Arkadaşlar merhaba,
Ybr için istanbul'da iyi bir usta tavsiyesi verebilecek var mı? Mümkünse avrupa yakası.
Arkadaşlar merhaba,
Ybr için istanbul'da iyi bir usta tavsiyesi verebilecek var mı? Mümkünse avrupa yakası.
9 binde benim makina ve daima uzun yol yapıyorum. fabrika lastiklerini kullanıyorum halen ama değiştireceğim yani biraz daha kullanmak ve aşınmasını bekliyorum lastiklerin...arka çanta konusuna gelince 45lt çift kask alabilen maxem çanta kullanıyorum. fiyatı biraz daha uygun ve kullanışlı.. shad ve diğer marka her neyse kaliteli ve pahalı geldi bana yani çok pahalı bir kaza sonucu vb. çanta kırılma ihtimali yüksek. ben iki kez düştüm motor ile ve ikisinde de darbe aldı benim çanta ama bir sıkıntı olmadı...
subap konusuna gelince gevşek subap iyi olur motoru yormaz rahat bırakır ve hatta ki motor hizi ve gücü artar yani daha iyi hız yapar bunu subaplar normala dönünce daha iyi anlarsın.. benimde çok sese geliyordu 4bin km yaptım bu şekilde daha sonra mahalle tamircisine gittim yani ek olarak tamir yapan birisi bu yoksa motosikletçiler sıttın sene ilgilenmezler subaplar ile mahvederler benden söylemesi rast gele sıkarlar elle ayar yaparlar ve benimkini öyle yaptılar hemen gevşşettim kendim yoksa subapları kesecektik...şuan çok güzel fabrikadan gelmiş gibi çalışıyor subapların çok iyi ayarlanması gerek.. sadece uzun yolda motor bayağı ısınınca normal olarak hafif şıkırtama var motor soğuyunca yine aynen fabrikadan gelmiş gibi çalışıyor_
Merhabalar, motoru orta sehpaya alıyorum vites 1'de iken debriyaja basmama rağmen arka teker yavaş da olsa dönüyor. Ayağımla tekeri durduruyorum, ayağımı çekince yine harekete başlıyor. Bu normal midir? Debriyaja basınca tekere hiç güç gitmemesi gerekir diye düşünüyorum.
O çoğu motorda oluyor. Sanırsam normal. Benim motor da öyle. Sorun yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:09 ----------
[QUOTE=boora;4021412]21 bin km yi geçtim ne karbüratör ayarını elledim ne de sübap. Ellememek elletmemek en iyisi. Eski motorumdada bu forumda yapılan yorumlara göre subap karburatör ayarı yaptırdım. Ondan sonra kendim tamir etmeyi öğrendim çoğu motor tamircisi aslında hiç bi şey bilmiyor. Yakıtta ilk çalıştırmada felan sıkıntı yoksa ayarlar ellenmemesi daha iyi[COLOR="Silver"]
Bende kendi ayarımı kendim yapmak istiyorum ama korkuyor. Kurcalarken iyice kötü olacak diye.
Bide nasıl yapılacağını öğrenemedim bir türlü. Eskiden çok konu açılmış, güzel güzel anlatmışlar ama resimleri kaybolmuş.
Bir kaç tane video kaynak var ama onlar da yetersiz
Teşekkür ederim cevap için. Benim motorum da 2600km oldu ve herkese oynatmama fikrine katılıyorum. Subap ayarı gerek olursa servisle ya da güvendiğim bir arkadaşıma yaptıracağım.
Bir de herkes jikle ile çalıştırmaktan bahsediyor ama ben jikle kolunu aşağı indirdiğimde mümkünatı yok çalışmıyor. Akü biter yine çalışmaz. İlk çalıştırmada çok çok az gazı açıp marşa basıyorum çalışıyor. Yine okuyorum ki hiç gaz vermeden jikle açmadan sadece marş ile çalıştıranlar var.
Nasıl oluyor anlamıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:43 ----------
[QUOTE=yognus;4022169]O çoğu motorda oluyor. Sanırsam normal. Benim motor da öyle. Sorun yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:09 ----------
Bir de boş vitese almak sıkıntı gibi. 1 deyken hafif yukarı çekiyorum 2 ye geçiyor. O hafifliği ayarlamak zor oluyor.
[QUOTE=yognus;4022169]O çoğu motorda oluyor. Sanırsam normal. Benim motor da öyle. Sorun yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:09 ----------
Ybr subap ayarı yapılması biraz sıkıntılı çalışma alanı dar. Eski motorumda külbütör kapağı komple çıkardı elim rahat girerdi aralara ybr de ise iki tane küçük delikten ayar yapmak gerek. Ayar yapmak için subapları boşa çıkarmak gerek.burdan anlatılarak yada video ile tam olmaz yapılırken bakarak daha iyi anlaşılır
Eski kasanın göstergenin plastiği kırılınca komple yeni gösterge mi almak lazım,yoksa o plastik değiştiriliyor mu ?
Hocam iridyum buji ile oluyor o hızada bi 2-3 km katar
Ybr forever
[QUOTE=boora;4022193]Serviste izledim. İki adet kapak çıkarıp yaptı. Oda baştan savma. Ulan zaten sıcak motora sübap ayarı mı yapılır.
En iyisi kendin yapacaksın. Nede olsa kimse motorunuzu sizin kadar sevmiyor.
Eğer ki bi zaman bize sübap ayarı ile ilgili bir video hazırlayabilirsiniz çok faydalı olur. Bu üçkağıtçı motorculara para vermekten kurtulmuş oluruz
Günaydın herkese, dün itibariyle motorum 8500'e geldi. Yağına baktığımda zift gibi olduğunu gördüm resmen simsiyahtı henüz koyalı 1.500 km oldu. Motul 5100 10-40 koyuyorum ve diğer bakımı 10 binde, hep 3binde bir değiştiriyorum yağını acaba bunu 2bin'e mi çeksem?
motorda yeniyim. motorum rodajda 750 km de. arada devir arttırıyorum gazı sona dayadığımda düz yolda 8500 devir ve 105 kadar hıza çıkabiliyor. rodaj bitmediği için olabilir mı yoksa benim motorun kapasitesi mi bu kadar.
ybr 125 motorum şu anda 125 bin km de. hiç sübap ayarı görmedi. belirli km lerde yetkili servise de ustalara da sorduğum halde gerekmediğini söylediler. yani ybr de o kadar da kolay bozulan bir ayar değil.
şu anda motor tamircide komple sökük. yağ yakma, rulman sesi vites geçmeme gibi sıkıntıları vardı. orijinal parçalar ile toplamak çok aşırı pahalı. mecbur yan sanayi devam edeceğim. orijinali 125bin dayandıysa yan sanayisi 50 bin gitse yeter de artar bana.
hiç karbüratör temizliği yaptırdınız mı ? meraktan soruyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:21 ----------
Ybr'nin düz yolda normal şartlarda yapacağı hız aşağı yukarı o kadar. Bazen akan trafikte etrafta muhtemelen rüzgarı kesen araçların olmasından dolayı düz yolda 120 gördüğü de olur. Ama etraf açıkken yapacağı hız sizin yaptığınız kadar yani. Siz yine de pek zorlamayın şimdilik, 2500-3000kmden sonra başlayın en azından tam gaz denemelerine.
[QUOTE=rebirth;4024447]hiç karbüratör temizliği yaptırdınız mı ? meraktan soruyorum.[COLOR="Silver"]
-------[/SIZE]
karbüratör temizliği de yaptırmadım.benzin filtresini 2 kere keyfe keder değiştim. ama yaptırmam lazım mıydı bilmiyorum.
Normali budur. Rodaj bitmeden cok ugrasma boyle gaza asilmaya. 250'lik motorlar bu devirde ne kadar surat yapiyor ki zaten!
Şu an bu konu içerisinde 82 kullanıcı var. (0 üye ve 82 misafir)