Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
01 Nisan 2016, 01:03
#45701
Herkese selam. Zinciri yağlarken acemilikten olsa gerek yağı hem arka janta hem de lastiğe bulaştırmışım. Jant ve arka lastiğe bulaşan zincir yağını nasıl temizlemek gerekir? Özellikle lastik için soruyorum. Birkaç yerde lastik temizlenirken dikkat edilmesi gerektiği ve bazı kimyasalların lastiğin yapısına zarar verebileceğini okudum. Bu yüzden tereddüte düştüm. Kullandığım yağ motul c2+.
Reklamlar
-
01 Nisan 2016, 11:10
#45702
Ascargon adlı üyeden alıntı
Herkese selam. Zinciri yağlarken acemilikten olsa gerek yağı hem arka janta hem de lastiğe bulaştırmışım. Jant ve arka lastiğe bulaşan zincir yağını nasıl temizlemek gerekir? Özellikle lastik için soruyorum. Birkaç yerde lastik temizlenirken dikkat edilmesi gerektiği ve bazı kimyasalların lastiğin yapısına zarar verebileceğini okudum. Bu yüzden tereddüte düştüm. Kullandığım yağ motul c2+.
Arkadaşım öncelikle geçmiş olsun. Ben lastiğe olabildiğince kimyasal değdirmeden temizlemeye çalışıyorum. O yüzden sana naçizane tavsiyem önce lastiği temiz ve yumuşak bezle yağın kabası gidinceye dek sil. Bir kovaya çok az arap sabunu ekleyip arapsabunlu su yap. Sıvacı süngeri dedikleri yumuşak süngerle temizce lastiği ve jantı sil. Sonra yine yumuşak ve temiz bir bezle lastiği kurut.
-
01 Nisan 2016, 19:42
#45703
Ascargon adlı üyeden alıntı
Herkese selam. Zinciri yağlarken acemilikten olsa gerek yağı hem arka janta hem de lastiğe bulaştırmışım. Jant ve arka lastiğe bulaşan zincir yağını nasıl temizlemek gerekir? Özellikle lastik için soruyorum. Birkaç yerde lastik temizlenirken dikkat edilmesi gerektiği ve bazı kimyasalların lastiğin yapısına zarar verebileceğini okudum. Bu yüzden tereddüte düştüm. Kullandığım yağ motul c2+.
yağın lastiğe zarar vereceğini sanmıyorum. virajlarda dikkatli ol yağ etkisini geçirene kadar kayma olabilir. su ve sabunla çıkar kanımca
-
01 Nisan 2016, 19:59
#45704
Eskişehirde lastik taktırmaya önerebileceğiniz bir yer varmıdır.? ve fiyat ne kadardır. teşekkürler şimdiden.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:56 ----------
Ascargon adlı üyeden alıntı
Herkese selam. Zinciri yağlarken acemilikten olsa gerek yağı hem arka janta hem de lastiğe bulaştırmışım. Jant ve arka lastiğe bulaşan zincir yağını nasıl temizlemek gerekir? Özellikle lastik için soruyorum. Birkaç yerde lastik temizlenirken dikkat edilmesi gerektiği ve bazı kimyasalların lastiğin yapısına zarar verebileceğini okudum. Bu yüzden tereddüte düştüm. Kullandığım yağ motul c2+.
ben şöyle yapıyorum zinciri yağladık lastiğe bulaştı gaz yağı ile lastiğin bulaştığı yeri güzelce siliyorum sonra sabunlu su ile temizliyorum neden gaz yağı ile siliyorum dersen yağ çözücü
-
02 Nisan 2016, 00:23
#45705
selamlar arkadaşlar, ikinci el ybr 125 ile aranıza katılmış bulunmaktayım. bikaç sorum olacak:
- sigorta için tavsiyeniz var mı? bugün sordurdum 1000 tl zorunlu trafik sigortası çıktı. 125 cc için 1000 tl sigorta vermeye niyetim yok
- zincir için, motul c1 zincir temizleyici ve motul c4 zincir yağı almayı planlıyorum. tavsiye eder misiniz?
- gerçi daha erken ama 7000 binde bakımı kendim yapmayı planlıyorum. yağ olarak ne tavsiye edersiniz ? sipariş verirken yağı,hava ve yağ filtresini de sipariş vereyim bulunsun kenarda.
- Motoru sünger ve kovayla yıkamayı planlıyorum. Nelere dikkat etmem lazım? su değdirmemem gereken yerler var mı ?
-
02 Nisan 2016, 12:08
#45706
@gunce_levent, @boora, @cem6872 cevaplar için teşekkürler.
-
02 Nisan 2016, 20:11
#45707
merhabalar.istanbulda oturuyorum. a2 ehliyeti yeni aldım. 2015 model sıfır ybr 125 almayı düşünüyorum. yaşım 22 ve ilk motorum. ama sorduğumda sigorta fiyatlarının 900 tl civarında olduğunu öğrendim. şevkim kırıldı. motor zaten 5.700 her sene 900 lira vermem pek mümkün değil. vazgeçme aşamasına geldim.
-daha uygun sigorta bulabilir miyim. ben 300 tl civarı falan diye düşünüyordum.
-30 yaşında abim var 10 yıllık b ehliyet sahibi. ruhsatı onun üzerine yapsam sigortayı daha ucuza getirebilir miyim.
-bu sene sıfır yamaha ybr125'i uygun sigorta yapan bir arkadaş var mı.
-
03 Nisan 2016, 08:25
#45708
Ybr son sigortasini 125ten yapmistim simdi 950 istiyorlar. dedim devletin gucunu arkaniza almissiniz vatandasi hayvan gibi sey ediyosunuz. on iki sene motor surdum sigortalik tek kazam olmamis. bunlari yaptirmasaydim bu sigortalarin yerine simdi rr binip istanbul parkta lastik yakiyodum dedim sizin yaptiginiz haksiz kazanc karsiliksiz yararlanma sebepsiz zenginlesme hortumlama dedim Allahtan bulun benden degil defim cayimi devirip ciktim. Insanin icinde kalan giden para degil goz gore gore sensiyeyi acmalari oluyor yahu
-
03 Nisan 2016, 17:48
#45709
Artciyla beraber istanbuldan corluya gidip geldim kesinlikle tavsiye edilmez 140 km yol ama gidene kadar toto totoluktan cikiyor. Sollama konusunda cok asiri bi sikinti olmuyor(tabi onunuzde
90 km hizla sabit giden bir tir varsa baya sıkıntı oluyor) ama son hiz 100 105 oldu yokus asagi hariç ve yokus yukari cikarken cok fazla performans kaybediyor motor. Sonuc olarak sehir içi mukemmel bir secenek olsada 1 saati gececek bir yol icin baya bir sikinti yaratiyor motor.
-
03 Nisan 2016, 19:39
#45710
merhabalar.ybr125 için çelik fren hortumu nerden bulabilirim? taktıran var mı? yardımcı olursanız sevinirim.
-
03 Nisan 2016, 19:51
#45711
iki kisi uzun yol yapmak iyi fikir degil ama tek kisi 450 km den fazla yol yaptigim oldu.
-
06 Nisan 2016, 11:41
#45712
tergo225 adlı üyeden alıntı
merhabalar.ybr125 için çelik fren hortumu nerden bulabilirim? taktıran var mı? yardımcı olursanız sevinirim.
Hocam çelik fren hortumu var ama pahalı bence değmez.
Frenlerinden memnun değilsen,
Kaliteli yumuşak hamurlu bir çift lastik,
Önlere ve arkalara kaliteli yumuşak balata (Ör: EBC marka)
son olarak fren hidroliği değişimini denemeni tavsiye ederim.
-
06 Nisan 2016, 23:57
#45713
bende ybr 125 esd var . siboplar ses yapıyor ve yağ yakıyor . bunu nasıl hallede bilirim tahminen bana kaça patlar bilgi verirseniz iyi olur teşekkürler
-
07 Nisan 2016, 06:42
#45714
ümit can adlı üyeden alıntı
bende ybr 125 esd var . siboplar ses yapýyor ve yað yakýyor . bunu nasýl hallede bilirim tahminen bana kaça patlar bilgi verirseniz iyi olur teþekkürler
motor kac km de ne kadar yag yakiyor ? benimkide 2 bin km de yag degistiriyorum 900 ml civari yag cikiyor ama yuksek devir uzun yol kullaniminda dusuk devir sakin kullanimda hic eksiltmiyor gibi. subap ayari icin google da aratin ybr subap ayari diye illaki bazi bilgilere ulasirsiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:38 ----------
castrol edge 5-40 tam sentetik yagi koyali 100 km oldu deneyimlerim soyle esd modellerinde kronik ariza olan kalkislarda debriyaj silkelemesi sanki debriyaj balatalari bitikmis gibi davranma huyu ortadan kalkti. artik hic vuruntu yapmiyor motor. yalniz motor sesi azcik artti gibi. birde subap sesi geliyor artik cok az. onun haricinde hic bir sikintisi yok
-
08 Nisan 2016, 11:03
#45715
Günaydın YBR'ci dostlar
Bu sabah erken saatlerde marşa bastım motoru çalıştırdım biraz soğuk olunca stop etti bu kez gaz vere vere çalıştırdım 3-4 dakika böyle rolantide çalışırken biraz gaz veriyim dedim birde baktım egzozun altında ufak bir delikten sıvı damlıyor ve gaz verdikçe sıvıyı atmaya devam etti, fazla gaz verdiğim içim mi oldu bu acaba ?
http://i.hizliresim.com/ljRy3Q.jpg
-
08 Nisan 2016, 11:08
#45716
@MrvGny, normal hocam hava soğuk olduğu için katalizörün orda yoğunlaşıp damlamıştır,sorun olmaz.
-
08 Nisan 2016, 11:11
#45717
MazhaRR adlı üyeden alıntı
@MrvGny, normal hocam hava soğuk olduğu için katalizörün orda yoğunlaşıp damlamıştır,sorun olmaz.
MazhaRR hocam teşekkür ederim cevap için, bu arada hava çokta soğuk sayılmazdı 8-10 derece falandı, bundan sonra marşa bastıktan sonra boştayken fazla gaz vermeyeceğim
5-10 km yol aldıktan sonra durup baktığımda artık damlama yoktu, birde egzoz borusunun altında ki delikten bu sayede haberim oldu, her gün birşeyler öğreniyoruz
-
08 Nisan 2016, 11:21
#45718
MrvGny adlı üyeden alıntı
MazhaRR hocam teşekkür ederim cevap için, bu arada hava çokta soğuk sayılmazdı 8-10 derece falandı, bundan sonra marşa bastıktan sonra boştayken fazla gaz vermeyeceğim
5-10 km yol aldıktan sonra durup baktığımda artık damlama yoktu, birde egzoz borusunun altında ki delikten bu sayede haberim oldu, her gün birşeyler öğreniyoruz
Rica ederim.Sabah ilk çalıştırmakla ilgili kısa bir özet geçeyim(tabii ki biliyorsundur ama belki işine yarar); jikleyi açıp çalıştırdıktan sonra elinle gazı 2,5-3 bin devire(jikle açıkken ki devire yani) getirip bir süre sabit tut,biraz ısınınca gazı bıraktığında kendi durur zaten o devirde sonra ısınınca jikleyi kapattığında da rölantide durur stop etmez.Soğukken zor gaz yer zaten devir zor yükselir.
-
08 Nisan 2016, 11:44
#45719
MazhaRR adlı üyeden alıntı
Rica ederim.Sabah ilk çalıştırmakla ilgili kısa bir özet geçeyim(tabii ki biliyorsundur ama belki işine yarar); jikleyi açıp çalıştırdıktan sonra elinle gazı 2,5-3 bin devire(jikle açıkken ki devire yani) getirip bir süre sabit tut,biraz ısınınca gazı bıraktığında kendi durur zaten o devirde sonra ısınınca jikleyi kapattığında da rölantide durur stop etmez.Soğukken zor gaz yer zaten devir zor yükselir.
Hmmm, ben jikleyi neredeyse hiç kullanmıyordum, genelde çalıştırdığımda 1 bin devirde oluyor gaz vererek bunu 2-2,5 bin devire getirip daha sonra rölantide çalışmasını bekliyordum
-
08 Nisan 2016, 14:27
#45720
MrvGny adlı üyeden alıntı
Hmmm, ben jikleyi neredeyse hiç kullanmıyordum, genelde çalıştırdığımda 1 bin devirde oluyor gaz vererek bunu 2-2,5 bin devire getirip daha sonra rölantide çalışmasını bekliyordum
Jikle senin yaptığını yapmak için zaten,aynı şey yani.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 61 kullanıcı var. (0 üye ve 61 misafir)
Bu Konudaki Etiketler