Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
12 Ocak 2016, 20:27
#45521
Merhaba arkadaşlar bugün 2. el 2014 model 2000 KM'de 4450 TL ye YBR Esd 125 alarak aranıza katılmış bulunuyorum.
Sormak istediğim birkaç konu var.
1- Bu alet edevat olan yerin kapağını sahibi nerdeyse hiç açmamış, ilk biz açtık bugün, çıkarırken zorlandık takarken de zorladık koltuk kısmı şimdi hafif sallanıyor takarken koltuğun bir yerinimi gevşettik anlamadım napmak lazım.
2- Lastikler üzerinde gelen orjinal ict marka sanırım tam hatırlayamadım. Arkadaşım kullandı lastikler kaydırıyor dedi, lastikte dişler iyi ama çatlaklar var sanırım evin içine koydukları için koyarken geçtiği yerde birşey lastiklere hafif kesikler atmış.
Hangi marka ve model lastik alayım yada öyle kullanayımmı lastikler eskiyene kadar. Zaten 5-6 ay sonra satıp YZF R25 almayı planlıyorum.
3- Bunun dışında yağ zincir yağı vs. hangi ürünleri kullanıyorsunu neler alayım.
Reklamlar
-
13 Ocak 2016, 17:21
#45522
tyrx adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar bugün 2. el 2014 model 2000 KM'de 4450 TL ye YBR Esd 125 alarak aranıza katılmış bulunuyorum.
Sormak istediğim birkaç konu var.
1- Bu alet edevat olan yerin kapağını sahibi nerdeyse hiç açmamış, ilk biz açtık bugün, çıkarırken zorlandık takarken de zorladık koltuk kısmı şimdi hafif sallanıyor takarken koltuğun bir yerinimi gevşettik anlamadım napmak lazım.
2- Lastikler üzerinde gelen orjinal ict marka sanırım tam hatırlayamadım. Arkadaşım kullandı lastikler kaydırıyor dedi, lastikte dişler iyi ama çatlaklar var sanırım evin içine koydukları için koyarken geçtiği yerde birşey lastiklere hafif kesikler atmış.
Hangi marka ve model lastik alayım yada öyle kullanayımmı lastikler eskiyene kadar. Zaten 5-6 ay sonra satıp YZF R25 almayı planlıyorum.
3- Bunun dışında yağ zincir yağı vs. hangi ürünleri kullanıyorsunu neler alayım.
1. Koltugu tutan karşılıklı metrik 6 diye hatırladığım civatalar var. Eline anahtar almadıysan gevşetemezsin.
2. Lastik önerisi mi soruyorsun?
3. Çıkan motor yağını zincir yağı olarak kullanabilirsin. Motor yağını sezona başlamadan önce değişmeni tavsiye ederim. km ye bakma.
-
13 Ocak 2016, 21:41
#45523
mustafasy adlı üyeden alıntı
1. Koltugu tutan karşılıklı metrik 6 diye hatırladığım civatalar var. Eline anahtar almadıysan gevşetemezsin.
2. Lastik önerisi mi soruyorsun?
3. Çıkan motor yağını zincir yağı olarak kullanabilirsin. Motor yağını sezona başlamadan önce değişmeni tavsiye ederim. km ye bakma.
Koltuğu depoya yakın olan kısmından kaldırabiliyorum yaklaşık 3-4 parmak kadar yerinden oynayabiliyor ama arkası sabit. Yani sanki 15-20 derecelik bir açı yapar gibi. Sizinkilerde böyle birşey varmı.
Evet lastik marka model soruyorum tavsiye edebileceğiniz. Ayrıca bu motorun üzerinde gelen orjinal lastik ne marka.
Teşekkürler.
-
14 Ocak 2016, 23:06
#45524
Uğur adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun,kazasız belasız inşallah.
1-
https://www.youtube.com/watch?v=HFjMMQgzEpglinkteki videonun başlangıç kısımlarında kapağın nasıl açılacağını göstermiş.
2-Lastikleri değiştirmekte fayda var. Michelin ve Pirelli önerilir genelde. Sürekli asfaltta kullanım için Michelin iyidir. Ancak ben Türkiye şartlarında Pirelli'yi tercih ederdim. Biraz daha dişli ve asfalt dışında da son derece ideal.
İkisi de pişman etmez kısacası.
3-Zincir yağlama için çok seçenek var. Onun için de şu konu işinize yarayabilir.
http://www.motosiklet.net/forum/fayd...i-anlatim.html
Sağolun teşekkürler.
-
15 Ocak 2016, 01:01
#45525
Arkadaşım 259 nedir ? Ben ankarada yaşıyorum on camurlugumu ufak bi kaldırım kazasında çatlarım. Sürüse bi zararı yok ama 2 ay önce arayıp sordum servisi 90tl dediler siyah. 10 lirada işçilik istediler ben henüz değiştirmedim gerek yok bence ama değiştirecek olsam muhtemelen yan sanayi alırım gerçi 100lira çok değil ama
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:58 ----------
Arkadaşlar hazirandan sonra güzel bi gezi planım var bi kaç ihtiyaç söz konusu tavsiye bekliyorum şuan motorum evde yatıyor.
Yola çıkmadan 2 lastiği değiştireceğim, arkaya ve mümkünse yanlara çanta takacağım. Çanta ve lastik önerilerinize açığım lastikleri pilot street düşünüyorum aslında. Söz sizde teşekkürler
Araba kullanmak , ön camda bir film izlemek gibi . Oysa motor kullanmak o filmin içindeki baş rolü oynamak gibi ..
-
15 Ocak 2016, 21:34
#45526
Arkadaşlar merhaba öncelikle,
7000 km'de 2013 model bir ybr sahibi oldum, daha bir ay olmadı. Motorla ilgili hiçbir sıkıntım yok, ilk motorum olmasına rağmen hemen sevdirdi kendisini. Sadece tek mesele benzin göstergesi ya yarım gösteriyor ya çeyrek, bu da sürekli değişiyor ama depo full. Biraz bakındım ama kronik bir arıza bulamadım. neyden kaynaklanıyor olabilir bu durum. 'Nasıl olsa yedek depo sistemi var sen bas gaza devam et' diyenler oldu ama beni yine de rahatsız ediyor.
-
16 Ocak 2016, 01:55
#45527
İyi aksamlar arkadslar size bi sorum olacak ybr esd nin jiklesi nasıl kapalı oluyo aşağı mı yoksa yukarı mı cevaplarsanz sevinirm :-)
-
16 Ocak 2016, 11:33
#45528
%99 yukarı açık tı.10 sene binidiğm motorun ciklesinden emin değilim vay be.zaten motor sıcaksa istop eder cikle açıkken
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:30 ----------
miçelinin iki serisinide kullanmış biri olaraktan ve ayrıca son olarak metzeler kullanmış biri olaraktan metzeleri tavsiye ederim.
not:bahse konu markanın modelleri ybr esd için geçerlidir
-
16 Ocak 2016, 15:45
#45529
Kullanım kılavuzunda aşağıdayken jikle açık yukarıda kapalı diyor ama bende yeni aldım dün motoru çalıştıramadım birtürlü, kılavuzdan bakayım dedim.
-
16 Ocak 2016, 16:38
#45530
Kardesim cok tesekkür ederm saolasn
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------
Arkadaslar bi sorum daha var bugn motorumu topladm icime sindi ama biseyleri eksik yaptm mi acaba acaba atladigm bisey varmidr dikkat edebilecegm
-
16 Ocak 2016, 19:56
#45531
Arkadaşlar motorda yeniyim. Dün motoru çalıştıramadım akü yetersiz kalıyor sanırım ayak marşıyla çalıştırmaya çalıştım olmadı. Bugün zorlada olsa çalıştırdım az az gaz verip devilendirdim de motoru, ama kendi haline bırakınca 20 sn falan 800 devirde falan çalışıp sonra duruyor. Sürekli kendi kendine çalışmıyor. Bişeyleri yanlışmı yapıyorum. jikleyi kapadım çalışırken devir yüksek olsun diye az açayım dedim motor yine durdu.
-
16 Ocak 2016, 20:03
#45532
tyrx adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar motorda yeniyim. Dün motoru çalıştıramadım akü yetersiz kalıyor sanırım ayak marşıyla çalıştırmaya çalıştım olmadı. Bugün zorlada olsa çalıştırdım az az gaz verip devilendirdim de motoru, ama kendi haline bırakınca 20 sn falan 800 devirde falan çalışıp sonra duruyor. Sürekli kendi kendine çalışmıyor. Bişeyleri yanlışmı yapıyorum. jikleyi kapadım çalışırken devir yüksek olsun diye az açayım dedim motor yine durdu.
Bir sorun yok bence, akü yoksa çalıştıracak çok gaz vermeden ayak marşıyla çalıştırman gerek çalışınca da rölantide durmaz elinle kendin gaz vermen gerekiyor 1-2 dakika, 5 dakika sonra ısındığında jikle kapatınca da istop eder jikleyi kapatırken bir elin gazda olsun rölantiyi kendi elinle ayarla sonra jiklenin etkisi geçince gaz kolunu bırak kendi durur eğer yeterince ısınmışsa
-
17 Ocak 2016, 00:02
#45533
Krank sorunu yaşayan oldu mu? Olduysa nasıl bi yol izledi beni aydınlatabilir mi
-
17 Ocak 2016, 00:07
#45534
Herkese merhaba ankarada 2. el temiz diye düşündüğüm bir YBR buldum . Bu konularda çok acemiyim acaba anlayan biri varsa yarın motoru kontrol etmeye gelebilir mi benle ?
-
17 Ocak 2016, 18:39
#45535
arkadaşlar bende 2 gün önce 2004 model bir ybr sahibi oldum.ilk vitesli motorum bundan önce 5600 km scooter tecrübem var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:33 ----------
arkadaşlar bende 2 gün önce 2004 model bir ybr sahibi olarak aranıza katıldım. bundan önce 5600 km kadar scooter tecrübem olmuştu.galiba viteslere alışması tahminimden biraz fazla sürücek.herkese iyi akşamlar.
-
18 Ocak 2016, 14:29
#45536
Yukarıdayken kapalı olur jikle.
-
24 Ocak 2016, 00:19
#45537
Arkadaşlar bir problemim var, ilk motorum dolayısıyla bazı sorunları direk olarak anlayamıyorum.
Sorun şu: Motor çalıştırma tuşu ile çalışmıyor, hatta kontağı çevirdiğimde gösterge panelindeki ışıklarındaki ışıklar dahi yanmıyor mecburen ayak marşıyla çalıştırmak zorundayım motoru ama o bile en az 15-20 kere basıp güç bela çalıştırıyorum. Motor 2.000 km de 2014 model Önceki sahibi pek kullanmamış, bende 2 hafta önce aldım ve aldı alalı garajda yatıyor hiç çalıştırmadım nerdeyse, 1 km bile yol yapmadık okadar yani. Bugün deneyimli bir arkadaşım geldi bu, akünün dibine kadar bittiğini söyledi, motorcuya gittik şarj etsin diye, 1 saatte şarj olur dedi. Bizde zaman var diye dükkanın civarda turlarken 15 dkk sonra önüne geldik ki adam benim motora aküyü geri takmış motoru çalıştırmış.Sorduk 1 saat olmadı niye taktın diye, bize aküyü şarj etti hemen zaten doluymuş dedi ama motoru kapattık tekrar çalıştıralım dedik çalışmadı. Bu sefer motorcuda sizin akünün gözenekleri dolu dedi yenilemeniz lazım dedi. Parada almadı. Elinde aküde yoktu bize uygun takacak. Hani kazıklamaya çalışıyor yada akü satmaya çalışıyor desek o da değil. Ama yeni motorun bu kadar aküyü bitirmesi normalmi. Acaba aküyü şarj dinamosu şarj etmiyormu. Yada başka sorun olabilir mi. Ne dersiniz tecrübeli arkadaşlar yardım lütfen.
-
24 Ocak 2016, 14:33
#45538
Selamun aleyküm hayırlı pazarlar motorun anahtarını kaybettim yedek anahtar memlekette yapabileceğim herhangi birşey var mı çalıştırmak için gerçi direksiyonuda kitli
-
24 Ocak 2016, 14:50
#45539
tyrx adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bir problemim var, ilk motorum dolayısıyla bazı sorunları direk olarak anlayamıyorum.
Sorun şu: Motor çalıştırma tuşu ile çalışmıyor, hatta kontağı çevirdiğimde gösterge panelindeki ışıklarındaki ışıklar dahi yanmıyor mecburen ayak marşıyla çalıştırmak zorundayım motoru ama o bile en az 15-20 kere basıp güç bela çalıştırıyorum. Motor 2.000 km de 2014 model Önceki sahibi pek kullanmamış, bende 2 hafta önce aldım ve aldı alalı garajda yatıyor hiç çalıştırmadım nerdeyse, 1 km bile yol yapmadık okadar yani. Bugün deneyimli bir arkadaşım geldi bu, akünün dibine kadar bittiğini söyledi, motorcuya gittik şarj etsin diye, 1 saatte şarj olur dedi. Bizde zaman var diye dükkanın civarda turlarken 15 dkk sonra önüne geldik ki adam benim motora aküyü geri takmış motoru çalıştırmış.Sorduk 1 saat olmadı niye taktın diye, bize aküyü şarj etti hemen zaten doluymuş dedi ama motoru kapattık tekrar çalıştıralım dedik çalışmadı. Bu sefer motorcuda sizin akünün gözenekleri dolu dedi yenilemeniz lazım dedi. Parada almadı. Elinde aküde yoktu bize uygun takacak. Hani kazıklamaya çalışıyor yada akü satmaya çalışıyor desek o da değil. Ama yeni motorun bu kadar aküyü bitirmesi normalmi. Acaba aküyü şarj dinamosu şarj etmiyormu. Yada başka sorun olabilir mi. Ne dersiniz tecrübeli arkadaşlar yardım lütfen.
Çok normal bir sorun yok akü bitikken çalıştırmak zor gerçekten 15-20 defa basman gerekiyor(benim de aküm bitik ama bir kerede alıyor maşallah cılar kendilerini yormasın).Çalıştırdıktan sonrada gazı kendin vermen gerekiyor biraz motor kendini toparlayana kadar sonra jikle ile ısıtıyorsun motoru ısındıktan sonrada düzeliyor herşey.Bana ybr nin aküsü dandikmiş gibi geliyor bilemiyorum ama benim aküm iki kere 5 ay yattı yani aküye hiç bakmadım motoru hiç çalıştırmadım ama yazın bir sorun çıkartmıyor havalar sıcak olduğu için heralde.Sana tavsiyem ayak marşına basarken ilk 5-6 defa hiç gaz verme jikleyide açma ondan sonra gaz vererek çalıştır, motor boş yere boğulmasın.15-20 dakika çalıştırmak bir işe yaramıyor bence ben gece 2 saatlik geziden geliyorum sabaha hiç birşey kalmıyor.Motoru her sabah kulanmak zorunda değil isen havalar ısınana kadar idare et.
-
24 Ocak 2016, 21:06
#45540
MazhaRR adlı üyeden alıntı
Çok normal bir sorun yok akü bitikken çalıştırmak zor gerçekten 15-20 defa basman gerekiyor(benim de aküm bitik ama bir kerede alıyor maşallah cılar kendilerini yormasın).Çalıştırdıktan sonrada gazı kendin vermen gerekiyor biraz motor kendini toparlayana kadar sonra jikle ile ısıtıyorsun motoru ısındıktan sonrada düzeliyor herşey.Bana ybr nin aküsü dandikmiş gibi geliyor bilemiyorum ama benim aküm iki kere 5 ay yattı yani aküye hiç bakmadım motoru hiç çalıştırmadım ama yazın bir sorun çıkartmıyor havalar sıcak olduğu için heralde.Sana tavsiyem ayak marşına basarken ilk 5-6 defa hiç gaz verme jikleyide açma ondan sonra gaz vererek çalıştır, motor boş yere boğulmasın.15-20 dakika çalıştırmak bir işe yaramıyor bence ben gece 2 saatlik geziden geliyorum sabaha hiç birşey kalmıyor.Motoru her sabah kulanmak zorunda değil isen havalar ısınana kadar idare et.
Sağolun bilgi için. Ben acaba başka birşeyden olabilirmi demiştim ama aküden olduğu kesin... Hafta içi çalıştığım ve motor sürmeyi yeni öğrendiğim için pek kullanma şansım olmuyor malum havalarda çok soguk (izmir). Yorumunuzda kullamıyorsan alma demişsiniz ama haftada bir kullasam yine ilerde akü yeme sorunu çıkarmı. Yeni bir akü alayım diyorum ama ne dersiniz. Alırsam hangi marka model önerirsiniz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 23 kullanıcı var. (0 üye ve 23 misafir)
Bu Konudaki Etiketler