Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #43621

    Üyelik
    31 Mayıs 2014
    Şehir
    Zonguldak/Ereğli
    Motosikleti
    Ktm Duke 250 Abs olacak inşallah.
    Alıntı audioslave adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    A.s. toprağım.Ereğli memleketim ;)2.el alıcaksan motor kendini belli eder.Diri gözüken yıpranmamış birtane bulmak lazım.Km düşük olsun,arka çanta,koruma demiri,lastik takılmış tercih edebilirsin.Motorun düşmesini yatmasını elciklerden,koruma demirinin köşelerinden ve peglerin uçlarından anlarsın.En önemlisi de satıcının konuşmaları ve ilanına nekadar önem verdiği,özen göstererek açıklama yapması bilinçli bir kullanıcı olduğunu işaret eder.Bu tarz kişilerden almakta fayda var.
    Toprağım sağol sıfır alıcam nasip olursa.. teşekkürler önerilerin için bunlarda benim için önemli


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #43622

    Üyelik
    03 Haziran 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    ybr 125-r25
    Herkese merhaba.
    Motosikletim şu an 150 kmde kullanım klavuzunda ilk 1000 km sakin kullanın 5000 deviri geçmeyin diyor,ama ben arada 6000-7000 devire çıkıyorum ama çok kısa bi süre bi zararı olurmu?

  3. #43623
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    ilk 1000 km rodajda yüksek devir çevirmemen gerekiyor. Hatta bu ilk 1000 km de 3 parçaya ayrılmış, ilk 300 kilometre 4000 devir sonraki 300 km 5000 devir sonraki 300 km 6000 deviri geçme şeklinde. Tabi bu rakamları şimdi kafadan yazdım rakamlar biraz değişik olabilir ama aşağı yukarı sistem bu şekilde. Bunlara ne kadar dikkat ederseniz o kadar sağlıklı uzun ömürlü bir motorunuz olur.
    liberty16 bunu beğendi.

  4. #43624

    Üyelik
    15 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    2013 YBR ESD
    beyler aranızda devir saati ile ilgili sıkıntı yaşayan oldu mu? motorum 2bin km'de 2. defa devir saatim bozuldu. bu akşam bayiye gidip değişim talep edeceğim.

  5. #43625
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı can498 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    beyler aranızda devir saati ile ilgili sıkıntı yaşayan oldu mu? motorum 2bin km'de 2. defa devir saatim bozuldu. bu akşam bayiye gidip değişim talep edeceğim.
    konjüktörüne de baksınlar.

  6. #43626

    Üyelik
    14 Haziran 2014
    Herkeze merhaba..
    Bu hafta itibari ile 2013 model ybr alarak aranıza katılmış bulunuyorum.
    ilk işim kaliteli 200-300 arası kask
    motor koruma demiri
    lastik değişimi( kullanım çoğunluk şehir içi )
    arka bagaj

  7. #43627

    Üyelik
    04 Mart 2014
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    2014 yamaha ybr 125 esd
    şehir içi tek kişi 11 lt. benzinle 500 km. yol gittim. km. aralığı 335-835 rodajda. uzun yolda 550 falan olur. 2014 model

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:51 ----------

    rodajda motoru fazla yormamak lazım. tek kişi ilk 500'e kadar sabredin yokuşlarda fazla kullanmazsanız daha iyi olur. 500km den sonra 7000-7500 devirlerde kullanmak daha iyi ama uzun süre deyil, motoru fazla ısıtmayın. motorun ömrü için önemli. ilk 300-400 km benzin biraz fazla gidiyor, sonra azalıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:58 ----------

    Alıntı lowozgur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar,
    geçen hafta beyaz ybr ile aranıza katıldım. daha 3 gündür kullanıyorum 80km kadar anca yol yaptım ama bu jikle olayı tam bir kaos benim için. Ben mi yanlış birşeyler yapıyorum yoksa motorda mı bir sorun var yardımcı olabilirseniz sevinirim.

    jikleyi açtığım zaman aşağı indirince motor devri 6000lere cıkıyor ve oralarda sabit kalıyor gaz verip jikleyi kapattığım zaman ise devir 3000 civarında kalıyor aşağı inmiyor. ama jikleyi hiç açmadan motoru çalıştırırsam devir 1500-2000lerde çalışıyor motor. jikle tam olarak kapanmıyor galiba.
    Bir diğer konuda motoru 20-30 dakika kullansam bile durduğum anda motor stop ediyor. jikle açık yada kapalı olması fark etmiyor debriyaja basıyorum motor vitesteyken durduğum anda stop ediyor.biraz gaz veriyorum motor stop etmesin diye zemin düz eğimli olmadığı halde debriyaj tam basılıyken bile frenden elimi çektiğim zaman motor ileri doğru haraket ediyor sanki otomatik vites gibi. Debriyaj ayarı ile alakalı bir durum mudur ?

    son sorum 80 km gittim ama neredeyse yarım depoya yakın benzin harcadı. motorun deviri hep yüksek kaldığı için bu kadar yaktığını düşünüyorum. forumda herkes bir depo ile 500km gittiğini yazmış ben anca 200km giderim bu yakışla.
    MOTORU ÇALIŞTIRIRKEN CİKLEYİ KULLANMANIZA GEREK YOK, MOTORUN ROLANTİSİ İYİ AYARLANMAMIŞ OLABİLİR, SERVİSE MUTLAKA GİDİN. MOTORUN STOP ETMESİ AYAKLIĞIN AÇIK OLMASINDAN KAYNAKLANIYOR OLABİLİR. AYAKLIK AÇIK İSE VİTESE BASARKEN STOP EDER. YENİ MOTORLARDA 300-400 KM YE KADAR FAZLA YAKAR AMA YARIM DEPO İLE 80 KM YAKMAZ YALNIŞ HESAP YAPMIŞSINIZDI.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:09 ----------

    Alıntı YouSuffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba,

    2014 ybr esd alsam bu konuşulan sıkıntılar olur mu kafamı karıştırdı? Kullanım amacım bazen ıstanbul içi gidiş geliş 60 km lik bir yol, ayda 1-2 kerede izmire gittiğimden bu motorla acemi olarak dikkatli yavaş gerektıgı şekılde gidebilir miyim yoksa düşük mü kalır? Çok mu zaman kaybettırır benım gıbı biri için ıstanbuldan ızmıre gıtmek?
    ybr ye bi şey olmaz benzin bitene kadar gider. istanbuldan izmire 10 saatte gidersin yorucu olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------

    Alıntı celilcetiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar 2014 model ybr esd ile aranıza dönüş yaptım . Michelin pilot street lastik taktırdım. kilo 85 ideal lastik basınçları ne olmalı

    https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/...52991887_n.jpg
    koruma demiri taktırın çok önemli. motor yere düşerse zarar görmez. ayaklarınızı korur.

  8. #43628

    Üyelik
    18 Nisan 2013
    Motosikleti
    YBR 125 ESD 2013
    Katalitik konvertoru iptal ettirdim, yüksek devirlerde güç artışı olduğu bariz bir şekilde belli oluyor, motorun sesinde bir değişiklik yok. Motor ısınanana kadar rolantide durmama, ani gaz verince öksürmesi de kesildi. Motorum 2013 esd 8bin km. Egzozda gözüken kaynak izinden başka kötü yanı yok, o da egzoz korumasinin altında kalıyor. Performansta artış isteyen arkadaşlara, sat 250lik al demekten daha akılcı bir çözüm
    Motorun gücü %20 artıyor, işlem ücreti el emeği 40tl, %20 artış gazı açtığınızda bariz belli oluyor
    audioslave bunu beğendi.

  9. #43629

    Üyelik
    06 Ocak 2014
    Şehir
    çorum
    Motosikleti
    ybr esd
    tecrübeli arkadaşların görüşlerine ihtiyacım olacak bende 2011 füme ybr esd var 10000 kmde buı aralar cbf 150 geçmek istiyorum sele rahatlığı vede daha oturaklı olduğunu düşündüğüm için ama kararsızım rahatlığı beni biraz etkiledi sizce geçsemmi iyi olur artılarını eksilerini görüşlerinizi yazarsanız sevinirim

  10. #43630
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı Hyperian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katalitik konvertoru iptal ettirdim, yüksek devirlerde güç artışı olduğu bariz bir şekilde belli oluyor, motorun sesinde bir değişiklik yok. Motor ısınanana kadar rolantide durmama, ani gaz verince öksürmesi de kesildi. Motorum 2013 esd 8bin km. Egzozda gözüken kaynak izinden başka kötü yanı yok, o da egzoz korumasinin altında kalıyor. Performansta artış isteyen arkadaşlara, sat 250lik al demekten daha akılcı bir çözüm
    Motorun gücü %20 artıyor, işlem ücreti el emeği 40tl, %20 artış gazı açtığınızda bariz belli oluyor
    resim de atarsanız çok makbule geçer.

    egzoza giden kısımdan başka yere işlem yaptınız mı?
    audioslave bunu beğendi.

  11. #43631
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı murateser_19 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tecrübeli arkadaşların görüşlerine ihtiyacım olacak bende 2011 füme ybr esd var 10000 kmde buı aralar cbf 150 geçmek istiyorum sele rahatlığı vede daha oturaklı olduğunu düşündüğüm için ama kararsızım rahatlığı beni biraz etkiledi sizce geçsemmi iyi olur artılarını eksilerini görüşlerinizi yazarsanız sevinirim
    Bence hiç gerek yok. Ybr sağlamlık ve yakıt tüketiminin azlığı ile cbften daha üstün bence. Cbf'in artısı daha rahat oluşu ve aksesuar kaldırması.

    Alıntı Hyperian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katalitik konvertoru iptal ettirdim, yüksek devirlerde güç artışı olduğu bariz bir şekilde belli oluyor, motorun sesinde bir değişiklik yok. Motor ısınanana kadar rolantide durmama, ani gaz verince öksürmesi de kesildi. Motorum 2013 esd 8bin km. Egzozda gözüken kaynak izinden başka kötü yanı yok, o da egzoz korumasinin altında kalıyor. Performansta artış isteyen arkadaşlara, sat 250lik al demekten daha akılcı bir çözüm
    Motorun gücü %20 artıyor, işlem ücreti el emeği 40tl, %20 artış gazı açtığınızda bariz belli oluyor

    Eski kasada bu işlem yapılabiliyor mu ?

  12. #43632
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Şu katalitik konvektör mevzusunu biraz daha detaylı yazabilirmisiniz? Eğer bir soket yada parça sökmeyle yapılabilirse bizde yapalım bir deneyelim...

  13. #43633
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Alıntı murateser_19 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tecrübeli arkadaşların görüşlerine ihtiyacım olacak bende 2011 füme ybr esd var 10000 kmde buı aralar cbf 150 geçmek istiyorum sele rahatlığı vede daha oturaklı olduğunu düşündüğüm için ama kararsızım rahatlığı beni biraz etkiledi sizce geçsemmi iyi olur artılarını eksilerini görüşlerinizi yazarsanız sevinirim
    Benim ilk motorum cbf 150 di, kesinlikle değmez ybr kat kat daha kaliteli motor
    liberty16 bunu beğendi.

  14. #43634
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Kullanım klavuzu 4000km 'de bir yağ değişimi yazıyor,fakat servis 3000km'de bir yağ değişimi diyor.Hatta bazı titiz arkadaşlar 2000km'de değişim yaptıklarını yazmışlar.Kaç km'de yağ değiştirmelidir? 1 lt İphone yada Motul alıp kendim değiştirmek istiyorum.Hergün 30 km şehir; içi yarısı çevre yolu yarısı orta trafikte cadde sürüşü şeklinde kullanımım var.Kaç binde değişim önerirsiniz? 2013 Ybr Esd kullanıyorum. 3000km'de

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:55 ----------

    Birde arka demirin taşıma kapasitesi yeterlimidir yoksa ayrıca satılan siyah arka demirden almak gerekir mi 35lt lik çanta bağlamak için?

  15. #43635

    Üyelik
    18 Nisan 2013
    Motosikleti
    YBR 125 ESD 2013
    Katalitik konvertor işini merak edenler olmuş, daha detaylı açıklayayım. İnternette hiçbir yerde ybrye bu işlemi yapmış olan kimseyi bulamadım, dolaştığım ustaların çoğu da katalitik yerini veya nasıl sokulecegini bilmiyordu. Bu yüzden bu işi yaptırmak isteyen arkadaşlar bu işten anlayan birini bulmakta zorluk çekebilirler. Telefondan girdiğim için mesajları parça parça atacağım, önce resim atayım


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:49 ----------

    Motorun vibrasyonunu minimuma indiren, karşı krank-şaft dengeleyici mevcuttur. Motor gücü 8,000 devirde 12 beygir, torku ise 6,500 devirde 11.6 newton metredir ama avrupalı versiyonları (2005) 7600 devirde 10,3 beygir ve 6500 devirde 10 newton metre tork vermektedir. Bunun sebebi avrupalı versiyonlarında "Katalitik Konvertör" bulunmasıdır. (wikipedia-ybr125)


    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...or-iptali.html

    Önce genel bilgiler vererek olayın mantığının anlaşılmasını istedim. Şimdi iptal işlemine geçiyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:58 ----------

    Ybr de internetten bulamadığım için ne tür bir katalitik olduğunu bilmiyordum, araba egzozu yapan genç bi ustaya gittim. Yaptığımız işlemleri anlatayım.
    Egzozu motordan sokuyoruz, egzoz korumalarıni da çıkarıyoruz fakat biraz soğumasını bekleyin yoksa vidalar açılmakta çok zorlanıyor. Ybr de normal bilinen seramik malzeme konvertor yerine metal bir malzeme kullanılmış.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:04 ----------

    Egzoz susturucu kısmına kadar 2 katlı, yani iç içe duran 2 boru var, ve geri dönüşüm hortumu bu iki borunun arasından hava çekiyor. Katalitik iptali o hortumun iptalini gerektirmez. Konvertor seramik olmadığı için egzozcu kırarak çıkaramaz, oksijen kaynağı ile eriterek çıkarması gerekiyor, önce bunu söyleyin yapamayacaksa hiç açmayın egzozu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:08 ----------

    Konvertor iç boruda ve konum olarak egzozun kalinlasmaya başladığı yerde. Resimde 3 tane kaynak izi gözüküyor önce en soldakini kesip oradan konvertor eritilerek parça parça çıkarılabilir. Bu arada 2 parça konvertor bulunuyor bu yüzden ortadaki kaynak yerinden keserek diğer parça da oradan çıkarilabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:14 ----------

    Egzozu kesmeden önce işaret koydurun, yoksa kaynaklarken aynı açı ile takamazsiniz ve motora oturmaz! Eğer biraz da ses isterseniz iç kısımdaki boruyu olduğu gibi söküp atabilirsiniz. Fakat motor sesinde değişiklik olmasın istiyorsanız iç ve dış katmanda kesilen her yer geri kaynaklanmak zorunda. Benim motorda en sağdaki kaynak izi bu yüzden mevcut. İç kısmı kaynaklamak için orayı da sökmek grekti.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:21 ----------

    Bu işlemden sonra motorumuz 10.3bg den 12bg e yükselmiş oluyor, son hızı atmıyor (kesiciye kadar hızlanıyor) ama ara hizlanmalarda %20 artış hissediliyor, motor sesinde bi değişiklik yok, yakıt tüketimi şuan biraz daha az gibi gözüküyor ama ölçüm yapmadım henüz. Apache ve cbf de bu işlemi yapanlar mevcut, ybrde yapan bulamadım ben. Onların yorumlarına da bakabilirsiniz, motora etkisi aynı olacaktır. Şuan 0km ybr alsam yine iptal ettiririm Doğaya zararlı olması hakkında da eğer hava ayariniz düzgün, hava filtreniz temiz ise salınım zaten düzgün degelerde olur. Hava ayariniz bozuk, hava filtreniz kirli, hatta benzin de kötü olsa bile herangi bir araba kadar salınım yapması imkansız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:34 ----------

    En iyi yani da düşük devirde gaz verince bile hemen toparlıyor, normalde 8bin devir üzerinde bağıran fakat güç vermeyen motor 10 bin devire kadar güç veriyor (wikipediada belirtilen devir-hp aralığı gibi) Ankarada olup yaptırmak isteyen olursa egzozcuyu söylerim, sonuçta adam daha önce yaptı hatta müsait zaman ayarlarsak birlikte gidip tanışmış da oluruz Uğur senin motor 2006 modeldi sanırsam, onda katalitik var mı bilmiyorum varsa iptal edilebilir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:40 ----------

    Bu arada motorum 13 model 8bin km de, aklıma gelen baska bir şey yok şuan, siz sordukça cevaplarım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:45 ----------



    Bu da katalitik eritilirken çekilmiş bir fotoğraf, yakın zamanda bi arkadaşım da iptal ettirmeyi düşünüyor, o zaman daha çok fotoğraf ekleyebilirim
    sgurdal, sedat_57, audioslave ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  16. #43636
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    arkadaşlar yeni kasa ybr 125 esd eski tip yuvarlak fara dönüştürülebilir mi?
    linkteki şu farı alsam takılabilir mi herhangi bir uyumsuzluk olur mu

    http://www.rialli.com/urunler/340_ay...00k-ybr-125cc/

  17. #43637
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Katalitik ile ilgili yazı ve deneyimleriniz için çok teşekkürler.Birde birkaç depo sonra yakıt sarfiyatı ile ilgili de yorumlarınızı bekliyoruz.
    Yukarıda sesin değişmediğini belirtmişsiniz,acaba işlem yapılan yerler kaynaklanmazsa işlem sonunda nasıl bir egzoz sesi elde edilebilir merak ediyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:24 ----------

    Alıntı sgurdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar yeni kasa ybr 125 esd eski tip yuvarlak fara dönüştürülebilir mi?
    linkteki şu farı alsam takılabilir mi herhangi bir uyumsuzluk olur mu

    http://www.rialli.com/urunler/340_ay...00k-ybr-125cc/
    Esd'lerin ön farı eski yuvarlak farlara göre daha geniş gibi.Göz kararı olarak konuşuyorum;Esd'nin ön farını söküp yuvarlak far takarsak; yeni takacağımız farın çapı dar gelebilir ve farı tutan parçanın ileri biraz daha çıkartmak gerekebilir.Çünkü eski Ybr'lere bakınca farı tutan demir ileri doğru daha fazla uzun gibi...

  18. #43638
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    hyperian paylaşımın için teşekkürler.aklımda şöyle bir soru işareti var.burada performansa esas olan katalitik konvektörün içini boşaltıp rahat bir gaz çıkışı sağlamakmı+kat borusunu orjinali ile aynı şekilde toplandımı yoksa kat borusu tıkalımı+iptalden sonra hava ayarına ihtiyaç oldumu.

  19. #43639
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    Alıntı audioslave adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Esd'lerin ön farı eski yuvarlak farlara göre daha geniş gibi.Göz kararı olarak konuşuyorum;Esd'nin ön farını söküp yuvarlak far takarsak; yeni takacağımız farın çapı dar gelebilir ve farı tutan parçanın ileri biraz daha çıkartmak gerekebilir.Çünkü eski Ybr'lere bakınca farı tutan demir ileri doğru daha fazla uzun gibi...
    aynı farı tutan demiri kullanarak monte etsek uymaz mı işte sorum bu
    Kymco CK125 -> Kuba STR250 -> Kawasaki ER6N -> Suzuki DRZ 400SM -> Yamaha FZ6 Fazer -> RKS Titanic200 -> Honda CBF150 -> Kuba STR250 -> Ybr 125 Esd -> Hyosung GT250

  20. #43640
    taglis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Simson + Boxer + CB250R
    Her türlü takarız da eski far yeni fara nazaran daha kötü aydınlatmıyor muydu ?
    Kartallar yalnız uçar...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 59 kullanıcı var. (0 üye ve 59 misafir)

Bu Konudaki Etiketler