Arkadaşlar Bakım çok zor değil. 2500-3000 Kmde yağını değiştirin. Subab ayarı filan istemez bu motor kolay kolay. Hava filtresini sökün bakın temızmı değil mi . sahibinden comdan alabilirsiniz ürünleri GET ilanlı olanlardan Ayrıca madeniyag.netten yada ankarada özen ticaretten CASTROL POWER 1 4 T 10/40 4 litre yağ 79 tl alın. 20 tl 1 litre yağ . Yamalube boktan bi yağ hiç tavsiye etmem.
metro marketlerde castrol yaglar 18 19 tl gibi fiyatlarda oradanda temin edebilirsiniz.
arkadaşlar 2014 5700km ybr mi cc büyütmek için satıyorum henuz sahibinden ilanı açmadım açınca onu da gönderirim.antalya da klüp motorudur
Merhaba audioslave ,
Motorumun Garanti dahilinde kalması için müfradatı uygulamaya çalışıyor ve zamanından önce servise giderek bakımlarını gerçekleştiriyorum(ilk çalıştığında 6-7dk ısınmasını bekliyorum). Lakin bu kadar küçük bir motorun fazla km olmamasına ve asfalt harici kullanılmadan parçalarının bu kadar deforme olması imkansız. Çıkan parçaların fotoğraflarını da yarın yükleyeceğim. Buji ,hava filtresi, yağ değişimi, 80 TL para verdim. Sırf garantisi bozulmasın ve servis bakımlı olması için. Bu arada motorun üzerinden " NGK/CR6HSA " buji çıkmasına karşın serviste NGK/CR7HSA taktılar. "Artık bunlardan geliyor " dediler. Birde 6000km de gel, SUBAP ayarı yapıcaz dedi usta
Bu arada Motor çok iyi Maşallah, hiçbir şikayetim yok. İyi sürüşler
Bujinin bakım ve değişim km si
Orjinal buji tanımı
Kitapçıkta yazan hava filtresi bakımı
Kitapçığı pek umursamıyorlar diyebiliriz
Arkadaşlar ilk motorumu yakın zamanda almayı düşünüyorum takdir edersiniz ki bu konuda çok kararsızım. Sizce 2008 Sym wolf 125 classic mi ? Yoksa Yamaha ybr 0'mı ? Sym wolf classic klasik görünümü nedeniyle hoşuma gidiyor. Yuvarlak farlı olmayan yeni model Yamaha'lar hoşuma gitmiyor ancak ybr'de kendini kanıtlamış bir model.
CR6HSA ve CR7HSA arasındaki tek fark bujinin tırnak açıklığıdır. Kitapçıkta buji tırnak aralığının 0.6-0.7 mm olması gerektiği yazar, yani sorun değil aynı kapıya çıkıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:03 ----------
Bujide hafif kurum dediğiniz şey her zaman olur, buji başının açık kahverengi olması motorun sağlıklı çalıştığına işarettir (ybr de %99 açık kahverengi buji çıkar), sağlıklı çalışan bir motorda 6 bin km den önce buji değişimi buji israfıdır, 6 binde keyfi olarak değiştirilebilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:11 ----------
Subap ayarı için kitapçıkta 6 binde bir kontrol yazar, gerekirse ayarlanır. 15-20 binden önce subap ayarı gerektiği pek görülmez, yine de kontrol etmekte fayda var
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:15 ----------
ngk buji çoğu yerde bulunur, yağ olarak şahsen motul öneririm castrol da iyidir, hava filtresi de malzeme olarak çok niteliği olan bir parça değil, yedek parça satan bir yerden alıp takabilirsiniz
MOTOR YAĞI DEĞİŞİM ARALIĞI HAKKINDA
Arkadaşlar bu konu çok konuşuldu biliyorum, Fakat tekrar söylemekte fayda görüyorum, çünkü Ybr ye gönül vermiş insanlar olarak buradayız ve boş yere zarar etmenizi istemem. Konum motor yağı değişim süreci. Aramızda hala 1000-2000 km.lerde yağ değiştirenler var, yazık günahtır o paraya. Ybr.nin yağ değişim aralığı kitapcığında 6000 yazar. Hadi biz bunu yollarımızın kötülüğünden biraz düşürüp 4000 yapalım, fakat kesinlikle 3000 km.den önce yağ değiştirip paranızı çöpe atmayın.
Kazasız sürüşler dilerim.
bi tane ybr buldum 2012 model 4500 km de ama kenarındaki ybr yazısı küçük neden öyle olduğunu anlayamadım..
s.a Arkadaşlar pazartesi kısmetse bende aranıza katılıyorum bi ybrci olarak ) ilk motorum olucak benim merak ettigim sey ybr 125 esd de titreşimi nasıl sürücüye bide artcıya nasıl var mı yok mu ? varsa ne derecede ve çözümü var mı ? şimdiden teşekkürler
sa merhaba arkadaşlar pazartesi sıfır ybr 125 alıcam trabzondan motoru aldıktan sonra neler yapıcam bilmiyorum bana sırayla ne yapmam gerekir söyler misiniz ?
Motor sağa çekiyor sanki. Çıldırcam.
Selam arkadaşlar
Cumartesi günü motorumu park halinde iken sol tarafına düşürdüm :( debriyaj kolu manetin yarısı kırıldı çiziklerden başka bir şey yok. pazar günü hava güzel biraz gezeyim dedim. bir baktım ön tarafta bir titreme var abartılı değil ama traş makinasını tuttuğunuzda olan titreme gibi ön camda da bir vida gevşemiş herhalde titreşimden dolayı ses yapıyordu. araya bez sıkıştırdım onu çözdüm. kontrol etmem gereken bir şey var mı? Bu kadarcık küçük bir düşmede böyle bir sorun normal mi?
sağa sola çekme yok ellerimi bırakıp düz oturduğumda o da düz gidiyor. grenajın vidaları kontrol edicem. bir küçük sorumda maneti kendim değiştirebilirmiyim yoksa illa bir ustayamı değiştirtmek gerekiyor.
YAŞ 35 YOLUN YARISI DEDİLER. BENDE KALAN YOLU MOTOSİKLET İLE GİTMEYE KARAR VERDİM.
çok hoşuma gitti alıntı yaptım.
Şu an bu konu içerisinde 35 kullanıcı var. (0 üye ve 35 misafir)