Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #44461

    Üyelik
    23 Aralık 2014
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    arkadaşlar selamlar adımdan da belli olduğu gibi bu yaşta motora başlamak üzereyim ekipman işi tamam geriye sadece ybr 125 esd yi almak kaldı fakat gaza gelip hemen almak yerine 2015 modelini mi beklemek mantıklı yoksa 2014 ile 2015 arasında bir fark olmaz (kasa görüntü teknik özellikler vs) alıp geçmek mi lazım acayip kararsız kaldım gaza gelip birden motosiklete kavuşmak adına yanlış yapmakta istemiyorum fikir verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #44462
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı 28indensonra adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar selamlar adımdan da belli olduğu gibi bu yaşta motora başlamak üzereyim ekipman işi tamam geriye sadece ybr 125 esd yi almak kaldı fakat gaza gelip hemen almak yerine 2015 modelini mi beklemek mantıklı yoksa 2014 ile 2015 arasında bir fark olmaz (kasa görüntü teknik özellikler vs) alıp geçmek mi lazım acayip kararsız kaldım gaza gelip birden motosiklete kavuşmak adına yanlış yapmakta istemiyorum fikir verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler...
    Hiçbir fark olmaz,üstelik zamlı fiyattan alma ihtimali bile olabilir.
    28indensonra bunu beğendi.

  3. #44463
    zozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2011
    Şehir
    BuRSa
    Motosikleti
    MoNDiaL 150 Zc& ybr125
    Alıntı ilker86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bide bi sorunum daha var motor kalkıslarda debriyajı bıraktığımda tak diye ses cıkarıyor bide stop ettiğimde motor vitesteyken motoru biraz ileri ittirdiğimde rahat bi şekilde bosa gecmiş gibi olup ilerliyo normalde ittirdiğimde frenleme yapması gerekmiyomu
    sorun debriyajı yavas yavas bıraktıgında belli bir yerden sonra aniden bırakırmıs gibi ivmelenmesi ve o esnada tak diye bir ses gelmesi gibi bir sey mi? muhtemelen sorun debriyaj tasındadır...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------

    motoru vitese takınca ilerliyormu komprasöre binmiyormu? oyle ise durum biraz vahim

  4. #44464

    Üyelik
    17 Eylül 2012
    Şehir
    kırklareli
    Motosikleti
    ybr 125
    Alıntı zozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorun debriyajı yavas yavas bıraktıgında belli bir yerden sonra aniden bırakırmıs gibi ivmelenmesi ve o esnada tak diye bir ses gelmesi gibi bir sey mi? muhtemelen sorun debriyaj tasındadır...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------

    motoru vitese takınca ilerliyormu komprasöre binmiyormu? oyle ise durum biraz vahim
    Motorun üstündeydim biraz bayır asağıydı stop ettim viteste motor yavas atıyo kendini ileri doğru diş atlarmıs gibi bosa geciyo atlıyo neden olabilir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:11 ----------

    Alıntı ilker86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun üstündeydim biraz bayır asağıydı stop ettim viteste motor yavas atıyo kendini ileri doğru diş atlarmıs gibi bosa geciyo atlıyo neden olabilir
    Balatalar bitik olduğu zaman yapabilirmi yoksa normal bi durummu
    zozturk bunu beğendi.

  5. #44465
    fehmizcan107 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    ÇANAKKALE ve İSTANBUL
    Motosikleti
    Anastasia(2010 YAMAHA YBR 125 ESD);MONDIAL 151 RS
    Alıntı Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun sol tarafından bakınca karbüratörün üzerinde sarı bir vida, biraz içerde durur, yalnız ayarını değiştireceksen kaç tur çevirdiğini saymanı tavsiye ederim.
    Sayacağım,uyarı için teşekkürler.forumda okumuştum vidayla yavaş yavaş oynayıp devir saati hangi ayarda yükseliyorsa orada bırakmak gerekiyormuş

    MT 17 ÇANAKKALE

  6. #44466
    F10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2014
    Şehir
    Adana-Osmaniye
    Motosikleti
    YBR 125 ESD
    Arkadaşlar merhaba. Uzun tur camı takanlardan yorumlarını alabilir miyim? yüksek hızda ( ) salınıyor mu? önceki haline göre gelen rüzgarı ne kadar azaltıyor? birinden duyduğuma göre yüksek hızdayken kırılmış. sizlerin bu konudaki görüşleriniz neler?

    Bir de orta sehpadayken vitese takınca arka teker normal dönüyor ama debriyajı sıkınca durmuyor, aynı hızda dönmeye devam ediyor. Aynı şekilde TVS apache de denedim. Debriyajı sıkınca teker duruyor. Herkeste böyle mi yoksa benimkinde bir problem mi var? (Not: motoru ve debriyajı hor kullanan biri değilim, motor daha yeni 3000 km ye geldi)

  7. #44467
    fehmizcan107 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    ÇANAKKALE ve İSTANBUL
    Motosikleti
    Anastasia(2010 YAMAHA YBR 125 ESD);MONDIAL 151 RS
    Alıntı F10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba. Uzun tur camı takanlardan yorumlarını alabilir miyim? yüksek hızda ( ) salınıyor mu? önceki haline göre gelen rüzgarı ne kadar azaltıyor? birinden duyduğuma göre yüksek hızdayken kırılmış. sizlerin bu konudaki görüşleriniz neler?

    Bir de orta sehpadayken vitese takınca arka teker normal dönüyor ama debriyajı sıkınca durmuyor, aynı hızda dönmeye devam ediyor. Aynı şekilde TVS apache de denedim. Debriyajı sıkınca teker duruyor. Herkeste böyle mi yoksa benimkinde bir problem mi var? (Not: motoru ve debriyajı hor kullanan biri değilim, motor daha yeni 3000 km ye geldi)
    Benim de dikkatimi çekti o,benim motorda da var normal herhalde.Tur camı hakkında bilgim yok
    F10 bunu beğendi.

    MT 17 ÇANAKKALE

  8. #44468
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Alıntı F10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba. Uzun tur camı takanlardan yorumlarını alabilir miyim? yüksek hızda ( ) salınıyor mu? önceki haline göre gelen rüzgarı ne kadar azaltıyor? birinden duyduğuma göre yüksek hızdayken kırılmış. sizlerin bu konudaki görüşleriniz neler?

    Bir de orta sehpadayken vitese takınca arka teker normal dönüyor ama debriyajı sıkınca durmuyor, aynı hızda dönmeye devam ediyor. Aynı şekilde TVS apache de denedim. Debriyajı sıkınca teker duruyor. Herkeste böyle mi yoksa benimkinde bir problem mi var? (Not: motoru ve debriyajı hor kullanan biri değilim, motor daha yeni 3000 km ye geldi)
    Tur camı kullanıyorum tavsiye ederim, göğüsüne pek gelmiyor rüzgar kaska geliyor sadece, benim aldığımın kırılma veya sallanma gibi durumu yok, sadece özel vida aldım özel conta yaptım monte ettim, gayet memnunum.

    Benim aldığım aynı bunun gibi
    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-motosiklet-yamaha-ybr-125-tur-cami-uzun-cam-ybr-125-fume-cam-192757424/detay
    F10 bunu beğendi.
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  9. #44469
    maxim4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Motosikleti
    Yamaha YBR ESD 2014
    Arkadaşlar lütfen bilenler cevaplamaktan çekinmesin...
    5300 km de motorum 2014 model, 1000 km de subap ayarı yapıldı ufak teklemeleri vardı düzeldi, 5300 km de iken, yani bugün
    hava filtesini ve bujiyi değiştim

    1) Hava filtresinden benzin kokusu geliyor ve ıslak gibiydi yani çiğ benzin gelmiş gibi buraya
    2) Buji simsiyah çıktı

    AZ hava çok yakıt olduğunu soyleyenler var, eğer öyleyse fabrika cıkısı yakıt hava ayarı nedir ve nasıl yapılır biri anlatırsa çok sevinirim
    Zira servire gitmek istemiyorum.SERVİSLER PARA TUZAĞI!


    Yanıtlayan arkadaşlara şimdiden çok teşekkürler...

    (Yakıt tüketimi 1 lt ile 35-40 km arasında sakin kullanımda. 2013 ybr m vardı 50 km rahat giderdi litresi 5 tl iken..)

  10. #44470
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Bende bir ara bu hava ayarı nasıl yapılıyor diye bakmıştım.
    Yanlış hatırlamıyorsam tam sıkılı konumdayken 3,5 tur gevşetinceydi. Ama bu her motorda değişebilir aynı olacak diye bir şey yok.
    Ben nasıl yaptığımı anlatayım, daha ayrıntılı bilenler düzeltirler varsa bir yer.
    Öncelikle motor sıcakken bunu yap.
    Motor çalışmıyorken; vidanın olduğu noktadan itibaren tur sayısını sayarak tam sık, bir yere not al, sonra aynı konumuna getir.
    Motoru çalıştır;
    Rötantiyi biraz yüksekte bir noktaya ayarla,
    sonra vidayı sıkmaya başla motorun devri düşmeye başladığı yerde dur, sonra gevşetmeye başla ve tur sayısını say sonra bir noktaya gelince yine devir düşmeye sesi değişmeye başlayacak orda dur, bu iki nokta arasında atıyorum 4 tur saydıysan bu iki noktanın tam orta noktasına yani 2 tur geri sık vidayı.
    bu noktada çok rahat devirlenmesi lazım, gaz verdiğinde boğulma, yavaş devirlenme gibi şeyler olmayacak.

  11. #44471
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı maxim4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar lütfen bilenler cevaplamaktan çekinmesin...
    5300 km de motorum 2014 model, 1000 km de subap ayarı yapıldı ufak teklemeleri vardı düzeldi, 5300 km de iken, yani bugün
    hava filtesini ve bujiyi değiştim

    1) Hava filtresinden benzin kokusu geliyor ve ıslak gibiydi yani çiğ benzin gelmiş gibi buraya
    2) Buji simsiyah çıktı

    AZ hava çok yakıt olduğunu soyleyenler var, eğer öyleyse fabrika cıkısı yakıt hava ayarı nedir ve nasıl yapılır biri anlatırsa çok sevinirim
    Zira servire gitmek istemiyorum.SERVİSLER PARA TUZAĞI!


    Yanıtlayan arkadaşlara şimdiden çok teşekkürler...

    (Yakıt tüketimi 1 lt ile 35-40 km arasında sakin kullanımda. 2013 ybr m vardı 50 km rahat giderdi litresi 5 tl iken..)
    Daha önce bir abimiz şu şekilde yapmış.

    Önce hava ayarını 2,5 tur kapat...
    Hava ayarını yaparken motor sıcak olsun.

    1. hava ayar vidasını 2-2.5 tur sık.
    2.motoru çalıştır. ( rolantide durmaz stop eder.)
    3.rolanti ayarını yükselt ( normalden biraz fazla)
    4.azar azar hava ayarını gevşet ( rolanti yükselmeye başlar)
    5. rolanti ayarını biraz düşür
    6. hava ayarını rolantinin en yüksek olduğu konumda bırak .
    7. rolanti yi son bi defa ayarla .

    Sonunda gaz verince stop etmemesi lazım..


    Bu şekilde adımları izlerseniz sıkıntı kalmaz. Zengin karışım var gibi duruyor.

    Servis yerine iyi bir tamirciyede gidebilirsiniz. İki vida sıkacaklar alt tarafı,para bile istemeyebilirler.

    Adetten bi çorba parası bırakabilirsiniz.
    zozturk ve Adem Balkan bunu beğendiler.

  12. #44472
    maxim4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Motosikleti
    Yamaha YBR ESD 2014
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha önce bir abimiz şu şekilde yapmış.



    Bu şekilde adımları izlerseniz sıkıntı kalmaz. Zengin karışım var gibi duruyor.

    Servis yerine iyi bir tamirciyede gidebilirsiniz. İki vida sıkacaklar alt tarafı,para bile istemeyebilirler.

    Adetten bi çorba parası bırakabilirsiniz.
    Beyler teşekkür ettim.Yarın uğraşıcagım.umarım düzelir.

  13. #44473
    F10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2014
    Şehir
    Adana-Osmaniye
    Motosikleti
    YBR 125 ESD
    Alıntı fehmizcan107 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim de dikkatimi çekti o,benim motorda da var normal herhalde.Tur camı hakkında bilgim yok
    Teşekkürler

    Alıntı Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tur camı kullanıyorum tavsiye ederim, göğüsüne pek gelmiyor rüzgar kaska geliyor sadece, benim aldığımın kırılma veya sallanma gibi durumu yok, sadece özel vida aldım özel conta yaptım monte ettim, gayet memnunum.

    Benim aldığım aynı bunun gibi
    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-motosiklet-yamaha-ybr-125-tur-cami-uzun-cam-ybr-125-fume-cam-192757424/detay
    Teşekkürler. Gördüğüm kadarıyla ESD ler için başka çeşidi yok herhalde

  14. #44474
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Alıntı F10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler



    Teşekkürler. Gördüğüm kadarıyla ESD ler için başka çeşidi yok herhalde
    bir çeşidi daha vardı, onun yanları yok gibi düz bir camdı, bu ürün daha mukavemetli geriye doğru kulakları olduğu için.

    Şu anda şu fotoğraf var atabildiğim.

    F10, zozturk, Adem Balkan ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  15. #44475

    Üyelik
    03 Mayıs 2014
    Motosikleti
    2011 YBR 125
    ya hakkaten, geberenin hava filitresi benzin kokuyor ve ıslak, artı olarakta hava filitre kazazının altındaki delikten meme ucu gibi bir hazneye yağ gibi bir yoğun sıvı birikiyor, acep bu nedir ne amaçla yapılmış ne faydası varki koymuşlar ora

  16. #44476
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Alıntı neonxxl1001 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya hakkaten, geberenin hava filitresi benzin kokuyor ve ıslak, artı olarakta hava filitre kazazının altındaki delikten meme ucu gibi bir hazneye yağ gibi bir yoğun sıvı birikiyor, acep bu nedir ne amaçla yapılmış ne faydası varki koymuşlar ora
    Hava filitresin içinde bende yağ ve nemi oluyordu yani bir sorun olduğunu sanmıyorum o konuda, egsozdan gelen geri beslemeden yanmamış benzin vb. şeyler gelebilir.
    Senin motorundaki sorun nedir peki?
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  17. #44477
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı F10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba. Uzun tur camı takanlardan yorumlarını alabilir miyim? yüksek hızda ( ) salınıyor mu? önceki haline göre gelen rüzgarı ne kadar azaltıyor? birinden duyduğuma göre yüksek hızdayken kırılmış. sizlerin bu konudaki görüşleriniz neler?

    Bir de orta sehpadayken vitese takınca arka teker normal dönüyor ama debriyajı sıkınca durmuyor, aynı hızda dönmeye devam ediyor. Aynı şekilde TVS apache de denedim. Debriyajı sıkınca teker duruyor. Herkeste böyle mi yoksa benimkinde bir problem mi var? (Not: motoru ve debriyajı hor kullanan biri değilim, motor daha yeni 3000 km ye geldi)
    Tur camı naked motorlarda şart bence.

    O kırılma mevzusu bizim motorlarda olmaz,olmuşsa bağlantıda muhakkak bir sıkıntı olduğu için olmuştur.

    Rüzgar göğüse gelmez,ama kaskta patlar genelde. Aparatı var sorunu gidermek için ama pahalı bence.

    Orta sehpadayken vitese takıp debriyajı sıkınca teker doner,sorun gostergesi değildir.

    Çünkü debriyajı sıkınca motor rolanti devrine dusuyor. Kısacası az da olsa devir çevirdiği için teker hareket eder.

  18. #44478
    F10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2014
    Şehir
    Adana-Osmaniye
    Motosikleti
    YBR 125 ESD
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tur camı naked motorlarda şart bence.

    O kırılma mevzusu bizim motorlarda olmaz,olmuşsa bağlantıda muhakkak bir sıkıntı olduğu için olmuştur.

    Rüzgar göğüse gelmez,ama kaskta patlar genelde. Aparatı var sorunu gidermek için ama pahalı bence.

    Orta sehpadayken vitese takıp debriyajı sıkınca teker doner,sorun gostergesi değildir.

    Çünkü debriyajı sıkınca motor rolanti devrine dusuyor. Kısacası az da olsa devir çevirdiği için teker hareket eder.
    Teşekkür ederim cevap için. debriyajı sıkınca da bırakınca da aynı hızlarda dönüyor teker. Ama aynı şekilde TVS Apache de debriyajı sıkınca tekerin dönmesi durma noktasına geliyordu. Aradaki fark nedir onu anlamadım.

    Siperlik hakkındaki kırılma mevzusu linkteki videonun yorumlarında geçiyor
    https://www.youtube.com/watch?v=bEQBPUAgfp8
    Adem Balkan bunu beğendi.

  19. #44479

    Üyelik
    03 Mayıs 2014
    Motosikleti
    2011 YBR 125
    Şükür şuan bir problem yok motor gidiyor duruyor ama cok yakıp depoda 100km zarar edince açtım hava filtresinde ki ıslaklığı görünce merak ettim bu nedir diye

  20. #44480
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Alıntı neonxxl1001 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şükür şuan bir problem yok motor gidiyor duruyor ama cok yakıp depoda 100km zarar edince açtım hava filtresinde ki ıslaklığı görünce merak ettim bu nedir diye
    Yedek depo hariç kaç km gidiyorsunuz? 100km de kaç litre yakıyordunuz şimdi kaç lt yakıyorsunuz?
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 37 kullanıcı var. (0 üye ve 37 misafir)

Bu Konudaki Etiketler