selamunaleykum arkadaslar bu gun ceza yedıgımı ogrendım tranvaya yoluna grmısım dıye hatrlamıyrm bu katlanır plakalıklar var onları taktırmak yasakmı yada plakaya yapaılabılecek bır sey varmı ceza yememk ıcın
selamunaleykum arkadaslar bu gun ceza yedıgımı ogrendım tranvaya yoluna grmısım dıye hatrlamıyrm bu katlanır plakalıklar var onları taktırmak yasakmı yada plakaya yapaılabılecek bır sey varmı ceza yememk ıcın
beyler benim egzoz rölantide durduk yere patırdamaya başladı neden olabilir ? ve bu geri dönüş hortumunu çıkartınca tatlı bi ses çıkıyo bunu takmasak ne olur zararı varmı ? teşekkürler şimdiden
Selamün aleyküm. 15 yaşında bir öğrenciyim 9 yaşında mobilet ile motosiklete başladım ve düşe kalka öğrendim ve şimdi yeni motor istiyorum maddi sınırım yok ve motoru köyde kullanıcam aslında cbr alacaktık fakat en yakındaki bayide cbr olmadığından (cbf kullandım on numara fakat biraz ağır onu eledim) tvs apacheye yöneldim fakat dedem motor çok yarış motoru gibi hızlı durduğundan onu istemedi ve ybr almaya karar verdik onu alıcaz fakat bilginize ihtiyacım var. Manisada bir köyde kullanacağım ve çoğunlukla artçılı olacağım ben ne yazıkki kiloluyum 95 ve artçumda 50 kilo. Sorularım şunlar:1.bu motor beni ve artçıyı kolqy taşıyıp 100 km hıza ulaşabilirmi?(hızda gözüm yok ama arkadaşlarla köyde gezerken bizi en geride bırakmasını istemem) 2. Soru bayramlarda köydeki motoru olanlarla toplanır tüm köyleri gezeriz yaklaşık 100 km yaparız durmadan bizi bu gezilerde rahat taşırmı 3.ilk aldığım zaman motoru normal gibi kullanıcam rodaja çok dikkat etmicem gerektiğinde acayip basıcam çok sorun çıkarırmı ve son olarak vibrasyon nasıldır en çok bunu merak ediyorum hepinize saygılar silerim yardım edenlere çok teşekkür ederim hayıelı geceler hayırlı ramazanlar
gelecek sene 2015 model ybr almayı düşünüyorum sebebi uzunda şubat ayında filan almak istiyorum yeni kasası ne zaman çıkar 2014 model'lerde ben mavi görmedim mavi renk olurmu ?
genc yasin 15 buyuk ihtimal ile ehliyetin yok imarim bunun bilincindesindir her hangi bir trafik cevirmesinde yada olayda kendi basini ve senin sorumlun olan ailenin basini cok beleya sokarsin bilmis ol
ve umarim ben sana motoro binme desemde anladigim kadari binecen koy yollarinda kullanacagini farz ederek kasksiz ne sen nede artcin motoro binme ve para sorun deyil diyorsun madem kask mont vs leri al once
sorularina gelince
duz asvalt yolda acilmis bir ybr iki kisi ile 90 nin altina dusmez cevrendekilier 125 lik motor kullaniyorsa cbr 125 haric merak etme geride kalmassin iki kisi rahat tasir ikinizin kilosu 150 asmiyorsa
rodaj motor icin onemli basmamni oneririm yada 2.el ybr al
duydum ki takip ediyorlarmiş !! tekrarımız yok iyi seyirler
Yok yok kaskım var ve sadece köyde ve köy yollarında kullanıcam cevaplar için saol fakat sıfırını alacağım dedem 2. Eli boşver dedi bir sorum daha var farı gece iyi aydınlatıyormu yoksa xenon far gereklimi
bende sıfır aldım, farı bana yetiyor. çok iyi değil ama kötü de değil.
Herkese merhaba,
Yaklaşık bir ay önce sıfır ybr 125 aldım. İlk 1000 km kullanım klavuzunda belirtilen şekilde, titizlikle rodaj dönemini tamamladım. 1000 km'den sonra ise şehirlerarası yolculuklar yapmaya başladım ve aşağı yukarı 90-100 km/h sabit hızlarda, nispeten yüksek devirli kullandım motoru. Dün motorumdan zırıltı şeklinde ses geldiğini fark etmemle birlikte soluğu eskişehir yamaha yetkili servisinde aldım. Rodaj dönemi tamamlanmadan motoru cok fazla zorladığım söylendi. Sübap ayarları yapılması gerekiyormuş. Bu işlem için de 30-40 tl gibi bir fiyat söylendi. Şimdi merak ettiğim şey şu: motorum şu an 1800 km'de. Kullanım klavuzunda 1000 km'den sonra motoru normal olarak kullanabilirsiniz yazıyor. Ben kitapçıkta yazanlara harfiyen uydum. Oluşan bu problemin garanti kapsamında olması gerekmiyor mu? Servisteki görevli, rodaj döneminin 1000 km değil, ilk 2000 km olduğunu iddia ediyor.
Tecrübeli abilerimizden yardım bekliyorum.
Şimdiden teşekkürler...
Rodaj 1000mil 1600km'dir.
Servisteki görevli, rodaj döneminin 1000 km değil, ilk 2000 km olduğunu iddia ediyor.
Kullanım klavuzundaki ifade şu:
"Motor Alıştırma (rodaj) dönemi
İlk 1000 km (600 mil) yeni motorun performansı ve ömrü için en önemli dönemdir..."
beyler bu egzoz ta ki dönüş hortumunu söksek boşta bıraksak ne olur ?
rodaj 1000km olarak biliyorum. yine de km geçtikçe parçalar birbirine daha da iyi alışır. yani hadi bin km doldu vur redline a yallah tazyik gibi bir durum yok .90-100 ybrnin zorlanmaycağı hızlar aslında.öğlen sıcağı 2 kişi rampa ve rüzgara karşı uzun süre gitmiş isen zorlanabilir. rüzgar veya rampa durumunda bazen 5. vites düşük devir yerine 4. viteste motorun gücünü verdiği yüksek devirde gitmek daha hayırlı olabiliyor. zırıltı fazla değilse sübap ayarı için acele etme bence.bir kaç ustaya daha gösterip kararını ver. 50-60 bin km de sübap ayarı görmeyen ybr ler var.
ybr ile izlenimlerime göre kesinlikle öyle zırt pırt ayar isteyen bir motor değil ybr de biraz subap sesi normal genelde zırıltı kafa grenajında geliyor belli bir devirde ha sonrasında veya azında bu zırıltı yok kafa grenajının alttaki iki adet bağlantı yerinin civatanın altına ve üstüne lastik conta koyarak bu sorunu çözebilirsin ,servıce manualde 6000kmde subap kontrol diyor.fakat öyle ayar isteyeceğini zannetmiyorum (kendi motorum 12000km oldu baktım subaplara normal değerlerde)
BİR DÜŞMANI AFFETMEK ,BİR DOSTU AFFETMEKTEN DAHA KOLAYDIR.
Benim motorum da 10 binde, yoğun trafikte kaldığım, 2 kişi uzun yokuşlar çıktığım da oldu, subap ayarını kontrol ettim, normal değerler aralığında. Uzun sürüşler sonrası motor çok ısındığında zırıltı şeklinde ses gelmesi normal, subap ayarınız bozulmuş olsa motor soğukken de aynı sesi duyarsınız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:14 ----------
Rodaj 1000 km, yaklaşık 600 mil'dir
Arkadaşlar motorum 16.500 km de yağı 2000 km önce motul 15-50 , hava filtresi 3000 km de bir , buji 3000 km de bir peryodik olarak değiştiriyorum.Gidişinde, süratlenmesinde gaz tepkisinde hiç bir sıkıntı yok.Yalnız hava sıcakta olsa soğukta olsa jikle ile çalıştırmama rağmen rolantide sürekli bi ayarsızlık meydana geliyor ve ilk 10 -15 dakika durkalklarda stop ediyor.Rolanti bir anda 1500 d.d den 800-1000 seviyesine düşüyor sonra tekrar yükseliyor sebebini çözemedim sizce neden kaynaklanıyor olabilir başına gelen yada bilgisi olan cevaplarsa sevinirim.
hocam jigle ile acik iken bu sikintilar olur genelde motorun hava ayari karburator uzerinden kontrol edilmeli birde jikle
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:27 ----------
hortumu sokme bazi sivri zekali ustalar gereksiz diye dokuyo kapatiyor uymayin okadar muhendis bi hesap varki koymus oraya yoksa zaten motor maliyetlerini dusurmeye calisyor firmalar bosa olsa neden koysunlar oraya
duydum ki takip ediyorlarmiş !! tekrarımız yok iyi seyirler
Merhaba arkadaşlar. Ben İstanbul'dan Hakan.
Bu forumu ve bu başlığı çok uzun zamandır takip ediyorum ama bu ilk mesajım maalesef.
Çünkü size soracağım, benim içinden çıkamadığım ilginç bir sorum var.
Öncelikle bazı bilgiler;
Yaklaşık 50.000 km'dir zevkle bir YBR-125'e biniyorum. 2004 model ve aldığımda 15.000 km de idi. şu anda 67.000 km.
Aldığım günden beri bütün bakımlarını biraz hobi amaçlı, biraz da adam gibi usta bulamamak sebebiyle kendim yapıyorum. Hem ucuza geliyor, hem zamandan tasarruf, hem de dediğim gibi böyle kullanması çok daha hoşuma gidiyor.
Bakımdan kastım, yağ, zincir, hava filtresi, ön-arka balata, debriyaj-gaz teli değişimleri, yağlama, WD40 vs gibi işler.
Onun dışında motora anahtar değmedi, rölanti ayarı bile yapılmadı.
Debriyaj hiç kaçırmıyor, düz yolda rahat 110 (rüZgar yoksa), yokuş aşağı, bir de rüzgar arkadan esiyorsa 118'i görüyor. (gps ölçümü)
Yakıt tüketimi aldığım günden beri dijital saat gibi hiç şaşmadan aynı gerçekleşiyor. 100 km'de 2,4 - 2,5 arası. Her benzin alışımda kaydediyorum.
Bu arada boy 1.70, kilo 72.
Size sorum ise yağ hakkında olacak.
Yağ olarak castrol 10-40 yarı sentetik yağı kullanıyorum. Sanırım aranızda bu yağı kullanan da çok vardır.
Her 5000'de bir yağı değiştiriyorum. Şu ana kadar 10 defa yağ değiştirdim.
Hep aynı yağı kullandım.
Motoru hep orta sehpaya alıp, hep aynı yerde, aynı şekilde yağı boşalttım.
Her seferinde kullanılmış yağı boş yap kutusunu koyup azaltıp azaltmadığını kontol ettim.
Her seferinde tam 1 litre yağ motordan yağ çıktı. Tamı tamına bir litre
En ufak bir eksiltme yapmadı. En ufaktan kastım 50 gram bile. (Emin değilim bu kadarı da normal mi)
Taki son yağ değişime kadar!
Valla çok ilginçtir ki son yağ değişimde motordan 75ml fazla yağ çıktı.
Şaka gibi ama gerçek.
Bütün koşullar aynı olmasına rağmen, bırakın yağ eksiltmeyi bir de fazla yağ ile karşılaştım.
Aklım almıyor. Motor evin bahçesinde, aile apartmanının önünde duruyor. Yani dışarıdan birinin müdahalesi de söz konusu değil.
Varsa mantıklı bir açıklaması olan, böyle bir şeyi daha önce duymuş olan, bilgi verirse çok müteşekkir olacağım. Başta dediğim gibi ben içinden çıkamadım.
Şimdiden teşekkür ederim.
Tahminim bi önceki yağ değişiminde yağı tam boşaltmadın, şimdi de tamamen boşalttın ve bu fark ordan geliyor.
nasreddin hoca misali doğurduğuna inanıyorsunuzda öldüğüne niye inanmıyorsunuz
Eksiltseydi ses çıkarmayacaktında artırınca niye mevzuu oldu
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)