntı olmuyor.
Reklamlar
-
14 Kasım 2016, 23:39
#46182
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Recep demire adlı üyeden alıntı
Hocam bende 2006 ybr var. İkinci el aldım ve aldığımda esd kafası vardı. Sonradan ben söktüm yuvarlak far taktım. O kafayı takmak için gerekli olan bi braket var. Önce onu takıyorlar sonra o brakete de kafayı takıyorlar. Sonuç olarak takılıyor
Ayrıca isterseniz uygun bi fiyata gönderebilirim ne var ne yoksa
Tesekkür ederim,bende ki ybrde 2006 model. Revizyona sokma niyetim var ama daha kısmet olmadı. Bahara doğru belki
Esd siperliği ile 2006 kasa birleşince nasıl bir görüntü oluyor merak ettim doğrusu. Resim atma şansınız var mı
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:37 ----------
MrvGny adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar geçen hafta ufak diyemiycem orta boyutta bir kaza yaptım, kazadan sonra motosikleti yaptırdım ancak motosiklet de bazı tuhaflıklar var, örneğin kısa mesafe de gitsem durunca motosikletten yanık yağ gibi ağır bir koku geliyor sürekli, ayrıca titreşim kaza öncesine göre bariz arttı, devir lambada durduğumda 2000 in üzerine çıkabiliyor, gaz tepkisi bir tuhaf
kısacası motorun eski tadı yok, bunun için napmalıyım, bulunduğum yerde servis yok,gerekirse servis olan bir ile gidebilirim, gerçekten işinin ehli, saydığım sorunları halledebilecek bir servis öneriniz var mı ?
Geçmiş olsun.
Kazada motosikletinizin hangi bölgeleri hasar aldı,hangi tamirat işlemleri yapıldı bunlar mühim.
Yanık yağ kokusu,titreşim için bunlar önemli.
Devir için yapmanız gereken şey motosikletiniz tamamen ısındığında (kışın ilk çalışmadan sonra takriben 3-4 dk sonra) rölanti ayarı yapabilirsiniz.
-
15 Kasım 2016, 15:10
#46183
Uğur adlı üyeden alıntı
Tesekkür ederim,bende ki ybrde 2006 model. Revizyona sokma niyetim var ama daha kısmet olmadı. Bahara doğru belki
Esd siperliği ile 2006 kasa birleşince nasıl bir görüntü oluyor merak ettim doğrusu. Resim atma şansınız var mı
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:37 ----------
Geçmiş olsun.
Kazada motosikletinizin hangi bölgeleri hasar aldı,hangi tamirat işlemleri yapıldı bunlar mühim.
Yanık yağ kokusu,titreşim için bunlar önemli.
Devir için yapmanız gereken şey motosikletiniz tamamen ısındığında (kışın ilk çalışmadan sonra takriben 3-4 dk sonra) rölanti ayarı yapabilirsiniz.
Teşekkür ederim.
Kazada motorun kafa kısmı hasar aldı ,
koruma demiri olduğu için motor bloğu hasar almadı. Ayakçaklar yere temas ettiği için lastiği çıktı sadece, Ön gidon ve maşa eğildi, bunun dışında kazanın etkisi ile motorun benzinini kapatmayı unutmuşum arabaya atarken benzin hortumundan benzin kaçırmasın diye hortumu çıkarıp ucuna düğüm atmıştım bu yüzden motorun içine benzin sızmış (gitmemesi gereken bir yere) yağın içine de karışmış olabilir tam hatırlamıyorum kendimde değildim.
Bu şekilde oldu genel olarak, ama motor durduktan sonra o yanık metalimsi koku çok kötü
-
15 Kasım 2016, 21:58
#46184
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
MrvGny adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim.
Kazada motorun kafa kısmı hasar aldı ,
koruma demiri olduğu için motor bloğu hasar almadı. Ayakçaklar yere temas ettiği için lastiği çıktı sadece, Ön gidon ve maşa eğildi, bunun dışında kazanın etkisi ile motorun benzinini kapatmayı unutmuşum arabaya atarken benzin hortumundan benzin kaçırmasın diye hortumu çıkarıp ucuna düğüm atmıştım bu yüzden motorun içine benzin sızmış (gitmemesi gereken bir yere) yağın içine de karışmış olabilir tam hatırlamıyorum kendimde değildim.
Bu şekilde oldu genel olarak, ama motor durduktan sonra o yanık metalimsi koku çok kötü
Acaba bi yerden yağ kaçağı vs mi var ?
Isınınca kaçan yağ yanıp koku yapabilir.
Ya da boyanan bir kısım varsa o da ısınınca koku yapabilir. Burdan net birşey ne yazık ki söyleyemiyorum...
-
15 Kasım 2016, 22:18
#46185
Kışın pek kullanma niyetim yok, ama karar değiştirirsem hemen taktıracağım, sağolun ;)
-
16 Kasım 2016, 14:59
#46186
Uğur adlı üyeden alıntı
Tesekkür ederim,bende ki ybrde 2006 model. Revizyona sokma niyetim var ama daha kısmet olmadı. Bahara doğru belki
Esd siperliği ile 2006 kasa birleşince nasıl bir görüntü oluyor merak ettim doğrusu. Resim atma şansınız var mı
[COLOR="Silver"]
Pek tavsiye etmiyorum
-
17 Kasım 2016, 00:40
#46187
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Recep demire adlı üyeden alıntı
Tesekkürler,fena durmuyor
-
18 Kasım 2016, 16:54
#46188
Arkadaşlar Yamaha YBR 125 sitesinde "yakıt enjeksiyonlu" olarak yazıyor. Fakat başka internet sitelerinde ise karbüratörlü olarak görünüyor. Doğrusu hangisidir?
-
18 Kasım 2016, 20:26
#46189
Türkiye'de satılanlar karbüratörlü. Avrupa'da satılanlar enjeksiyonlu.
-
19 Kasım 2016, 12:21
#46190
Merhaba arkadaşlar, Irc'nin wintergrip lastiğini kullananınız var mı? Kışın michelin pilot street'e göre daha iyi olur mu bu lastik?
-
19 Kasım 2016, 19:37
#46191
rebirth adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar, Irc'nin wintergrip lastiğini kullananınız var mı? Kışın michelin pilot street'e göre daha iyi olur mu bu lastik?
winter grip aşırı soğuk havalarda buzda karda çok iyi. michelini denemedim ama winter grip kış lastiği olarak geçer.hamuru daha yumuşak ve ince çizikler vardır dişler arasında. swallow kış lastiği taktırdım bu sene denemek için ama kışları winter grip takarım ve memnun kaldım hep.
-
19 Kasım 2016, 19:59
#46192
crxforever adlı üyeden alıntı
winter grip aşırı soğuk havalarda buzda karda çok iyi. michelini denemedim ama winter grip kış lastiği olarak geçer.hamuru daha yumuşak ve ince çizikler vardır dişler arasında. swallow kış lastiği taktırdım bu sene denemek için ama kışları winter grip takarım ve memnun kaldım hep.
Teşekkür ederim hocam.
swallow'un lastiğinin adı da ice pro galiba değil mi ? Biri winter grip, biri ice pro; ikisi de kış için ne kadar iddialı olduklarını isimleriyle gösteriyor gibi. peki swallow'un kış lastiği ile winter grip'i karşılaştırırsanız hangisi daha iyi ?
-
19 Kasım 2016, 22:35
#46193
-
20 Kasım 2016, 16:23
#46194
beyler istanbul anadolu yakasındayım büyük ihtimal kadiköy de muayeneye gireceğim şubatta son 2 bakıma da servise götürmedim kendim yaptım muayene için tavsiyeleriniz nelerdir geçememesi uğraşmaktan korkuyorm önce bir servise mi götürsem
-
20 Kasım 2016, 17:47
#46195
feyyaz53 adlı üyeden alıntı
beyler istanbul anadolu yakasındayım büyük ihtimal kadiköy de muayeneye gireceğim şubatta son 2 bakıma da servise götürmedim kendim yaptım muayene için tavsiyeleriniz nelerdir geçememesi uğraşmaktan korkuyorm önce bir servise mi götürsem
Uzun-kısa far, park-fren lambaları, sinyaller ve frenler sorunsuzsa, egzoz açık değilse geçer.
Ayna, kask falan da olacak tabi.
-
21 Kasım 2016, 00:50
#46196
rebirth adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim hocam.
swallow'un lastiğinin adı da ice pro galiba değil mi ? Biri winter grip, biri ice pro; ikisi de kış için ne kadar iddialı olduklarını isimleriyle gösteriyor gibi. peki swallow'un kış lastiği ile winter grip'i karşılaştırırsanız hangisi daha iyi ?
irc winter grip (şu anda anlaş olarak satılıyor.) arazi lastiğpi gibi dişli ve çok yumuşak hamurlu, o kadar yumuşak ki gidonu az da olsa ağırlaştırıyor. ıslak zeminde frenlemesi çok iyi.kar yeni yeni yağarken normal lastiklere göre daha güvenli.üşenip de yazın da bineyim dersen çabuk eriyor.yazın tutmaz deseler de ben bir sıkıntı yaşamadım.kolay patlıyor patladı mı fitil atmak zor.
ice pro swallowu daha yeni taktırdım ve km yapamadım henüz.ismi ice pro olunca beklenti de oluyor haliyle. diş yapısı daha sık daha bir asfalt için sanki.pirelli duratraction'a benziyor deseni. hamuru daha sert (tırnakla kontrol ile )
-
21 Kasım 2016, 16:31
#46197
crxforever adlı üyeden alıntı
irc winter grip (şu anda anlaş olarak satılıyor.) arazi lastiğpi gibi dişli ve çok yumuşak hamurlu, o kadar yumuşak ki gidonu az da olsa ağırlaştırıyor. ıslak zeminde frenlemesi çok iyi.kar yeni yeni yağarken normal lastiklere göre daha güvenli.üşenip de yazın da bineyim dersen çabuk eriyor.yazın tutmaz deseler de ben bir sıkıntı yaşamadım.kolay patlıyor patladı mı fitil atmak zor.
ice pro swallowu daha yeni taktırdım ve km yapamadım henüz.ismi ice pro olunca beklenti de oluyor haliyle. diş yapısı daha sık daha bir asfalt için sanki.pirelli duratraction'a benziyor deseni. hamuru daha sert (tırnakla kontrol ile
)
Winter grip'i lastik satan bir yerde elle kontrol etmiştim, dediğiniz gibi çok yumuşak, fayansta dahi kaymayacakmış hissi verdi. Siz de kış için çok iyi olduğunu söyleyince kafama yatmıştı iyice ama kolay patlaması mevzusu can sıkar gibi geldi şimdi. Ybr kullanırken uzun yola çıkarken de inanın tek enşilendiğim şey lastik patlaması. Bildiğiniz gibi bakımları tam bir ybr lastik patlamadıkça yolda kalmaz. Ice pro kolay patlayacak bir lastik değil mi ? Tavsiye eder misiniz ?
-
21 Kasım 2016, 20:55
#46198
rebirth adlı üyeden alıntı
Winter grip'i lastik satan bir yerde elle kontrol etmiştim, dediğiniz gibi çok yumuşak, fayansta dahi kaymayacakmış hissi verdi. Siz de kış için çok iyi olduğunu söyleyince kafama yatmıştı iyice ama kolay patlaması mevzusu can sıkar gibi geldi şimdi. Ybr kullanırken uzun yola çıkarken de inanın tek enşilendiğim şey lastik patlaması. Bildiğiniz gibi bakımları tam bir ybr lastik patlamadıkça yolda kalmaz. Ice pro kolay patlayacak bir lastik değil mi ? Tavsiye eder misiniz ?
ice pronun hamuru daha sert geldi tabii yine de henüz çok yeniyim. lastik patlaması her lastikte olur. kış lastiği olmayan lastiklere göre kolay patlıyor diyebilirim irc winter için. lastik patlaması için tamir köpüğü öneririm. lastikçiye kadar götürür. lastikçi de naz ederse 2. köpük sıkıp yolda benzinliklerde takviye ile yolculuğu bitirdir.
-
24 Kasım 2016, 20:42
#46199
Selam arkadaşlar iki sorum olacak
1- Yağ değişimi, hava filtresi değişimi, buji değişimi, zincir ayarı ve zincir bakımı, yağ kaçırması ve bunun sonucunda motosiklette oluşan koku sorununun giderilmesi, gaz vs. ayarlarının yapılması ve motosikletin 5-6 bin devir aralığında oluşan sesin (ön kısımdan geliyor) giderilmesi gibi operasyonlara bugün 200 TL civarı masraf biçildi, sizce bu miktar pahalı mı normal mi ?
2- Metzeler lastik nasıldır ? Michelin den iyi diyorlar bu doğru mudur ? Tavsiye eder misiniz.
-
25 Kasım 2016, 00:46
#46200
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
MrvGny adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar iki sorum olacak
1- Yağ değişimi, hava filtresi değişimi, buji değişimi, zincir ayarı ve zincir bakımı, yağ kaçırması ve bunun sonucunda motosiklette oluşan koku sorununun giderilmesi, gaz vs. ayarlarının yapılması ve motosikletin 5-6 bin devir aralığında oluşan sesin (ön kısımdan geliyor) giderilmesi gibi operasyonlara bugün 200 TL civarı masraf biçildi, sizce bu miktar pahalı mı normal mi ?
2- Metzeler lastik nasıldır ? Michelin den iyi diyorlar bu doğru mudur ? Tavsiye eder misiniz.
Bakım haricinde şikayet ettiğiniz hususlarda neler tamir edilecek bunlar önemli.
Bakım için iyi bir yağ,kaliteli buji,orjinal hava filtresi kullanılacaksa ve tamirat da yapılacaksa fiyat güzel.
Metzeller'i bilmiyorum ama Michelin asfaltta iyi,stabilize,toprak yolda bence verimli değil.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 115 kullanıcı var. (0 üye ve 115 misafir)
Bu Konudaki Etiketler