Ben teşekkür ederim sayın mod Ybr sayfasında paylaşımıma ilk dikkat eden kişi olduğunuz için ;)
2006 Model için koruma demiri aldım. Kendim takmaya çalışıcam fakat alt kısımdaki uzun 2. vidayamı 1. vidaya mım takmam lazım ?
arkadaşlar Avrupa yakasında veya Anadolu yakasında pileksi cam alabileceğim yer var mı bildiğiniz? Siperlik yapmayı düşünüyorum. 50*50 cm lazım. kaç para eder bildiğiniz?
selamun aleykum. Arkadaşlar pileksi cam (siperlik yapmak için) ; İstanbul'da nerede bulabileceğimi bilen var mı ? Acil...
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:41 ----------
Korumalık alırsanız alt bölümden ayrık olanları tercih ediniz. Genelde ybr ler görüyorum. Tvs Apache motorunda da gördüm. çok iyi... Cg lere takılan korumalıklar alttan ince demir olduğu ve yukarıdan da yuvarlak boruya sıkıştırıldığı için düşüşte dönebiliyor. Siz alttan birleşmeyen ön korkuluktan taktırın daha iyi olacaktır. Hatta sizinki de yuvarlak boru ise oraya düz bir kalın demir kaynatın ve o demire sabitleyin korumalığı bu şekilde demir düşüşte üzerine düşeni yapacaktır (naçizane). Kazalarda alttan ayrık olanların daha sağlam olduğuna %99 oranında kanaat getirdim.
motoru 7 ay önce o km aldım 2500km'de marş düğmesine basınca tık,tık,tık diye ses geliyor marş basmıyor. ne yapmak lazım. orijinal akü şarj ediliyor mu.şarj etsem bu sorun gider mi. servis garantiden ücretsiz bu sorunu çözer mi.
Ön çamurluğu uzattım.Sağlam yağmurda hertürlü ayakkabılar ıslanıyor fakat yoldaki su sızıntılarından ve hafif yağmurdan ayakkabıyı koruyor.Yapım aşaması için:
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...calismasi.html
Herkese Merhaba,
2013 model YBR 125 ESD sahibiyim. İlk motorum ve ilk deneyim benim için. 160 km de aldığım motoru özenle binerek gerekli periyodik zincir bakımlarını kendm yapıyor ve km bakımlarını serviste gerçekleştiriyorum. 3000km bakımı için motorumu servise götürdüm (Yamaha - YANTUR - SAMSUN servisi). Hava filtresi, buji, yağ değişimi, frenlere ve amostrisörlere balata spreyi sıkıldı, bir kaç yeri yağlandı, zincir gerginliği kontrol edildi. Toplam 100 tl bakım ücreti istendi. Bu Km bir motorun bu kadar parça değişimi sizlerin motorlarında da gerçekleştirildimi..şimdiden teşekkürler.
son olarak Yamalube yağ kabının kapağında özel bir jelatin varmıdır, kapağın altında... Herkese iyi sürüşler
Saygılarımla
YBR - 9000km
Motosiklet hata kabul etmeyen bir tutkudur...
Merhaba muzoooo,
Garantisi devam ettiği için ve titiz olduğumdan servise götürüyorum. Kitapçığın gösterdiğine görede 6000km de bir bakım diyor, fakat Yamaha Türkiye' nin Teknik Servis yetkilileri ile göştüğümde: 3000km de bir bakım demişlerdi. Hatta 3000km de ne değişiyor şeklinde soruma ise "Kitapçıkta yazıyor" şeklinde bir cevap aldım. Hava filtresi tertemizdi, bujinin uç kısmı biraz kurumdu. Çıkan parçaları aldım. Zaten 6000km olmadan bir bakım daha yapıp orada kullanabilirim. Bu arada pazarlıkla 80TL ye indirdik ücreti. Birde 6000km de subap ayarı yapacağız dediler.
Syg
YBR - 9000km
Motosiklet hata kabul etmeyen bir tutkudur...
teknik bilgileri çok bilmiyorum ama ben kendimle kıyaslıyorum, her 2000 km de yağını değiştirip zincir gerginliği ayarı, sağının solunun yağlanması vs yapıldı, bende yamahanın yetkili servisinde yaptırdım . her bakımda 40- 45 tl verdim, usta filtreye hava tutuyor, bujiyi de söküp kontrol ediyor, kurumlarını hafif temizliyordu. 10bin kmde filtre ve buji değiştiğindede 60-70 tl gibi bişey vermiştim. şimdi geri dönüp düşündüğümde her 2000km de bir bakımın 40 tl de olsa aslında masraflı bişey olduğunu düşünüyorum. sibop ayarı konusunda bilgim yok ama benimkini 12000 de sattım, hiç sibop ayarı yapılmadı, bahsi bile geçmedi. gerekiyorsa yapılacak bişeydir herhalde, sıkıntı yoksa ayarla oynamanın anlamı yoktur diye düşünüyorum..
Selam arkadaşlar,
Kısmetse sıfır bir ybr (bütçem elvermezse salcano wolf vs.) almayı düşünüyorum. Şu anda fiyatı 4800 tl diye biliyorum. 2015 yılında zam gelirse hangi aylarda gelir? Ankara bayisinde bir önceki yılın motorları kalmış oluyor mu?
Servise gitmeden evvel kullanım klavuzuna bir göz atın ve yapılacak şeyleri yapılmadan önce sorarak teyit edin.
Kullanım klavuzunda 1000km rodaj bakımı için karbüratör(rölenti ayarı),debriyaj,ön fren ve arka frenin kontrolü ( dikkat parça değişimi değil sadece kontrol),gidon rulmanı,yan ayak ve ön arka fren anahtarları kontrolü,ve tüm aydınlatma ampüllerinin çalışması kontrol edilir, en önemlisi yağ değiştirilir der.
Onun dışında buji kontrolü veya değişimi,hava filtresi kontrolü veya değişiminden bahsetmez.Fakat Yamaha servisleri kafalarına göre ya hava filtresi değişirler yada bujiyi yalandan temizleyip yerine takarlar yada değiştirirler.
Hatta 6000km'ye kadar hava filtresi ve buji için bir işle yoktur.6000km'de kontrol edin,temizleyin duruma göre değiştirin yazar. Yağ değişimi için de 6000km'de bir yazar. Fakat 6000km'den önce yağ değiştirilebilir tabiki fakat 2000km çok az.Bu hesaba göre hiç biryere gitmeyip sadece işe gidip gelenler 2 ayda bir yağ değiştirmesi gerekir.4000km değişim için idealdir.
Uzun lafın kısası 1000 bakımında veya 6000'de hava filtresi ve bujiyi değiştirmeye gerek yoktur.Haa çok fazla toprak yolda sürüp,toz toprak içinde 6000km yol yapıldıysa hava filtresi değişir tabiŞehir içi kullanımda imkanı yok.
walla arkadaşlar ben servislere artık para tuzağı olarak bakıyorum. hem işçilikleri zayıf hemde çok para alıyorlar. kendim bakımlarımı kendim yapıyorum. şuan içini motorum 5500km'de 5bin km civarında yağ değişimini yapıp hava filtresini temizledim. 10bin km civarında yağını bujisini ve hva filtresini değiştirmeyi planlıyorum ancak orjinal parçaları nereden nasıl temin ederim fikrim yok. ve kesinliklikle gidipte yamaha bayisinden alacak değilim. eğer internetten orjinal bulabileceğimiz site var ise önerirseniz sevinirim.
arkadaşlar başlangıç motoru olarak 3500 tl civarı ybr arıyorum.. bulduklarım en az 20000 km de.. bu kadar yüksek km li ybr bana ne gibi sorunlar çıkarabilir?
merhabalar. ağustosta tuna yamaha İstanbul Maltepe'den beyaz ybr 125 aldım(alırken ekstra motor demiri taktırdım). şu an 1250 km.de; bir aksilik olmazsa nisan-mayıs gibi 250 cc motora geçmeyi(muhtemelen inazuma) düşünüyorum. şu an satma niyetim pek yok ama en son 4500'e(pazarlık payı yok) bırakma niyetindeyim(rodajını zaten ilk motorum olmasından dolayı düşük devirlerde yaptım, kaza, çizik, yan yatma veya herhangi bir sorun yok, sürekli brandası kapalı muhafaza ettim). sıfır almayı düşünen varsa ruhsat vs. ekstra ücretleri ile 5500 ödemeye gerek yok.henüz sahibinden'e koymadım, bahara doğru koyarım muhtemelen, ama burada düşünen varsa bana mail atsın(tunaerturk22@yahoo.com)fiyat dışında detayları konuşabiliriz. Gata Haydarpaşa'da doktorum, görüşmek üzere...
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)