Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
27 Mayıs 2014, 12:26
#43541
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
siptar23 adlı üyeden alıntı
Benim ybr'de vites problemi oluyor, beyler sizde de aynı sorun var mı ?
Bazen 1'den 2'ye atmıyor takılıyor, bazen de boşa gelmiyor.
İyi bir yağ kullanın. Arada bende yaşıyorum o sıkıntıyı,normal yani.
LS2 adlı üyeden alıntı
Arkdaşlar şu yedek depo hakkında sorum olacak benzın E nın altına ındı actım yedegı ordan gelen benzın ıbreyı E nın ustune cıkardı...sonra benzın aldım kapadım yedegı... benzın E nın alıtna ınıyor yedegı acıyorum etkılemıyo defalarca basıma gedı sonunda yolda kalcaz bı gun. Yedek depoyu benzın alırken acık mı bırakmak lazım belkı oraya benzın akmamıstr dedım onuda denedım yok abı olmuo yedeğı kullanamıorum .
Depoya 5-6 litre benzin ilave edin. Ana depo musluğu açın. Yedeğe geçeceği zaman motosiklet gaz yememeye başlar ve sonunda stop eder,çalışmaz. O zaman yedeğe geçebilirsiniz.
Ayrıca benzin göstergesine güvenmeyin. Kitapçıkta yazanla gösterge arasında hiç alaka yok. Kitapçığında 9 litre ana depo,3 litre yedek yazıyor. Ama 10.70 küsür litre de motosiklet yedeğe düşüyor.2 kez ölçtüm bu şekilde.
Yedek deponunda mantığı şu şekilde;
Sarı ok ile gösterilenler yakıt çıkışlarıdır. Mavi ile gösterilen bölge “yedek yakıt” olarak anılır. Kırmızı bölge ise kullanılamaz durumdaki yakıttır. Mavinin üzerindeki beyaz bölge ise “normal” depodaki yakıtı gösterir.
Ayrı bir yedek depo yoktur. Hemen tüm motosikletlerin tek bir yakıt deposu vardır.Bu da üzerinde depo kapağı bulunan, metal veya plastikten yapılma, oturulan selenin hemen önünde, sele ile tutulan gidon arasında bulunan büyük nesnedir. Yedek depo musluğu olan motosikletlerde (bizim Ninja 250s gibi) genellikle 3 yada 4 konum bulunur. Ninja 250’de 3 adet var : Off (kapalı), On (açık) ve Reserve (yedek). ZZR250’de döt konum var : Off, On, Reserve ve Prime.
Off (kapalı) konumu zaten isminden de anlaşıldığı gibi depodan karbüratöre yakıt akışını keser ve motoru uzunca bir süre kullanmayacağınız durumlarda kullanılır. Ninja 250’de bu, vananın uzun ucunun arka tarafa doğru durduğu konumdur.
On (açık) konumu normal sürüş içindir. Bu konumda depodaki yakıtın üstten yaklaşık %80’lik bölümü kullanımdadır. Bunu, deponun içine bir kaç inch uzunluğunda bir tüp(kamış) yerleştirerek, böylece deponun en dibinde kalan yakıta ulaşamayacak yükseklikten bir noktadan yakıt alarak gerçekleştirmekteler. Ninja 250’de mandalın uzun ucunun aşağıya doğru durduğu durumdur bu.
Reserve (yedek) durumu ise son %20’lik yakıtın kullanımına izin verir. Bu ayrı bir depo değil, sadece ayrı bir tüptür. Sürüş sırasında mandalı yedek konumuna almayı çalışmanız, giderken motorun benzinsiz kalıp durması ve yol kenarına çekmek sırasında yaşayacağınız zorluk ve tehlikeleri bertaraf etmek için faydalı olacaktır. (ben bunun yerine yola çıkmadan veya yolda dikkat etmenin daha doğru olduğunu düşünüyorum ) Depoyu doldurduktan sonra mandalı tekrar “On” konumuna getirmeyi unurmayın. Ninja 250’de mandalın uzun ucunun ileriyi gösterdiği durum yedek pozisyonudur.
Kaynak:http://guvenlisurus.blogspot.com.tr/
Reklamlar
-
27 Mayıs 2014, 17:49
#43542
Herkese Merhaba Bu gün yağ değişimi yaptım 4000 km geçince, içinden çıkan yağ simsiyah ömrünü doldurmuş lakin 100 gr eksik çıktı yağ
bu normal midir. ölçümü şu şekilde yaptım kirli yağı direk bir kaba boşalttım. Temiz yağı ekledikten sonra kirli yağı, yeni yağın boş kutusuna doldurdum.
Tam 800gr doldu sizce normal mi 2006 model 40000 km
-
27 Mayıs 2014, 17:53
#43543
aksoyy adlı üyeden alıntı
Herkese Merhaba Bu gün yağ değişimi yaptım 4000 km geçince, içinden çıkan yağ simsiyah ömrünü doldurmuş lakin 100 gr eksik çıktı yağ
bu normal midir. ölçümü şu şekilde yaptım kirli yağı direk bir kaba boşalttım. Temiz yağı ekledikten sonra kirli yağı, yeni yağın boş kutusuna doldurdum.
Tam 800gr doldu sizce normal mi 2006 model 40000 km
Oldukça normal 4 bin km az değil..4 bin km cbf 150 de yapsaydınız yağını değiştirecek motorunuz olmazdı heralde
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
27 Mayıs 2014, 18:18
#43544
Herkesten hızlı sürmek,yalnız süreceğinin garantisidir Zonguldak-MT
-
27 Mayıs 2014, 21:19
#43545
yağın markası da önemli. yamalube buharlaşıyor. castrol power1 ve ipone rs4000 on numara.
-
27 Mayıs 2014, 21:33
#43546
aksoyy adlı üyeden alıntı
Kendi kendime stres yapmışım. İyi ozaman bi sezon daha gönül rahatlığıyla bineyim ben. 3000km değişince yağ hiç kullanılmamış gibi oluyordu 1000km ne kadar fark ediyormuş öyle, İçimi rahatlattığın için teşekkür ederim sedat reyiz
Bende ybr 250 var bende 5000 de bir değiştiriyorum..125 varken 2-3 binde bir değişirdim ucuzundan alırdım yağları fazla kasmadan geçinir giderdim..
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
27 Mayıs 2014, 21:44
#43547
arada sırada değil, benim her zaman oluyor. 1-N-2 arası geçişler her zaman sıkıntılı olmuştur ybr'de 3. ybr'mi kullanıyorum yaklaşık 600.000 kkm yol yaptım hiç şaşmadı. özellikle 1'den boşa almak çile.
-
27 Mayıs 2014, 23:07
#43548
o bos olayı bendede oluyrdı gecen yagını ve debrıyaj balatasını degstrdm kalmadı ole bır sorun hatta bosa o kadar raht gecıyrkı sasırdmm
-
29 Mayıs 2014, 02:00
#43549
Selamlar,
Yarın sıfır YBR 125 satın alacağım. Üzerindeki lastikler beni yazın idare eder mi yoksa kontak çevirmeden Michelin lastik mi takmalıyım? Bir de motorun liste fiyatı 4890 TL. Vade farksız 6 taksit yapıyor Yamaha bayisi. Pazarlık yapsam işe yarar mı?
-
29 Mayıs 2014, 08:41
#43550
benden tavsiye direk lastikleri michelin pilot street yap. hiç risk almaya gerek yok. orjinal lastikleri en ufak birşeyde asfaltı bırakıyor.
-
29 Mayıs 2014, 09:34
#43551
pazarlık yap tabi ama pek inmiyorlar. ben 6 ay önce 0 km aldım, ısrarıma rağmen sadece koruma demirini hediye alabildim. orjinal lastikleri çok kalitesiz michelin yada pirelli alırsanız çok rahat edersiniz.
-
29 Mayıs 2014, 12:42
#43552
ikinci el yamaha ybr alırken nelere dikkat etmek gerekir? bide ybr bu son şeklini kaç yılından sora aldı? tabi yıl içinde ufak tefek değişimler olmuştur fakat genel manada soruyorum, hangi yıldan sonra eğer vardıysa kronik problemleri çözülmüştür acaba? cevaplarsanız süper olur iyi gunler
-
29 Mayıs 2014, 13:36
#43553
km ile oynanmamış olmasına dikkat etmek gerekir.
bir de eski sahibinin bilinçli olup olmadığı çok önemli. ybr sağlamdır ancak ihmale ve yanlış kullanıma gelmez.
"ilk 2 vites tekerde gidiyorum, 140 basıyorum" diyenlere dikkat etmek lazım.
yeni kasaya 2010 yılında geçti ve depo yanındaki kara plastiklere 2012 den sonra kavuştu.
-
29 Mayıs 2014, 15:10
#43554
crxforever adlı üyeden alıntı
km ile oynanmamış olmasına dikkat etmek gerekir.
bir de eski sahibinin bilinçli olup olmadığı çok önemli. ybr sağlamdır ancak ihmale ve yanlış kullanıma gelmez.
"ilk 2 vites tekerde gidiyorum, 140 basıyorum" diyenlere dikkat etmek lazım.
yeni kasaya 2010 yılında geçti ve depo yanındaki kara plastiklere 2012 den sonra kavuştu.
teşekkür ederim verdiğin bilgiler için. peki nerelerine bi el atmak gerekir aaa bu parça sallanıyo bu motordan bi iş olmaz falan
-
29 Mayıs 2014, 15:22
#43555
can498 adlı üyeden alıntı
benden tavsiye direk lastikleri michelin pilot street yap. hiç risk almaya gerek yok. orjinal lastikleri en ufak birşeyde asfaltı bırakıyor.
Ben de Michelin Pilot Street düşünüyorum. En uygun nereden satın alabilirim? Bu konularda çok cahilim.
-
29 Mayıs 2014, 16:11
#43556
safa51 adlı üyeden alıntı
teşekkür ederim verdiğin bilgiler için. peki nerelerine bi el atmak gerekir aaa bu parça sallanıyo bu motordan bi iş olmaz falan
ben de çok 2.el almış satmış birisi değilim.şansıma 2009 sonunda aldığım motor iyi çıktı.
her motorda bakılması gereken yerler var ybr125 te de.
motordan yağ sızdırıp sızdırmadığı, egzozun girişinde yanık olup olmadığı durumu hakkında bilgi verebilir.
motorun çok kullanılıp kullanılmadığı ön fren diskindeki aşınmadan basamakların aşınmasından saptanabilir.
ybr genelde sessiz çalışan bir motordur. çalışırken sürtme sesi vs varsa sıkıntılı olabilir.
orjinal deposu çok pahalı vuruk ezik varsa fiyatı da ona göre uygun olsun.
kronik bir sorununu bilmiyorum, çok zorlanan ybr lerde krank bilyaları aşınıyor.yani "motor çok temiz arkadaş bir tek krank bilyaları değişecek " derse satıcı bil ki o bilyalar ucuz olsa bile değişmek için motor açılacak.
-
29 Mayıs 2014, 16:28
#43557
crxforever adlı üyeden alıntı
ben de çok 2.el almış satmış birisi değilim.şansıma 2009 sonunda aldığım motor iyi çıktı.
her motorda bakılması gereken yerler var ybr125 te de.
motordan yağ sızdırıp sızdırmadığı, egzozun girişinde yanık olup olmadığı durumu hakkında bilgi verebilir.
motorun çok kullanılıp kullanılmadığı ön fren diskindeki aşınmadan basamakların aşınmasından saptanabilir.
ybr genelde sessiz çalışan bir motordur. çalışırken sürtme sesi vs varsa sıkıntılı olabilir.
orjinal deposu çok pahalı vuruk ezik varsa fiyatı da ona göre uygun olsun.
kronik bir sorununu bilmiyorum, çok zorlanan ybr lerde krank bilyaları aşınıyor.yani "motor çok temiz arkadaş bir tek krank bilyaları değişecek " derse satıcı bil ki o bilyalar ucuz olsa bile değişmek için motor açılacak.
tekrar çok çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için şu an sahibinden de bakıyorumda 73 bin km de motor almak akıl karımıdır acaba bende bi 30000 km sonra satabilirmiyim rahat bi şekilde?
-
29 Mayıs 2014, 18:20
#43558
ben 14 binde aldım 85 bin oldu.benim de hedefim 100bini görmek. hala gidiyoruz bir sıkıntısı yok.geçen hafta istanbul eskişehir gitti geldi.
balata zincir dişli ve lastik harici bir şey değişmedi.
mesele 73 binde almak değil de o motoru kaç paraya aldığınla da ilgili.ybr elde kalmaz illa ki satılır. 1500e de ybr var 4000e de . sonuçta 2. el bir risktir ve aldığın risk kadar para tasarruf edersin.
imkanın varsa en yenisini en temizini bulmaya çalış. böylece eğer yeni başlıyorsan servisle sanayiyle uğraşma ihtimalin azalır.
-
30 Mayıs 2014, 02:34
#43559
Bugün Dura Tracktion lastik taktırdım yalnız birşey dikkatimi çekti.Lastiklerde ''Nylon'' yazısı var yani naylon hammaddeli bir lastikmiş.Bunu bilmiyordum.Bilseydim Michelit Pilot Sporty taktırırdım.Çünkü motorlar birlikte gelen lastikte naylon. Mümkün mertebe kauçuk hammaddeli lastik kullanılmasının daha iyi tutuş sağlayacağını biliyorum.
-
30 Mayıs 2014, 10:22
#43560
audioslave adlı üyeden alıntı
Bugün Dura Tracktion lastik taktırdım yalnız birşey dikkatimi çekti.Lastiklerde ''Nylon'' yazısı var yani naylon hammaddeli bir lastikmiş.Bunu bilmiyordum.Bilseydim Michelit Pilot Sporty taktırırdım.Çünkü motorlar birlikte gelen lastikte naylon. Mümkün mertebe kauçuk hammaddeli lastik kullanılmasının daha iyi tutuş sağlayacağını biliyorum.
Hayırlı olsun. Daha kullanmadan, böyle ön yargılı olmamalısınız. Michelin tecrübe etmedim ama Pirelli'yi ben ve arkadaşlarım kullandık. Kullanıp memnun kalmayan ya da farkı hissetmeyen görmedim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 86 kullanıcı var. (0 üye ve 86 misafir)
Bu Konudaki Etiketler