Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
24 Haziran 2016, 21:15
#45921
Aydoxx adlı üyeden alıntı
Yağ filtresini nasıl değiştiriyorsunuz? Çok merak ettim.
ybrde yağ filtresi mi var ki ? varsada süzgeç gibi bişi biliyorum
Reklamlar
-
24 Haziran 2016, 21:33
#45922
Ybrde yağ filtresi var ama değiştirilmiyor.Debriyaj tasının olduğu tarafta kare tel şeklinde.Temizleyip geri takılıyor,temizlik zamanıda debriyaj balatası değiştiğinde oluyor.
-
24 Haziran 2016, 21:35
#45923
MazhaRR adlı üyeden alıntı
Ybrde yağ filtresi var ama değiştirilmiyor.Debriyaj tasının olduğu tarafta kare tel şeklinde.Temizleyip geri takılıyor,temizlik zamanıda debriyaj balatası değiştiğinde oluyor.
baba ben onu hiç temizlemedim sıkıntı çıkarır mı ?
-
24 Haziran 2016, 21:49
#45924
Yolcu0 adlı üyeden alıntı
baba ben onu hiç temizlemedim sıkıntı çıkarır mı ?
Hiç birşey olmaz.Zaten özellikle sökülüp temizlemeye gerek yok.Şöyle örnek vereyim;
Bir arkadaşımın ybrsinin(2011esd) sağ motor kapağını söktük filtreye bakmak için motor 10 binde idi.Tertemizdi diyebilirim küçük metal parçaları yağ ile tahliye oluyor emin olabilirsiniz.Başka bir örnek vereyim.Eski ybremde(2006) 36 binde iken yağ tapasını yalama ettirdim,40 binde debriyaj balatası için kapağı söktüğümde filtreyi de söktüm,baya baya metal talaşı vardı ama hepsi filtredeydi yani çok iyi takılmıştı filtreye zor çıkardım hepsini.Yağ tapasını yalama ettirdikten sonraki yağ değişiminde(37 bin km) çıkan yağ aman aman kirli değildi.
-
24 Haziran 2016, 22:05
#45925
MazhaRR adlı üyeden alıntı
Hiç birşey olmaz.Zaten özellikle sökülüp temizlemeye gerek yok.Şöyle örnek vereyim;
Bir arkadaşımın ybrsinin(2011esd) sağ motor kapağını söktük filtreye bakmak için motor 10 binde idi.Tertemizdi diyebilirim küçük metal parçaları yağ ile tahliye oluyor emin olabilirsiniz.Başka bir örnek vereyim.Eski ybremde(2006) 36 binde iken yağ tapasını yalama ettirdim,40 binde debriyaj balatası için kapağı söktüğümde filtreyi de söktüm,baya baya metal talaşı vardı ama hepsi filtredeydi yani çok iyi takılmıştı filtreye zor çıkardım hepsini.Yağ tapasını yalama ettirdikten sonraki yağ değişiminde(37 bin km) çıkan yağ aman aman kirli değildi.
sağolasın hacım daha 17 bindeyiz bakalım nolacak satıp cbr250r alasım var...
-
24 Haziran 2016, 23:53
#45926
Yolcu0 adlı üyeden alıntı
sağolasın hacım
daha 17 bindeyiz bakalım nolacak satıp cbr250r alasım var...
Rica ederim.Şimdi biraz yüksek fiyattan satışa çıkar, satılırsa cbr alırsın, satılmazsa eylülde satıp ucuza cbr bulmaya çalış.
-
25 Haziran 2016, 00:01
#45927
MazhaRR adlı üyeden alıntı
Rica ederim.Şimdi biraz yüksek fiyattan satışa çıkar, satılırsa cbr alırsın, satılmazsa eylülde satıp ucuza cbr bulmaya çalış.
5000 e ilana koyucam. Gören maşallah yeni mi bu motor diyor aldığımdan beri ne işlem yapıldıysada yazdım. Cbr yi sıfır alcam uyku uyuyamıyorum artık :-)
-
25 Haziran 2016, 00:10
#45928
Yolcu0 adlı üyeden alıntı
5000 e ilana koyucam. Gören maşallah yeni mi bu motor diyor aldığımdan beri ne işlem yapıldıysada yazdım. Cbr yi sıfır alcam uyku uyuyamıyorum artık :-)
İlanda pazarlık payınıda koysaydın keşke çünkü milletin 4,5 teklifini duymaktan bıkabilirsin.Ahahahahah sorma sorma bende aynı durumdayım motoru sattım ama daha paramı ayarlıyamadım ondan şuan alamıyorum r25'i benimde elim ayağım titriyor yeminle. Şimdiden hayırlı olsun.
-
25 Haziran 2016, 00:29
#45929
MazhaRR adlı üyeden alıntı
İlanda pazarlık payınıda koysaydın keşke çünkü milletin 4,5 teklifini duymaktan bıkabilirsin.Ahahahahah sorma sorma bende aynı durumdayım motoru sattım ama daha paramı ayarlıyamadım ondan şuan alamıyorum r25'i benimde elim ayağım titriyor yeminle.
Şimdiden hayırlı olsun.
Çocuk gibi oluyoruz baba.d yeni motor demesinler bize.d 5 e koyucam 4,9 veren olursa verir geçerim. 2012 Model ama abi cidden çok bakıyorum 2000 km de bi motul yağ, repsol zincir yağı, 2 haftada bi banyo bezleriyle yıkama bizim buralarda motorları görsen motor sorun çıkarmadıkça tamirciye gitmez ben yarın bir daha gitcem zincir dişlileriyle ilgili bir problem var.d ön taraftan yenmiş gibi biraz.d kuzen hasta benim motora.d hususi binmek için o zevki almak için kontak istiyor. Diğer motorlar altımda dökülüyo diyo seninkine bindikçe binesim geliyo diyo.d motoru kullanırken zevk alıyorum diyo.d bakalım yarın ilana koyucam link atarım buraya :-) sonra gelsin cıbırlar.d çıldırcam sabah 05,30 da kalkmam gerek aklımda cbr ile yapacağım geziler canlanıyor :-)
-
25 Haziran 2016, 00:38
#45930
Yolcu0 adlı üyeden alıntı
Çocuk gibi oluyoruz baba.d yeni motor demesinler bize.d 5 e koyucam 4,9 veren olursa verir geçerim. 2012 Model ama abi cidden çok bakıyorum 2000 km de bi motul yağ, repsol zincir yağı, 2 haftada bi banyo bezleriyle yıkama bizim buralarda motorları görsen motor sorun çıkarmadıkça tamirciye gitmez ben yarın bir daha gitcem zincir dişlileriyle ilgili bir problem var.d ön taraftan yenmiş gibi biraz.d kuzen hasta benim motora.d hususi binmek için o zevki almak için kontak istiyor. Diğer motorlar altımda dökülüyo diyo seninkine bindikçe binesim geliyo diyo.d motoru kullanırken zevk alıyorum diyo.d bakalım yarın ilana koyucam link atarım buraya :-) sonra gelsin cıbırlar.d çıldırcam sabah 05,30 da kalkmam gerek aklımda cbr ile yapacağım geziler canlanıyor :-)
4,9 iyi fiyat satarsan.İyi bakılmış motor kendini belli eder zaten yeterki alıcı salak olmasın.Zinciride iyice yağla ses yapmasın satarken.Yağını değiştiriceksen eğer (ki bence değiştirme) 15-50 koy sesi kısılsın biraz motorun.Cbr güzel motor bende r25 alana kadar askere giden arkadaşımın x-city250 sini mi alsam diye düşünüyorum.
-
25 Haziran 2016, 00:52
#45931
Aydoxx adlı üyeden alıntı
Yağ filtresini nasıl değiştiriyorsunuz? Çok merak ettim.
imla hatası var yağ, hava filtresi olacak yoksa yağ filtresine dokunduğum yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:49 ----------
Yolcu0 adlı üyeden alıntı
5000 e ilana koyucam. Gören maşallah yeni mi bu motor diyor aldığımdan beri ne işlem yapıldıysada yazdım. Cbr yi sıfır alcam uyku uyuyamıyorum artık :-)
merak ediyorum 2012 model motoru 17.000 km yapmış üstelik 5 bine nasıl satacaksınız... Bindiğinz 4 yıl herhalde kâr
Gözler ki aşk kapısının tokmağıdır gözler ki aşkın kapısıdır, Girmesini bilene!!
-
25 Haziran 2016, 17:20
#45932
yunisonur adlı üyeden alıntı
Maxem SL-45 arka çantayı ben kullanmaktayım. Yanımda sürekli artçı kaskı taşıdığım için 2 kask alabilen bu çantayı tavsiye edebilirim. Daha önce kullandığım Kappa K30 (tek kask alabilen) arka çantanın aksine kilit mekanizması için anahtar gerekmemekte. Tabiki anahtar ile kitleyebiliyorsun ve anahtarsız sökülemiyor. İstediğin zaman arka tutucudan ayırabilmende güzel bir özellik. Montajı gayet basit. YBR nin arkasındaki demire çantayı takacağın altlığı monte ediyorsun. 10 numara anahtar ve yalnız hatırlamıyorsan 5 alyan anahtarına ve somunların olduğu yeri kapatan bir diğer parça için küçük bir yıldız tornavidaya ihtiyacın var. Motorumdan bir resim koyuyorum motor üzerinde nasıl göründüğünü daha iyi anlarsın diye. Fiyat olarakta Eskişehir Özmert motordan sırt dayama parçası ile birlikte 175 lira vermiştim.
http://i.hizliresim.com/5VYZYR.jpg
arkadaşım maxem sl 45 çanta aldım. montajını yaptım ama kilitleme konusunda sıkıntı yaşıyorum. daha doğrusu daha hiç kilitleyemedim. ne yaptıysam çanta kilitlenmiyor her şekilde açılıyor. anahtarın konumu ne olursa olsun kapağı açılıyor. sıkıntı ne anlamadım yardımcı olabilir misin
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:04 ----------
maxem çantamı motosikletime bir türlü monte edemedim. ayrıyetten de çanta kilit ile kilitlenmiyor kendisini kapatmıyor. bir türlü yapamıyorum. sanki arıza var gibi ne bileyim hiçbir şekilde kilitlenmiyor. alt tablasını sabitledim çantaya çıkmıyor alt tablada sıkıntı yok ama cantanın kapağı bir türlü kilitlenmiyor. bayramda yola gideceğim için aldım rahat ederim diye almıştım ama öyle görünmüyor şimdilik. arkadaşlar aranızda maxem çanta kullanan varsa yardımlarınızı bekliyorum
-
26 Haziran 2016, 00:50
#45933
n4me adlı üyeden alıntı
imla hatası var yağ, hava filtresi olacak
yoksa yağ filtresine dokunduğum yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:49 ----------
merak ediyorum 2012 model motoru 17.000 km yapmış üstelik 5 bine nasıl satacaksınız... Bindiğinz 4 yıl herhalde kâr
Özel yetenek meselesi.d tamirciye gittiğim zaman gelen müşteri öle bakıyo kısa bir muhabbet az biraz ne düşündüğü hakkında fikir alıp ihtiyacı ne ise satıyorum. Kendim para kazanmıyorum ama usta indirim yapıyo.d bu şekilde lastik, kask ve 2-3 tane motor yağı sattım.d bir ürünü müşteri almaz. Ona sen satarsın.d yani motoruda 5 bin e satarım.d esnaf çocuğu olduğumuzdan bu konuda ağzımız laf yapıyo :-)
-
26 Haziran 2016, 19:47
#45934
Lastik olarak ne önerirsiniz? Motorun üzeinde NYLON marka lastikler var bilirsiniz..
Michelin ve Metzelder lastiklere bakıyorum tabii michelinler daha güzel ve kaliteli fiyatından da anlaşılacağı üzere.
Michelini 279-280 TL arası bulabilirken 190-200 arasında metzelder bulunuyor...
Metzelderin fiyatı cazip geliyor bu konuda...
Lastiğin kaymamasını istiyorum. üstündeki lastikler acayip kayıyor...
-
26 Haziran 2016, 20:18
#45935
8000 km orjinal lastikleri kullanmış biri olarak kesinlikle değiştir lastiği, ben michelin tercih ettim sanki lastikleri asfalt tutuyor yapışmış sandım arkadaşımın biri metzeller kullanıyor o da memnun lastiklerden ama önemlisi biraz da lastik tarihleri,ona göre dikkat edip almakta fayda var
-
26 Haziran 2016, 20:22
#45936
attci adlı üyeden alıntı
Lastik olarak ne önerirsiniz? Motorun üzeinde NYLON marka lastikler var bilirsiniz..
Michelin ve Metzelder lastiklere bakıyorum tabii michelinler daha güzel ve kaliteli fiyatından da anlaşılacağı üzere.
Michelini 279-280 TL arası bulabilirken 190-200 arasında metzelder bulunuyor...
Metzelderin fiyatı cazip geliyor bu konuda...
Lastiğin kaymamasını istiyorum. üstündeki lastikler acayip kayıyor...
şehirde kullanacaksan michelin pilot street, şehir ve köy karışık kullanacaksan metzeler me22 (su performansı en iyi olan budur), köy yollarında kullanacaksan pirelli dura traction
-
26 Haziran 2016, 20:54
#45937
Şehir Olmasına Şehirde ama nasıl şehir...
Yer yer asfalt,Yer yer çakır çukur ancak zaten çakır çukur olduğu zaman ona göre gitmekteyim yani problem yaşamıyorum.
Asfalt görünce hız bir tık arttığı vakit durmakta güçlük ve yatırmaya korkma oluşuyor motoru NYLON'lar ile...
özellikle hafif ıslak asfaltta durdurmak imkansız bir mesele...
Lastik değiştirince Balans da yaptır diyenler var,şimdi buralarda adam söküp takacak internetten alırsam lastikleri ancak balans ayarı yapabilirlermi ? cihaz yok bildiğim kadarı ile...
fiyatı metzeldere yönlendiriyor beni.ama michelininde deseni güzel...
Bir de full depo menzilim 350 km... menzil nasıl ???
-
26 Haziran 2016, 21:16
#45938
benim motorum 13 bin küsür km de üzerinde orjinal lastikleri var bir kere olsun sıkıntı yapmadı, yağmurda ve sıcak havalar da... Lastiklerinizin limitlerinde kullanırsanız hiç bir sorun yaşamazsınız. Yaptığınız km bakılırsa motorun canını alıyorsunuz yoksa hiç bir ybr o kadar çok yakmaz...
Gözler ki aşk kapısının tokmağıdır gözler ki aşkın kapısıdır, Girmesini bilene!!
-
27 Haziran 2016, 03:23
#45939
attci adlı üyeden alıntı
Şehir Olmasına Şehirde ama nasıl şehir...
Yer yer asfalt,Yer yer çakır çukur ancak zaten çakır çukur olduğu zaman ona göre gitmekteyim yani problem yaşamıyorum.
Asfalt görünce hız bir tık arttığı vakit durmakta güçlük ve yatırmaya korkma oluşuyor motoru NYLON'lar ile...
özellikle hafif ıslak asfaltta durdurmak imkansız bir mesele...
Lastik değiştirince Balans da yaptır diyenler var,şimdi buralarda adam söküp takacak internetten alırsam lastikleri ancak balans ayarı yapabilirlermi ? cihaz yok bildiğim kadarı ile...
fiyatı metzeldere yönlendiriyor beni.ama michelininde deseni güzel...
Bir de full depo menzilim 350 km... menzil nasıl ???
Balans filan anlamam pek.s güzel lastiktir metzeler. Şimdi motoru 9 bin devirlerde kullanmıyosun onu 6 bin e çekiyosun. Ort. kullanma devirin 7 bin olacak şekilde ayarlıyorsun. Hava filtresini temizle veya değiştir. Performans versin diye benzini mesela shell nitro+ alma normal 95 al. Motorun kaç binde bilmiyorum ama km geldiyse buji değiştir. Bunlar senin yapabileceklerin. Dener ve hala yakıt düşmezse tamircide karbrotör temizliği yaptır gene düşmezse subap ayarları bozulmuş olabilir baktırmalısın. Ybr ile 430-470 arası gidiyorum...
YBR kullanan arkadaşlara genel uyarı: arka beşiği tutan ortadaki vidayı kontrol edin hatta orta sehpaya alıp arka lastik sallanıyor mu diye bakın. Civatası gevşediği için arka beşik neredeyse çıkacaktı. Ara ara görünürdeki vidaları gevşemiş mi diye kontrol etmekte fayda var
-
28 Haziran 2016, 10:24
#45940
benim motorum 15 binde buji hiç değişmedi değiştirmem gerekir mi? Değişecekse hangi marka takmam gerekli iridyumlu iyi bir tercih olur mu?Teşekkür ederim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 49 kullanıcı var. (0 üye ve 49 misafir)
Bu Konudaki Etiketler