Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
02 Nisan 2015, 15:34
#44701
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
ilker86 adlı üyeden alıntı
2005 orjinal 12000 km
Km çok az Şimdi motor uzun süre yatmışsa bazen böyle performans kayıpları olabiliyor. Ben 4 ay kullanmadım mesela ybryi. 90'ı geçmiyordu. Sonra biraz yol yaptıkça açıldı,kendine geldi.
Yağı,buji,hava filtresi,karbüratör hava ayarı,subap ayarı vb bakımlar önemli,hızı etkiler.
Debriyaj balatalarının durumu,lastik basınçları,sürücünün kilosu hep önemli.
O motorun stabil 100 km/h ile gitmesi,yol durumuna göre 110-115'e kadar çıkması lazım.
Reklamlar
-
02 Nisan 2015, 15:44
#44702
Motoru calıstırınca Egzoz patlatıyor ısındıktan sonra biraz kesiliyr buji hava filtresi ve yağ iyi durumda
-
03 Nisan 2015, 19:29
#44703
2014 model ybr kullanıyorum, alalı 1 sene oldu, 11.600km'de. Rodajını kitapçığa uygun olarak harfi
harfine yaptım. 2.500-3000kmde mutlaka yağını yamalube-castrol-repsol-eni tam sentetik yağlarla değiştirdim. Bakımlarını hiç aksatmadım fakat şehirler arası yollara gittiğimde motoru genelde tam gaza yakın ve tam gaz kullandım.Fakat redline görmeden. Hız istediğim zaman yalnız 4. vitesde 10.000 devire kadar çıkarım
Sağlamlığı ile ün salmış ybr beni şaşırttı, çarşamba günü 50gidiş 50 dönüş 110km yol yaptım(10km de şehir içi) yine tam gaz(şehir içi efendi efendi), 110-120 civarı hızlarla.Eve vardığımda motor rölantide çalışırken bi hırıltı geliyordu, gaz açtığım zaman bu hırıltı 4.500 devire kadar var üst devirlerde kesiliyordu,
Servise götürdüm, usta çok iyi ustadır, sesi dinlediği zaman grank, biyel kolu falan diye tahmin etti, motoru komple söktü balansör dişlileri, biyel kolu, biyel kolu rulmanı biyel kolu pimi, grank rulmanları, balansör rulmanları değişecek,
orinal parçalarıyla değiştireceğiz, sağlam dediğim motor, toz kondurmadığım motor gazladık diye eşek yüküyle masraf çıkardı.
Servis kullanıcı hatası diyor, bu motorla bukadar gazlarsan böyle olur diyor. Ybrnin daha 11.600kmde böyle masraf çıkarması "çin malı motor mu bu ulan ne çabuk bozuldu" dedirtti bana. Acaba tvs apache mi alsaydım zamanında diye de düşündürdü.
-
03 Nisan 2015, 20:12
#44704
3-4 yıldır takipteyim motosiklet.net i yazmak nasip olmadı ama, kısmet bugüneymiş. Yaklaşık 4-5 aydır 2012 model ybr kullanıyorum.
bugün eve geldiğimde motoru sehpaya alırken bişey farkettim. egzozun ortaya sehpaya yakın olan kısmındaki bi gider borusu gibi bişeyden çiğ benzin gibi bi sıvının damladığını gördüm. Bu nedir abiler?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------
tam olarak burda
-
03 Nisan 2015, 21:49
#44705
mstfatmca adlı üyeden alıntı
3-4 yıldır takipteyim motosiklet.net i yazmak nasip olmadı ama, kısmet bugüneymiş. Yaklaşık 4-5 aydır 2012 model
ybr kullanıyorum.
bugün eve geldiğimde motoru sehpaya alırken bişey farkettim. egzozun ortaya sehpaya yakın olan kısmındaki bi gider borusu gibi bişeyden çiğ benzin gibi bi sıvının damladığını gördüm. Bu nedir abiler?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------
http://imageshack.com/a/img911/2335/bG2D06.jpg
tam olarak burda
tahliye borusu olabilir karbüratördenmi geliyor ?
-
03 Nisan 2015, 23:23
#44706
Tam olarak bilmiyorum ama serum borusu gibi bisey demin tekrar baktim normalde akitmiyo ama motoru egince damliyo
-
04 Nisan 2015, 01:29
#44707
rebirth adlı üyeden alıntı
2014 model ybr kullanıyorum, alalı 1 sene oldu, 11.600km'de. Rodajını kitapçığa uygun olarak harfi
harfine yaptım. 2.500-3000kmde mutlaka yağını yamalube-castrol-repsol-eni tam sentetik yağlarla değiştirdim. Bakımlarını hiç aksatmadım fakat şehirler arası yollara gittiğimde motoru genelde tam gaza yakın ve tam gaz kullandım.Fakat redline görmeden. Hız istediğim zaman yalnız 4. vitesde 10.000 devire kadar çıkarım
Sağlamlığı ile ün salmış ybr beni şaşırttı, çarşamba günü 50gidiş 50 dönüş 110km yol yaptım(10km de şehir içi) yine tam gaz(şehir içi efendi efendi), 110-120 civarı hızlarla.Eve vardığımda motor rölantide çalışırken bi hırıltı geliyordu, gaz açtığım zaman bu hırıltı 4.500 devire kadar var üst devirlerde kesiliyordu,
Servise götürdüm, usta çok iyi ustadır, sesi dinlediği zaman grank, biyel kolu falan diye tahmin etti, motoru komple söktü balansör dişlileri, biyel kolu, biyel kolu rulmanı biyel kolu pimi, grank rulmanları, balansör rulmanları değişecek,
orinal parçalarıyla değiştireceğiz, sağlam dediğim motor, toz kondurmadığım motor gazladık diye eşek yüküyle masraf çıkardı.
Servis kullanıcı hatası diyor, bu motorla bukadar gazlarsan böyle olur diyor. Ybrnin daha 11.600kmde böyle masraf çıkarması "çin malı motor mu bu ulan ne çabuk bozuldu" dedirtti bana. Acaba tvs apache mi alsaydım zamanında diye de düşündürdü.
kardesım gecmıs olsun oncelıkle. benım motorda gecen sene 2014 model sıfır olarak aldım. yaptırmadıgım bakım kalmadı suan 7500 km de. son bakım yaptırdıgımdan sonra motor acayıp yakmaya basladı. bır turlu akıl sır erdıremıyorum bakımdan sonra bole olmasını. 40 tl lık benzınle yaklasık 8,90 lt falan oluyor 300 km zor gıdıyor. hıcte zorlamıyorum motoru. bakım yaptırdıgımy ere goturecegım ama usta hıcbırseyde usta degıl gıbı . havalar bırazdaha guzellessınde bakıcam sagına soluna netten arastırdıgım kadarıyla artık. bende anlıcagın ybr den sogumaya basladım . . .
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:26 ----------
mstfatmca adlı üyeden alıntı
3-4 yıldır takipteyim motosiklet.net i yazmak nasip olmadı ama, kısmet bugüneymiş. Yaklaşık 4-5 aydır 2012 model
ybr kullanıyorum.
bugün eve geldiğimde motoru sehpaya alırken bişey farkettim. egzozun ortaya sehpaya yakın olan kısmındaki bi gider borusu gibi bişeyden çiğ benzin gibi bi sıvının damladığını gördüm. Bu nedir abiler?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------
http://imageshack.com/a/img911/2335/bG2D06.jpg
tam olarak burda
hajı orası nem atan yer olması lazım bence
-
04 Nisan 2015, 01:56
#44708
arkadaslar f1 cakar almıstım ben 1 haftadır baglattırmaya yer arıyorum ıstanbulda motorcular elektırık aksama gırmeyız dıyor elektrkcılere gıt dıyorlar oto elektrıcılere gıdıyorum motor tamırı yapanlara gıt dıyorlar moto tamırcısıne gıdıyorum tekrar en basa donduruyorlar beni sımdı ben seleyı cıkartsam frenden gelen kabloyu kesıp çakarın kablolarını baglayıp elektırık bantıyla baglasam ve cakarı montelesem elektırık aksamında bır sıkıntı olur mu acaba ? ( frenden gelen kablo 3 tane cakarın kablosu da 3 tane hangısının hangısıne baglancagında bı fark var mı acaba ? )
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:53 ----------
Uğur Ak adlı üyeden alıntı
Bugün rüzgarlı havada biraz hızı test edip,ölçeyim dedim ne gidiyor,ne gitmiyor diye.
Hava çok rüzgarlıydı,motorda uzun süre yattığı için bakımsız.
Bu yüzden 100 km/h'dan sonra biraz tıkandı.
İbre 105-110 arası bir konumdayken,gps verisinin sonucu şu şekilde.
http://i.hizliresim.com/pROdLq.png
Kısacası göstergede minimum hata payı var. Bu çok önemli bir detay.
Geçen 150cc'lik bir commuterda yine biraz gaza yüklendim,dijital ibrede yazanla gps arasında %10'a yakın sapma vardı. Bu açıdan
ybr gerçekten iyi iş çıkarıyor.
hocam bu programın ısmı ne acaba ?
-
04 Nisan 2015, 02:00
#44709
Reis damladigi yere elimi sürdüm kokladim bi benzin kokuyo
-
04 Nisan 2015, 21:42
#44710
20 gündür YBR kullanıyorum. 3 litrenin üzerinde yaktı. Ben hep yüksek hızlarda kullandım. Ancak tam depo ile 350 km falan gidebildim. Yalnız bu şehirlerarası ve hep 90'larda gittiğim bir sürüş sonrası idi.
bir hata var mıdır?
-
05 Nisan 2015, 10:31
#44711
-
05 Nisan 2015, 22:33
#44712
-
06 Nisan 2015, 11:35
#44713
Sepetcioglu orjinal disli takimini kullaniyorsan yaniliyorsun 135 de 10.500 devirde kesiciye girer )
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:30 ----------
rebirth adlı üyeden alıntı
2014 model ybr kullanıyorum, alalı 1 sene oldu, 11.600km'de. Rodajını kitapçığa uygun olarak harfi
harfine yaptım. 2.500-3000kmde mutlaka yağını yamalube-castrol-repsol-eni tam sentetik yağlarla değiştirdim. Bakımlarını hiç aksatmadım fakat şehirler arası yollara gittiğimde motoru genelde tam gaza yakın ve tam gaz kullandım.Fakat redline görmeden. Hız istediğim zaman yalnız 4. vitesde 10.000 devire kadar çıkarım
Sağlamlığı ile ün salmış ybr beni şaşırttı, çarşamba günü 50gidiş 50 dönüş 110km yol yaptım(10km de şehir içi) yine tam gaz(şehir içi efendi efendi), 110-120 civarı hızlarla.Eve vardığımda motor rölantide çalışırken bi hırıltı geliyordu, gaz açtığım zaman bu hırıltı 4.500 devire kadar var üst devirlerde kesiliyordu,
Servise götürdüm, usta çok iyi ustadır, sesi dinlediği zaman grank, biyel kolu falan diye tahmin etti, motoru komple söktü balansör dişlileri, biyel kolu, biyel kolu rulmanı biyel kolu pimi, grank rulmanları, balansör rulmanları değişecek,
orinal parçalarıyla değiştireceğiz, sağlam dediğim motor, toz kondurmadığım motor gazladık diye eşek yüküyle masraf çıkardı.
Servis kullanıcı hatası diyor, bu motorla bukadar gazlarsan böyle olur diyor. Ybrnin daha 11.600kmde böyle masraf çıkarması "çin malı motor mu bu ulan ne çabuk bozuldu" dedirtti bana. Acaba tvs apache mi alsaydım zamanında diye de düşündürdü.
Geçmiş olsun kardeş... Peki bu hiriltiyi ilk servise mi goturup dinlettin? Yoksa ustana mi?
-
06 Nisan 2015, 12:31
#44714
ybr ye karsı guvenım azalmaya basladı artık . gecen sene 0 aldıgım motorumun akusu oldu gıbı. motor ılk olarak calıstıgında sorun yok fakat ılk olarak calısmassa ıkınce defaya aku yetmıyor. akunun garantısı varmıdır acaba arkadaslar
-
06 Nisan 2015, 14:07
#44715
YaRaSa_09 adlı üyeden alıntı
ybr ye karsı guvenım azalmaya basladı artık . gecen sene 0 aldıgım motorumun akusu oldu gıbı. motor ılk olarak calıstıgında sorun yok fakat ılk olarak calısmassa ıkınce defaya aku yetmıyor. akunun garantısı varmıdır acaba arkadaslar
Akü suyunu kontrol et, eksikse saf su ile olması gereken çizgiye kadar ilave et. Ya eksik konmuştur yada Sıcaklık vs nedenlerle akü suyu kaynar ve tahliye hortumundan dışarı atılır. Benimde akü dediğin gibi zayıftı ilave ettikten sonra şarj tuttu ve şuan canavar gibi.(MAŞALLAH)
Tek derdi dünya olanın dünya kadar derdi olurmuş...Hz.Mevlana(r.a)
-
06 Nisan 2015, 17:10
#44716
miginfly adlı üyeden alıntı
Akü suyunu kontrol et, eksikse saf su ile olması gereken çizgiye kadar ilave et. Ya eksik konmuştur yada Sıcaklık vs nedenlerle akü suyu kaynar ve tahliye hortumundan dışarı atılır. Benimde akü dediğin gibi zayıftı ilave ettikten sonra şarj tuttu ve şuan canavar gibi.(MAŞALLAH)
cevabınız ıcın tsekkurler ılk fırsatta kontrol edıcem :D
-
06 Nisan 2015, 20:36
#44717
-
06 Nisan 2015, 22:36
#44718
maxim4 adlı üyeden alıntı
Sepetcioglu orjinal disli takimini kullaniyorsan yaniliyorsun 135 de 10.500 devirde kesiciye girer
)
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:30 ----------
Geçmiş olsun kardeş... Peki bu hiriltiyi ilk servise mi goturup dinlettin? Yoksa ustana mi?
15 dişli kullanıyorum
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
-
06 Nisan 2015, 23:41
#44719
COMTAN adlı üyeden alıntı
arkadaşlar merhaba hafta sonunu boş geçirmedim sezon öncesi bakım yaptım.kısaca yapılanlar.
1.motor 15000km de subap ayarlarını kontrol ettim sapma yok standart dahilinde aynen geriye kapattım.
2.zincir dişli seti mazotla temizlendi yağlandı.
3.yağı değişti.
4.buji ve hava filitresi kontrol edildi.
5.eksoz görünmeyen kısımlarda solma ve renk atması vardı boyandı
6.aküden çakmak soketi için bağlantı yapıldı.
motorun aküsü orjinal 2011 model sadece bu sene zayıfladı saf su ilavesi yaptım iki ay yatmasına rağmen canavar gibi maşallah birazda resim paylaşalım
vay kardesım masallah canavar gıbı gozukuyor. cok ıyı bakım yapmıssın ellerıne saglık. ıyı gunlerde kullan kazasız belasız. bıde akuye nasıl su ekledın acaba ben hıc bılmıorumda ?
-
06 Nisan 2015, 23:52
#44720
YaRaSa_09 adlı üyeden alıntı
vay kardesım masallah canavar gıbı gozukuyor. cok ıyı bakım yapmıssın ellerıne saglık. ıyı gunlerde kullan kazasız belasız. bıde akuye nasıl su ekledın acaba ben hıc bılmıorumda ?
eyvallah cümlemize kazasız belasız.aküyü motordan çıkar,düzbir zeminde su seviyesine bak eksik olan göze enjektörle seviye çizgisine kadar saf su bas.
BİR DÜŞMANI AFFETMEK ,BİR DOSTU AFFETMEKTEN DAHA KOLAYDIR.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 121 kullanıcı var. (0 üye ve 121 misafir)
Bu Konudaki Etiketler