Bahar Bulaştı Ya Hayata, Ağaca, Suya, İçimde Öyle Bir Seyahat Kımıldıyor Ki, Diren Direnebilirsen.Yüreğim Bavulunu Toplamış Çoktan .Ruhum Sırtlamış Çantasını.Uzaklar Çekiyor İçimdeki Seyyahın Tasmasını..
Ben bakımına özen gösteririm özellikle zincire çok iyi bakarım, esd lerle diğerlerinin farkı ne bilmiyorum ama şu 12 hp olanlarda bayağı fark eder sanırım güç ve karbüratörden dolayı.
1000 km'ye kadar rodaj esnasında yağda çapak,tortu vs birikebilir. Erken değişim yapmak tedbiren iyidir.Motul yerine daha az maliyetli bi motosiklet yağı koyup,1000 km'de motulu eklemek daha iyi olur bence.
Teşekkür ederim cevabınız için,o zaman bakımı geciktirmeyelim.
Motul yarı sentetik 5100 serisi 10w40 yağ 27 lira.Ondan alıp değiştireceğim.çünkü en az 2yıl dolu dolu bineceğim,yağ benim için çok önemli hatta 1000km den sonra motulün 7100 serisi tam sentetik 10w40 ını kullanmayı düşünüyorum onun lt fiyatı 46lira..
hava filitresi ve karbüratör temizliğine takiben subap ayarlarına baktırman faydalı olacaktır.birde şu var benim motorda çok kez denedim rüzgarsız yolda tek kişi ortalama 70km sabit hızla kullanırsam 2.3 2.4 civarında bir tüketim oluyor.bu durum 80-90 km bandında sıkıştırmadan akışına göre kullanırsam 2.5lt.en son gezimde 2 kişi 100km lik yolda %60 tam gaz olmak üzere 3lt yakıt harcadım.bu demek oluyorki gazı tam çeviriyorsanız yada rüzgarlı bir havada 90km ile gitmeye çalışıyorsanız haliyle yakacaktır.motor rüzgar direncini gücüyle yenemediği için siz buna gaza basarak karşılık veriyorsunuz,bu durumda yakıtınızda artıyor.
BİR DÜŞMANI AFFETMEK ,BİR DOSTU AFFETMEKTEN DAHA KOLAYDIR.
Yeri gelmişken, benimki rüzgarsız düz yolda 105 km sabit gidiyordu, askerden yeni geldim motor 6 ay yatmıştı, temizledim çıktım yola, otoyolda düzde 115 km hız yaptım, herhalde dedim arkadan rüzgar esiyor ondan oldu, geri döndüm yine 115 km yaptı, neden farketti anlayamadım yatmak motora yaradı herhalde
Ama ne söylim 6 ayda ben paslanmışım
Bağırıyorum çağırıyorum istemiyorum ama yine yeniden ybr 125 alacağım süpriz olmazsa. Buna mecbur ettirene lanet okuyorum.
Valla abi benim bu işten anladığım,altında 1000'lik motorda olsa.Yanında illa bir Ybr olmalı..Büyük cc alacağım diye sattım,pişmanım.Hatta arkadaşı aradım,bana motoru geri ver diye.Hayır vermem dedi,kafama göre bişeyde bulamadım gerçi.Onunda sıkıntısıyla,her an bir 2014 beyaz alabilirim.İşe gidip gelirken,vitrinde bana göz kırpıyor.
Bahar Bulaştı Ya Hayata, Ağaca, Suya, İçimde Öyle Bir Seyahat Kımıldıyor Ki, Diren Direnebilirsen.Yüreğim Bavulunu Toplamış Çoktan .Ruhum Sırtlamış Çantasını.Uzaklar Çekiyor İçimdeki Seyyahın Tasmasını..
merhaba arkadaşlar bugünler de motorumdan şikayetlerim artmaya başladı ancak servise gitmeye fırsatım bir türlü olmadı.bugün de son olarak el marşım arıza yaptı Allah tan ayaktan varda sorun olmuyor. Sizce sabah çalışıp şimdi bozulmasının sebebi nedir.
beyler bilgi amaçlı yazıyorum. motorum daha 700km'yi yeni devirecek yarın. geçen yakıtını ölçüm Km'de 11kr yaktı.
edit
Genelde düşük viteslerde kullanıyorsanız, 4-6 bin devir idealdir. Ama 4. ve 5. viteslerde 6-7 bin devirde kullanmak daha verimli olur.
Ben 7 bin devrin üzerinde devamlı gitmiyorum. Zaten 5. vites, 7 bin devirde 85 km civarı bir hız yapıyor. O hızın üzerine çok nadir çıkıyorum. Hem motor da yıpranmamış oluyor.
Esd eski kasaya göre daha güzel kacıyor bence. Benim motor 2006 model. Stabil 100 gidebiliyor ama esd'de 110'la gitmek mümkün. Kilonuz fazla değilse yüksek hızlara daha iyi cıkar. Birde ben dikkat etttim eski kasada 5.viteste giderken 100 km hızda 9000 devire yakın cevirirken,esd'de 8000 küsür ceviriyor. Bu da son hızda etki ediyor.
Genelde E-5'te sürüyorum,hızımda 85-100 arası. Sanırım kullanma faktörüde var ama net bi olcum yapıp yazacagım tekrar. Tavsiyeleriniz için ayrıca tesekkür ederim
Akü zayıflamış olabilir mi? Ayak marsı ile calıstırdıktan sonra biraz yol yapınca,marş düğmesi çalışıyorsa akünüze veda zamanı gelmis olabilir.
Esd eski kasaya göre daha güzel kacıyor bence. Benim motor 2006 model. Stabil 100 gidebiliyor ama esd'de 110'la gitmek mümkün. Kilonuz fazla değilse yüksek hızlara daha iyi cıkar. Birde ben dikkat etttim eski kasada 5.viteste giderken 100 km hızda 9000 devire yakın cevirirken,esd'de 8000 küsür ceviriyor. Bu da son hızda etki ediyor.
...........................
benim bildiğim ybr nin mekanik ve dişli oranları aynı bir fark olacağını sanmıyorum.bunu araştıracağım.debriyaj balatasında ayrıca bir kaçırma ve kavrama eksikliği varsa buda fazla devir çevirmesine ve süratinin çevirdiği devire oranla artmamasına neden olur..
benim bildiğim ybr nin mekanik ve dişli oranları aynı bir fark olacağını sanmıyorum.bunu araştıracağım.debriyaj balatasında ayrıca bir kaçırma ve kavrama eksikliği varsa buda fazla devir çevirmesine ve süratinin çevirdiği devire oranla artmamasına neden olur..
evet size aynen katılıyorum debriyaj balatası bitmeye yakın fazla devir yapar ve sürat artmaz debriyaj balatalarını değiştirdikten sonra eğer yayları sert takılır ise 2. vitese biraz sert geçmenizde bile ön lastiği yerden kesebilirsiniz ve hızınızda artmaya başlar o andan sonra motorunuzu yeniden sevmeye başlarsınız...
Valla sym wolf 250 (3 lt) ve mt 07 (4.1 lt) filan yakıt tüketimlerini görünce 2.5 lt 125 için çok fazla geliyor
Tez zamanda 250 cc geçmek lazım
Şu an bu konu içerisinde 459 kullanıcı var. (0 üye ve 459 misafir)