Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
08 Şubat 2015, 16:07
#44461
arkadaşlar selamlar adımdan da belli olduğu gibi bu yaşta motora başlamak üzereyim ekipman işi tamam geriye sadece ybr 125 esd yi almak kaldı fakat gaza gelip hemen almak yerine 2015 modelini mi beklemek mantıklı yoksa 2014 ile 2015 arasında bir fark olmaz (kasa görüntü teknik özellikler vs) alıp geçmek mi lazım acayip kararsız kaldım gaza gelip birden motosiklete kavuşmak adına yanlış yapmakta istemiyorum fikir verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler...
Reklamlar
-
08 Şubat 2015, 20:13
#44462
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
28indensonra adlı üyeden alıntı
arkadaşlar selamlar adımdan da belli olduğu gibi bu yaşta motora başlamak üzereyim ekipman işi tamam geriye sadece ybr 125 esd yi almak kaldı fakat gaza gelip hemen almak yerine 2015 modelini mi beklemek mantıklı yoksa 2014 ile 2015 arasında bir fark olmaz (kasa görüntü teknik özellikler vs) alıp geçmek mi lazım acayip kararsız kaldım gaza gelip birden motosiklete kavuşmak adına yanlış yapmakta istemiyorum fikir verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler...
Hiçbir fark olmaz,üstelik zamlı fiyattan alma ihtimali bile olabilir.
-
09 Şubat 2015, 01:56
#44463
ilker86 adlı üyeden alıntı
bide bi sorunum daha var motor kalkıslarda debriyajı bıraktığımda tak diye ses cıkarıyor bide stop ettiğimde motor vitesteyken motoru biraz ileri ittirdiğimde rahat bi şekilde bosa gecmiş gibi olup ilerliyo normalde ittirdiğimde frenleme yapması gerekmiyomu
sorun debriyajı yavas yavas bıraktıgında belli bir yerden sonra aniden bırakırmıs gibi ivmelenmesi ve o esnada tak diye bir ses gelmesi gibi bir sey mi? muhtemelen sorun debriyaj tasındadır...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------
motoru vitese takınca ilerliyormu komprasöre binmiyormu? oyle ise durum biraz vahim
-
09 Şubat 2015, 11:29
#44464
zozturk adlı üyeden alıntı
sorun debriyajı yavas yavas bıraktıgında belli bir yerden sonra aniden bırakırmıs gibi ivmelenmesi ve o esnada tak diye bir ses gelmesi gibi bir sey mi? muhtemelen sorun debriyaj tasındadır...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------
motoru vitese takınca ilerliyormu komprasöre binmiyormu? oyle ise durum biraz vahim
Motorun üstündeydim biraz bayır asağıydı stop ettim viteste motor yavas atıyo kendini ileri doğru diş atlarmıs gibi bosa geciyo atlıyo neden olabilir
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:11 ----------
ilker86 adlı üyeden alıntı
Motorun üstündeydim biraz bayır asağıydı stop ettim viteste motor yavas atıyo kendini ileri doğru diş atlarmıs gibi bosa geciyo atlıyo neden olabilir
Balatalar bitik olduğu zaman yapabilirmi yoksa normal bi durummu
-
09 Şubat 2015, 14:10
#44465
Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı
Motorun sol tarafından bakınca karbüratörün üzerinde sarı bir vida, biraz içerde durur, yalnız ayarını değiştireceksen kaç tur çevirdiğini saymanı tavsiye ederim.
Sayacağım,uyarı için teşekkürler.forumda okumuştum vidayla yavaş yavaş oynayıp devir saati hangi ayarda yükseliyorsa orada bırakmak gerekiyormuş
-
10 Şubat 2015, 18:13
#44466
Arkadaşlar merhaba. Uzun tur camı takanlardan yorumlarını alabilir miyim? yüksek hızda ( ) salınıyor mu? önceki haline göre gelen rüzgarı ne kadar azaltıyor? birinden duyduğuma göre yüksek hızdayken kırılmış. sizlerin bu konudaki görüşleriniz neler?
Bir de orta sehpadayken vitese takınca arka teker normal dönüyor ama debriyajı sıkınca durmuyor, aynı hızda dönmeye devam ediyor. Aynı şekilde TVS apache de denedim. Debriyajı sıkınca teker duruyor. Herkeste böyle mi yoksa benimkinde bir problem mi var? (Not: motoru ve debriyajı hor kullanan biri değilim, motor daha yeni 3000 km ye geldi)
-
10 Şubat 2015, 19:01
#44467
F10 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba. Uzun tur camı takanlardan yorumlarını alabilir miyim? yüksek hızda (
) salınıyor mu? önceki haline göre gelen rüzgarı ne kadar azaltıyor? birinden duyduğuma göre yüksek hızdayken kırılmış. sizlerin bu konudaki görüşleriniz neler?
Bir de orta sehpadayken vitese takınca arka teker normal dönüyor ama debriyajı sıkınca durmuyor, aynı hızda dönmeye devam ediyor. Aynı şekilde TVS apache de denedim. Debriyajı sıkınca teker duruyor. Herkeste böyle mi yoksa benimkinde bir problem mi var? (Not: motoru ve debriyajı hor kullanan biri değilim, motor daha yeni 3000 km ye geldi)
Benim de dikkatimi çekti o,benim motorda da var normal herhalde.Tur camı hakkında bilgim yok
-
10 Şubat 2015, 21:51
#44468
F10 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba. Uzun tur camı takanlardan yorumlarını alabilir miyim? yüksek hızda (
) salınıyor mu? önceki haline göre gelen rüzgarı ne kadar azaltıyor? birinden duyduğuma göre yüksek hızdayken kırılmış. sizlerin bu konudaki görüşleriniz neler?
Bir de orta sehpadayken vitese takınca arka teker normal dönüyor ama debriyajı sıkınca durmuyor, aynı hızda dönmeye devam ediyor. Aynı şekilde TVS apache de denedim. Debriyajı sıkınca teker duruyor. Herkeste böyle mi yoksa benimkinde bir problem mi var? (Not: motoru ve debriyajı hor kullanan biri değilim, motor daha yeni 3000 km ye geldi)
Tur camı kullanıyorum tavsiye ederim, göğüsüne pek gelmiyor rüzgar kaska geliyor sadece, benim aldığımın kırılma veya sallanma gibi durumu yok, sadece özel vida aldım özel conta yaptım monte ettim, gayet memnunum.
Benim aldığım aynı bunun gibi
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-motosiklet-yamaha-ybr-125-tur-cami-uzun-cam-ybr-125-fume-cam-192757424/detay
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
-
10 Şubat 2015, 23:09
#44469
Arkadaşlar lütfen bilenler cevaplamaktan çekinmesin...
5300 km de motorum 2014 model, 1000 km de subap ayarı yapıldı ufak teklemeleri vardı düzeldi, 5300 km de iken, yani bugün
hava filtesini ve bujiyi değiştim
1) Hava filtresinden benzin kokusu geliyor ve ıslak gibiydi yani çiğ benzin gelmiş gibi buraya
2) Buji simsiyah çıktı
AZ hava çok yakıt olduğunu soyleyenler var, eğer öyleyse fabrika cıkısı yakıt hava ayarı nedir ve nasıl yapılır biri anlatırsa çok sevinirim
Zira servire gitmek istemiyorum.SERVİSLER PARA TUZAĞI!
Yanıtlayan arkadaşlara şimdiden çok teşekkürler...
(Yakıt tüketimi 1 lt ile 35-40 km arasında sakin kullanımda. 2013 ybr m vardı 50 km rahat giderdi litresi 5 tl iken..)
-
10 Şubat 2015, 23:47
#44470
Bende bir ara bu hava ayarı nasıl yapılıyor diye bakmıştım.
Yanlış hatırlamıyorsam tam sıkılı konumdayken 3,5 tur gevşetinceydi. Ama bu her motorda değişebilir aynı olacak diye bir şey yok.
Ben nasıl yaptığımı anlatayım, daha ayrıntılı bilenler düzeltirler varsa bir yer.
Öncelikle motor sıcakken bunu yap.
Motor çalışmıyorken; vidanın olduğu noktadan itibaren tur sayısını sayarak tam sık, bir yere not al, sonra aynı konumuna getir.
Motoru çalıştır;
Rötantiyi biraz yüksekte bir noktaya ayarla,
sonra vidayı sıkmaya başla motorun devri düşmeye başladığı yerde dur, sonra gevşetmeye başla ve tur sayısını say sonra bir noktaya gelince yine devir düşmeye sesi değişmeye başlayacak orda dur, bu iki nokta arasında atıyorum 4 tur saydıysan bu iki noktanın tam orta noktasına yani 2 tur geri sık vidayı.
bu noktada çok rahat devirlenmesi lazım, gaz verdiğinde boğulma, yavaş devirlenme gibi şeyler olmayacak.
-
10 Şubat 2015, 23:57
#44471
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
maxim4 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar lütfen bilenler cevaplamaktan çekinmesin...
5300 km de motorum 2014 model, 1000 km de subap ayarı yapıldı ufak teklemeleri vardı düzeldi, 5300 km de iken, yani bugün
hava filtesini ve bujiyi değiştim
1) Hava filtresinden benzin kokusu geliyor ve ıslak gibiydi yani çiğ benzin gelmiş gibi buraya
2) Buji simsiyah çıktı
AZ hava çok yakıt olduğunu soyleyenler var, eğer öyleyse fabrika cıkısı yakıt hava ayarı nedir ve nasıl yapılır biri anlatırsa çok sevinirim
Zira servire gitmek istemiyorum.SERVİSLER PARA TUZAĞI!
Yanıtlayan arkadaşlara şimdiden çok teşekkürler...
(Yakıt tüketimi 1 lt ile 35-40 km arasında sakin kullanımda. 2013 ybr m vardı 50 km rahat giderdi litresi 5 tl iken..)
Daha önce bir abimiz şu şekilde yapmış.
Önce hava ayarını 2,5 tur kapat...
Hava ayarını yaparken motor sıcak olsun.
1. hava ayar vidasını 2-2.5 tur sık.
2.motoru çalıştır. ( rolantide durmaz stop eder.)
3.rolanti ayarını yükselt ( normalden biraz fazla)
4.azar azar hava ayarını gevşet ( rolanti yükselmeye başlar)
5. rolanti ayarını biraz düşür
6. hava ayarını rolantinin en yüksek olduğu konumda bırak .
7. rolanti yi son bi defa ayarla .
Sonunda gaz verince stop etmemesi lazım..
Bu şekilde adımları izlerseniz sıkıntı kalmaz. Zengin karışım var gibi duruyor.
Servis yerine iyi bir tamirciyede gidebilirsiniz. İki vida sıkacaklar alt tarafı,para bile istemeyebilirler.
Adetten bi çorba parası bırakabilirsiniz.
-
11 Şubat 2015, 00:38
#44472
Uğur Ak adlı üyeden alıntı
Daha önce bir abimiz şu şekilde yapmış.
Bu şekilde adımları izlerseniz sıkıntı kalmaz. Zengin karışım var gibi duruyor.
Servis yerine iyi bir tamirciyede gidebilirsiniz. İki vida sıkacaklar alt tarafı,para bile istemeyebilirler.
Adetten bi çorba parası bırakabilirsiniz.
Beyler teşekkür ettim.Yarın uğraşıcagım.umarım düzelir.
-
11 Şubat 2015, 13:58
#44473
fehmizcan107 adlı üyeden alıntı
Benim de dikkatimi çekti o,benim motorda da var normal herhalde.Tur camı hakkında bilgim yok
Teşekkürler
Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı
Tur camı kullanıyorum tavsiye ederim, göğüsüne pek gelmiyor rüzgar kaska geliyor sadece, benim aldığımın kırılma veya sallanma gibi durumu yok, sadece özel vida aldım özel conta yaptım monte ettim, gayet memnunum.
Benim aldığım aynı bunun gibi
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-motosiklet-yamaha-ybr-125-tur-cami-uzun-cam-ybr-125-fume-cam-192757424/detay
Teşekkürler. Gördüğüm kadarıyla ESD ler için başka çeşidi yok herhalde
-
11 Şubat 2015, 15:25
#44474
F10 adlı üyeden alıntı
Teşekkürler
Teşekkürler. Gördüğüm kadarıyla ESD ler için başka çeşidi yok herhalde
bir çeşidi daha vardı, onun yanları yok gibi düz bir camdı, bu ürün daha mukavemetli geriye doğru kulakları olduğu için.
Şu anda şu fotoğraf var atabildiğim.
-
11 Şubat 2015, 20:35
#44475
ya hakkaten, geberenin hava filitresi benzin kokuyor ve ıslak, artı olarakta hava filitre kazazının altındaki delikten meme ucu gibi bir hazneye yağ gibi bir yoğun sıvı birikiyor, acep bu nedir ne amaçla yapılmış ne faydası varki koymuşlar ora
-
11 Şubat 2015, 21:07
#44476
neonxxl1001 adlı üyeden alıntı
ya hakkaten, geberenin hava filitresi benzin kokuyor ve ıslak, artı olarakta hava filitre kazazının altındaki delikten meme ucu gibi bir hazneye yağ gibi bir yoğun sıvı birikiyor, acep bu nedir ne amaçla yapılmış ne faydası varki koymuşlar ora
Hava filitresin içinde bende yağ ve nemi oluyordu yani bir sorun olduğunu sanmıyorum o konuda, egsozdan gelen geri beslemeden yanmamış benzin vb. şeyler gelebilir.
Senin motorundaki sorun nedir peki?
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
-
12 Şubat 2015, 00:28
#44477
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
F10 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba. Uzun tur camı takanlardan yorumlarını alabilir miyim? yüksek hızda (
) salınıyor mu? önceki haline göre gelen rüzgarı ne kadar azaltıyor? birinden duyduğuma göre yüksek hızdayken kırılmış. sizlerin bu konudaki görüşleriniz neler?
Bir de orta sehpadayken vitese takınca arka teker normal dönüyor ama debriyajı sıkınca durmuyor, aynı hızda dönmeye devam ediyor. Aynı şekilde TVS apache de denedim. Debriyajı sıkınca teker duruyor. Herkeste böyle mi yoksa benimkinde bir problem mi var? (Not: motoru ve debriyajı hor kullanan biri değilim, motor daha yeni 3000 km ye geldi)
Tur camı naked motorlarda şart bence.
O kırılma mevzusu bizim motorlarda olmaz,olmuşsa bağlantıda muhakkak bir sıkıntı olduğu için olmuştur.
Rüzgar göğüse gelmez,ama kaskta patlar genelde. Aparatı var sorunu gidermek için ama pahalı bence.
Orta sehpadayken vitese takıp debriyajı sıkınca teker doner,sorun gostergesi değildir.
Çünkü debriyajı sıkınca motor rolanti devrine dusuyor. Kısacası az da olsa devir çevirdiği için teker hareket eder.
-
12 Şubat 2015, 13:09
#44478
Uğur Ak adlı üyeden alıntı
Tur camı naked motorlarda şart bence.
O kırılma mevzusu bizim motorlarda olmaz,olmuşsa bağlantıda muhakkak bir sıkıntı olduğu için olmuştur.
Rüzgar göğüse gelmez,ama kaskta patlar genelde. Aparatı var sorunu gidermek için ama pahalı bence.
Orta sehpadayken vitese takıp debriyajı sıkınca teker doner,sorun gostergesi değildir.
Çünkü debriyajı sıkınca motor rolanti devrine dusuyor. Kısacası az da olsa devir çevirdiği için teker hareket eder.
Teşekkür ederim cevap için. debriyajı sıkınca da bırakınca da aynı hızlarda dönüyor teker. Ama aynı şekilde TVS Apache de debriyajı sıkınca tekerin dönmesi durma noktasına geliyordu. Aradaki fark nedir onu anlamadım.
Siperlik hakkındaki kırılma mevzusu linkteki videonun yorumlarında geçiyor
https://www.youtube.com/watch?v=bEQBPUAgfp8
-
12 Şubat 2015, 15:06
#44479
Şükür şuan bir problem yok motor gidiyor duruyor ama cok yakıp depoda 100km zarar edince açtım hava filtresinde ki ıslaklığı görünce merak ettim bu nedir diye
-
12 Şubat 2015, 15:35
#44480
neonxxl1001 adlı üyeden alıntı
Şükür şuan bir problem yok motor gidiyor duruyor ama cok yakıp depoda 100km zarar edince açtım hava filtresinde ki ıslaklığı görünce merak ettim bu nedir diye
Yedek depo hariç kaç km gidiyorsunuz? 100km de kaç litre yakıyordunuz şimdi kaç lt yakıyorsunuz?
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 206 kullanıcı var. (0 üye ve 206 misafir)
Bu Konudaki Etiketler