Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #43541
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı siptar23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim ybr'de vites problemi oluyor, beyler sizde de aynı sorun var mı ?

    Bazen 1'den 2'ye atmıyor takılıyor, bazen de boşa gelmiyor.
    İyi bir yağ kullanın. Arada bende yaşıyorum o sıkıntıyı,normal yani.

    Alıntı LS2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkdaşlar şu yedek depo hakkında sorum olacak benzın E nın altına ındı actım yedegı ordan gelen benzın ıbreyı E nın ustune cıkardı...sonra benzın aldım kapadım yedegı... benzın E nın alıtna ınıyor yedegı acıyorum etkılemıyo defalarca basıma gedı sonunda yolda kalcaz bı gun. Yedek depoyu benzın alırken acık mı bırakmak lazım belkı oraya benzın akmamıstr dedım onuda denedım yok abı olmuo yedeğı kullanamıorum .


    Depoya 5-6 litre benzin ilave edin. Ana depo musluğu açın. Yedeğe geçeceği zaman motosiklet gaz yememeye başlar ve sonunda stop eder,çalışmaz. O zaman yedeğe geçebilirsiniz.

    Ayrıca benzin göstergesine güvenmeyin. Kitapçıkta yazanla gösterge arasında hiç alaka yok. Kitapçığında 9 litre ana depo,3 litre yedek yazıyor. Ama 10.70 küsür litre de motosiklet yedeğe düşüyor.2 kez ölçtüm bu şekilde.

    Yedek deponunda mantığı şu şekilde;



    Sarı ok ile gösterilenler yakıt çıkışlarıdır. Mavi ile gösterilen bölge “yedek yakıt” olarak anılır. Kırmızı bölge ise kullanılamaz durumdaki yakıttır. Mavinin üzerindeki beyaz bölge ise “normal” depodaki yakıtı gösterir.
    Ayrı bir yedek depo yoktur. Hemen tüm motosikletlerin tek bir yakıt deposu vardır.Bu da üzerinde depo kapağı bulunan, metal veya plastikten yapılma, oturulan selenin hemen önünde, sele ile tutulan gidon arasında bulunan büyük nesnedir. Yedek depo musluğu olan motosikletlerde (bizim Ninja 250s gibi) genellikle 3 yada 4 konum bulunur. Ninja 250’de 3 adet var : Off (kapalı), On (açık) ve Reserve (yedek). ZZR250’de döt konum var : Off, On, Reserve ve Prime.
    Off (kapalı) konumu zaten isminden de anlaşıldığı gibi depodan karbüratöre yakıt akışını keser ve motoru uzunca bir süre kullanmayacağınız durumlarda kullanılır. Ninja 250’de bu, vananın uzun ucunun arka tarafa doğru durduğu konumdur.
    On (açık) konumu normal sürüş içindir. Bu konumda depodaki yakıtın üstten yaklaşık %80’lik bölümü kullanımdadır. Bunu, deponun içine bir kaç inch uzunluğunda bir tüp(kamış) yerleştirerek, böylece deponun en dibinde kalan yakıta ulaşamayacak yükseklikten bir noktadan yakıt alarak gerçekleştirmekteler. Ninja 250’de mandalın uzun ucunun aşağıya doğru durduğu durumdur bu.
    Reserve (yedek) durumu ise son %20’lik yakıtın kullanımına izin verir. Bu ayrı bir depo değil, sadece ayrı bir tüptür. Sürüş sırasında mandalı yedek konumuna almayı çalışmanız, giderken motorun benzinsiz kalıp durması ve yol kenarına çekmek sırasında yaşayacağınız zorluk ve tehlikeleri bertaraf etmek için faydalı olacaktır. (ben bunun yerine yola çıkmadan veya yolda dikkat etmenin daha doğru olduğunu düşünüyorum  ) Depoyu doldurduktan sonra mandalı tekrar “On” konumuna getirmeyi unurmayın. Ninja 250’de mandalın uzun ucunun ileriyi gösterdiği durum yedek pozisyonudur.

    Kaynak:http://guvenlisurus.blogspot.com.tr/
    LS2 ve sgurdal bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #43542
    aksoyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    KDZ.Ereğli
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 ,pulsar ns 200 , kawasaki er6n
    Herkese Merhaba Bu gün yağ değişimi yaptım 4000 km geçince, içinden çıkan yağ simsiyah ömrünü doldurmuş lakin 100 gr eksik çıktı yağ
    bu normal midir. ölçümü şu şekilde yaptım kirli yağı direk bir kaba boşalttım. Temiz yağı ekledikten sonra kirli yağı, yeni yağın boş kutusuna doldurdum.

    Tam 800gr doldu sizce normal mi 2006 model 40000 km

  3. #43543
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı aksoyy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese Merhaba Bu gün yağ değişimi yaptım 4000 km geçince, içinden çıkan yağ simsiyah ömrünü doldurmuş lakin 100 gr eksik çıktı yağ
    bu normal midir. ölçümü şu şekilde yaptım kirli yağı direk bir kaba boşalttım. Temiz yağı ekledikten sonra kirli yağı, yeni yağın boş kutusuna doldurdum.

    Tam 800gr doldu sizce normal mi 2006 model 40000 km
    Oldukça normal 4 bin km az değil..4 bin km cbf 150 de yapsaydınız yağını değiştirecek motorunuz olmazdı heralde
    fz6_fazer bunu beğendi.
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  4. #43544
    aksoyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    KDZ.Ereğli
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 ,pulsar ns 200 , kawasaki er6n
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oldukça normal 4 bin km az değil..4 bin km cbf 150 de yapsaydınız yağını değiştirecek motorunuz olmazdı heralde
    Kendi kendime stres yapmışım. İyi ozaman bi sezon daha gönül rahatlığıyla bineyim ben. 3000km değişince yağ hiç kullanılmamış gibi oluyordu 1000km ne kadar fark ediyormuş öyle, İçimi rahatlattığın için teşekkür ederim sedat reyiz
    Herkesten hızlı sürmek,yalnız süreceğinin garantisidir Zonguldak-MT

  5. #43545
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    yağın markası da önemli. yamalube buharlaşıyor. castrol power1 ve ipone rs4000 on numara.

  6. #43546
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı aksoyy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi kendime stres yapmışım. İyi ozaman bi sezon daha gönül rahatlığıyla bineyim ben. 3000km değişince yağ hiç kullanılmamış gibi oluyordu 1000km ne kadar fark ediyormuş öyle, İçimi rahatlattığın için teşekkür ederim sedat reyiz
    Bende ybr 250 var bende 5000 de bir değiştiriyorum..125 varken 2-3 binde bir değişirdim ucuzundan alırdım yağları fazla kasmadan geçinir giderdim..
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  7. #43547
    imza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2009
    Şehir
    galaksi dışı
    Motosikleti
    2011 ybr 125 & 2014 ybr 125
    arada sırada değil, benim her zaman oluyor. 1-N-2 arası geçişler her zaman sıkıntılı olmuştur ybr'de 3. ybr'mi kullanıyorum yaklaşık 600.000 kkm yol yaptım hiç şaşmadı. özellikle 1'den boşa almak çile.

  8. #43548

    Üyelik
    29 Temmuz 2012
    o bos olayı bendede oluyrdı gecen yagını ve debrıyaj balatasını degstrdm kalmadı ole bır sorun hatta bosa o kadar raht gecıyrkı sasırdmm

  9. #43549

    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 (2014)
    Selamlar,
    Yarın sıfır YBR 125 satın alacağım. Üzerindeki lastikler beni yazın idare eder mi yoksa kontak çevirmeden Michelin lastik mi takmalıyım? Bir de motorun liste fiyatı 4890 TL. Vade farksız 6 taksit yapıyor Yamaha bayisi. Pazarlık yapsam işe yarar mı?

  10. #43550

    Üyelik
    15 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    2013 YBR ESD
    benden tavsiye direk lastikleri michelin pilot street yap. hiç risk almaya gerek yok. orjinal lastikleri en ufak birşeyde asfaltı bırakıyor.
    Serdar Baba bunu beğendi.

  11. #43551
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    pazarlık yap tabi ama pek inmiyorlar. ben 6 ay önce 0 km aldım, ısrarıma rağmen sadece koruma demirini hediye alabildim. orjinal lastikleri çok kalitesiz michelin yada pirelli alırsanız çok rahat edersiniz.
    Serdar Baba bunu beğendi.

  12. #43552

    Üyelik
    11 Eylül 2013
    ikinci el yamaha ybr alırken nelere dikkat etmek gerekir? bide ybr bu son şeklini kaç yılından sora aldı? tabi yıl içinde ufak tefek değişimler olmuştur fakat genel manada soruyorum, hangi yıldan sonra eğer vardıysa kronik problemleri çözülmüştür acaba? cevaplarsanız süper olur iyi gunler

  13. #43553
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    km ile oynanmamış olmasına dikkat etmek gerekir.
    bir de eski sahibinin bilinçli olup olmadığı çok önemli. ybr sağlamdır ancak ihmale ve yanlış kullanıma gelmez.
    "ilk 2 vites tekerde gidiyorum, 140 basıyorum" diyenlere dikkat etmek lazım.
    yeni kasaya 2010 yılında geçti ve depo yanındaki kara plastiklere 2012 den sonra kavuştu.

  14. #43554

    Üyelik
    11 Eylül 2013
    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    km ile oynanmamış olmasına dikkat etmek gerekir.
    bir de eski sahibinin bilinçli olup olmadığı çok önemli. ybr sağlamdır ancak ihmale ve yanlış kullanıma gelmez.
    "ilk 2 vites tekerde gidiyorum, 140 basıyorum" diyenlere dikkat etmek lazım.
    yeni kasaya 2010 yılında geçti ve depo yanındaki kara plastiklere 2012 den sonra kavuştu.
    teşekkür ederim verdiğin bilgiler için. peki nerelerine bi el atmak gerekir aaa bu parça sallanıyo bu motordan bi iş olmaz falan

  15. #43555

    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 (2014)
    Alıntı can498 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benden tavsiye direk lastikleri michelin pilot street yap. hiç risk almaya gerek yok. orjinal lastikleri en ufak birşeyde asfaltı bırakıyor.
    Ben de Michelin Pilot Street düşünüyorum. En uygun nereden satın alabilirim? Bu konularda çok cahilim.

  16. #43556
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    Alıntı safa51 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkür ederim verdiğin bilgiler için. peki nerelerine bi el atmak gerekir aaa bu parça sallanıyo bu motordan bi iş olmaz falan
    ben de çok 2.el almış satmış birisi değilim.şansıma 2009 sonunda aldığım motor iyi çıktı.
    her motorda bakılması gereken yerler var ybr125 te de.
    motordan yağ sızdırıp sızdırmadığı, egzozun girişinde yanık olup olmadığı durumu hakkında bilgi verebilir.
    motorun çok kullanılıp kullanılmadığı ön fren diskindeki aşınmadan basamakların aşınmasından saptanabilir.
    ybr genelde sessiz çalışan bir motordur. çalışırken sürtme sesi vs varsa sıkıntılı olabilir.
    orjinal deposu çok pahalı vuruk ezik varsa fiyatı da ona göre uygun olsun.

    kronik bir sorununu bilmiyorum, çok zorlanan ybr lerde krank bilyaları aşınıyor.yani "motor çok temiz arkadaş bir tek krank bilyaları değişecek " derse satıcı bil ki o bilyalar ucuz olsa bile değişmek için motor açılacak.

  17. #43557

    Üyelik
    11 Eylül 2013
    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de çok 2.el almış satmış birisi değilim.şansıma 2009 sonunda aldığım motor iyi çıktı.
    her motorda bakılması gereken yerler var ybr125 te de.
    motordan yağ sızdırıp sızdırmadığı, egzozun girişinde yanık olup olmadığı durumu hakkında bilgi verebilir.
    motorun çok kullanılıp kullanılmadığı ön fren diskindeki aşınmadan basamakların aşınmasından saptanabilir.
    ybr genelde sessiz çalışan bir motordur. çalışırken sürtme sesi vs varsa sıkıntılı olabilir.
    orjinal deposu çok pahalı vuruk ezik varsa fiyatı da ona göre uygun olsun.

    kronik bir sorununu bilmiyorum, çok zorlanan ybr lerde krank bilyaları aşınıyor.yani "motor çok temiz arkadaş bir tek krank bilyaları değişecek " derse satıcı bil ki o bilyalar ucuz olsa bile değişmek için motor açılacak.
    tekrar çok çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için şu an sahibinden de bakıyorumda 73 bin km de motor almak akıl karımıdır acaba bende bi 30000 km sonra satabilirmiyim rahat bi şekilde?

  18. #43558
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    ben 14 binde aldım 85 bin oldu.benim de hedefim 100bini görmek. hala gidiyoruz bir sıkıntısı yok.geçen hafta istanbul eskişehir gitti geldi.
    balata zincir dişli ve lastik harici bir şey değişmedi.
    mesele 73 binde almak değil de o motoru kaç paraya aldığınla da ilgili.ybr elde kalmaz illa ki satılır. 1500e de ybr var 4000e de . sonuçta 2. el bir risktir ve aldığın risk kadar para tasarruf edersin.
    imkanın varsa en yenisini en temizini bulmaya çalış. böylece eğer yeni başlıyorsan servisle sanayiyle uğraşma ihtimalin azalır.
    sedat_57 bunu beğendi.

  19. #43559
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Bugün Dura Tracktion lastik taktırdım yalnız birşey dikkatimi çekti.Lastiklerde ''Nylon'' yazısı var yani naylon hammaddeli bir lastikmiş.Bunu bilmiyordum.Bilseydim Michelit Pilot Sporty taktırırdım.Çünkü motorlar birlikte gelen lastikte naylon. Mümkün mertebe kauçuk hammaddeli lastik kullanılmasının daha iyi tutuş sağlayacağını biliyorum.

  20. #43560
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Alıntı audioslave adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün Dura Tracktion lastik taktırdım yalnız birşey dikkatimi çekti.Lastiklerde ''Nylon'' yazısı var yani naylon hammaddeli bir lastikmiş.Bunu bilmiyordum.Bilseydim Michelit Pilot Sporty taktırırdım.Çünkü motorlar birlikte gelen lastikte naylon. Mümkün mertebe kauçuk hammaddeli lastik kullanılmasının daha iyi tutuş sağlayacağını biliyorum.
    Hayırlı olsun. Daha kullanmadan, böyle ön yargılı olmamalısınız. Michelin tecrübe etmedim ama Pirelli'yi ben ve arkadaşlarım kullandık. Kullanıp memnun kalmayan ya da farkı hissetmeyen görmedim.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 86 kullanıcı var. (0 üye ve 86 misafir)

Bu Konudaki Etiketler