ŞANZIMAN SORUNU?
Arkadaşlar merhaba, bazen 4. ve 5. vitesin arasında bi boşluk denkgeliyo. Genelde 4ten 5e takınca oluyo, 5e girdi diye bırakıyorum debriyajı motor bağırıyo, boşa girmiş. Sizde de oluyor mu?
ŞANZIMAN SORUNU?
Arkadaşlar merhaba, bazen 4. ve 5. vitesin arasında bi boşluk denkgeliyo. Genelde 4ten 5e takınca oluyo, 5e girdi diye bırakıyorum debriyajı motor bağırıyo, boşa girmiş. Sizde de oluyor mu?
vitesi tam yukarı çekmiyor olabilirsin hiç rastlamadım.hava ayarı önemli bir husus bence kurcalamayın motor soğukken stop ediyor olabilir normaldir .bence hava ayarı servıce manual de değerleri belirtilmiş eksoz emisyonlarına göre yapsak en doğrusu fakat her cihaz olurmu bilemiyorum.yakınlarda cihaz bulsam bence bakacam bir ayarına .ayrıca yukarıda hava filitresinde benzin ve yağdan bahsedilmiş bunun birkaç sebebi olabilir,kullandığınız yağın markası kalınlığı bu durumu değiştirir.benzin kokusu illaki olacaktır, fakat aşırı bir birikme var ise subap ayarı çok sıkı veya karbüratör şamandıra sisteminde sıkıntı olabilir.
alıntı yapamadım,yukarıdaki arkadaşlara duyrulur.
MT 17 ÇANAKKALE
Üstad ben o sıkıntıyı 1 N 2 arası yaşıyorum zaman zaman,vitesi tam geçirmemiş oluyorum.
Eğer yağ değişimi gelmişse değiştirip oyle deneyebilir misiniz. Büyük ihtimalle tam geçmiyordur.
Onun dışında eğer çok sert kullanıldıysa vites dişlililerinde aşınma da olabilir ama o zor bi ihtimal.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------
Tvs ile ilgili durum hakkında birşey diyemiyorum
Yani aslında tur camlarının gidondan çubukla desteklenmesi lazım,o zaman en sağlıklı şekilde oluyor.
Ama o şekilde olmazsada bağlantıyı sağlam yapmak lazım,araya conta vs atılabilir.
Ama gerçekten kırılması çok zor geliyor bana,demek ki o arkadaşın camındaki pleksi kalınlığı daha azmış.
[QUOTE=Uğur Ak;3543923]Üstad ben o sıkıntıyı 1 N 2 arası yaşıyorum zaman zaman,vitesi tam geçirmemiş oluyorum.
Eğer yağ değişimi gelmişse değiştirip oyle deneyebilir misiniz. Büyük ihtimalle tam geçmiyordur.
Onun dışında eğer çok sert kullanıldıysa vites dişlililerinde aşınma da olabilir ama o zor bi ihtimal.[COLOR="Silver"]
[SIZE=1]---------- Mesajlar birleştirildi - 17:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 -----
Evet vitese tam geçmediğinden oluyor, Fakat başka viteslerde istesenizde bunu yapamıyosunuz. Mesela 3le 4 arasında yok. sanırım şanzımanda bi üretim hatası bu.
motosikletimi alalı 1,5 ay oluyor. Alırken depoyu fullemiştik. Şuan 140 km de benzin göstergesi yarıya yakın gösteriyor. Çok yakıyor gibi geldi bana.
Yarıya yakınsa 200 km.de yarı olsa, bi depo 400 km yapacak demektir. devirli kullanıyosan normaldir.
http://www.yamaha-motor.eu/tr/produc...turestechspecs
Gerçekten enjeksiyonlu mu artık ybr'ler ?
E nihayet.Yıllardır bir tek TR de yoktu zaten.
Sanırım enjeksiyonlu geliyor artık, site güncellendiğine göre...
Sitede enjeksiyonlu olduğu yazıyor fakat şöyle bi durum var;
model olarak 2014'ü enjeksiyonlu olarak göstermiş, enjeksiyonlu olanlar 2015 modeller olacak diye düşünüyorum çünkü 2014 modelini kullandığım ybr karbüratörlü.
Satıp 2015inden mi alsam diye düşünmeye başladım bile.
Bu motora bide enjeksiyon ekleneince harika olmuştur.
Fotoğraflar hala eski karbüratörlü fotoğraflar, zannetmiyorum getireceklerini.
125cc bir makineye enjeksiyon gelince o motor başka bi boyuta geçecek demedim zaten, olacak farkın az olacağının da farkındayım, karbüratörle 7.3kw olan motor enjeksiyonla 7.5kw olacak.
Esas önemli olanlar enjeksiyon sisteminin karbüratöre göre daha verimli oluşu, soğuk havalardaki ilk çalıştırmalar da daha iyi olur.
Zaten çok az yakan motor daha da ekonomik olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:20 ----------
http://i.hizliresim.com/oAjlp9.jpg
enjeksiyonlu olduğu kendi sitesinde yazıyor,
Yunan da enjeksiyon lu modeli 6000 küsür tl Ye satıyor lar, yamaha Greece sitesine bakabilirsiniz, bizden baya pahali yani
Arkadaşlar motorumun aküsü zayıflıyor kendi kendine 10 gün çalıştırmadığım motor çalışmıyor zaten normaldede zor çaışıyor marştan ısınması çok uzun sürüyo normal mi sizce bide 15 dişli taksak nasıl olur ? fazla zorlamamış olurum
1. Akün zayıfa yattığı zaman biter ona bir çözüm yok, ya aküyü devamlı sarjda tutacaksın veya 2 3 günde bir çalıştıracaksın.
2. Marştan ısınması uzun sürüyor ne demek anlamadım İster marşla ister tekmeyle çalıştır ısınma süresi değişmez.
3. 15 dişli ben kullanıyorum memnunum, tek kişi kullanıyorsan tavsiye ederim. Zorlanma diye bir şey olmaz, atıyorum5. viteste bayılırsa alırsın 4 e devam edersin o kadar.
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)