Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #43461

    Üyelik
    18 Nisan 2013
    Motosikleti
    YBR 125 ESD 2013
    Alıntı rs_guven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar hafta sonu sübap ayarı yapayım dedim ama ölü nokta denen yeri bulamadım. Çentik, çizgi denen yere göre ayarladım. Sübap acayip ses yaptı.
    Daha sonra rasgele bir noktaya göre ayarladım. Şimdi daha iyi ama hala sübap sesi var.
    Ölü noktayı bulmanın başka bir yolu var mı?

    Güven abi en temelden başlıyorum

    Motorun solundaki büyük delikten lokmayı taktın, subap kapakları da açık, lokmayı saat yönünün tersine yani motorun ön tarafına doğru yavaş yavaş çevirerek subapları izle, bir yerden sonra kendini tekrar edecek, döngüyü yazıyorum;

    (Emme subabı: karburator tarafı, Egzoz subabı: motorun ön tarafındaki)
    (Subabın açılması demek ayarladığın civatanın aşağı basması demek)
    (iki subap aynı anda açık olmaz)

    Emme zamanı: [Piston konumu üstte] Emme subabı açılır, lokma yarım tur dönerken piston aşağı inerek benzin çeker, emme subabı kapanır [piston konumu alta geçmiş oldu]

    sıkıştırma zamanı: [piston konumu altta][subablar kapalı] lokma yarım tur dönerken piston da yukarı çıkarak emdiği benzin-havayı sıkıştırmış olur [piston konumu üste geçmiş oldu]

    Ateşleme zamanı: [Piston konumu üstte] [subablar hala kapalı] bu zamanda subablar sabit kalır oynama olmaz, yarım tur çevirince sıkışmış yakıtın ateşlenip güç verdiği noktaya geliyoruz [piston aşağı geçti]

    Egzoz zamanı:[Piston konumu altta] Egzoz subabı açılır, piston yukarıya hareket ederken yanmış gazı subabdan dışarı atar [piston konumu üste geçti]

    bu anda egzoz subabı kapanır ve emme subabı açılır, döngü başa döner

    Zamanlar motorun her yarım tur dönmesine deniyor, 4 zamanlı tek silindir bir motor 2 turda bir ateşleme yapar

    Eğer krankı istediğin noktada durduramıyorsan, kendi kendine dönüyorsa içeride oluşan sıkıştırmadan dolayıdır, bujiyi sökersen sıkıştırma olmaz.

    Abi krankı yarım yarım çevir, 4-5 tur atsın, döngüyü kavramaya çalış, ayarı yapacağın nokta Emme zamanının sonu, ateşlemenin başı, yani subapların ikisi de kapalı, piston da üst noktada

    Abi ustaya gitmemekte ısrarcıysan bu mantığı oturtmaya çalış kolay gelsin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:41 ----------

    Alıntı aksoyy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar herkese merhaba 39000km ye geldik ybr daha önce subaplarda böyle ses duymamıştım çik çik çik (güvercin sesi gibi değil ) duyulur vaziyette ötüyor bu subap ayarı yapılmasına mı dalalet eder.
    Eğer 39 bin km hiç ayar yapılmamışsa ses gelmese bile kontrol etmekte fayda var
    rs_guven bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #43462
    aksoyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    KDZ.Ereğli
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 ,pulsar ns 200 , kawasaki er6n
    Alıntı rs_guven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha ziyade çıt çıt gibi ses gelir sübaplardan. Devir yükseldikçe, ses daha seri ve belirgin olur. Eğer böyle ise bir ayar gerekiyor olabilir. Zaten servis bile 35 lira falan alıyor. Çok masraflı birşey değil yani.
    Devirli deneyeyim bide bakalım. Hoş hızlanmasında vs bir değişiklik yok sadece o ses aklıma takıldı daha önce hiç duymamıştım.
    Herkesten hızlı sürmek,yalnız süreceğinin garantisidir Zonguldak-MT

  3. #43463
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Alıntı Hyperian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güven abi en temelden başlıyorum

    Motorun solundaki büyük delikten lokmayı taktın, subap kapakları da açık, lokmayı saat yönünün tersine yani motorun ön tarafına doğru yavaş yavaş çevirerek subapları izle, bir yerden sonra kendini tekrar edecek, döngüyü yazıyorum;

    (Emme subabı: karburator tarafı, Egzoz subabı: motorun ön tarafındaki)
    (Subabın açılması demek ayarladığın civatanın aşağı basması demek)
    (iki subap aynı anda açık olmaz)

    Emme zamanı: [Piston konumu üstte] Emme subabı açılır, lokma yarım tur dönerken piston aşağı inerek benzin çeker, emme subabı kapanır [piston konumu alta geçmiş oldu]

    sıkıştırma zamanı: [piston konumu altta][subablar kapalı] lokma yarım tur dönerken piston da yukarı çıkarak emdiği benzin-havayı sıkıştırmış olur [piston konumu üste geçmiş oldu]

    Ateşleme zamanı: [Piston konumu üstte] [subablar hala kapalı] bu zamanda subablar sabit kalır oynama olmaz, yarım tur çevirince sıkışmış yakıtın ateşlenip güç verdiği noktaya geliyoruz [piston aşağı geçti]

    Egzoz zamanı:[Piston konumu altta] Egzoz subabı açılır, piston yukarıya hareket ederken yanmış gazı subabdan dışarı atar [piston konumu üste geçti]

    bu anda egzoz subabı kapanır ve emme subabı açılır, döngü başa döner

    Zamanlar motorun her yarım tur dönmesine deniyor, 4 zamanlı tek silindir bir motor 2 turda bir ateşleme yapar

    Eğer krankı istediğin noktada durduramıyorsan, kendi kendine dönüyorsa içeride oluşan sıkıştırmadan dolayıdır, bujiyi sökersen sıkıştırma olmaz.

    Abi krankı yarım yarım çevir, 4-5 tur atsın, döngüyü kavramaya çalış, ayarı yapacağın nokta Emme zamanının sonu, ateşlemenin başı, yani subapların ikisi de kapalı, piston da üst noktada

    Abi ustaya gitmemekte ısrarcıysan bu mantığı oturtmaya çalış kolay gelsin
    Ustaya gitmemeye kararlıyım. Öğreneceğim bu işi.
    Dün hiç bujiden bahsetmedin. Pazar gününe kadar bekleyemem, akşam karanlığında da olmaz. İşyerinden bir kaçamak yapmak lazım. Dün böyle ilkokul seviyesinde anlatsaydın, belki şimdiye hallolmuştu.

  4. #43464

    Üyelik
    29 Nisan 2014
    uzun farları nerede arkadaşlar ybr'nin

  5. #43465
    solo__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2014
    Motosikleti
    xcity
    Alıntı thefather-42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uzun farları nerede arkadaşlar ybr'nin
    Hocam kısa farlar sürekli yanıyor zaten onları kapatmanın bir yolu yok. Uzun var sol elciğin üzerindeki anahtarla açılabiliyor

  6. #43466

    Üyelik
    29 Temmuz 2012
    selamunaleykum bı sorum olackrtı debrıyaj balatası fren balatası on ve arka bunlar ne kadar tutar varmı bılen orjınalı yada yan sanayı bılgısı olan varsa yazabılırmı

  7. #43467

    Üyelik
    04 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    dealim daystar 250
    ön fren balatası 70 tl, arka kampana 55 tl, debriyaj balatası almadım henüz benim aldığım parçalar orjinaldi yalnız,bilginiz olsun.

  8. #43468

    Üyelik
    10 Nisan 2014
    Motosikleti
    Honda today yamaha ybr125esd
    arkadaşlar bir sorum olacak jikle açıkken motoru sürmek motora zarar verirmi?sabahları işe geç kalıyorum motorun ısınmasını bekleyemiyorum

  9. #43469
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    Jikle açık uzun süre gitmeyin diye uyarı var kitapçığında. Jikleyi açıp yola çıkabilirsin zaten 1-2 dakika geçmeden ısınıyor ve kapatıyorsun. Bir zararı olacağını sanmam.

  10. #43470
    just4techno - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Piaggio Skipper, Sym Fiddle 3
    Birazdan 2006 model 40binde bir ybr bakmaya gidicez bakalım fiyatta anlaşırsak alacağım

  11. #43471
    immortall - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2014
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    ybr 125 2004 /mobylette 47 tek sekman
    Alıntı memer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön fren balatası 70 tl, arka kampana 55 tl, debriyaj balatası almadım henüz benim aldığım parçalar orjinaldi yalnız,bilginiz olsun.
    orjinale o kadar para vermeye gerek yok arkadaşlar benim ön balata mondial'in 2 senedir sürekli ön freni kullanıyorum daha yarıya gelmedi debriyaj balatası el emeğiyle 50 liraya mal oldu onuda 2 senedir kullanıyorum bi sıkıntısı yok...

  12. #43472
    bluebird64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2007
    Şehir
    İZMİR / Hatay,Narlıdere
    Motosikleti
    YBR125 '07,YBR125 ESD '11,Agility City 125 '11
    Selam arkadaşlar..
    Bugün Fluds chain lubrica spray markalı zincir yağı aldım. 500 ml. üzerinde o-ring ibaresi göremedim.
    Motorum Ybr 125 esd , sizce bu zincir yağı uygun mudur?Kullananlar varsa yorumlarını alabilirim.
    Cevaplar için teşekkürler..

  13. #43473

    Üyelik
    04 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    dealim daystar 250
    Alıntı immortall adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    orjinale o kadar para vermeye gerek yok arkadaşlar benim ön balata mondial'in 2 senedir sürekli ön freni kullanıyorum daha yarıya gelmedi debriyaj balatası el emeğiyle 50 liraya mal oldu onuda 2 senedir kullanıyorum bi sıkıntısı yok...
    ben ayda 1300 km yapiyorum o yuzden orjinal parca kullanayim diyorum, sikinti olmazsa bende yan sanayi kuulanayim. eminmisin sikinti olmayacagindan.

  14. #43474
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı memer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben ayda 1300 km yapiyorum o yuzden orjinal parca kullanayim diyorum, sikinti olmazsa bende yan sanayi kuulanayim. eminmisin sikinti olmayacagindan.
    yan sanayi malzemesi dediğin zaten ybryi çıkaran fabrikanın malı.

    ön fren balatasını 20 tlye almıştım. arka fren için açık yeşil renkli bi kampana var onu tavsiye ederim. ybrmi satmadan 1 hafta önce 14 tlye taktırmıştım.

    ama debriyaj balatasında orijinal kullan. usta bir kere söksün, orijinal taksın ki 2-3 kere ustaya işçilik parası vermeyesin.

  15. #43475

    Üyelik
    04 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    dealim daystar 250
    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yan sanayi malzemesi dediğin zaten ybryi çıkaran fabrikanın malı.

    ön fren balatasını 20 tlye almıştım. arka fren için açık yeşil renkli bi kampana var onu tavsiye ederim. ybrmi satmadan 1 hafta önce 14 tlye taktırmıştım.

    ama debriyaj balatasında orijinal kullan. usta bir kere söksün, orijinal taksın ki 2-3 kere ustaya işçilik parası vermeyesin.
    verdigin bilgiler icin sagolasin.

  16. #43476
    immortall - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2014
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    ybr 125 2004 /mobylette 47 tek sekman
    ybr nin tek yan sanayisine güvenmiyeceğin şey motor aksamıyla ilgili parçalarıdır diğerleri pek bi sorun çıkaracağını zannetmiyorum ama motor bölümünde kesinlikle orjinal parçalar kullanılmalıdır...

  17. #43477

    Üyelik
    29 Temmuz 2012
    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yan sanayi malzemesi dediğin zaten ybryi çıkaran fabrikanın malı.

    ön fren balatasını 20 tlye almıştım. arka fren için açık yeşil renkli bi kampana var onu tavsiye ederim. ybrmi satmadan 1 hafta önce 14 tlye taktırmıştım.

    ama debriyaj balatasında orijinal kullan. usta bir kere söksün, orijinal taksın ki 2-3 kere ustaya işçilik parası vermeyesin.
    debrıjay balaatası 70 lıra on balata onbes arka balata 30 lıra ıscılıkle yaptırmayı dusunuyrm usta ole soledı

  18. #43478
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    1 Mayıs tatili fırsat bilip motorun 1000 km bakımını Bursa Start motorda yaptırdım. Yamalube yarı sentetik yağ kondu. Far ayarını yaptırdım. Zincir biraz bol gibiydi ama genelde 2 kişi bindiğimizden normal dedi usta. İstersen gererim ama bu sefer de 2 kişi binince ses yapabilir dedi dursun dedi böyle. Genel kontrolleri yapıldı, debriyaj teli yağlandı. 30 TL yağ + 20 TL işçilik ödedim bakım kitapçığını onaylattım
    liberty16 ve E-TEKİN bunu beğendiler.

  19. #43479
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı sgurdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 Mayıs tatili fırsat bilip motorun 1000 km bakımını Bursa Start motorda yaptırdım. Yamalube yarı sentetik yağ kondu. Far ayarını yaptırdım. Zincir biraz bol gibiydi ama genelde 2 kişi bindiğimizden normal dedi usta. İstersen gererim ama bu sefer de 2 kişi binince ses yapabilir dedi dursun dedi böyle. Genel kontrolleri yapıldı, debriyaj teli yağlandı. 30 TL yağ + 20 TL işçilik ödedim bakım kitapçığını onaylattım
    1000 kmden sonra her 500 kmde bir yağ seviyeni kontrol et bence. 2500 kmde 400 gr yağ kalmıştı. yağ buharlaşıp hava filtremi mahvetmişti ve içinden çıkan 400 gr yağ da su gibiydi.
    COMTAN bunu beğendi.

  20. #43480
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    Alıntı sgurdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 Mayıs tatili fırsat bilip motorun 1000 km bakımını Bursa Start motorda yaptırdım. Yamalube yarı sentetik yağ kondu. Far ayarını yaptırdım. Zincir biraz bol gibiydi ama genelde 2 kişi bindiğimizden normal dedi usta. İstersen gererim ama bu sefer de 2 kişi binince ses yapabilir dedi dursun dedi böyle. Genel kontrolleri yapıldı, debriyaj teli yağlandı. 30 TL yağ + 20 TL işçilik ödedim bakım kitapçığını onaylattım
    maxı97 nin söylediklerine dikkat et ayrıca motoru aldığımda 8000km bakımı yetkili serviste yapılmış kaşelenmiş yağı değişmiş muhtemelen yamalube koyulmuştur.bu şekilde ben 1000km kullandım ama mubarek biraz ısınınca 1. -2. viteslere takmak eziyet oluyordu ve motor ısınınca aşırı sesli (subaplar)çalışıyordu.hemen yağını boşaltıp(su gibi bir yağ çıktı.) castrol 10/40 yağla değiştirdim bu sorunların hiçbiri kalmadı şimdi memnunum yağdan,boşaltığım yağıda ölçtüm 1000km de yaklaşık 200gr eksiltmişti ve maxi97 nin dediği gibi hava filitre tası baya yağlanmıştı.şu anda castrol koyduktan sonra 1500km geçti yağına baktım enufak bil eksiltme yok nasıl koymuşşam öyle duruyor
    BİR DÜŞMANI AFFETMEK ,BİR DOSTU AFFETMEKTEN DAHA KOLAYDIR.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 238 kullanıcı var. (0 üye ve 238 misafir)

Bu Konudaki Etiketler