Güven abi en temelden başlıyorum
Motorun solundaki büyük delikten lokmayı taktın, subap kapakları da açık, lokmayı saat yönünün tersine yani motorun ön tarafına doğru yavaş yavaş çevirerek subapları izle, bir yerden sonra kendini tekrar edecek, döngüyü yazıyorum;
(Emme subabı: karburator tarafı, Egzoz subabı: motorun ön tarafındaki)
(Subabın açılması demek ayarladığın civatanın aşağı basması demek)
(iki subap aynı anda açık olmaz)
Emme zamanı: [Piston konumu üstte] Emme subabı açılır, lokma yarım tur dönerken piston aşağı inerek benzin çeker, emme subabı kapanır [piston konumu alta geçmiş oldu]
sıkıştırma zamanı: [piston konumu altta][subablar kapalı] lokma yarım tur dönerken piston da yukarı çıkarak emdiği benzin-havayı sıkıştırmış olur [piston konumu üste geçmiş oldu]
Ateşleme zamanı: [Piston konumu üstte] [subablar hala kapalı] bu zamanda subablar sabit kalır oynama olmaz, yarım tur çevirince sıkışmış yakıtın ateşlenip güç verdiği noktaya geliyoruz [piston aşağı geçti]
Egzoz zamanı:[Piston konumu altta] Egzoz subabı açılır, piston yukarıya hareket ederken yanmış gazı subabdan dışarı atar [piston konumu üste geçti]
bu anda egzoz subabı kapanır ve emme subabı açılır, döngü başa döner
Zamanlar motorun her yarım tur dönmesine deniyor, 4 zamanlı tek silindir bir motor 2 turda bir ateşleme yapar
Eğer krankı istediğin noktada durduramıyorsan, kendi kendine dönüyorsa içeride oluşan sıkıştırmadan dolayıdır, bujiyi sökersen sıkıştırma olmaz.
Abi krankı yarım yarım çevir, 4-5 tur atsın, döngüyü kavramaya çalış, ayarı yapacağın nokta Emme zamanının sonu, ateşlemenin başı, yani subapların ikisi de kapalı, piston da üst noktada
Abi ustaya gitmemekte ısrarcıysan bu mantığı oturtmaya çalış
kolay gelsin