Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
28 Nisan 2016, 09:00
#45761
axios adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar, 2 sorum olacak.
birincisi; ikinci el aldığım motor 6000 km ye yaklaştı. internetten bulduğum kitapçığında bakım için 6000 km de götürün servise diyor. aldığım arkadaş 4000 de yağ koyduğunu söyledi ve bildiğim kadarıyla 3000 km de bir yağ değiştiriliyor. sizce 6000 bakımına götürmeli miyim yoksa 1000 km daha idare eder mi beni? bir de motor 80 km sonrası çok zor hızlanıyor. buradan okuduğum kadarıyla karbüratör ve hava filtresinden şüpheleniyorum. bunu servise söylemeli miyim? yoksa rutin kontrollere bu kısımlar dahil mi ?
bir de serviste yamalube dayatması var galiba. önerir misiniz? yoksa eve döndüğümde koydukları yağı boşaltıp performans için önerdiğiniz başka bir yağ mı koymalıyım ?
ikincisi; vites değiştirmek için ideal devir hangisi? bazı izlediğim videolarda 10bin devirde değiştiren de var, 6bin devirde değiştiren de var.
Garantisi devam ediyosa, garantin yanmasın dersen zaten mecbur gideceksin servise istedikleri km.de.
Servisteki yağı hemen boşaltmak israf olur, 1500 km sonra değiştirirsiniz isterseniz.
10.000 devirde vites değiştirilmez. Gereksiz motor aşınması ve yakıt tüketimi olur.
İdeal bi devir aralığı diye bi aralık olmaz, duruma göre değişir. 2 kişi rampa çıkıyosundur 7-8 binde değiştirsin vitesi. Tek kişi düz yoldasındır 5-6 bin yeterlidir mesela. bunu kendin belirleyecen. Motor ne gereksiz bağırcak ne de devirsizlikten bayılcak.
1. viteste sadece kalkış yapıyorum desek yeridir, hemen 2ye atarım. Siz sorunca düşündüm de bilmiyorum hangi devirde vites değiştirdiğimi, eski vitesli motorlarda devir saati yoktu sanırım ordan kalma bi alışkanlık devir saatine bakmıyorum, sesinden anlarım hangi vitesi istediğini.
Reklamlar
-
28 Nisan 2016, 12:54
#45762
Alisilin adlı üyeden alıntı
Garantisi devam ediyosa, garantin yanmasın dersen zaten mecbur gideceksin servise istedikleri km.de.
Servisteki yağı hemen boşaltmak israf olur, 1500 km sonra değiştirirsiniz isterseniz.
10.000 devirde vites değiştirilmez. Gereksiz motor aşınması ve yakıt tüketimi olur.
İdeal bi devir aralığı diye bi aralık olmaz, duruma göre değişir. 2 kişi rampa çıkıyosundur 7-8 binde değiştirsin vitesi. Tek kişi düz yoldasındır 5-6 bin yeterlidir mesela. bunu kendin belirleyecen. Motor ne gereksiz bağırcak ne de devirsizlikten bayılcak.
1. viteste sadece kalkış yapıyorum desek yeridir, hemen 2ye atarım. Siz sorunca düşündüm de bilmiyorum hangi devirde vites değiştirdiğimi, eski vitesli motorlarda devir saati yoktu sanırım ordan kalma bi alışkanlık devir saatine bakmıyorum, sesinden anlarım hangi vitesi istediğini.
sağolun cevap için. garantisi yok ama bir bakıma götüreyim gene de. yağı filtresi falan değişsin. vites olayı da zamanla oturacaktır diye umuyorum.
-
28 Nisan 2016, 14:08
#45763
rüzgarlığı bulamadım bir türlü yetkili serviste 85 tl diyor. orjinal rüzgarlığını satan bir site biliyor musunuz ? yan sanayi takmak istemiyorum...
-
28 Nisan 2016, 14:47
#45764
Yolcu0 adlı üyeden alıntı
rüzgarlığı bulamadım bir türlü yetkili serviste 85 tl diyor. orjinal rüzgarlığını satan bir site biliyor musunuz ? yan sanayi takmak istemiyorum...
Hocam geçmiş olsun, oraya yazmak istemedim sevmediğim muhabbetler olmuş.
İlla orijinal almanız şart mı, plastik bişey sonuçta, yan sanayii ucuz bişey alın geçin.
-
29 Nisan 2016, 22:30
#45765
Alisilin adlı üyeden alıntı
Hocam geçmiş olsun, oraya yazmak istemedim sevmediğim muhabbetler olmuş.
İlla orijinal almanız şart mı, plastik bişey sonuçta, yan sanayii ucuz bişey alın geçin.
sağolun hocam. bugün yan sanayi aldım 15 liraya taktım kendim. beya uğraştırdı. kafayı sökecek anahtarları komşu verdi sağolsun onun sayesinde uğraşmadan yaptım. sanayidede 10 liraya kaynak yaptırdım demire. ara sıra titriyo cam onada arkasına bez koyucam artık yapacak başka bişi yok. 25 liraya topladık makineyi tekrar
-
29 Nisan 2016, 23:05
#45766
orjinaller pahali bende yan sanayi aldim far ve far cevresinde plastik siperlik felan. sikinti yaratmiyor
-
01 Mayıs 2016, 16:18
#45767
ybr esd karburatorunde igne ayari var mi ? acip icine bakan oldu mu
-
01 Mayıs 2016, 22:35
#45768
slm arkadaşlar ben bugün üye oldum. 2015 model kırmızı bir ybr sahibi oldum. ybr yi çok önceden beridir tanıyorm. 2008 yılında antalyadan 2004 kırmızı bir ybr satın almıştım iki sene kullandım ve askerde iken satmak zorunda kaldım. nasip bu güne imiş ve tekrardan kırımızı bir ybr sahibi oldum. bir kaç sorun ile karşılaştım bu forumda paylaşmak istiyorum tecrübeli sürücülerden faydalanmak istiyorm. muhakkak ki yaşayarak değil öğüt alarak dinleyerek bilerek tecrübe edinmek kanaatindeyim ;))
-
02 Mayıs 2016, 17:20
#45769
Merhaba arkadaslar size bi sorum olacak acaba 5. Viteste 5000 devirde kaçı görüyorsunuz motorumn performasini deniyorumda
-
02 Mayıs 2016, 22:51
#45770
sürgün70 adlı üyeden alıntı
slm arkadaşlar ben bugün üye oldum. 2015 model kırmızı bir ybr sahibi oldum. ybr yi çok önceden beridir tanıyorm. 2008 yılında antalyadan 2004 kırmızı bir ybr satın almıştım iki sene kullandım ve askerde iken satmak zorunda kaldım. nasip bu güne imiş ve tekrardan kırımızı bir ybr sahibi oldum. bir kaç sorun ile karşılaştım bu forumda paylaşmak istiyorum tecrübeli sürücülerden faydalanmak istiyorm. muhakkak ki yaşayarak değil öğüt alarak dinleyerek bilerek tecrübe edinmek kanaatindeyim ;))
hayırlı olsun. bildiğim sorularınızı cevaplayabilirim
-
02 Mayıs 2016, 23:46
#45771
Arkadaşlar merhaba, geçen seyir halindeyken sağ dikiz aynasını hafif bi yere dokundurdum, ve bugün farkettim ayna ayar tutmuyor, bunun sıkıştırmasını ben yapabilir miyim ? Eğer öyleyse nasıl sıkıştırıcam? Ustaya götürsem bunun için mi geldin der mi acaba?
-
03 Mayıs 2016, 18:49
#45772
eyvallah hocam. motor aksam vb. hakkında gerçekten fazla bilgim yok uğraşa uğraşa öğreneceğiz artık. birinci sıkıntı benim makina yağmuş altında kaldı ve üç beş gün hiç yerinden kıpırdamadı daha sonra zincirde kırılmalar meydana geldi. yani zincir düz şekilde durmuyor da biraz eğri duruyor çarpık duruyo. tahminim oringleri bozulmuş. pense yardımıyla biraz düzeltmeye çalıştım ama olmadı. orjinal zinciri değiştirmek de istemiyorm. bunun için ne yapmam gerek. ustaya götürdüm oringili zincir taktırma çekoslavak düz zincir tak dedi.
ikinci konu ise supaplardan ses geliyor gibi oluyoor . yani motosikleti sürüş esnasında kulağıma bayağı çıkırtılı veya uğultulu ses gelor. henüz motor 4,000 km de daha. bu ses beni çok rahatsız ediyor sanki krank bilya dağılmış veya dağılmak üzereymiş gibi hissediyorm ve hep bu düşünce ile kullanıyorm sıfır almış olduğum motosikleti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:31 ----------
boora adlı üyeden alıntı
hayırlı olsun. bildiğim sorularınızı cevaplayabilirim
eyvallah hocam. motor aksam vb. hakkında gerçekten fazla bilgim yok uğraşa uğraşa öğreneceğiz artık. birinci sıkıntı benim makina yağmuş altında kaldı ve üç beş gün hiç yerinden kıpırdamadı daha sonra zincirde kırılmalar meydana geldi. yani zincir düz şekilde durmuyor da biraz eğri duruyor çarpık duruyo. tahminim oringleri bozulmuş. pense yardımıyla biraz düzeltmeye çalıştım ama olmadı. orjinal zinciri değiştirmek de istemiyorm. bunun için ne yapmam gerek. ustaya götürdüm oringili zincir taktırma çekoslavak düz zincir tak dedi.
ikinci konu ise supaplardan ses geliyor gibi oluyoor . yani motosikleti sürüş esnasında kulağıma bayağı çıkırtılı veya uğultulu ses gelor. henüz motor 4,000 km de daha. bu ses beni çok rahatsız ediyor sanki krank bilya dağılmış veya dağılmak üzereymiş gibi hissediyorm ve hep bu düşünce ile kullanıyorm sıfır almış olduğum motosikleti.
-
03 Mayıs 2016, 23:15
#45773
Merhaba arkadaşlar, kısmetse cumartesi günü direksiyon sınavına gireceğim. Ehliyetimi aldıktan sonra sıfır ybr 125 alacağım inşallah. Artık buralardayız Çoğu konuda fabrika çıkış lastikleri çıkarılması öneriliyor. Bu alet üzerindeki lastikler değiştirilmeli mi? Hangi lastikler ile değiştirmem gerekir? Araç satın almada nelere dikkat etmem lazım. Mesela kilometresi en fazla kaç km yazmalı? (Ne bileyim araç indir bindir heralde birazcık kullanılmış olur motorlar değil mi?) İşte hiç birşey bilmediğim belli siz profesyonel ybr 125 kullanıcılarının tavsiyelerine açığım.
Teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:10 ----------
necmi657 adlı üyeden alıntı
iki kasayida kullandim yeni kasa tabiki daha sportif ve tamamiyle gtenaj olarak yenilenmis karburator yenilenmis egzoz sistemi yenilenmis yakittada daha tasarruflu hale gelmis
Yeni kasadan kasıt 2014 model mi?
-
03 Mayıs 2016, 23:29
#45774
Ardaender adlı üyeden alıntı
Arkadaþlar merhaba, geçen seyir halindeyken sað dikiz aynasýný hafif bi yere dokundurdum, ve bugün farkettim ayna ayar tutmuyor, bunun sýkýþtýrmasýný ben yapabilir miyim ? Eðer öyleyse nasýl sýkýþtýrýcam? Ustaya götürsem bunun için mi geldin der mi acaba?
aynanin hemen altinda yumusak plastigi asagiya siyir vidayi biraz sik sonra aynayi geri sik ya da aynayi ayarlayinca anahtar ile asagidan sikarsin tekrar plastigi siyirinca mantigini anlarsin zaten
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------
#surgun70#
zincir yagmur altinda paslanmis heralde. yaglayip kullaninca zamanla acilir sanirim. did zincir var uzerinde cok kaliteli bir zincir bozmamaya dikkat edin. motor ile ilgili sikintiniza bir sey diyemiyorum gaz verdikce ugultu sesi artiyorsa bilya bozmustur. ama o km cok az. benim motor 14 bini gecti subap ayari felan yapmadim marsa basip heryere gidiyorum. garanti devam ediyorsa servise goturun
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:26 ----------
lostmymindd adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaþlar, kýsmetse cumartesi günü direksiyon sýnavýna gireceðim. Ehliyetimi aldýktan sonra sýfýr ybr 125 alacaðým inþallah. Artýk buralardayýz
Çoðu konuda fabrika çýkýþ lastikleri çýkarýlmasý öneriliyor. Bu alet üzerindeki lastikler deðiþtirilmeli mi? Hangi lastikler ile deðiþtirmem gerekir? Araç satýn almada nelere dikkat etmem lazým. Mesela kilometresi en fazla kaç km yazmalý? (Ne bileyim araç indir bindir heralde birazcýk kullanýlmýþ olur motorlar deðil mi?) Ýþte hiç birþey bilmediðim belli siz profesyonel ybr 125 kullanýcýlarýnýn tavsiyelerine açýðým.
Teþekkürler
---------- Mesajlar birleþtirildi - 23:15 ---------- bir önceki mesaj zamaný 23:10 ----------
Yeni kasadan kasýt 2014 model mi?
butceniz varsa lastikleri degistirin. yoksa fazla virajlarsa yatmazsaniz idare ediyor ben orjinalle devam ediyorum. km 3-4 km yi gecmemesi lazim o da dukkan icine gir cik. hatta o kadarda olmaz
-
04 Mayıs 2016, 13:25
#45775
[QUOTE=boora;3904708]aynanin hemen altinda yumusak plastigi asagiya siyir vidayi biraz sik sonra aynayi geri sik ya da aynayi ayarlayinca anahtar ile asagidan sikarsin tekrar plastigi siyirinca mantigini anlarsin zaten[COLOR="Silver"]
Servise götürdüm, altındaki plastik ezilmiş dedi. Xmax'in aynasından taktırmamı önerdi. Ben de baktım aynaya daha kaliyeli duruyor ve daha geniş açılı. Ondan taktırdım.
-
04 Mayıs 2016, 18:17
#45776
Cevap için teşekkürler @boora
Şehir içi kullanımda kaskımı koymak için topcase lazım olacak, uzun yol yapmayı düşündüğüm içinde yan çanta almak gerekecek sanırım. Bunlar için ekonomik ve kaliteli kullandığınız marka model tavsiyelerinizi alabilir miyim?
-
05 Mayıs 2016, 10:26
#45777
Arkadaşlar motorum rodajda, 4bin-5bin devir arasında gaz akıcı gelmiyor sanki motor ısınmamışta gaz açıyormuşum gibi ve sadece bu aralıkta oluyor, altında ve üstünde normal(motor sıcakkende yapıyor) ilk 300km de yoktu bu durum, son zamanlarda başladı, bilgisi olan varmı?
-
06 Mayıs 2016, 18:00
#45778
ybr esd subap ayarı kaçıklığı
arkadaşlar ybr esd 2015 motosikletimin subap ayarlarının kaçtığını fark ettim ve uygun bir tamirciye ayar yaptırdım. ayar yaptırmadan önce subaplardan şıkırtı seklinde ses gelirdu. tamirci bıraz sıktığını söyledi ve ses kayboldu ama şıkırtı sesin yerine uğultu meydana geldi. ve tamırcinin fazla sıktığını anlamış oldum motosiklet zorlandığını ve uğultu şeklinde ses çıkardığını öğrendim.
motosiklet tamirinden bakımından anlayan bi arkadışım ile bugün ybr yi komple dağıttık depo yu felan söktük. sentil çakısı ile ayar yapmak için. tamircinin yaptığı ayarı sentil ile ölçük ve hiç boşluk bırakmadığnı sentil ile 005 felan olduğunu farkettik. tamirci tahminen sentil kullanmamış el ayarı ile sıkmıştı.
biz emme subabını 010 ayarladık ve egzos subabını ise 012 ayarladık ve motosikleti çalıştırdık, şıkırtı sesi tekrar meydana çıktı. egsoz subaplarından geliyordu. tekrar söktük baştan ve emmeyi 008 egsozu ise 010 ayarlıdk. şıkırtı sesi biraz kesildi ama motoru kullanırken şıkırtıyı rahatlıkla duyabiliyorum. ayar bu şekilde kaldıı. şıkırtı sesi de bu şekilde kaldı. daha fazla oynamak istemedik.
benim hala kafam karışık sıfır motosiklet daha 4 bin km bile gelmedi canımı sıkıyor bu durum. bilgisi olan varsa yardım etsin ne yapmam gerekiyor. bu şekilde binmeye devam edeceğim çaresiz...
-
06 Mayıs 2016, 18:20
#45779
sürgün70 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar ybr esd 2015 motosikletimin subap ayarlarının kaçtığını fark ettim ve uygun bir tamirciye ayar yaptırdım. ayar yaptırmadan önce subaplardan şıkırtı seklinde ses gelirdu. tamirci bıraz sıktığını söyledi ve ses kayboldu ama şıkırtı sesin yerine uğultu meydana geldi. ve tamırcinin fazla sıktığını anlamış oldum motosiklet zorlandığını ve uğultu şeklinde ses çıkardığını öğrendim.
motosiklet tamirinden bakımından anlayan bi arkadışım ile bugün ybr yi komple dağıttık depo yu felan söktük. sentil çakısı ile ayar yapmak için. tamircinin yaptığı ayarı sentil ile ölçük ve hiç boşluk bırakmadığnı sentil ile 005 felan olduğunu farkettik. tamirci tahminen sentil kullanmamış el ayarı ile sıkmıştı.
biz emme subabını 010 ayarladık ve egzos subabını ise 012 ayarladık ve motosikleti çalıştırdık, şıkırtı sesi tekrar meydana çıktı. egsoz subaplarından geliyordu. tekrar söktük baştan ve emmeyi 008 egsozu ise 010 ayarlıdk. şıkırtı sesi biraz kesildi ama motoru kullanırken şıkırtıyı rahatlıkla duyabiliyorum. ayar bu şekilde kaldıı. şıkırtı sesi de bu şekilde kaldı. daha fazla oynamak istemedik.
benim hala kafam karışık sıfır motosiklet daha 4 bin km bile gelmedi canımı sıkıyor bu durum. bilgisi olan varsa yardım etsin ne yapmam gerekiyor. bu şekilde binmeye devam edeceğim çaresiz...
eğer çok hafif bir ses ise aldığımdan beri var ve ayar yaptırmadım. 100 bine geldim.
-
06 Mayıs 2016, 19:39
#45780
befree adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar motorum rodajda, 4bin-5bin devir arasında gaz akıcı gelmiyor sanki motor ısınmamışta gaz açıyormuşum gibi ve sadece bu aralıkta oluyor, altında ve üstünde normal(motor sıcakkende yapıyor) ilk 300km de yoktu bu durum, son zamanlarda başladı, bilgisi olan varmı?
aynı sorun benim 2014 model ybr de vardı karbüratör ayarıyla ilgili bir durum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 36 kullanıcı var. (0 üye ve 36 misafir)
Bu Konudaki Etiketler