Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
24 Ocak 2016, 21:16
#45541
tyrx adlı üyeden alıntı
Sağolun bilgi için. Ben acaba başka birşeyden olabilirmi demiştim ama aküden olduğu kesin... Hafta içi çalıştığım ve motor sürmeyi yeni öğrendiğim için pek kullanma şansım olmuyor malum havalarda çok soguk (izmir). Yorumunuzda kullamıyorsan alma demişsiniz ama haftada bir kullasam yine ilerde akü yeme sorunu çıkarmı. Yeni bir akü alayım diyorum ama ne dersiniz. Alırsam hangi marka model önerirsiniz.
Rica ederim.Benim alma dememim sebebi aynı akü havalar ısınınca bir sorun çıkarmıyor yani sabah kalktığınızda marş basıyor.Şu zamanlarda haftada bir kullanıyorsanız ayak marşı ile çalıştırarak kullanın.İzmir mart-nisan gibi ısınıyor akü sorunu devam ederse o zaman alırsınız çünkü şimdi yeni akü alsanız bile büyük ihtimalle aynı sorunu çıkartacaktır(daha önce konuşuldu bir kaç kişinin başına gelmiş).Marka model olarak bir fikrim yok ama Yausa marka akü iyi imiş öyle diyorlar bilmiyorum ama ben alırsam 7 amper almayı düşünüyorum, motorunda sis farı, çakmaklık vs. gibi şeyler olanlar 7 amper akü kullanıyorlarmış.
Reklamlar
-
24 Ocak 2016, 22:30
#45542
MazhaRR adlı üyeden alıntı
Rica ederim.Benim alma dememim sebebi aynı akü havalar ısınınca bir sorun çıkarmıyor yani sabah kalktığınızda marş basıyor.Şu zamanlarda haftada bir kullanıyorsanız ayak marşı ile çalıştırarak kullanın.İzmir mart-nisan gibi ısınıyor akü sorunu devam ederse o zaman alırsınız çünkü şimdi yeni akü alsanız bile büyük ihtimalle aynı sorunu çıkartacaktır(daha önce konuşuldu bir kaç kişinin başına gelmiş).Marka model olarak bir fikrim yok ama Yausa marka akü iyi imiş öyle diyorlar bilmiyorum ama ben alırsam 7 amper almayı düşünüyorum, motorunda sis farı, çakmaklık vs. gibi şeyler olanlar 7 amper akü kullanıyorlarmış.
Aslında motoru 5-6 ay sonra satacam, pek yatırım yapmayı istemiyorum, sadece sürmek istediğimde 5-10 dkk çalıştımak için uğraşıyorum. Dediğiniz gibi biraz bekleyeyim.
-
25 Ocak 2016, 00:45
#45543
Arkadaslar vites gecislerimde sikinti oluyor ama servis gayet normal diyor
istanbulda anadolu yakasinda uskudar kadikoy civari oturan bir arkadas varsa motorumu test ettirmek istiyorum benim de baska bir ybr surup farkini anlamam lazim
Birde soyle bir durum var bazen cok iyi olan vites gecisleri bazen can sıkıcı bir hal aliyor yani surekli vites gecislerimin sertligi degisiyor
Onceden yag sıkmadıgım için oluyo zannediyordum sonra wd40 alip denedim bir nebze rahatlatti ama cok degistirmedi
Yardımcı olacak arkadasa simdiden tesekkurler
-
25 Ocak 2016, 01:02
#45544
omerbguclu adlı üyeden alıntı
Arkadaslar vites gecislerimde sikinti oluyor ama servis gayet normal diyor
istanbulda anadolu yakasinda uskudar kadikoy civari oturan bir arkadas varsa motorumu test ettirmek istiyorum benim de baska bir ybr surup farkini anlamam lazim
Birde soyle bir durum var bazen cok iyi olan vites gecisleri bazen can sıkıcı bir hal aliyor yani surekli vites gecislerimin sertligi degisiyor
Onceden yag sıkmadıgım için oluyo zannediyordum sonra wd40 alip denedim bir nebze rahatlatti ama cok degistirmedi
Yardımcı olacak arkadasa simdiden tesekkurler
Motorun kirlenmesini umursamıyorsan bol bol yağla zinciri(motor yağı kullanabilirsin wd-40 biraz ince) bir nebze iyileşir geçişler.Motorun yeni ise normaldir viteslerin şıkır şıkır olması 5-6 bin km yi buluyor(bende) sık vites değiştirerek ve motor yağınıda sık değiştirerek süre kısaltılabilir.Birde motoru kullanırken örnek 3. viteste 7-8 bin devire getir sonra gazı bırakınca(yavaşlıcağın zamanlar) devir çok düşmeden hemen 2 ye düşür vitesi, 2'de de 6-7 bine gelince 1'e at vitesi yani yüksek devirden kopmresyona bırak motoru.Yağı yarı sentetik koymanı öneririm, yamalube ve castrol viteslere yardımcı olmuyor motul 5100 10-40'ı öneririm.
-
25 Ocak 2016, 13:27
#45545
MazhaRR adlı üyeden alıntı
Motorun kirlenmesini umursamıyorsan bol bol yağla zinciri(motor yağı kullanabilirsin wd-40 biraz ince) bir nebze iyileşir geçişler.Motorun yeni ise normaldir viteslerin şıkır şıkır olması 5-6 bin km yi buluyor(bende) sık vites değiştirerek ve motor yağınıda sık değiştirerek süre kısaltılabilir.Birde motoru kullanırken örnek 3. viteste 7-8 bin devire getir sonra gazı bırakınca(yavaşlıcağın zamanlar) devir çok düşmeden hemen 2 ye düşür vitesi, 2'de de 6-7 bine gelince 1'e at vitesi yani yüksek devirden kopmresyona bırak motoru.Yağı yarı sentetik koymanı öneririm, yamalube ve castrol viteslere yardımcı olmuyor motul 5100 10-40'ı öneririm.
Zincir icin ipone yag kullaniyorum
250 300 km de bir yagliyorum zinciri
2 3 gun once kafam daginikti heralde vites yukseltecekken yanlislikla dusurdum senin dedigin gibi ama ne yaptim dedim motora zararli zannediyordum dedigini motor yagini 1000 kmde degistirdim suan yaklasik 1600 oldu
Motorumda 2600 kmde
Tesekkurler bu arada cevap icin
-
25 Ocak 2016, 13:33
#45546
omerbguclu adlı üyeden alıntı
Zincir icin ipone yag kullaniyorum
250 300 km de bir yagliyorum zinciri
2 3 gun once kafam daginikti heralde vites yukseltecekken yanlislikla dusurdum senin dedigin gibi ama ne yaptim dedim
motora zararli zannediyordum dedigini motor yagini 1000 kmde degistirdim suan yaklasik 1600 oldu
Motorumda 2600 kmde
Tesekkurler bu arada cevap icin
Rica ederim.Motorun yağını 3 bine gelince değiştirmeni öneririm.Dediğim gibi vitesleri yüksek devirlerde düşürürerek kullan bir süre sonra rahat geçmeye başlar.
-
25 Ocak 2016, 14:19
#45547
Uğur adlı üyeden alıntı
Arazi sürüşünde yarım metrelik bir göletin içinden geçerken dengemi kaybedip suya gömülmüştüm. O günden sonra benimde devir saati ara ara çalışmıyor,temassızlık oluyor. Sonra yolda kendi kendine düzeliyor. Sanırım nem ya da su teması sonucu devir saatine giden kablolarda/parçalarda bir sorun oldu. İsterseniz sökün,bir kontrol edin derim. Elektrik aksam konusunda çok bilgim yok ama tahminen nem/su yüzünden böyle bir problem yaşıyor olabilirsiniz. Geçmiş olsun.
Teşekkür ederim.Söküp kontrol edecek bir yerim şimdilik yok.Havalar düzelince bir yerler ayarlayabilirsem kontrol edicem inşallah.
mustafasy adlı üyeden alıntı
Çok muhtemel nemden kaynaklanıyor. Birde aküden olabilir. Sayacı değiştirseniz dahi düzelmeyebilir eğer sayaca gelen kablolarda ya da aküdeyse. Bence motoru kuru ve sıcak bir yere koyun bir süre. Sonra da gördüğünüz her kablo bağlantısına wd40 sıkın. Akünüz normal marşa bastırabiliyor mu?
Ahh sıcak ve kuru yer;) Hemde bu havada;) Maalesef dışarıda ve brandasız şekilde park edebiliyorum.Havaların iyilşemesi ile güzel bir Wd40 bakımı yapıcam bakalım.Aküm iyi değil ama çok kötü de değil.13.5v sökülüyken değer ölçülüyor fakat marşa basarken birkaç gün ara verdiysem eğer zor çalışıyor baya uğraştırıyor.Yavaş yavaş ybr den soğumaya başladım.Yazın hiç sıkıntısız problemsiz kullanırdım ama kışın küfür ettirtiyor.
-
25 Ocak 2016, 14:38
#45548
Arkadaslar öncelikle 1 tane 2006 ybr 1 5ane de 2011 ybr ESD eskiten biri olarak diyorumki ya garip cok garip hemde. 1 akü denilen şey biterse diye Adamlar marş pedalı koymuşlar 1 kere sağlam basmada alması lazım. 2 ESD ler kolay kolay stop etmez hele isininca hiç etmez. Normal ybr ler sık sık stop eder. Onu da hafif gaz beslemesi ile telafi edersiniz. Akü bitmişse zaten yenisi ile değiştirilir hiç sarjla filan boşuna ugraşmayın
-
30 Ocak 2016, 19:38
#45549
2007 model ybr motosikletim vardı onda jikle mandalını tamamen aşağıya indirdiğimde motorum tek marşta çalışırdı şimdi 2014 model esd kullanıyorum bunda jikle mandalını havanın soğukluk derecesine göre ayarlamam gerekiyor eğer hava gerçekten çok soğuk ise tamamen aşağıya çekmek gerekiyor yok eğer hava normal ve motor soğuk ise yarım ın biraz üstünde çekince sorunsuz çalışıyor
-
02 Şubat 2016, 12:03
#45550
Herkese merhaba arkadaşlar bende 2014 ybr daha 10.000 olucak ancak rölantide sürekli dalgalanma oluyor bu sadece bende mi oluyor yoksa kronik bişe mi yada başka başına gelen arkadaş var mı ?
-
02 Şubat 2016, 12:27
#45551
AZADE adlı üyeden alıntı
Herkese merhaba arkadaşlar bende 2014 ybr daha 10.000 olucak ancak rölantide sürekli dalgalanma oluyor bu sadece bende mi oluyor yoksa kronik bişe mi yada başka başına gelen arkadaş var mı ?
Merhaba dostum dalgalanma genelde çoğu kişide oluyor ama motor iyice ısınınca biraz daha dengeli hale geliyor, dert etme soğuk havalarda normal motor tam sıcakken rölantiyi 1500 devire ayarla birdaha elleme motoru ısıtırken jikle ile ısıt çünkü motor stop etmesin diye rölantiyi elinle yükseltirsen motor ısınınca rölanti 2-2,5 oluyor sürekli ayarlaman gerekiyor.
-
02 Şubat 2016, 12:51
#45552
MazhaRR adlı üyeden alıntı
Merhaba dostum dalgalanma genelde çoğu kişide oluyor ama motor iyice ısınınca biraz daha dengeli hale geliyor, dert etme soğuk havalarda normal motor tam sıcakken rölantiyi 1500 devire ayarla birdaha elleme motoru ısıtırken jikle ile ısıt çünkü motor stop etmesin diye rölantiyi elinle yükseltirsen motor ısınınca rölanti 2-2,5 oluyor sürekli ayarlaman gerekiyor.
Aynen motor ısınınca dahadengeli hala geliyor zaten sabah - lerdeoluyor mecbur jikle ile çalıstırıyorum 5-10 dk falan yoksa zaten ybr cansız oluveriyo 2000-2500 rpr yüksek okadarına gerek yok ki hocam ozamanda şöyle olur makinayı sıkıştırırsam 3-3,5 bine çıkar gibime geliyor bazen işe geç kalabiliyorum ozamanda azcık ybr ile gazlıyoruz
-
02 Şubat 2016, 12:57
#45553
AZADE adlı üyeden alıntı
Aynen motor ısınınca dahadengeli hala geliyor zaten sabah - lerdeoluyor mecbur jikle ile çalıstırıyorum 5-10 dk falan yoksa zaten
ybr cansız oluveriyo
2000-2500 rpr yüksek okadarına gerek yok ki hocam ozamanda şöyle olur makinayı sıkıştırırsam 3-3,5 bine çıkar gibime geliyor bazen işe geç kalabiliyorum ozamanda azcık
ybr ile gazlıyoruz
Yani motor tam sıcakken rölantini ayarla 1,5-1,7 gibi ama sabahları sadece jikle ile ısıt rölantiyi tekrar ellersen dediğin gibi ısınınca 3 e çıkar rölanti
-
06 Şubat 2016, 11:51
#45554
iyi günler arkadaşlar ybrme 2-3 ay binmemiştim bundan dolayı aküsü bitmiş bunu kendim nasıl şarj edebilirim bi yerlerde okumuştm elektrikçilerden tedarik edip şarj edebiliyormşuz ??
-
07 Şubat 2016, 00:28
#45555
mmmestans adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Merhaba,
Bir derdim var paylaşmak istediğim...
Ekim 2014 'te Bursa Start Motor'dan sıfır satın aldığım 2014 model YBR motorumda sebebini bir türlü çözemediğim 4. viteste devir tamamlayamama sorunu peydah oldu. Motosiklete 25000 km'deyken uzun yollarda motoru çok üzmemek amaçlı 15'li ön dişli taktırmıştım. 35.000'e kadar motorun her türlü performansından aşırı derecede memnundum. 15'li dişli takılıyken 4. viteste 10000 devirde 105'i, hafif meyilli yolda ya da arkadan gelen rüzgar desteğinde rahatlıkla 5.viteste 125-130'ü görüyordum. Her şey mükemmeldi. Bu şekilde 2000 km'lik bir Ege turu yaptım.
Sonra 35.000'den sonra motorda anlayamadığım bir zayıflama oldu, kalkışta, çekişte ve devir tamamlamada hep sıkıntı yaratmaya başladı.
Hava filtresini değiştirdim (ki 10.000 km boyunca değiştirmemiştim) , bujiyi değiştirdim, debriyaj balatalarını değiştirdim, kar etmedi.
Bunlar yetmezmiş gibi motordan dizel araba gibi ses gelmeye başladı. sorunun krank kolu olduğu tespitini yaptı devamlı gittiğim ustam, krank kolunu hemen değiştirttim ona. Motorun yağını çok sık değiştirmeme rağmen oldu bu. (çok sık değiştirmekten zarar gelir mi onu bilmem. Kullandığım yağ Castrol 10W-40 yarı sentetik yağ)
Devir sorunum 15'li dişliden kaynaklanıyordur diye onu da 14'e geri aldım, ama kar etmedi, motor düz yolda 1-2-3'te devri tamamlıyor (3. viteste 10.000 devirde 78'de kalıyor, bu da ilk zamanlar 83 civarıydı) ama 4. viteste 9000 devirde kalıyor. Herhangi bir tekleme öksürme yapmıyor ama 9000 devirden yukarı da çıkmıyor (meyilli yol veya arkadan gelen rüzgarda 10000'i görüyor)
Hava yakıt ayarıdır dedik ayarlattık, subap ayarıdır dedik ayarlattık, o usta benim bu usta senin gezdik, malesef sonuç alamadık.
En büyük sorunum bu sorunun ustalar tarafından "sorun" olarak görülmemesi ve "ne yapcan 100'ü görüp de, zaten 125'lik makina yüklenmemek lazım" şeklinde yaklaşımlarda bulunmaları. Evet motorun kapasitesi belli ama ben bu motoru 35000 km sorunsuz bu şekilde kullandım ve en yakınımdaki arkadaşlarım da aynı şekilde kullanıyorlar ve 100.000 km'yi deviren arkadaşlarım var. Bu motorun oluru bu değil..!
Olabildiğince detay vermeye çalıştım umarım karışık olmamıştır.
Özetle motorun 4.viteste düz yolda 9000 devirde kalmasından muzdaribim ve derdime çare arıyorum. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
Not: Motoru Start Motor'a götürmeme yemini ettim çünkü en son götürdüğümde motorumda krank bilyesinden ses geldiğini ve garanti kapsamında değiştireceklerini söylediler. Bunun için beni 20 gün beklettiler ve motorumu geri aldığımda her gün sildiğim egzostum paslanmıştı. Üstüne hiç anlamadığım şekilde benden 150 TL bakım ücreti aldılar. Daha da kötüsü motoru daha sonra krank kolu için kendi ustama açtırdığımda içindeki bir krank rulmanının çin malı olduğunu gördüm. Start Motor'un rakibi ya da düşmanı değilim ama ben motorumu gerekirse kendim açarım, yine de o adamlara emanet etmem.
!!!...SORUN ÇÖZÜLDÜ...!!!
Arkadaşlar herkese tekrar merhaba!
Bugün yepyeni bir motor almışçasına çok mutluyum, en güzel bayramı yaşıyorum çünkü motorumdaki sorun çözüldü!!!
Sıkıntının son olarak süpapta olduğunu düşünmüştüm, çünkü performans düşüklüğünün yanında yakıtın da azaldığını farketmiştim. Buna istinaden motorumu son götürdüğüm ustaya götürdüm, süpapların kitapçıkta yazdığı gibi emme 0.08 egsozt 0.12 olduğundan emin olmak için tekrar kontrol ettirdim. Ama sorunum devam ediyordu. "yeni çıkan YBR'lerde böyleymiş, motor bir süre sonra performanstan düşüyormuş" fikrine artık kendimi inandırmaya başlamıştım.
Ta ki bugüne kadar.
Daha önce krank kolunu (biel) değiştirttiğim ve mekanik bilgisine güvendiğim ama bu sorunumla ilgili bana sürekli "yahu 125 cc'den ne bekliyorsun ki, bu motorun oluru bu" diyip geçiştiren ustanın yanına uğradım bu sabah. Çay içtik, sohbet ettik havadan sudan. Ardından bu sorunumu utana sıkıla tekrar dile getirdim. Son bir kez daha bujiyi, karbüratörü, süpapları vs. ne gerkiyorsa kontrol etmesini rica ettim. Sağolsun bu sefer kırmadı ve motoru rampasına aldı. Silindir üst yan kapağını ve motor yan blok kapağını açtı. Döndü bana dedi ki "senin derdin süpap değil, senin ekzantrik zaman ayarını yanlış yapmışlar"...
Daha önce hiçbir ustanın tenezzül edip kontrolünü sağlamadığı çok ama çok önemli bir ayar olan, motorun çalışma performansını çok net bir şekilde etkileyen bir ayar(mış), ben de bu vasıtayla öğrenmiş oldum.
Bu ayar ekzantrik zincirini blok ve silindir kapaklarındaki işaretli çentiklerle ayarlamak suretiyle ateşlemenin doğru zamanda, piston tam turunu yaptıktan sonra gerçekleşmesini sağlıyormuş. Benim zincirimi daha önceki usta 1 diş yana taktığı için piston geri gelirken en üst noktaya ulaşmadan bir sonraki ateşlemenin gerçekleşmesini sağlıyormuş. Performanstaki düşüşümün sebebi buymuş.
Motoru toplandıktan sonra test ettiğimde sonuç harikaydı. (Ön dişlim 15'li) Bayır aşağı 4. viteste 10000rpm'de 110'u, 5. viteste 9500rpm'de ibrede 125'i gördüm. Bayır yukarı performanslar o biçim, 3. viteste bile dik bayırda devir çok iyi topluyor. Sorun varken düz yolda 4. viteste 90'ı bir gram geçemiyordum, rüzgar arkadan gelirse, ya da rampa aşağı çok ama çok zorlamayla ibrede 95-100'ü görebiliyordum. Devir saatimde 9000rpm'yi geçmek imkansızdı. Üstelik rampalarda 3'e hatta 2'ye düştüğüm oluyordu.
Konuyla ilgili goolge'da "ekzantirik zaman ayarı, sente ayarı, ekzantirik zincir sente ayarı" yazıp, okuyup incelemenizi öneririm.
Ayarın yapılması yarım saatlik iş. Ben karbütatör hava ayarı, süpap ayarı ve bahsettiğim ekzantrik zaman ayarını toplamda 50 TL'ye yaptırdım bu ustaya.(Yer Bursa)
Motorunuzda 5. vitesi zor görüyorsanız, 4. viteste diğer YBR'lere kıyasla 8000rpm'de motor fazla bağırıyorsa, güçte belirgin bir düşüş hissediyorsanız hiç beklemeyin, gidin güvendiğiniz bir ustaya bu ayarı hemen yaptırın.
%100 performans alabildiğiniz bir YBR'nin Türkiye şartlarında oldukça yeterli bir motor olduğunu farkedince, inanın gözünüz başka motorlara kaymayacak.
Hepinize keyifli sürüşler diliyorum.
NOT: Yardımcı olmaya çalışan arkadaşlara çok teşekkür ediyorum. Tüm uyarılarınız benim için çok değerliydi.
-
08 Şubat 2016, 16:14
#45556
Merhabalar,
Bir şey sormak istiyorum. Ufak bir kaza atlattım. On rüzgarlık kırıldı. Galiba ufak bir parça Daha kırıldı. Zahmet olmazsa fotoğraflarını yükledim hangi parçaları almam gerektiğini söyleyebilir misiniz? İnternetten almak istiyorum parçaları, orijinal olmasına gerek yok. Aslında sürüş açısından benim için hiç gerek yok hatta böyle daha da güzel görünüyor motor ama satmak istersem diye yine de takacagim.
Çok teşekkür ederim.
http://i.hizliresim.com/PPgdk7.jpg
http://i.hizliresim.com/O7Pb7z.jpg
-
08 Şubat 2016, 16:57
#45557
Uçan Kar adlı üyeden alıntı
Merhabalar,
Bir şey sormak istiyorum. Ufak bir kaza atlattım. On rüzgarlık kırıldı. Galiba ufak bir parça Daha kırıldı. Zahmet olmazsa fotoğraflarını yükledim hangi parçaları almam gerektiğini söyleyebilir misiniz? İnternetten almak istiyorum parçaları, orijinal olmasına gerek yok. Aslında sürüş açısından benim için hiç gerek yok hatta böyle daha da güzel görünüyor motor ama satmak istersem diye yine de takacagim.
Çok teşekkür ederim.
http://i.hizliresim.com/PPgdk7.jpg
http://i.hizliresim.com/O7Pb7z.jpg
Merhaba öncelikle geçmiş olsun, http://denizmotortr.com/siperlik-125-ybr-k-kirmizi bu linkteki parçanın siyah rengini alıcaksınız sadece başka birşey almanıza gerek yok, burdaki yan sanayidir bu paralara orjinal diye satılanlara inanmayın.
-
08 Şubat 2016, 18:13
#45558
MazhaRR adlı üyeden alıntı
Cok tesekkur ederim kardeşim sağolun.
-
08 Şubat 2016, 23:25
#45559
Başlangıç olarak Honda cbf 150 ,yamaha 125 ybr,tvs apache hangisini onerırısınız
-
09 Şubat 2016, 19:18
#45560
Arkadaşlar çok acil yardıma ihtiyacım var yardımcı olursanız sevinirim..
Konya da ikamet eden birisi olarak önümüzde ki hafta Alanya'ya Yamaha bayiinden sıfır bir Ybr 125 Esd almaya gideceğim, Konya da bir bayii var ancak satış yapmıyor sadece servis desteği var(dı). Bugün Yamaha'nın sitesinden bakınca Konya da ki bayiliği göremedim ve Yamaha'yı aradım, bayiliğin iptal olduğunu Konya'da yeni bayilik aradıklarını söylediler. Şimdi ben önümüzde ki hafta motosikleti Alanyadan alıp gelsem Konyaya, burda motosikleti baktıracak bir servis yok, ne zaman açılacağı da belli değil,bu motorun ilk bakımı vs. için Alanyaya motoru götürecek durumum da yok, şuan ortada kaldım bana bir fikir verin lütfen. Honda ya yönelcem ama aynı seviye motosikleti olan Cbf 150'yi beğenmiyorum. Diğerleri de soru işareti...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 456 kullanıcı var. (0 üye ve 456 misafir)
Bu Konudaki Etiketler