Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
19 Eylül 2014, 14:57
#44081
can498 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar YBR'min yağını değiştireceğim o ara yağ filtresinide temizleyeyim diyorum. ama aklıma şu takıldı. yağ filtresine ulaşmak için motor yan kapağı açmak gerekiyor o yan kapakla motor arasında conta felan var mıdır değişmesi gerekir mi ?
conta var tabiki fakat söktüğünde sağlam çıkmama ihtimalide var bunun için conta bulundurman yararlı olacaktır. fakat ben hiç duymadım açtım temizledim şöyle pislik talaş çıktı diyen,varsa temizleyen tecrübelerini almak isteriz.ilgili bir video var yardımcı olacaktır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:52 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------
arkroid adlı üyeden alıntı
Herkese Merhaba arkadaşlar.
Geçtiğimiz ay ben de ikinci el bir ybr alıp aranıza katılmış bulunmaktayım.
Askerden önceki motorum olan cb 125e'den sonra şimdi ayağımı yerden kessin diye aldım.
2012 model
8000 km de
Kazası belası yok gibi görünüyor, gören sıfır sanıyor zaten de, şöyle bir durum var;
Motoru satın almadan önce de farketmiştim ama büyük bir problem olmadığını düşünmüştüm, özellikle motor normal çalışma sıcaklığına gelmişken kavrama esnasında sert bir geçiş ve yer yer titremeli geçiş yaşıyorum. Ama motor soğukken bu problem olmuyor. Gerçi hiç bir problem teşkil etmiyor ama motorun sağlığı açısından bakılması gerek bir konu mu diye merak ediyorum.
Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
Teşekkürler.
ybr için olağan bir durum sıkıntı yok hiçbirşey yapma devam et..
Reklamlar
-
20 Eylül 2014, 12:06
#44082
evet o videoyu izledim. ama conta ile alakalı birşey göremedim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:37 ----------
arkadaşlar bugün itibari ile ilk defa motorumun bakımlarını kendim yapmayı planlıyorum. ancak aşağıda resimlerde belirttiğim yağ kaçakları var. sizce bunlar normal birşey mi daha motor 4.900km yol yaptı. normal ise kendim bakımlarına başlayacağım ancak sorunlu ve garantiye götür diyorsanız bakımı erteleyeceğim.
-
20 Eylül 2014, 13:52
#44083
can498 adlı üyeden alıntı
evet o videoyu izledim. ama conta ile alakalı birşey göremedim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:37 ----------
arkadaşlar bugün itibari ile ilk defa motorumun bakımlarını kendim yapmayı planlıyorum. ancak aşağıda resimlerde belirttiğim yağ kaçakları var. sizce bunlar normal birşey mi daha motor 4.900km yol yaptı. normal ise kendim bakımlarına başlayacağım ancak sorunlu ve garantiye götür diyorsanız bakımı erteleyeceğim.
http://i.hizliresim.com/R6YNpY.jpg
http://i.hizliresim.com/pYgkNo.jpg
arkadaşım motorun garantisi varsa götür tabi bu nedir.heryer yağ,şayet garanti yoksa eksoz subap kapağı gevşek olabilir.biraz yokla bakalım anahtarla yok durum aynıysa kapak içinde oring var aşınmış yada yırtılmış olabilir.mesele basit en kötü ihtimal oring değişir sorun çözülür.şidi service manuale baktımda 17,5nm torkla sıkılması lazım
BİR DÜŞMANI AFFETMEK ,BİR DOSTU AFFETMEKTEN DAHA KOLAYDIR.
-
20 Eylül 2014, 16:17
#44084
anladım bugün servise gideceğim. teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------
servise gittim ve her zaman ki gibi servis ile yıldızlarım barışmadı. çok yoğun olduklarını daha sonra gelmem gerektiğini söylediler. bende bi arkadaş sadece baksın yağ kaçağı neden olabilir garanti kapsamında mıdır diye sordum. ancak motoru bırakırsam inceleyip anlayabileceklerini söyleldiler. bende başka bir motor ustasına gittim büyükçe bir vida var o gevşekmiş sıktı artık yağ sızmaz dedi. antalyada iseniz nebioğullarından uzak durun derim . en ufak birşey için bile çok büyükmüş gibi davranıyorlar.
-
20 Eylül 2014, 17:57
#44085
Yamaha Ybr125 2013 trafiğe çıkışlı 25000 km'de iki problemim var
1-Vites değiştirken sol ayağım , yandaki kapağa çok dokunursa sıcaktan yanıyor bu kısım herkeste bu kadar ısınıyor mu ?
2-Son dönemde yağ değişimlerini biraz ihmal ettim , eskiden ikinci viteste yokuş aşşağı inerken elimi gazdan geçtiğimde normalde motor hafif yavaşlıyor ve devam ediyordu , şimdi ise o motorun hareketi tutması gitti motor bir kaç tur daha yapıyor hafif bir sesle beraber (refleks olarak böyle durumlarda artık debriyajı sıkıyorum) ama sorun büyüyecek gibi ne olabilir , ne kadarlık bir masraf açacaktır.
-
20 Eylül 2014, 19:51
#44086
Arkadaşlar merhaba,
2013 esd siperlik ön camı lazım.Güvenilir internetten alabileceğim bir site ismi önerebilir misiniz.Orjinal ya da orjinale çok yakın olan. Servis 90 TL istesi pahalıma geldi.
risk almadan asla zafer kazanamazsın
-
20 Eylül 2014, 20:32
#44087
mgora adlı üyeden alıntı
Yamaha Ybr125 2013 trafiğe çıkışlı 25000 km'de iki problemim var
1-Vites değiştirken sol ayağım , yandaki kapağa çok dokunursa sıcaktan yanıyor bu kısım herkeste bu kadar ısınıyor mu ?
2-Son dönemde yağ değişimlerini biraz ihmal ettim , eskiden ikinci viteste yokuş aşşağı inerken elimi gazdan geçtiğimde normalde motor hafif yavaşlıyor ve devam ediyordu , şimdi ise o motorun hareketi tutması gitti motor bir kaç tur daha yapıyor hafif bir sesle beraber (refleks olarak böyle durumlarda artık debriyajı sıkıyorum) ama sorun büyüyecek gibi ne olabilir , ne kadarlık bir masraf açacaktır.
2.sorununu bilemeyeceğim. ancak 1.sorununa gelirsek aynı sıkıntı bende de var. normal birşey sanırım
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:27 ----------
hititarslanı adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba,
2013 esd siperlik ön camı lazım.Güvenilir internetten alabileceğim bir site ismi önerebilir misiniz.Orjinal ya da orjinale çok yakın olan. Servis 90 TL istesi pahalıma geldi.
rialli'yi övüyorlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:30 ----------
arkadaşlar motorun yağını değiştirdim. daha önce bin km bakımda değişmişti şuan 4900km'de ve açıkçası şaşırdım. bu yağın bu kadar çok koyu olması normal mi?
-
20 Eylül 2014, 21:17
#44088
Motor yağının kararması işini yaptığını gösterir. Kararması lazım. Yağınız işini çok iyi yapmış.
-
20 Eylül 2014, 23:24
#44089
can498 adlı üyeden alıntı
evet o videoyu izledim. ama conta ile alakalı birşey göremedim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:37 ----------
arkadaşlar bugün itibari ile ilk defa motorumun bakımlarını kendim yapmayı planlıyorum. ancak aşağıda resimlerde belirttiğim yağ kaçakları var. sizce bunlar normal birşey mi daha motor 4.900km yol yaptı. normal ise kendim bakımlarına başlayacağım ancak sorunlu ve garantiye götür diyorsanız bakımı erteleyeceğim.
http://i.hizliresim.com/R6YNpY.jpg
http://i.hizliresim.com/pYgkNo.jpg
Aynı olay 2011 model ybr mde de vardı.Şimdi 2014 ocakta sıfır aldığım ybr mde hiç sızıntı terleme yok oralarda.Gelelim probleme,servise gittim ve 2 hafta beklemem sonucunda 2 tane oring garantiden değişti ama yinede terleme ve hafif kaçak vardı.Acayip sinir oluyordum.O bölgeye balata spreyi sıkıp temizliyordum sürekli ama yinede kaçırıyordu.Sonradan sattım o motoru..Şimdikinde allaha şükür yok böyle bir sorun..
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:19 ----------
can498 adlı üyeden alıntı
2.sorununu bilemeyeceğim. ancak 1.sorununa gelirsek aynı sıkıntı bende de var. normal birşey sanırım
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:27 ----------
Hocam 4000km de bu duruma gelmesi çok normal.Sonuçta hava soğutmalı bir motor.Benimkine 1000km bakımında yamalube 10w40 tam sentetik koydurdum serviste.Şu an 3850km de fakat motor sıcakken boşa geçirmekte zorlanıyorum bazen.Bakalım 150km sonra yağ değişince vitesler normale dönecek mi
rialli'yi övüyorlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:30 ----------
arkadaşlar motorun yağını değiştirdim. daha önce bin km bakımda değişmişti şuan 4900km'de ve açıkçası şaşırdım. bu yağın bu kadar çok koyu olması normal mi?
http://i.hizliresim.com/9p404k.jpg
Hocam 4000km de bu duruma gelmesi çok normal.Sonuçta hava soğutmalı bir motor.Benimkine 1000km bakımında yamalube 10w40 tam sentetik koydurdum serviste.Şu an 3850km de fakat motor sıcakken boşa geçirmekte zorlanıyorum bazen.Bakalım 150km sonra yağ değişince vitesler normale dönecek mi
-
21 Eylül 2014, 01:12
#44090
walla ben castrol 10/40 koydum. sürekli tavsiye ediyorlardı. cidden ilk izlenimim mükemmel. vites geçişleri çok yumuşak ve motor sesi azaldı(ki servis casrtol iyi bir yağ değil motorun heryerinden ses gelir demişti)
-
21 Eylül 2014, 02:12
#44091
Arkadaşlar motor konusunda henüz 1.500 km tecrübem var Ybrmin ön maşayı tutan boğaz kısmında hafif eğrilik var.Ön tekerle arka tekerin yere basması 1 yada 2 cm farklı , ön teker sağda duruyor.Motorum ellerimi bıraktığımda sağa çekiyor.
Şimdi sizi tecrübelerinizden faydalanmak adına benim gibi bir aceminin farkedemediği ne tür sıkıntılar yaşıyorumdur?
Yani bu hafif eğriliğe aldırmadan binmeye devam edeyim mi ?
Frenlemede bu eğriliğin bir etkisini farketmedim, yada kullanımda farketmedim ancak dediğim gibi acemiyim belki ben bundan kaynaklanan bir sallanmayı normal zannediyorumdur.Dengemi sağlamak için sallandığımı düşüyorumdur. Biri bana ışık tutsun lütfen
(not :ön maşa amortisör ve gidonda eğrilik yok eğrilik dediğim gibi maşayı tutan boğazda)
-
21 Eylül 2014, 11:50
#44092
can498 adlı üyeden alıntı
2.sorununu bilemeyeceğim. ancak 1.sorununa gelirsek aynı sıkıntı bende de var. normal birşey sanırım
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:27 ----------
rialli'yi övüyorlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:30 ----------
arkadaşlar motorun yağını değiştirdim. daha önce bin km bakımda değişmişti şuan 4900km'de ve açıkçası şaşırdım. bu yağın bu kadar çok koyu olması normal mi?
http://i.hizliresim.com/9p404k.jpg
ben de yagi dun degistirdim.
ayni renkti
koyu siyah
yerine 1lt tertemiz castrol 10W40 koydum
miss gibi oldu...
-
21 Eylül 2014, 12:11
#44093
-
21 Eylül 2014, 13:38
#44094
2- Dün komşu pizzacıda ki çocuklardan birisi abi zinciri gerdirsen iyi olur demişti baktım epey gevşemiş ayar çok zor değil ama bugün bir yere gittim yaptırdım.Bizde tamirciler para almayı bilmiyor (bende tamirciyim farklı alanda) , motoru girişten aldı indirdi çıkardı ayarı yaptı bunlar bizde iş görünmüyor ama iş , at birşeyler dedi 10 tl az mı dedim (bana göre az) , yeterli dedi.
2. sorun çözüldü buradan gelen sesler genelde zincirdendir dedi.Ama motoru orta ayağa alıp , birinci viteste gaz verdiğimde biraz dengesiz gibi geldi (hiç anlamam)az yukarı aşşağı yapıyor gibi ama artık gazı kesince o çarpma sesi gitti.
Olaydan bağımsız ön tekerde bir sürtme sesi var gibi.
5000 km sonra 30000 km bakımına servise gideyim diyorum , ne civarda bir maliyet çıkacak tecrübesi olan var mı
Servis maliyetleri logaritmik arttığından 32>>142.5 tl servise gitmeyi kesmiştim.
mgora adlı üyeden alıntı
Yamaha Ybr125 2013 trafiğe çıkışlı 25000 km'de iki problemim var
1-Vites değiştirken sol ayağım , yandaki kapağa çok dokunursa sıcaktan yanıyor bu kısım herkeste bu kadar ısınıyor mu ?
2-Son dönemde yağ değişimlerini biraz ihmal ettim , eskiden ikinci viteste yokuş aşşağı inerken elimi gazdan geçtiğimde normalde motor hafif yavaşlıyor ve devam ediyordu , şimdi ise o motorun hareketi tutması gitti motor bir kaç tur daha yapıyor hafif bir sesle beraber (refleks olarak böyle durumlarda artık debriyajı sıkıyorum) ama sorun büyüyecek gibi ne olabilir , ne kadarlık bir masraf açacaktır.
-
21 Eylül 2014, 22:00
#44095
Katalitik iptalinden sonra (sayfa 2186) 5 bin km devirdim arkadaşlar, yakıt tüketimi hala daha az, motorun performansı daha iyi, vuruntu tekleme sıcakta soğukta garip davranışlar yok, merak edip mesaj atan arkadaşlar olmuş,takip eden varsa buradan da cevaplayayım dedim
-
22 Eylül 2014, 19:20
#44096
YasinG34 adlı üyeden alıntı
benden size bir tiyo yağ koyunca vidayı takmadan
yeni yağ koyduğumuz deliğe bir hortum sokun (şimdi yanlış anlarınız siz
bir hortum koyun diyelim) ve hortumdan üfleyin yine baya bir yağ çıkacak.
. bunu her kez bilmez veya akıl edemez.
bunu yapmazsanız
yeni yağ koydum ne güzel diye düşünüyorsunuz ama içerideki pis yağla temiz yağ yine karışıyor yani pekde anlamı kalmıyor. yani isterse 4900 değil 1000 km olsun yine aynı bide böyle deneyin ve çok memnun olacağınızdan eminim her keze iyi günler dilerim
Peki bunu o kadar yamaha mühendisi düşünmemiştir sence. Böyle bir durumda 1 lt den fazla yağ koyman gerekiyor. Çünkü ybr de 1 lt değil 1.2 litre yağ bulunur. 0.2 lt yağ değişiminde içinde kalır ve değiştirilen yağ 1 lt dir. Fakat sen üfleyerek çıkardığın yağın yerinede ilave ediyorsan proplem yok. 1 lt ekleyip bırakıyorsan o yağ motora az gelir. Sen bu işlemlerden sonra yağ cubuğu ile sık sık yağ kontrolü yapmalısın.
düz bir yerde alttan cıkan yağdan sonra 1 lt yağ koyarak değişim yapmanın motora hiçbir zararı olmaz. Yamahada bu şekilde yapın diyor. Ve diğer motosiklet markalarıda. (İcat cıkarma başımıza)
Tekerin düz bassın. Sağlıcakla kal.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
-
22 Eylül 2014, 20:26
#44097
Arkadaşlar YBR'mi satıyorum ilan numarası 180478028
İlgilenen arkadaşlar olursa telefon numaram ilanda yazılıdır.
İyi forumlar.
-
22 Eylül 2014, 21:13
#44098
Selam ybr esd 2014 model, arka fren balatasanın,takılırken yönü nasıl olmalıdır? bu konuda video resim bulamadım,yardımcı olacak birisi var mı?
-
22 Eylül 2014, 21:56
#44099
Motoru çalıştırmadan önce jigleyi 1cm kadar aşağı indir, marşa bas, 2.000-3.000 devirde ısınsın, ben bu şekilde yapıyorum. Umarım yardımcı olmuşumdur
-
22 Eylül 2014, 23:43
#44100
can498 adlı üyeden alıntı
anladım bugün servise gideceğim. teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------
servise gittim ve her zaman ki gibi servis ile yıldızlarım barışmadı. çok yoğun olduklarını daha sonra gelmem gerektiğini söylediler. bende bi arkadaş sadece baksın yağ kaçağı neden olabilir garanti kapsamında mıdır diye sordum. ancak motoru bırakırsam inceleyip anlayabileceklerini söyleldiler. bende başka bir motor ustasına gittim büyükçe bir vida var o gevşekmiş sıktı artık yağ sızmaz dedi. antalyada iseniz nebioğullarından uzak durun derim . en ufak birşey için bile çok büyükmüş gibi davranıyorlar.
Sızıntıya neden olan vida hangisi resim paylaşabilirmisiniz?Bizde o vidayı ara sıra kontrol edelim gevşemişse sıkalım. Teşekkürler.
Hyperian adlı üyeden alıntı
Katalitik iptalinden sonra (sayfa 2186) 5 bin km devirdim arkadaşlar, yakıt tüketimi hala daha az, motorun performansı daha iyi, vuruntu tekleme sıcakta soğukta garip davranışlar yok, merak edip mesaj atan arkadaşlar olmuş,takip eden varsa buradan da cevaplayayım dedim
İstanbul'da bu işlemi yaptırabileceğimiz bir egzoz ustası olsa da yaptırsak.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 66 kullanıcı var. (0 üye ve 66 misafir)
Bu Konudaki Etiketler