Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #44381
    cx571 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2012
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    CBR 250 R & YBR 125 ESD
    Alıntı tahsins adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar dolaylı yoldan sizlede alakası var sizede sormak istedim.
    Fikri olan herkes cevaplayabilir.
    Benim zincir dayanmama problemim var. Devamlı zincir uzuyor. Daha 6000-7000km yapmadanda kopuyor. 2 kez zincir koptu. Şansıma ikiside arka dişliye sıkıştığından ucuz atlattım.
    500kmde bir uzuyor ve geriyorum. 100-200kmde eski yağla yağlıyorum.10.000kmde dişlileride değişiyorum. Sonuç gene aynı. Uzuyor ve kopuyor...
    Motorcuya sordum bu durumu."tvs marka yada ybrnin did marka oringli zinciri al , çok daha geç uzar, en az 20.000km kullanırsın..." dedi. 80-100tl çok bir para değil.
    Peki Böyle birşey var mı ? oringli zincir kullananlar zinciriniz daha geçmi uzuyor ? Daha mı dayanıklı ?
    Saygılar herkese
    Tahsin CBR 250 R 20.000 kmde daha 1 bilemedin 2 kere gerdim. YBR 125 ESD 8800 KMDE daha hiç germedim gerginliği gayet normal daha uzama filan yapmadı. Kaliteli zincir almak iyidir. DİD daha bi iyidir. zincir var zincir var şimdi. 10 kurus fazla olsun DİD olsun ;)
    tahsins bunu beğendi.
    Dört Teker Bedenimi, 250R Ruhumu Taşır..!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #44382
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    Alıntı tahsins adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar dolaylı yoldan sizlede alakası var sizede sormak istedim.
    Fikri olan herkes cevaplayabilir.
    Benim zincir dayanmama problemim var. Devamlı zincir uzuyor. Daha 6000-7000km yapmadanda kopuyor. 2 kez zincir koptu. Şansıma ikiside arka dişliye sıkıştığından ucuz atlattım.
    500kmde bir uzuyor ve geriyorum. 100-200kmde eski yağla yağlıyorum.10.000kmde dişlileride değişiyorum. Sonuç gene aynı. Uzuyor ve kopuyor...
    Motorcuya sordum bu durumu."tvs marka yada ybrnin did marka oringli zinciri al , çok daha geç uzar, en az 20.000km kullanırsın..." dedi. 80-100tl çok bir para değil.
    Peki Böyle birşey var mı ? oringli zincir kullananlar zinciriniz daha geçmi uzuyor ? Daha mı dayanıklı ?
    Saygılar herkese
    en ucuz zincir bile bir 15 bin gitmesi lazım. aşırı ağırlık fazla germe veya arka tekerlekte bir orantısızlık olabilir mi ?
    tahsins bunu beğendi.

  3. #44383
    bkgzl34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Şubat 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2024 Honda PCX
    Bneim ybr 2012 model ve 35 bin de kendi üzerindeki orjinal did marka zinciri değiştirdim. Şimdi ise arch marka zincir kullanıyorum yaklaşık olarak 7 bin km yaptım herhangi bir sıkıntı yok. Yalnız enteresan olan, did kullanırken ortalama bin km de bir zincir ayarlarken şimdiki kullandığım arch marka zincirimi şimdiye kadar 1 kere ayar yaptım. o da sırf ayar yapmış olayım diye yaptım:D ama sonra öğrendim ki ktm lerde ve cross yapanlar kullanıyormuş, zincir uzun bir süre bollaşmasın diye..
    tahsins ve Adem Balkan bunu beğendiler.

  4. #44384
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    140kg taşıyor. 130kg de motor. 270kg toplam.
    Birde durkalk var bayaa.
    Ama benim merakım normal zincirle oringli zincir arasında uzama farkı oluyor mu ? Yoksa tek fark oringlinin ses yapmaması ve az yağlama istemesi mi ?
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  5. #44385
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Alıntı yigit4516 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani tubeless mi oluyor benim lastikler? Teker yerinden sökülmeden lastik yama yapılabilir mi? Sökülürse zincir gerginliği filan bozulacak :s
    Evet tubeless, sökmeden de yapabilirler herhalde ama sen sökmeye filan çekinip üşenme, bunları söküp takmayı bilmek gerek, zincir gerdirmek için vb. işler için ustaya gitmeye gerek yok.
    Usta senden daha iyi yapamaz emin ol.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:28 ----------

    Alıntı tahsins adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    140kg taşıyor. 130kg de motor. 270kg toplam.
    Birde durkalk var bayaa.
    Ama benim merakım normal zincirle oringli zincir arasında uzama farkı oluyor mu ? Yoksa tek fark oringlinin ses yapmaması ve az yağlama istemesi mi ?
    Ağırlık fazla ama yinede bu kadar çabuk uzamaması lazım, iyi bir zincir alıp dene bence.
    tahsins bunu beğendi.

  6. #44386
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı tahsins adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar dolaylı yoldan sizlede alakası var sizede sormak istedim.
    Fikri olan herkes cevaplayabilir.
    Benim zincir dayanmama problemim var. Devamlı zincir uzuyor. Daha 6000-7000km yapmadanda kopuyor. 2 kez zincir koptu. Şansıma ikiside arka dişliye sıkıştığından ucuz atlattım.
    500kmde bir uzuyor ve geriyorum. 100-200kmde eski yağla yağlıyorum.10.000kmde dişlileride değişiyorum. Sonuç gene aynı. Uzuyor ve kopuyor...
    Motorcuya sordum bu durumu."tvs marka yada ybrnin did marka oringli zinciri al , çok daha geç uzar, en az 20.000km kullanırsın..." dedi. 80-100tl çok bir para değil.
    Peki Böyle birşey var mı ? oringli zincir kullananlar zinciriniz daha geçmi uzuyor ? Daha mı dayanıklı ?
    Saygılar herkese
    Abi motosikletin maruz kaldığı yük sınırların üstünde.

    Bu her mekanik aksamın maruz kaldığı sürtünme katsayısının çok fazla artması demek.

    Yani zincir ne olursa olsun fazlaca zorlanıyor.

    Bunun önünü almak için ybr'nin orjinal dişli setini kullanabilirsin. Benim motor 38.090 km'de. Zincir dişli seti hala değişmedi.

    Zamanında yanlış germeden ötürü biraz zincir dişli setine zarar vermiştim. Buna rağmen randıman alıyorum.

    Set 350 küsür lira idi en son sorduğumda. Şimdi ne kadar bilmiyorum.

    Orjinal set almazsan sadece zinciri did marka zincir ile değiştirebilirsin. Bununla birlikte orjinal ön-arka dişli alırsan güzel olur.

    Ayrıca tvs apachenin zincirininde iyi olduğunu bizim ustalar söylüyor. Ama denemedim,kesin bilgi veremiyorum.

    Zincir dişliyi yağlamanın ve germenin dışında her 500 km'de bir gaz yağı ile temizlemek ciddi manada faydalı oluyor.

  7. #44387
    Kaangngr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2012
    Arkadaşlar bizim motorun ön dişliyi 15 dişli taksak iki kişi zorlanırmı uzun yolda 100 le gideeken bile çok bağırıyor siz ne düşünüyosunuz ? Zorlamak istemiyorum pek

  8. #44388
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Alıntı Kaangngr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bizim motorun ön dişliyi 15 dişli taksak iki kişi zorlanırmı uzun yolda 100 le gideeken bile çok bağırıyor siz ne düşünüyosunuz ? Zorlamak istemiyorum pek
    Tek kişi güzelde iki kişi tat vermeyebilir, ha ne olur devir vites oranında değişme olur, torkunda düşme olacağı için atıyorum 4. vites 7000 devirde çıktığın yeri 3. 8000 devir ile çıkarsın ama hızında fazla bir değişme olmaz. Dişlinin zorlanmayla pek alakası olmaz, çekmediği yerde bir vites düşük gidersin.

    Al bir dişli bir tane pul dene, değiştirmeden önce kaçla çıkıyordun bir yokuşu, değiştirince kaçla çıkıyorsun bir karşılaştır
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  9. #44389
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi motosikletin maruz kaldığı yük sınırların üstünde.

    Bu her mekanik aksamın maruz kaldığı sürtünme katsayısının çok fazla artması demek.

    Yani zincir ne olursa olsun fazlaca zorlanıyor.

    Bunun önünü almak için ybr'nin orjinal dişli setini kullanabilirsin. Benim motor 38.090 km'de. Zincir dişli seti hala değişmedi.

    Zamanında yanlış germeden ötürü biraz zincir dişli setine zarar vermiştim. Buna rağmen randıman alıyorum.

    Set 350 küsür lira idi en son sorduğumda. Şimdi ne kadar bilmiyorum.

    Orjinal set almazsan sadece zinciri did marka zincir ile değiştirebilirsin. Bununla birlikte orjinal ön-arka dişli alırsan güzel olur.

    Ayrıca tvs apachenin zincirininde iyi olduğunu bizim ustalar söylüyor. Ama denemedim,kesin bilgi veremiyorum.

    Zincir dişliyi yağlamanın ve germenin dışında her 500 km'de bir gaz yağı ile temizlemek ciddi manada faydalı oluyor.
    Uğur bilmiyorum, 350tl zincir setine vermek beni aşar. 120tlye oringli did, 60tlye oringsiz did buldum. Apachenin oringliside 60 tl ye var.
    Ben gerekirse hergün zinciri yağlarım sorun değil. Dünya kadar çıkma yağ var nasılsa.ama bu oringli olmasının bana faydası olacakmı onu çözemedim ? Aynı kalitede 2 zincir düşün. Biri oringli diğeri oringsiz. Hangisi daha dayanıklıdır bunun cevabı nette yok. Oring sadece zincirin uzun süre yağlı kalmasınamı yarıyor. Anlamadım
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  10. #44390
    slyman_b - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Boxer 150
    Oringin asıl amacı zincir baklalarının birbirine sürmesini önlemek diye biliyorum ben.

  11. #44391
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    ESDninn beyni eski kasalardaki ybr ile aynımı? ybr esd 125 statör ile eski kasa statör aynımı?
    YAMAHA

  12. #44392
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Alıntı tahsins adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uğur bilmiyorum, 350tl zincir setine vermek beni aşar. 120tlye oringli did, 60tlye oringsiz did buldum. Apachenin oringliside 60 tl ye var.
    Ben gerekirse hergün zinciri yağlarım sorun değil. Dünya kadar çıkma yağ var nasılsa.ama bu oringli olmasının bana faydası olacakmı onu çözemedim ? Aynı kalitede 2 zincir düşün. Biri oringli diğeri oringsiz. Hangisi daha dayanıklıdır bunun cevabı nette yok. Oring sadece zincirin uzun süre yağlı kalmasınamı yarıyor. Anlamadım
    Oringlerin amacı yağı tutması ve daha uzun süre zincirin yağlı kalması, ne kadar yağlı olursa o kadar az aşınır, geç uzar ve uzun süre gider.
    tahsins bunu beğendi.
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  13. #44393

    Üyelik
    02 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yok.
    Merhaba arkadaşlar.

  14. #44394
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Alıntı arican adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar.
    Merhabalar

  15. #44395
    cx571 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2012
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    CBR 250 R & YBR 125 ESD
    YAMAHA YBR 125 ESD motosikletim için lastik almak istiyorum. Kafamı karıştırıyor bu lastikler. Kararsız Kaldım.

    Pirelli MT65 serisimi
    Pirelli DURA TRACTİON serimi
    Michelin Pilot Street serimi

    Lastiklerin arasında fiyat farkı yok . Yalnızca rica ediyorum Bu lastikleri kullananlar yorum yaparsa sevinirim.

  16. #44396
    Kaangngr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2012
    Arkadaşlar jikle sorunu yaşıyorum. Jikle çekince ne kadar marşa basarsam basayım gaza asılmadn motor çalışmıyor. Anca 4-5 bin devirlere çıkarıp bırakımca gazı stop etmiyor. Normal jiklesiz bazen gaz vermeden çalışıyor ama jikle açınca tekrar stop ediyor ve çok zor ısınıyor bujiyi yeni değiştirdim ngk.

  17. #44397
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Ben jikleyi hiç kullanmıyorum, çalıştırırken hafif gaz verip marşa basıyorum, çalışıyor direk, sonra 2-3 bin devir civarında 10sn kadar tutuyorum, gaz yükselmeye başlıyor zaten sonra bırakıyorum, stop etmiyor, devam ediyor çalışmaya. Jikle işine hiç girmiyorum, açsan bile çalışıyor sonra devir düşüp stop ediyor.

  18. #44398
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Hiç jikle kullanmadım, 1 ay beklese bile basıyorum çalışıyor.
    Sizin sorununuzun aynısı eskiden çinli motorumda olmuştu. İyi bi sübap ayarından sonra düzelmişti.

  19. #44399
    Kaangngr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2012
    Bu akşam iş çıkışı Tek marşta aldı gaz vermeden 1 dakka sonra jikleyi çektim stop etmeden çalıştı yükseldi devir. Bide benim zincirden çok sürtme sesi geliyor acayip fazla sinir bozucu zinciri motul c1 le temizledim gene motul c2 le yağladım yok ikinci viteste gaz verip bırakınca devir düşerken kırt kırt ses geliyor .

  20. #44400
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Alıntı Kaangngr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu akşam iş çıkışı Tek marşta aldı gaz vermeden 1 dakka sonra jikleyi çektim stop etmeden çalıştı yükseldi devir. Bide benim zincirden çok sürtme sesi geliyor acayip fazla sinir bozucu zinciri motul c1 le temizledim gene motul c2 le yağladım yok ikinci viteste gaz verip bırakınca devir düşerken kırt kırt ses geliyor .
    Bollaşmış olabilir, bi kontrol et.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 56 kullanıcı var. (0 üye ve 56 misafir)

Bu Konudaki Etiketler