Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #44161

    Üyelik
    01 Eylül 2014
    Şehir
    ankara / washington dc
    Motosikleti
    MT07ABS / FZ09
    “PERİYODİK BAKIM VE AYARLAR”
    sf 6-5 de belirtildigi gibi
    "* Yıldız ile işaretli parçaların bakımı özel alet, bilgi ve beceri gerektirdiğinden bir Yamaha Yetkili Servisi tarafından gerçekleştirilmelidir."
    ve
    “21 Motor yağı” kisminda *(yildiz) yok!!!



    21 Motor yağı • Değiştirin.
    • Yağ seviyesini ve araçta yağ
    sızıntısı olup olmadığını kontrol
    edin.


    bi demektir ki;
    yag degistirme icin mutlaka servise gitmek ve servisin koydugu yag markasini kabul etmek zorunda degilsiniz
    normal servis hizmeti icinde yag degistirme istemiyorum diyebilirsiniz.
    servis/bayi isterse “yag degistirilmemistir” diye not alir, o kadar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #44162
    cx571 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2012
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    CBR 250 R & YBR 125 ESD
    Alıntı fz6_fazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://i.hizliresim.com/aBn3L5.jpg
    Yamaha Mühendis'ikullanma klavuzunda 1000-6000-12000 vb.vb.kmde her 6000km'de yağın değişmesi gerektiğni yazmış
    Not:Sözde yetkili servis ise 3000 kmde istiyor,kendi işimi kendim görüyorum,gerisi size kalmış
    3000 kmde bir değiştiririm diyordum ama anlıyor insan motor vites geçişleri filan sertleşiyor. CBR 250 R motosikletimin bakımınıda kendım yaparım. ondada 3000 de bi değiştiriyorum. İpone gibi kaliteli yağ koyduğumda 4000 i zorluyodum ama 3000 en ideali onda mesala. ama YBR 2500 kesin rakamdır dahada üstüne cıkmayın. Ömürlük kullanın. bu arada cbr 250 r içinde kitapçıkta 1-12-24 diye gidiyor buna uyduğumuzu düşünürsek motoru kucaklarız sanırım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:53 ----------

    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben çok araştırdım bizim motorlara nasıl yağ konulmalı diye, yabancı sitelerden de baktım, yorumların çoğu tam sentetik yağın debriyajda kaçırma yaptığı ve zamanla aşındırdığı yönündeydi.
    Bunun ispatı mümkün. Neden derseniz CBR 250 R motosikletime tam sentetik yağ kulanmıstım denemek amaclı. motor debriyajı kaçırıyordu. Bunu şahit oldum. Yarı sentetik ile değiştirdiğimde sorun ortadan kalkmıstı.

    YBR 125 ESD motosikletimi 2800 kmde almıstım. Yamalube denen yağı koymus servis aldığım şahıs sölemişti. Çok boktan bı yağmıs motor vitese zor geçiyodu. Castrolü de bi arkadasım önerdi ki 2008 model cbr 125 r mdede kulanıyodum Power 1 i. ESD Castrol de gayet iyi akıyor sıkıntı yok.
    Dört Teker Bedenimi, 250R Ruhumu Taşır..!

  3. #44163
    maxim4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Motosikleti
    Yamaha YBR ESD 2014
    Alıntı cx571 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3000 kmde bir değiştiririm diyordum ama anlıyor insan motor vites geçişleri filan sertleşiyor. CBR 250 R motosikletimin bakımınıda kendım yaparım. ondada 3000 de bi değiştiriyorum. İpone gibi kaliteli yağ koyduğumda 4000 i zorluyodum ama 3000 en ideali onda mesala. ama YBR 2500 kesin rakamdır dahada üstüne cıkmayın. Ömürlük kullanın. bu arada cbr 250 r içinde kitapçıkta 1-12-24 diye gidiyor buna uyduğumuzu düşünürsek motoru kucaklarız sanırım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:53 ----------



    Bunun ispatı mümkün. Neden derseniz CBR 250 R motosikletime tam sentetik yağ kulanmıstım denemek amaclı. motor debriyajı kaçırıyordu. Bunu şahit oldum. Yarı sentetik ile değiştirdiğimde sorun ortadan kalkmıstı.

    YBR 125 ESD motosikletimi 2800 kmde almıstım. Yamalube denen yağı koymus servis aldığım şahıs sölemişti. Çok boktan bı yağmıs motor vitese zor geçiyodu. Castrolü de bi arkadasım önerdi ki 2008 model cbr 125 r mdede kulanıyodum Power 1 i. ESD Castrol de gayet iyi akıyor sıkıntı yok.
    peki hangi castrol? 10-40 yarı sentetik mi?

  4. #44164
    miginfly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2011
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Vergisiz
    Arkadaşlar seleden rahatsız olan var mı? Rahatsız olanlar bu sorunu nasıl çözdü merak ediyorum.

  5. #44165
    cx571 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2012
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    CBR 250 R & YBR 125 ESD
    Alıntı maxim4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki hangi castrol? 10-40 yarı sentetik mi?
    maxim4 bunu beğendi.
    Dört Teker Bedenimi, 250R Ruhumu Taşır..!

  6. #44166

    Üyelik
    13 Haziran 2014
    Motosikleti
    MT-07
    Arkadaşlar nette gezinirken ybr yağ soğutuculara rastladım böyle bişey yakmak bize artı bişey kazandırırmı ? hiç kullanan varmı ? çokta pahalı sayılmaz fiyatı birkaç tanede link ekliyorum



    http://www.aliexpress.com/item/YBR125-oil-cooler/1344433012.html
    http://www.xlitemoto.com/products_detail/&productId=e9f4c736-8c37-43ad-ac05-2cf53ebad8cc.html
    http://www.herogate.com/taobao/view/id/1992723072

  7. #44167
    maxim4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Motosikleti
    Yamaha YBR ESD 2014
    Alıntı Mirkuza adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar nette gezinirken ybr yağ soğutuculara rastladım böyle bişey yakmak bize artı bişey kazandırırmı ? hiç kullanan varmı ? çokta pahalı sayılmaz fiyatı birkaç tanede link ekliyorum

    http://i.hizliresim.com/lz45aE.jpg

    http://www.aliexpress.com/item/YBR125-oil-cooler/1344433012.html
    http://www.xlitemoto.com/products_detail/&productId=e9f4c736-8c37-43ad-ac05-2cf53ebad8cc.html
    http://www.herogate.com/taobao/view/id/1992723072

    Yağın kalitesini ve motoru korumak anlamında güzel bir eylem, şimdi bunu alıp deneyecek bir vatandaş bulmak lazım

  8. #44168

    Üyelik
    13 Haziran 2014
    Motosikleti
    MT-07
    Beyler soğutma iyileşince motorun stabil anlamda beygir gücü artarmı , motorun soğutması iyişeince yakıtı düşermi ? Ybrde yağı nasıl devirdaim oluyor ? Bu radyatörü takınca yağ içinde nasıl dolaşır?

  9. #44169
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    beygir gücü değişmez. yaz sıcağında durmaksızın uzun mesafeler gidecekseniz motoru biraz rahatlatır bu yağ soğutma.
    yağın ömrü uzar.
    ybr'nin 125cclik motoru zaten ekonomik yol alması, sessizce çalışıp havayı da az kirletmesi için tasarlandığından ekstra soğutmaya ihtiyaç duyacağını sanmıyorum.
    Hepi topu 9.8hp güç üretiyor,
    yağ soğutma olsa da olmasa da farketmez bence.
    Ben olsam bu yağ soğutma olayına hiç bulaşmam, motoru satacağınız zaman "bu motor çok kurcalanmış" gibi bir algı yaratırsınız.

  10. #44170

    Üyelik
    01 Eylül 2014
    Şehir
    ankara / washington dc
    Motosikleti
    MT07ABS / FZ09
    YBR125 icin ayna uzatma aparati taktiran/takan var mi?
    nerden kaca aldiniz?
    tesekkurler

  11. #44171

    Üyelik
    07 Haziran 2008
    Alıntı rs_guven adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    [/COLOR]

    Genelde yeni modeller şubat-mart ayında geliyor. Sıfır fiyatları pek düşmez. Yeni gelenin fiyatı azıcık daha yüksek olur. Eski model daha iyidir. Vergi indirimine erken girer.
    2 ay içinde alma niyetim var ancak kışın ortasındada alıp binememek istemiyorum. Ehliyetim bile yok henüz. kışın fazla tecrübem olmadan karda yağmurda çamurda binmek tehlikeli olur. Olmadı alır kışı atlatınca binerim artık.

  12. #44172
    Geweze - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    YAMAHA YBR 125 ESD
    Yamaha Ybr 125 ESD Çözülemeyen Problem (Yardım-Fikir) isimli bir konu açtım. Konu içeriği aşağıdaki gibi. Fikri olan konuma gelip yazarsa çok sevinirim..
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Merhabalar.

    Sorunumu çözmek için 2 aydır yapmadığım şey, gitmediğim usta kalmadı, umarım buradan çözüm bulabilirim.

    2 ay önce 23.000 Km'de 2011 model Yamaha Ybr 125 ESD satın aldım ve kazıklandım.

    Aldığım günden beri motor 1,2 ve 3. viteslerde gayet sağlıklı, devirli güzel. Ancak 4. vitese atınca ve 5. viteste;

    => Güç kaybı,
    => Gaz yememe,
    => Tutulma gibi problemler baş gösteriyor.

    Aynı hızda sabit gidemiyor, ya devir kaybediyor ya da (devri geri alsın diye gaz verince) daha üst devirlere çıkıyor.

    Yaşattığı his tam olarak sanki biri arkadan tutuyor/bırakıyor, tutuyor/bırakıyor.

    Bu sorun rüzgarlı havalarda çok daha belirgin oluyor, 70 Km hızı geçemiyorum..

    Neler yaptık?
    1-Sorunun yakıt/hava karışımından olduğunu düşündük!

    => TSP, Throttle Position Sensor, Sensıtometre, Kelebek Konum Ayarlayıcısı, KKA isimleri ile bilinen 18D-H5885-00 parça numaralı şeyi yeniden programladık.

    Olmadı.. Karbüratörü açtık, kontrol ettik. çözemedik. Ustalar Karbüratörün daha önce çok kurcalandığını söyledi, "değiştirmeli" dediler.

    Rica/minnet sağlıklı bir YBR 125 ESD'nin karbüratörü ile motoru test ettik, sağlıklı çalışınca;

    => 51PE490100 Parça numaralı orjinal (yeni TSP'de üzerinde) sipariş ettik! İşçilik dahil 799,36 TL ödedim.

    Motoru aldım, teste çıktım şahane!

    Ertesi gün aynı sorun baş gösterdi... (Sinir krizleri)

    2-Sorunun silindirin yıpranmış olacağından, yakıtı kaçırmasından ve/veya contasından kaynaklandığını düşündük;

    Silindir söküldü, usta benzin ile sızdırmazlığını kontrol etti, sorun görünmedi. Contayı değiştirdi ve "turbo" denilen zımbırtıyı temizledi.

    Motoru aldım, teste çıktım şahane!

    Ertesi gün aynı sorun baş gösterdi... (Cinnet)

    Ben sorunun hava ile ilgili olduğunu düşünüyorum ama derdimi anlatamıyorum!
    Her ustaya gidiyorum, bir iki ayar yapıp veriyorlar, sorun geçici çözülüyor, ertesi gün yine aynı sorun!

    Yukarıdaki işleri bir de YAMAHA yetkili servisinde yaptırdım!

    Fikri, önerisi olan var mı? Nasıl çözeriz bu işi? Çok canım sıkılıyor..

  13. #44173
    cx571 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2012
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    CBR 250 R & YBR 125 ESD
    Alıntı Geweze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamaha Ybr 125 ESD Çözülemeyen Problem (Yardım-Fikir) isimli bir konu açtım. Konu içeriği aşağıdaki gibi. Fikri olan konuma gelip yazarsa çok sevinirim..
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Merhabalar.

    Sorunumu çözmek için 2 aydır yapmadığım şey, gitmediğim usta kalmadı, umarım buradan çözüm bulabilirim.

    2 ay önce 23.000 Km'de 2011 model Yamaha Ybr 125 ESD satın aldım ve kazıklandım.

    Aldığım günden beri motor 1,2 ve 3. viteslerde gayet sağlıklı, devirli güzel. Ancak 4. vitese atınca ve 5. viteste;

    => Güç kaybı,
    => Gaz yememe,
    => Tutulma gibi problemler baş gösteriyor.

    Aynı hızda sabit gidemiyor, ya devir kaybediyor ya da (devri geri alsın diye gaz verince) daha üst devirlere çıkıyor.

    Yaşattığı his tam olarak sanki biri arkadan tutuyor/bırakıyor, tutuyor/bırakıyor.

    Bu sorun rüzgarlı havalarda çok daha belirgin oluyor, 70 Km hızı geçemiyorum..

    Neler yaptık?
    1-Sorunun yakıt/hava karışımından olduğunu düşündük!

    => TSP, Throttle Position Sensor, Sensıtometre, Kelebek Konum Ayarlayıcısı, KKA isimleri ile bilinen 18D-H5885-00 parça numaralı şeyi yeniden programladık.

    Olmadı.. Karbüratörü açtık, kontrol ettik. çözemedik. Ustalar Karbüratörün daha önce çok kurcalandığını söyledi, "değiştirmeli" dediler.

    Rica/minnet sağlıklı bir YBR 125 ESD'nin karbüratörü ile motoru test ettik, sağlıklı çalışınca;

    => 51PE490100 Parça numaralı orjinal (yeni TSP'de üzerinde) sipariş ettik! İşçilik dahil 799,36 TL ödedim.

    Motoru aldım, teste çıktım şahane!

    Ertesi gün aynı sorun baş gösterdi... (Sinir krizleri)

    2-Sorunun silindirin yıpranmış olacağından, yakıtı kaçırmasından ve/veya contasından kaynaklandığını düşündük;

    Silindir söküldü, usta benzin ile sızdırmazlığını kontrol etti, sorun görünmedi. Contayı değiştirdi ve "turbo" denilen zımbırtıyı temizledi.

    Motoru aldım, teste çıktım şahane!

    Ertesi gün aynı sorun baş gösterdi... (Cinnet)

    Ben sorunun hava ile ilgili olduğunu düşünüyorum ama derdimi anlatamıyorum!
    Her ustaya gidiyorum, bir iki ayar yapıp veriyorlar, sorun geçici çözülüyor, ertesi gün yine aynı sorun!

    Yukarıdaki işleri bir de YAMAHA yetkili servisinde yaptırdım!

    Fikri, önerisi olan var mı? Nasıl çözeriz bu işi? Çok canım sıkılıyor..
    1- Motosikletin Hava Filtresini değiştirdiler mi ?
    2- Karbüratörle oynandığı an bi daha ayar tutturmak kolay iş değil.
    3- Bujiyi Kontorl ettirdiniz mi?
    4- Aldığınız benzin bile önemli. tek sabit bir yerden benzın almayı deneyin.

    1976 model Honda motosikletimde aynı dediğiniz şeyler baş göstermişti.
    YAPTIKLARIMIZ şunlardı.
    1- Hava filtresi değiştirmek önceliğimiz olduğu ve motorun Hava ayarını Yaprık
    2- Benzin musluklarını kontorl ettik. Oda ne!!! Tortu dolmus benzin akıskanlıqı iyi olmadığı için silkeleme ve gaz yememe sorunu olduğunu tahmın etmıstıkkı yanılmamıstık.
    3- Bujisini değiştirdik. 1976 model motorda platin olduğu için onuda ayarlamıstık.
    4- Karbüratörü ayarladık . Ama gel sen bıze sor nasıl ayarladınız....
    5- Şu anda dikiş makınesi gibi çalısıyor...
    Dört Teker Bedenimi, 250R Ruhumu Taşır..!

  14. #44174

    Üyelik
    15 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    2013 YBR ESD
    bence ya motoru sat. yada yetkili servise gitmeyi bırak. normal sanayide birkaç adam akıllı motor ustası sorunu çözer. yetkili servisler hiçbirşey bilmiyor ve para tuzağından başka birşey değil

  15. #44175
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı Geweze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamaha Ybr 125 ESD Çözülemeyen Problem (Yardım-Fikir) isimli bir konu açtım. Konu içeriği aşağıdaki gibi. Fikri olan konuma gelip yazarsa çok sevinirim..
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Merhabalar.

    Sorunumu çözmek için 2 aydır yapmadığım şey, gitmediğim usta kalmadı, umarım buradan çözüm bulabilirim.

    2 ay önce 23.000 Km'de 2011 model Yamaha Ybr 125 ESD satın aldım ve kazıklandım.

    Aldığım günden beri motor 1,2 ve 3. viteslerde gayet sağlıklı, devirli güzel. Ancak 4. vitese atınca ve 5. viteste;

    => Güç kaybı,
    => Gaz yememe,
    => Tutulma gibi problemler baş gösteriyor.

    Aynı hızda sabit gidemiyor, ya devir kaybediyor ya da (devri geri alsın diye gaz verince) daha üst devirlere çıkıyor.

    Yaşattığı his tam olarak sanki biri arkadan tutuyor/bırakıyor, tutuyor/bırakıyor.

    Bu sorun rüzgarlı havalarda çok daha belirgin oluyor, 70 Km hızı geçemiyorum..

    Neler yaptık?
    1-Sorunun yakıt/hava karışımından olduğunu düşündük!

    => TSP, Throttle Position Sensor, Sensıtometre, Kelebek Konum Ayarlayıcısı, KKA isimleri ile bilinen 18D-H5885-00 parça numaralı şeyi yeniden programladık.

    Olmadı.. Karbüratörü açtık, kontrol ettik. çözemedik. Ustalar Karbüratörün daha önce çok kurcalandığını söyledi, "değiştirmeli" dediler.

    Rica/minnet sağlıklı bir YBR 125 ESD'nin karbüratörü ile motoru test ettik, sağlıklı çalışınca;

    => 51PE490100 Parça numaralı orjinal (yeni TSP'de üzerinde) sipariş ettik! İşçilik dahil 799,36 TL ödedim.

    Motoru aldım, teste çıktım şahane!

    Ertesi gün aynı sorun baş gösterdi... (Sinir krizleri)

    2-Sorunun silindirin yıpranmış olacağından, yakıtı kaçırmasından ve/veya contasından kaynaklandığını düşündük;

    Silindir söküldü, usta benzin ile sızdırmazlığını kontrol etti, sorun görünmedi. Contayı değiştirdi ve "turbo" denilen zımbırtıyı temizledi.

    Motoru aldım, teste çıktım şahane!

    Ertesi gün aynı sorun baş gösterdi... (Cinnet)

    Ben sorunun hava ile ilgili olduğunu düşünüyorum ama derdimi anlatamıyorum!
    Her ustaya gidiyorum, bir iki ayar yapıp veriyorlar, sorun geçici çözülüyor, ertesi gün yine aynı sorun!

    Yukarıdaki işleri bir de YAMAHA yetkili servisinde yaptırdım!

    Fikri, önerisi olan var mı? Nasıl çözeriz bu işi? Çok canım sıkılıyor..
    Öncelikle geçmiş olsun motorunun debriyaj balatasının bitik olup olmadığını kontrol ettir ve benzin filtreni mutlaka değiştir

    yada kontrol ettir..Arka frenin jantı tutmadığından emin ol arka frene basar basmaz tutmasın 2 cm aşağıda fren tutmaya başlasın
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  16. #44176
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    Alıntı Geweze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamaha Ybr 125 ESD Çözülemeyen Problem (Yardım-Fikir) isimli bir konu açtım. Konu içeriği aşağıdaki gibi. Fikri olan konuma gelip yazarsa çok sevinirim..
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Merhabalar.

    Sorunumu çözmek için 2 aydır yapmadığım şey, gitmediğim usta kalmadı, umarım buradan çözüm bulabilirim.

    2 ay önce 23.000 Km'de 2011 model Yamaha Ybr 125 ESD satın aldım ve kazıklandım.

    Aldığım günden beri motor 1,2 ve 3. viteslerde gayet sağlıklı, devirli güzel. Ancak 4. vitese atınca ve 5. viteste;

    => Güç kaybı,
    => Gaz yememe,
    => Tutulma gibi problemler baş gösteriyor.

    Aynı hızda sabit gidemiyor, ya devir kaybediyor ya da (devri geri alsın diye gaz verince) daha üst devirlere çıkıyor.

    Yaşattığı his tam olarak sanki biri arkadan tutuyor/bırakıyor, tutuyor/bırakıyor.

    Bu sorun rüzgarlı havalarda çok daha belirgin oluyor, 70 Km hızı geçemiyorum..

    Neler yaptık?
    1-Sorunun yakıt/hava karışımından olduğunu düşündük!

    => TSP, Throttle Position Sensor, Sensıtometre, Kelebek Konum Ayarlayıcısı, KKA isimleri ile bilinen 18D-H5885-00 parça numaralı şeyi yeniden programladık.

    Olmadı.. Karbüratörü açtık, kontrol ettik. çözemedik. Ustalar Karbüratörün daha önce çok kurcalandığını söyledi, "değiştirmeli" dediler.

    Rica/minnet sağlıklı bir YBR 125 ESD'nin karbüratörü ile motoru test ettik, sağlıklı çalışınca;

    => 51PE490100 Parça numaralı orjinal (yeni TSP'de üzerinde) sipariş ettik! İşçilik dahil 799,36 TL ödedim.

    Motoru aldım, teste çıktım şahane!

    Ertesi gün aynı sorun baş gösterdi... (Sinir krizleri)

    2-Sorunun silindirin yıpranmış olacağından, yakıtı kaçırmasından ve/veya contasından kaynaklandığını düşündük;

    Silindir söküldü, usta benzin ile sızdırmazlığını kontrol etti, sorun görünmedi. Contayı değiştirdi ve "turbo" denilen zımbırtıyı temizledi.

    Motoru aldım, teste çıktım şahane!

    Ertesi gün aynı sorun baş gösterdi... (Cinnet)

    Ben sorunun hava ile ilgili olduğunu düşünüyorum ama derdimi anlatamıyorum!
    Her ustaya gidiyorum, bir iki ayar yapıp veriyorlar, sorun geçici çözülüyor, ertesi gün yine aynı sorun!

    Yukarıdaki işleri bir de YAMAHA yetkili servisinde yaptırdım!

    Fikri, önerisi olan var mı? Nasıl çözeriz bu işi? Çok canım sıkılıyor..
    dostum öncelikle geçmiş olsun.harbi baya masraf etmissin bellliki bu iş inada binmiş çözülecek.bence bunun birçok sebebi olabilir.bunlardan olabilecekleri zaten yapmışsınız fakar bikaç yere daha baktınızmı?mesela yakıt hattı veya karbüratör şamandıra sistemi karbüratöre düzenli bir yakıt girmezse motor sabit gazda giderken belli bir zaman sonra silkeleme ve yakıt bitiyormuş gibi bir durum oluşabilir.bu durumda gazı bir süreliğine kapat biraz düşük devirde sür sonra tekrar gazla sorun yoksa ve belli bir süre sonunda tekrar başlıyorsa sorun budur.yada hava emiş koltuğun altında biliyorsun buraya yabancı cisim tıkamış olabilir.(ihtimal)tabi subap ayarı ,buji ve kablosu,bobin bağlantılarınada baktığını varsaydım.şuda varki arkadaş küçük motor, atla deve değilki enjeksiyon vs hiçbişe yok çözülmeyecek problem değil bence iyi bir usta eminim sorunu çözecektir,de nerde o usta???
    BİR DÜŞMANI AFFETMEK ,BİR DOSTU AFFETMEKTEN DAHA KOLAYDIR.

  17. #44177
    asuvara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2005
    Şehir
    Eryaman/Ankara
    Motosikleti
    YBR 125 2005/Bajaj Pulsar 200 NS
    İyi akşamlar ben sizden debriyajın oradan uygun aletle pistonu hareket ettirmenizi istiycem şayet sibopların ayarıyla oynandıysa motor gereksiz bir sıkışmaya ve şişmeye maruz kalıyordur.Debriyaj kapağı sökülüp orta göbeğe takılacak bir aparatla krangı çevirmeye çalışın. şayet zor dönüyorsa kesin siboplar ayarsızdır,elle rahatlıkla dönmesi gerekir.Tespit doğru ise iyi bir ayar kesinlikle sentille yapılmalıdır.Siboplara yönelmenizi tavsiye ediyorum.Çünkü anlatımınızdan motoru kullandıktan belirli bir süre sonra şişme olduğunu tahmin ediyorum.
    maxim4 bunu beğendi.
    YBR SÜVARİSİ

  18. #44178
    maxim4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Motosikleti
    Yamaha YBR ESD 2014
    Sübap ayarı problemi gibi geldi banada, beat scooter ım vardı sübap ayarı yapana kadar imanım gevredi, kolay bir iş gibi görünsede dikkat gerektiren bir iş, ayrıca piyanoları da kontrol edin, vidalar ısınınca sübaplarda problem olluşuyor olabilir...geçmiş olsun inşallah düzelir

  19. #44179
    YaRaSa_09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    arkadaslarım bugun motorum altında yag tabakası gordum. motorum yag damlatmıs fakat ne motordan dustum nede altını bıyere vurdum sakın sakın motoru kullanan bırısıyım. motorum 204 model daha alalı 4 ay oldu herangıbır sıkıntı var ıse garantı surecı nasıl ısler acaba ?





  20. #44180

    Üyelik
    15 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    2013 YBR ESD
    benzer sızıntıdan bende vardı. kaçıran bi vida vardı. az biraz sıktık geçti. bence sende önce bi tüm yağı temizle. sonra yağ sızıntısı nereden oluyor bir bak. eğer ki vida gibi birşeyden yağ sızıyor ise hemen sık vidayı.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 115 kullanıcı var. (0 üye ve 115 misafir)

Bu Konudaki Etiketler