Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
18 Ocak 2015, 10:25
#44381
tahsins adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar dolaylı yoldan sizlede alakası var sizede sormak istedim.
Fikri olan herkes cevaplayabilir.
Benim zincir dayanmama problemim var. Devamlı zincir uzuyor. Daha 6000-7000km yapmadanda kopuyor. 2 kez zincir koptu. Şansıma ikiside arka dişliye sıkıştığından ucuz atlattım.
500kmde bir uzuyor ve geriyorum. 100-200kmde eski yağla yağlıyorum.10.000kmde dişlileride değişiyorum. Sonuç gene aynı. Uzuyor ve kopuyor...
Motorcuya sordum bu durumu."tvs marka yada ybrnin did marka oringli zinciri al , çok daha geç uzar, en az 20.000km kullanırsın..." dedi. 80-100tl çok bir para değil.
Peki Böyle birşey var mı ? oringli zincir kullananlar zinciriniz daha geçmi uzuyor ? Daha mı dayanıklı ?
Saygılar herkese
Tahsin CBR 250 R 20.000 kmde daha 1 bilemedin 2 kere gerdim. YBR 125 ESD 8800 KMDE daha hiç germedim gerginliği gayet normal daha uzama filan yapmadı. Kaliteli zincir almak iyidir. DİD daha bi iyidir. zincir var zincir var şimdi. 10 kurus fazla olsun DİD olsun ;)
Dört Teker Bedenimi, 250R Ruhumu Taşır..!
Reklamlar
-
18 Ocak 2015, 12:36
#44382
tahsins adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar dolaylı yoldan sizlede alakası var sizede sormak istedim.
Fikri olan herkes cevaplayabilir.
Benim zincir dayanmama problemim var. Devamlı zincir uzuyor. Daha 6000-7000km yapmadanda kopuyor. 2 kez zincir koptu. Şansıma ikiside arka dişliye sıkıştığından ucuz atlattım.
500kmde bir uzuyor ve geriyorum. 100-200kmde eski yağla yağlıyorum.10.000kmde dişlileride değişiyorum. Sonuç gene aynı. Uzuyor ve kopuyor...
Motorcuya sordum bu durumu."tvs marka yada ybrnin did marka oringli zinciri al , çok daha geç uzar, en az 20.000km kullanırsın..." dedi. 80-100tl çok bir para değil.
Peki Böyle birşey var mı ? oringli zincir kullananlar zinciriniz daha geçmi uzuyor ? Daha mı dayanıklı ?
Saygılar herkese
en ucuz zincir bile bir 15 bin gitmesi lazım. aşırı ağırlık fazla germe veya arka tekerlekte bir orantısızlık olabilir mi ?
-
18 Ocak 2015, 13:16
#44383
Bneim ybr 2012 model ve 35 bin de kendi üzerindeki orjinal did marka zinciri değiştirdim. Şimdi ise arch marka zincir kullanıyorum yaklaşık olarak 7 bin km yaptım herhangi bir sıkıntı yok. Yalnız enteresan olan, did kullanırken ortalama bin km de bir zincir ayarlarken şimdiki kullandığım arch marka zincirimi şimdiye kadar 1 kere ayar yaptım. o da sırf ayar yapmış olayım diye yaptım:D ama sonra öğrendim ki ktm lerde ve cross yapanlar kullanıyormuş, zincir uzun bir süre bollaşmasın diye..
-
18 Ocak 2015, 13:20
#44384
140kg taşıyor. 130kg de motor. 270kg toplam.
Birde durkalk var bayaa.
Ama benim merakım normal zincirle oringli zincir arasında uzama farkı oluyor mu ? Yoksa tek fark oringlinin ses yapmaması ve az yağlama istemesi mi ?
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
18 Ocak 2015, 16:36
#44385
yigit4516 adlı üyeden alıntı
Yani tubeless mi oluyor benim lastikler? Teker yerinden sökülmeden lastik yama yapılabilir mi? Sökülürse zincir gerginliği filan bozulacak :s
Evet tubeless, sökmeden de yapabilirler herhalde ama sen sökmeye filan çekinip üşenme, bunları söküp takmayı bilmek gerek, zincir gerdirmek için vb. işler için ustaya gitmeye gerek yok.
Usta senden daha iyi yapamaz emin ol.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:28 ----------
tahsins adlı üyeden alıntı
140kg taşıyor. 130kg de motor. 270kg toplam.
Birde durkalk var bayaa.
Ama benim merakım normal zincirle oringli zincir arasında uzama farkı oluyor mu ? Yoksa tek fark oringlinin ses yapmaması ve az yağlama istemesi mi ?
Ağırlık fazla ama yinede bu kadar çabuk uzamaması lazım, iyi bir zincir alıp dene bence.
-
18 Ocak 2015, 20:15
#44386
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
tahsins adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar dolaylı yoldan sizlede alakası var sizede sormak istedim.
Fikri olan herkes cevaplayabilir.
Benim zincir dayanmama problemim var. Devamlı zincir uzuyor. Daha 6000-7000km yapmadanda kopuyor. 2 kez zincir koptu. Şansıma ikiside arka dişliye sıkıştığından ucuz atlattım.
500kmde bir uzuyor ve geriyorum. 100-200kmde eski yağla yağlıyorum.10.000kmde dişlileride değişiyorum. Sonuç gene aynı. Uzuyor ve kopuyor...
Motorcuya sordum bu durumu."tvs marka yada ybrnin did marka oringli zinciri al , çok daha geç uzar, en az 20.000km kullanırsın..." dedi. 80-100tl çok bir para değil.
Peki Böyle birşey var mı ? oringli zincir kullananlar zinciriniz daha geçmi uzuyor ? Daha mı dayanıklı ?
Saygılar herkese
Abi motosikletin maruz kaldığı yük sınırların üstünde.
Bu her mekanik aksamın maruz kaldığı sürtünme katsayısının çok fazla artması demek.
Yani zincir ne olursa olsun fazlaca zorlanıyor.
Bunun önünü almak için ybr'nin orjinal dişli setini kullanabilirsin. Benim motor 38.090 km'de. Zincir dişli seti hala değişmedi.
Zamanında yanlış germeden ötürü biraz zincir dişli setine zarar vermiştim. Buna rağmen randıman alıyorum.
Set 350 küsür lira idi en son sorduğumda. Şimdi ne kadar bilmiyorum.
Orjinal set almazsan sadece zinciri did marka zincir ile değiştirebilirsin. Bununla birlikte orjinal ön-arka dişli alırsan güzel olur.
Ayrıca tvs apachenin zincirininde iyi olduğunu bizim ustalar söylüyor. Ama denemedim,kesin bilgi veremiyorum.
Zincir dişliyi yağlamanın ve germenin dışında her 500 km'de bir gaz yağı ile temizlemek ciddi manada faydalı oluyor.
-
18 Ocak 2015, 21:24
#44387
Arkadaşlar bizim motorun ön dişliyi 15 dişli taksak iki kişi zorlanırmı uzun yolda 100 le gideeken bile çok bağırıyor siz ne düşünüyosunuz ? Zorlamak istemiyorum pek
-
18 Ocak 2015, 22:33
#44388
Kaangngr adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bizim motorun ön dişliyi 15 dişli taksak iki kişi zorlanırmı uzun yolda 100 le gideeken bile çok bağırıyor siz ne düşünüyosunuz ? Zorlamak istemiyorum pek
Tek kişi güzelde iki kişi tat vermeyebilir, ha ne olur devir vites oranında değişme olur, torkunda düşme olacağı için atıyorum 4. vites 7000 devirde çıktığın yeri 3. 8000 devir ile çıkarsın ama hızında fazla bir değişme olmaz. Dişlinin zorlanmayla pek alakası olmaz, çekmediği yerde bir vites düşük gidersin.
Al bir dişli bir tane pul dene, değiştirmeden önce kaçla çıkıyordun bir yokuşu, değiştirince kaçla çıkıyorsun bir karşılaştır
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
-
18 Ocak 2015, 23:12
#44389
Uğur Ak adlı üyeden alıntı
Abi motosikletin maruz kaldığı yük sınırların üstünde.
Bu her mekanik aksamın maruz kaldığı sürtünme katsayısının çok fazla artması demek.
Yani zincir ne olursa olsun fazlaca zorlanıyor.
Bunun önünü almak için ybr'nin orjinal dişli setini kullanabilirsin. Benim motor 38.090 km'de. Zincir dişli seti hala değişmedi.
Zamanında yanlış germeden ötürü biraz zincir dişli setine zarar vermiştim. Buna rağmen randıman alıyorum.
Set 350 küsür lira idi en son sorduğumda. Şimdi ne kadar bilmiyorum.
Orjinal set almazsan sadece zinciri did marka zincir ile değiştirebilirsin. Bununla birlikte orjinal ön-arka dişli alırsan güzel olur.
Ayrıca tvs apachenin zincirininde iyi olduğunu bizim ustalar söylüyor. Ama denemedim,kesin bilgi veremiyorum.
Zincir dişliyi yağlamanın ve germenin dışında her 500 km'de bir gaz yağı ile temizlemek ciddi manada faydalı oluyor.
Uğur bilmiyorum, 350tl zincir setine vermek beni aşar. 120tlye oringli did, 60tlye oringsiz did buldum. Apachenin oringliside 60 tl ye var.
Ben gerekirse hergün zinciri yağlarım sorun değil. Dünya kadar çıkma yağ var nasılsa.ama bu oringli olmasının bana faydası olacakmı onu çözemedim ? Aynı kalitede 2 zincir düşün. Biri oringli diğeri oringsiz. Hangisi daha dayanıklıdır bunun cevabı nette yok. Oring sadece zincirin uzun süre yağlı kalmasınamı yarıyor. Anlamadım
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
18 Ocak 2015, 23:47
#44390
Oringin asıl amacı zincir baklalarının birbirine sürmesini önlemek diye biliyorum ben.
-
18 Ocak 2015, 23:54
#44391
ESDninn beyni eski kasalardaki ybr ile aynımı? ybr esd 125 statör ile eski kasa statör aynımı?
-
19 Ocak 2015, 00:08
#44392
tahsins adlı üyeden alıntı
Uğur bilmiyorum, 350tl zincir setine vermek beni aşar. 120tlye oringli did, 60tlye oringsiz did buldum. Apachenin oringliside 60 tl ye var.
Ben gerekirse hergün zinciri yağlarım sorun değil. Dünya kadar çıkma yağ var nasılsa.ama bu oringli olmasının bana faydası olacakmı onu çözemedim ? Aynı kalitede 2 zincir düşün. Biri oringli diğeri oringsiz. Hangisi daha dayanıklıdır bunun cevabı nette yok. Oring sadece zincirin uzun süre yağlı kalmasınamı yarıyor. Anlamadım
Oringlerin amacı yağı tutması ve daha uzun süre zincirin yağlı kalması, ne kadar yağlı olursa o kadar az aşınır, geç uzar ve uzun süre gider.
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
-
20 Ocak 2015, 15:50
#44393
-
20 Ocak 2015, 20:13
#44394
arican adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar.
Merhabalar
-
20 Ocak 2015, 23:37
#44395
YAMAHA YBR 125 ESD motosikletim için lastik almak istiyorum. Kafamı karıştırıyor bu lastikler. Kararsız Kaldım.
Pirelli MT65 serisimi
Pirelli DURA TRACTİON serimi
Michelin Pilot Street serimi
Lastiklerin arasında fiyat farkı yok . Yalnızca rica ediyorum Bu lastikleri kullananlar yorum yaparsa sevinirim.
-
21 Ocak 2015, 00:36
#44396
Arkadaşlar jikle sorunu yaşıyorum. Jikle çekince ne kadar marşa basarsam basayım gaza asılmadn motor çalışmıyor. Anca 4-5 bin devirlere çıkarıp bırakımca gazı stop etmiyor. Normal jiklesiz bazen gaz vermeden çalışıyor ama jikle açınca tekrar stop ediyor ve çok zor ısınıyor bujiyi yeni değiştirdim ngk.
-
21 Ocak 2015, 12:39
#44397
Ben jikleyi hiç kullanmıyorum, çalıştırırken hafif gaz verip marşa basıyorum, çalışıyor direk, sonra 2-3 bin devir civarında 10sn kadar tutuyorum, gaz yükselmeye başlıyor zaten sonra bırakıyorum, stop etmiyor, devam ediyor çalışmaya. Jikle işine hiç girmiyorum, açsan bile çalışıyor sonra devir düşüp stop ediyor.
-
21 Ocak 2015, 13:29
#44398
Hiç jikle kullanmadım, 1 ay beklese bile basıyorum çalışıyor.
Sizin sorununuzun aynısı eskiden çinli motorumda olmuştu. İyi bi sübap ayarından sonra düzelmişti.
-
21 Ocak 2015, 20:05
#44399
Bu akşam iş çıkışı Tek marşta aldı gaz vermeden 1 dakka sonra jikleyi çektim stop etmeden çalıştı yükseldi devir. Bide benim zincirden çok sürtme sesi geliyor acayip fazla sinir bozucu zinciri motul c1 le temizledim gene motul c2 le yağladım yok ikinci viteste gaz verip bırakınca devir düşerken kırt kırt ses geliyor .
-
22 Ocak 2015, 09:31
#44400
Kaangngr adlı üyeden alıntı
Bu akşam iş çıkışı Tek marşta aldı gaz vermeden 1 dakka sonra jikleyi çektim stop etmeden çalıştı yükseldi devir. Bide benim zincirden çok sürtme sesi geliyor acayip fazla sinir bozucu zinciri motul c1 le temizledim gene motul c2 le yağladım yok ikinci viteste gaz verip bırakınca devir düşerken kırt kırt ses geliyor .
Bollaşmış olabilir, bi kontrol et.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 87 kullanıcı var. (0 üye ve 87 misafir)
Bu Konudaki Etiketler