Arkadaşlar nerede bu Ybr ciler? Kış geldi kaybolduk.
Arkadaşlar nerede bu Ybr ciler? Kış geldi kaybolduk.
Bakımlıysa hiçbir masrafı olmaz.
Çünkü gerçekten motosikletine bakan bir kullanıcı km kaç olursa olsun gerekli bakımlarını yapar ve öyle sürer.
Sorduğunuz sorunun cevabı ise motosiklete göre değişir. Motor vardır 50.000'dedir ama çiçek gibidir,motor vardır 5.000'dedir ama hor kullanılmaktan ötürü harap vaziyettedir.
Bu yüzden servise gösterip onay almak en mantıklısı olur.
20-30 bin km ybr için çok düşük km lerdir. düzgün kullanıldıysa ve gerçek km sinde ise doğru bir tercih.
belki zincir dişli seti belki de acemilikten debriyaj balatası sıyırmış olabilir. ki ben 3 kişiye motor öğrettiğim ve bir dönem motosikletim ile çalıştığım halde 40 binde değiştiğimi hatırlıyorum.
rektefiye konusu ben de merak ediyorum.daha eskitemedik maşallah. orijinal motor parçaları aşırı pahalı. yan sanayinin de hangisi iyi hangisi kötü deneyip görmek lazım. ancak 150 binlerde bile el değmemiş ybrler varken bilgi almak zor.
Genellikle 2012 modellerde 20-30 bin civarında ikinci eller, muhtemelen çoğu kurye motorudur herhalde. Ikinci el alırken satıcıya neler sormak gerekir?
merhaba arkadaşlar benim ybr de elektrik problemim oldu çözemiyorum yardımcı olucak biri varmı?
farlar ve gösterge ışıkları sönük gösteriyor, akümü sarj etmiyo, kısa fardan uzuna gectigimde devir saati sıfırı bulup tekrar eski devrine geliyor ürettigi elekrik yetmiyo gibi aküyü cıkarıp kutup başlarını ölçtügümde 12.05V yüksek devirde 12.55V gibi değerler veriyo akü şarjı dolu iken hiçbi sıkıntı yapmıyo bilgisi olan varmı
Merhaba,
Akü takılı ve motor çalışıyorkende ölç, 14 V civarı göstermesi lazım. Eğer gösterirse bilki akün zayıflamış demektir.
Benim akü 3 4 ay kullanmadığım için bitmişti, daha doğrusu motorcuya teslim ettim sen ara sıra şarj et diye. Aldığımda akü bitik vaziyette idi, tekrar şarj ettirdim yine oek düzelmedi. Sonra kullamaya devam ettim, akü kendini topladı, yani motorun kendisi daha iyi şarj ediyor, bilginize.
Merhaba,
Akü takılı ve motor çalışıyorkende ölç, 14 V civarı göstermesi lazım. Eğer gösterirse bilki akün zayıflamış demektir.
Benim akü 3 4 ay kullanmadığım için bitmişti, daha doğrusu motorcuya teslim ettim sen ara sıra şarj et diye. Aldığımda akü bitik vaziyette idi, tekrar şarj ettirdim yine oek düzelmedi. Sonra kullamaya devam ettim, akü kendini topladı, yani motorun kendisi daha iyi şarj ediyor, bilginize.
Sagolun yalnız sistemde bir arıza var aküyü baglamadan calistiriyorum ariza devam ediyo konjektörü degistirdim hicbi degisiklik olmadı acaba altarnatörde sıkıntı olabilirmi
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
6 aydır sağlık meseleleri yüzünden motordan koptum. Bugün biraz sürdüm. Motorun sesi değişmiş,debriyaj balatası eyvallah ben gidiyorum diyordu.
Özellikle 4.viteste 100 km/da 10.000 devir çevirmesi gerekirken 10.500-11.000 arasına çıkıyordu. Fazladan devir çevirme söz konusu.
Ama gidişi,atikliği hala aynı.
Bu havalarda uzun süre kullanmadıysanız bi 5-10 km gaz yememe,zor çalışma stop etme olabilir. D-100'e falan çıkıp 10.000 devirlerde 2-3 kez vites değiştirin,motor kendine gelsin
Tabi bunu mutlaka ısınmış motorda yapın,yoksa olacaklardan ben sorumlu olmam
Gerçi saatlerce redline çizgisinde gitseniz bile bi halt olmuyor bu motora,adamlar yapmış.
Birde akciğerlere dikkat edin,bu soğuklarda ekstra önlem alın. Alt solunum sistemi enfekte olduğu zaman başa çok bela açıyor.
Hayırdır uğur geçmiş olsun.
Motorun yatması çok kötü oluyor, ne kadar bakımlı da olsa çok kötü etkileniyor.
Bende yazdan beri binemiyorum, iş başladım yalan oldu motor işi, motor Sinop'ta ben Konya'dayım getiremedim buraya
Bir fırsatını bulunca getirecem inşallah, yaza doğru geziler düzenlemeye başlamak lazım
Hadi yaa, üzüldüm, çok zor belli sebeplerle motordan uzaklaşmak.
Allah'ın izniyle başladık, baktık atanamıyoruz özelden gidelim dedim yolumuza
Bende ağustostan beri binemiyorum, Ankara'daydım yeni Konya'ya geçtim, bugün araçla giderken iki büyük motor geçti, sesini duyunca içim kıpraştı
Kısa zamanda getirmem lazım buraya
Aynen havalar zaten çok soğuk, belki güneşli günlerde iyi giyinerek ancak binilebilir.
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
Arkadaşlar yeni aldığım ybr min lastiğini bilader patlatmış :( Daha 100 km bile olmadı. Rodaj konusunda 50 kere uyarmama dikkat etmiyor. Bugünde lastiğin patladığını söyleyince sinirlendim. Bizim lastiklerde iç lastik var mı? Lastikçi arka lastiği sökerken zincir ayarı filan bozulur mu? Hazır lastik patlamışken michelin pliot street veya daha iyi yol tutan lastiklerle değiştirsem mi? Aslında yaza doğru değiştirmeyi düşünüyordum. Orjinal lastikler ile bahsedildiği kadar kötü gelmedi. En azından biraz daha orjinal lastikleri kullanıp eskitsek mi?
Takma fazla kafana patlar yaptırırsın ne olacak.
Ben lastikleri değiştirdikten bir hafta sonra patlatmıştım İç lastik yok bu arada, tavsiyem fitil attırma içten yama yaptır.
Lastik değiştirme konusu sana kalmış, valla ben bir kaç defa michelin pilot sportyleri bile kaydırdım
Eğer imkanın varsa değiştir, kafan rahat olsun. Koruma demirin yoksada mutlaka taktır, o çok önemli.
Olsun bir yerden başlamak gerek,gerisi evelAllah gelir.
Tekrar hayırlı olsun
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:10 ----------
Evet tubeless. Benim lastiğe beton çivisi girmişti,fitil attırdım sıkıntısız kullanıyorum.
İyi bi lastikçi 5-10 liraya halleder.
cümleten merhabalar. memleketimde bir adet 2004 model yamaha ybr buldum. satıcı takas kabul ederse almayı düşünüyorum. sormak istediğim şey şu, 2004 model yamaha ybr alırken rutin şeyler dışında ekstra dikkat etmem gereken bir şey var mı? o modellerde olan kronik arıza olabilir, veya 2004 yılından beri kullanılan motorda şu yoksa/varsa çok masraf çıkar dediğiniz bir şey var mı? teşekkürler.
Arkadaşlar dolaylı yoldan sizlede alakası var sizede sormak istedim.
Fikri olan herkes cevaplayabilir.
Benim zincir dayanmama problemim var. Devamlı zincir uzuyor. Daha 6000-7000km yapmadanda kopuyor. 2 kez zincir koptu. Şansıma ikiside arka dişliye sıkıştığından ucuz atlattım.
500kmde bir uzuyor ve geriyorum. 100-200kmde eski yağla yağlıyorum.10.000kmde dişlileride değişiyorum. Sonuç gene aynı. Uzuyor ve kopuyor...
Motorcuya sordum bu durumu."tvs marka yada ybrnin did marka oringli zinciri al , çok daha geç uzar, en az 20.000km kullanırsın..." dedi. 80-100tl çok bir para değil.
Peki Böyle birşey var mı ? oringli zincir kullananlar zinciriniz daha geçmi uzuyor ? Daha mı dayanıklı ?
Saygılar herkese
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
Şu an bu konu içerisinde 44 kullanıcı var. (0 üye ve 44 misafir)