Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #45601
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Alıntı xtutkumxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar konu hortladi farkndaym.ama iki gune motor alcam.2004 model.tavsiye edermisiniz?kronik sorunu varmi 2004 lerin?
    Diğer konuna cevap yazdım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #45602

    Üyelik
    16 Ağustos 2014
    Alıntı MazhaRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam ben tam olarak ne sorduğunu anlamadım ama galiba debriyajı çekmeden motoru çalıştırırsam sorun olur mu diyorsun öyle mi?
    Yukarıda yazmıştım, şöyle ki motor vitese takılıyken yanlışlıkla çalıştırdım debriyasız, motordan taktuk taktuk sarsıntılı şekilde ses geldi, 1-2 sn çalışıp durdu. Bunu 3 kere tekrarladım. Baktım çalışmıyor kontağı kapatıp açtım tekrar çalıştırırken gayri ihtiyari debrajı sıktım ki o an aklıma geldi motor vistesdeymiş. Sonra çalıştı 10 km kadar da yol yaptım ama içimde şüphe var motora zarar verdim mi diye. Ayrıca bir akdaşımda tam vistese geçmemiş arada kalmış ondan olmuş dedi. Sanki doğru gibi zira dün motoru çift ayaklı sehpası üzerindeyken arka teker havadayken çalıtırıp 1. vitese taktım ve hafiften tekerler donüyordu aynı şekilde ilk çalıştırdığımda neden böyle birşey olmadı. Arkadaşın dediğini doğrular gibi ama emin olamadım.

    Geçenlerde akü konusunda da sizinle konuşmuştuk, akü bitik olsada şuan tek ayak marşı bazen 2 de rahatça motor çalışıyor. Havalardan sanırım ozaman hava çok soğuktu.

  3. #45603

    Üyelik
    22 Kasım 2015
    Şehir
    hatay antakya
    Motosikleti
    cb 125 e
    2016 da yaptırdığınız sigorta fiyat ve şehirleri yazarsanız sevinirim arkadaşlar

  4. #45604
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Alıntı tyrx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yukarıda yazmıştım, şöyle ki motor vitese takılıyken yanlışlıkla çalıştırdım debriyasız, motordan taktuk taktuk sarsıntılı şekilde ses geldi, 1-2 sn çalışıp durdu. Bunu 3 kere tekrarladım. Baktım çalışmıyor kontağı kapatıp açtım tekrar çalıştırırken gayri ihtiyari debrajı sıktım ki o an aklıma geldi motor vistesdeymiş. Sonra çalıştı 10 km kadar da yol yaptım ama içimde şüphe var motora zarar verdim mi diye. Ayrıca bir akdaşımda tam vistese geçmemiş arada kalmış ondan olmuş dedi. Sanki doğru gibi zira dün motoru çift ayaklı sehpası üzerindeyken arka teker havadayken çalıtırıp 1. vitese taktım ve hafiften tekerler donüyordu aynı şekilde ilk çalıştırdığımda neden böyle birşey olmadı. Arkadaşın dediğini doğrular gibi ama emin olamadım.

    Geçenlerde akü konusunda da sizinle konuşmuştuk, akü bitik olsada şuan tek ayak marşı bazen 2 de rahatça motor çalışıyor. Havalardan sanırım ozaman hava çok soğuktu.
    Anladım hocam.Vitesler bazen arada kalabiliyor büyük ihtimalle ondan olmuştur.Motor orta sehpada iken(motor 1. viteste) debriyajı çekip çalıştırdığınız zaman bile arka teker yaşav bir şekilde dönüyor bunda bir sorun yok.Normalde motor boşta ikende debriyajı çekmeden çalıştırınca herhangi bir ses gelmiyor.Birde bazen boşta gösterdiği halde viteste kalabiliyor motor aklınızda olsun debriyajı hep çekin.Herhangi bir sorun için endişelenmenize gerek yok ben iki kişiyken vitesi 4 ten 1 e attım aynı motor şuan 80 binde hala bir sıkıntısı yok.

  5. #45605

    Üyelik
    09 Aralık 2015
    Alıntı dr wolf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2016 da yaptırdığınız sigorta fiyat ve şehirleri yazarsanız sevinirim arkadaşlar
    Konya, Sigorta tutarı: 377 TL

  6. #45606

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Şehir
    istanbul/anadolu
    Motosikleti
    yamaha x-city 250
    dün sigorta yaptırdım demir sigorta istanbul 512.75 tl yaş 28 kazam yok

  7. #45607
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Alıntı Uğur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler Ybr 6200 olmuş,almayı düşünenlere geçmiş olsun.
    çok pahalı. değmez bence

  8. #45608

    Üyelik
    10 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Alıntı Uğur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler Ybr 6200 olmuş,almayı düşünenlere geçmiş olsun.
    Yuh arkadas bu nedir ya boylede artirilmazki hakkaten almayi dusunenlere gecmis olsun

  9. #45609

    Üyelik
    21 Mart 2014
    Merhaba arkadaşlar, 2014 YBR 125 kullanıcısıyım. 2015 temmuz 1'de trafiğe çıktık birlikte.
    9000km yaptık şu zamana dek.
    Basit, bakımı ucuz, ulaşımdan fazlasını vaad etmeyen bir motosiklet. Ancak iki kişi gezmekteyim çoğunlukla. toplam km'nin en az %75'ini iki kişi olarak yaptım. Artık oldukça sıkıcı ve kimi zamanda arkadan yapılan sıkıştırmalardan bezmiş durumdayım.

    Motosiklet değiştirmem mümkün değil. O yüzden motorum üzerinde bir takım değişikliklere gidip biraz olsun nefes almak isteğim.

    http://www.knfilters.com/air_filter/...U0Atg1DiYSoItB

    K&N markasının kendi sitesinde de mevcut hava filtresi var. Hava akımını rahatlattığı bir gerçek ancak, bu fazladan gelen hava akımından yararlanabilmek fazladan da çıkışı sağlamak adına egzoz değiştirmek haricinde karbüratörde hava/yakıt karışımına yeni bir düzen çekilmesi gerekir mi?

    Karbüratörde ki iğnenin konumu, üzerinde ki çentikle ayar çekilmesi vs. gibi birsürü şey var ancak ne kadar videolar, tamir vs. görüntüleri izlesemde pek birşey anlamadım.

    Bu hava filtresi ve egzoz ile ve ayrıca carbüratör ayarı ile 2-3 beygirlik bir artış sağlamak bile benim için bir Artı olacak. CBR 125'le durumları eşitleriz belki? :D

  10. #45610
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Selam beyler,Istanbul'da özellikle Ümraniye-Dudullu civarinda ybr lerden anlayan bir usta ariyorum.Yetkili servise gitmek istemiyorum (özellikle gecen sene bir arkadasin teknik servisle yasadigi gereksiz parca takilmasi durumlarindan sonra)
    Motor gecen gün eşimle birlikte giderken bir anda çekişten düştü.Anladım biseylerin ters gittigini,gaz kesmeden eve kadar geldik,stop etti fakat bir daha çalısmadı.Benzinim vardi,aküyü yeni degistim.Marş basıyir fakat ateşleme yok.Şuan zaten çalısmiyor,minibusle ustaya kadar götürücem.Tanıdığınız bir usta tavsiye edebilirmisiniz??

  11. #45611
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Alıntı gvenc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar, 2014 YBR 125 kullanıcısıyım. 2015 temmuz 1'de trafiğe çıktık birlikte.
    9000km yaptık şu zamana dek.
    Basit, bakımı ucuz, ulaşımdan fazlasını vaad etmeyen bir motosiklet. Ancak iki kişi gezmekteyim çoğunlukla. toplam km'nin en az %75'ini iki kişi olarak yaptım. Artık oldukça sıkıcı ve kimi zamanda arkadan yapılan sıkıştırmalardan bezmiş durumdayım.

    Motosiklet değiştirmem mümkün değil. O yüzden motorum üzerinde bir takım değişikliklere gidip biraz olsun nefes almak isteğim.

    http://www.knfilters.com/air_filter/...U0Atg1DiYSoItB

    K&N markasının kendi sitesinde de mevcut hava filtresi var. Hava akımını rahatlattığı bir gerçek ancak, bu fazladan gelen hava akımından yararlanabilmek fazladan da çıkışı sağlamak adına egzoz değiştirmek haricinde karbüratörde hava/yakıt karışımına yeni bir düzen çekilmesi gerekir mi?

    Karbüratörde ki iğnenin konumu, üzerinde ki çentikle ayar çekilmesi vs. gibi birsürü şey var ancak ne kadar videolar, tamir vs. görüntüleri izlesemde pek birşey anlamadım.

    Bu hava filtresi ve egzoz ile ve ayrıca carbüratör ayarı ile 2-3 beygirlik bir artış sağlamak bile benim için bir Artı olacak. CBR 125'le durumları eşitleriz belki? :D
    K&N filtreyi tavsiye ederim, güzel iş çıkartıyor.Karbüratör ayarı gerekir ama iğnelerle felan oynamaya gerek yok.Karbüratör ayarını egzozu taktıktan sonra yaptırırsan daha iyi olur belki birde yanında sübap ayarı yaptırırsın.Egzoz olarak ybr125'in 2005-2009 arası kullandındığı nikelaj egzozu takabilirsin fiyatıda uygun.

  12. #45612
    beycank - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 250
    Merhaba arkadaşlar, uzun süren kararsızlıktan sonra motora 2.el bir ybr 125 alarak başlamaya karar verdim. Bu süreçte çok kararsız kalmıştım sürekli fikirlerim değişiyordu. Artık eminim İlk olarak gidip eğitimimi alacağım ardından gerekli ekipmanlar(kask, mont, korumalık vb.) Daha sonrada uygun temiz bir motor aramaya başlayacağım. Acemiliğimi ybr ile attıktan sonra ise hedefim ktm duke

    Benim merak ettiğim bir konu var. Yuvarlık far'lı olan ybr'leri çok seviyorum bana daha güzel geliyor. Uzay kafaya pek ısınamadım. Bunun değişip değişmediğini araştırdım. Yamaha servisini aradığımda bir çok parçasının değişmesi gerektiğini ve bunun 1000TL'ye mal olacağını belirtti. Bunu daha ucuza halledemez miyiz acaba? Daha önce uzay kafayı, yuvarlak kafa kar ile değiştiren var mı aramızda? Bu konuda yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

  13. #45613
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Alıntı beycank adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar, uzun süren kararsızlıktan sonra motora 2.el bir ybr 125 alarak başlamaya karar verdim. Bu süreçte çok kararsız kalmıştım sürekli fikirlerim değişiyordu. Artık eminim İlk olarak gidip eğitimimi alacağım ardından gerekli ekipmanlar(kask, mont, korumalık vb.) Daha sonrada uygun temiz bir motor aramaya başlayacağım. Acemiliğimi ybr ile attıktan sonra ise hedefim ktm duke

    Benim merak ettiğim bir konu var. Yuvarlık far'lı olan ybr'leri çok seviyorum bana daha güzel geliyor. Uzay kafaya pek ısınamadım. Bunun değişip değişmediğini araştırdım. Yamaha servisini aradığımda bir çok parçasının değişmesi gerektiğini ve bunun 1000TL'ye mal olacağını belirtti. Bunu daha ucuza halledemez miyiz acaba? Daha önce uzay kafayı, yuvarlak kafa kar ile değiştiren var mı aramızda? Bu konuda yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
    Tabii ki değiştirebilirsin.Sana lazım olan parçalar;
    2009 model far demiri
    2005-2009 model yuvarlak far(komple)
    2008-2009 model ön sinyal demirleri
    2005-2009 model ön amortisör kapağı(yamaha yazılı siyah kapak)
    Başka birşeye gerek yok.Sadece far demirini söküp değiştirip takmak zor çünkü kabloları söküp takmak gerekiyor o kadar.Tavsiyem başka bir servise gitmen.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:11 ----------

    Alıntı audioslave adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam beyler,Istanbul'da özellikle Ümraniye-Dudullu civarinda ybr lerden anlayan bir usta ariyorum.Yetkili servise gitmek istemiyorum (özellikle gecen sene bir arkadasin teknik servisle yasadigi gereksiz parca takilmasi durumlarindan sonra)
    Motor gecen gün eşimle birlikte giderken bir anda çekişten düştü.Anladım biseylerin ters gittigini,gaz kesmeden eve kadar geldik,stop etti fakat bir daha çalısmadı.Benzinim vardi,aküyü yeni degistim.Marş basıyir fakat ateşleme yok.Şuan zaten çalısmiyor,minibusle ustaya kadar götürücem.Tanıdığınız bir usta tavsiye edebilirmisiniz??
    Hocam sorununu tam anlamadım ama ya subaplardan ya da krank rulmanlarından olmalı sorun.
    beycank bunu beğendi.

  14. #45614
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Video çektim.Biraz daha fikir verebilir.
    http://sendvid.com/bqbu0h4n

  15. #45615
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Alıntı audioslave adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Video çektim.Biraz daha fikir verebilir.
    http://sendvid.com/bqbu0h4n
    Motorda büyük bir sıkıntı yok gibi marş basarken egzozdan hava çıkıyor mu?

  16. #45616
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Himm dikkat etmedim.Yarin bir bakayim.Gerci hava cekiyor gibi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:54 ----------

    Marş basarken egzozdan hava çıkışı var.

  17. #45617
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Alıntı audioslave adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Himm dikkat etmedim.Yarin bir bakayim.Gerci hava cekiyor gibi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:54 ----------

    Marş basarken egzozdan hava çıkışı var.
    Ozaman sorun buji, buji kablosunda veya en kötü ihtimalle sargılarda olabilir yani mekanik olarak sağlam gibi benimkide böyle marş basıyor.

  18. #45618
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Alıntı MazhaRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ozaman sorun buji, buji kablosunda veya en kötü ihtimalle sargılarda olabilir yani mekanik olarak sağlam gibi benimkide böyle marş basıyor.
    Forumlarda genelde Ybr lerin krank dişlisi-krank bilyası gibi parçalarinda sıkıntı olabilecegi hatta kronik bile sayılabilecek bir arızadan bahsediyorlar.Videoda motoru dinlemissinizdir,krankla ilgili bir sıkıntıya benziyor mu?Çünkü buji çalisiyor.

  19. #45619
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Alıntı audioslave adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumlarda genelde Ybr lerin krank dişlisi-krank bilyası gibi parçalarinda sıkıntı olabilecegi hatta kronik bile sayılabilecek bir arızadan bahsediyorlar.Videoda motoru dinlemissinizdir,krankla ilgili bir sıkıntıya benziyor mu?Çünkü buji çalisiyor.
    Krank dişlisine pek birşey olmuyor ama krank rulmanlarında sorun çıkabiliyor sebebi titreşimi daha da azaltmak için esdlerdeki krank balansörünün daha büyük olması deniyor.Tam kronik denemez çünkü kuryeci arkadaşlarıma bakıyorum motorların hepsi 60 binde,80 binde birşey olmamış diğer taraftan başka arkadaşlarımın 3 binde, 8 binde krank rulmanları bozuldu, tamamen şans işi yani.Videoyu tekrar tekrar dinledim hatta benim aküm sağlam olsa bende video çekip atıcam ses çok benziyor.Krankta bir sorun olsa bile motorun çalışması lazım, çalışmayaçak kadar büyük bir sorun olsa bu sefer marş basmaz.Bence sorun ateşleme gibi en kötü ihtimal subaplarda.Eğer elim anahtar tutuyor dersen hocam üst kapakta iki tane 24 anahtar ile açılan subap ayar kapakları var onları aç ondan sonra bir daha marş bas bir bakalım.

  20. #45620
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Alıntı MazhaRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Krank dişlisine pek birşey olmuyor ama krank rulmanlarında sorun çıkabiliyor sebebi titreşimi daha da azaltmak için esdlerdeki krank balansörünün daha büyük olması deniyor.Tam kronik denemez çünkü kuryeci arkadaşlarıma bakıyorum motorların hepsi 60 binde,80 binde birşey olmamış diğer taraftan başka arkadaşlarımın 3 binde, 8 binde krank rulmanları bozuldu, tamamen şans işi yani.Videoyu tekrar tekrar dinledim hatta benim aküm sağlam olsa bende video çekip atıcam ses çok benziyor.Krankta bir sorun olsa bile motorun çalışması lazım, çalışmayaçak kadar büyük bir sorun olsa bu sefer marş basmaz.Bence sorun ateşleme gibi en kötü ihtimal subaplarda.Eğer elim anahtar tutuyor dersen hocam üst kapakta iki tane 24 anahtar ile açılan subap ayar kapakları var onları aç ondan sonra bir daha marş bas bir bakalım.
    Elim anahtar tutar.Bu motorun debriyaj balatalarini forumdan inzell le birlikte degistirdik.Ancak subablarla ilgili yeterli tecrubem yok.Hatta elimde en buyuk anahtar 17'lik,yağ değisimlerinde kullaniyorum.22 icin ingiliz anahtarini kullanabilirmiyim?Olmazsa 22 lik tek lokma alayim.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 56 kullanıcı var. (0 üye ve 56 misafir)

Bu Konudaki Etiketler