Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
29 Ağustos 2013, 15:57
#41901
zozturk adlı üyeden alıntı
bende de 2006 altı var ama ruhsat yapragında bir muayenelik yer var.
O yıllarda ruhsata ilk muayene tarihinin 1 veya 3 yıl yazılması olayı vardı. Eskileri karıştırırsanız bulursunuz.
Bazılarının ruhsatlarına ilk muayene tarihi 3 yıl, bazıılarına da 1 yıl yazıldı. Düzeltmek için ruhsat yaprağı değişmesi gerkiyordu. Bunun ücreti vatandaştan talep ediliyordu. Ben de zamanı gelince muayene yaptırmayı tercih ettim.
Dolayısıyla, ilk muayeneyi 2007 yılında, ikincisini 2009, son haneyi dolduran 3. muayeneyi de 2011 yılında yaptırdım ve ruhsat yaprağında yer kalmadı.
Muhtemelen sizin ruhsata ilk muayene süresi 3 yıl yazıldığı için 1 hane boş durmaktadır.
Keyfini çıkarın
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
Reklamlar
-
29 Ağustos 2013, 18:05
#41902
evet motoru bugün farklı bir motosikletçiye götürdüm.
aldığım yer bakımları yapıldı demişti ancak yağı falan kontrol ettirince değişmesi gerek dedi.pek anlamıyorum ancak çıkan yağ siyah renk olmuştu.değiştirdik.shell marka yağ koydu.
hava filtresini değiştirdi.bir de arka fren iyi tutmuyordu ötüyordu balatayı değişti.
yağ 25
hava filtresi 15
balata 15
-
30 Ağustos 2013, 01:42
#41903
-
30 Ağustos 2013, 18:52
#41904
fero. adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ybr esd var bende.eski tip yuvarlak far takmayı düşünüyorum ne dersiniz böyle bi çılgınlık yapayım mı :D Yeni tip farı pek beğenmiyorum. bide 10000 km ye yaklaştı subap ayarı yaptırmadım hiç zararı olurmu sizce ?
yuvarlak far takan arkadaşlar var onlara bak beğenirsen takarsın, ayrıca ilk 30.000 olmadan yaptırma
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:46 ----------
MD.Murat adlı üyeden alıntı
evet motoru bugün farklı bir motosikletçiye götürdüm.
aldığım yer bakımları yapıldı demişti ancak yağı falan kontrol ettirince değişmesi gerek dedi.pek anlamıyorum ancak çıkan yağ siyah renk olmuştu.değiştirdik.shell marka yağ koydu.
hava filtresini değiştirdi.bir de arka fren iyi tutmuyordu ötüyordu balatayı değişti.
yağ 25
hava filtresi 15
balata 15
yağ markası olarak ya castrol yada yamalube kullanırsan ve her yağ değiştiğinde farklı yağ koymayıp bir markayı seçersen daha iyi olur
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:50 ----------
ezeybek adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar herkese merhaba,
İkinci motor olarak ev - iş yeri arasında gidip gelmek için ekonomik olsun diye bende YBR 125 alarak aranıza katıldım. Rodajımı manuel'e uygun şekilde yaptım, motor güzel açıldı ve gidişinde bir problem yok. Forumda da bazı arkadaşların dert yandığı gibi benimde motorun yakışında biraz problem var. Anlatılanlardan , söylenenlerden fazla yaktığı düşüncesindeyim. Tam dolu depo ile 400 km olmadan yedeği açmak zorunda kalıyorum. Ayrıca karbüratörde de sanırım problem var ilk çalıştırdığımda yola çıktığımda birinci viteste sürekli motor tekleme oluyor. biraz ısınınca düzeliyor. Ancak bu durum motorun her ilk çalıştırdığımda devam ediyor. motoru ilk aldığımda rolanti ayarı bozuktu, bir servis düzenlemek için hava ayarını falan oynadı, şu an rolantide kafasına göre takılıyor ibre... sabit ayarı bozuldu.. sanırım motorun fazla yakması da bu hava ayarıyla ilgili.. bu konuda tecrübesi olan arkadaşlar tecrübelerini paylaşabilirlermi acaba ? forumda hava ayarları ile ilgili konuları okudum, ancak biraz karışık geldi. motoru bu şekilde çok yakan ve sonrasında çözüme ulaşan oldumu acaba ? yardımcı olabilirseniz sevinirim.
ilk çalıştırdığında biraz bekleyip hareket ettiriyor musun ? eğer direk kalkıp gidiyorsan ısınmadığı için tekleme yapar her ybr yapıyor. Rolanti ayarı genelde bin devir altındaysa oynamaya yapıyor bin deviri biraz geçsin o zaman dene yine oynayacak mı
-
30 Ağustos 2013, 19:20
#41905
Vitesi boşa atıp jikleyi de açmadan hafif gaz verir pozisyonda elim debriyajı da sıkmış bir halde marş basıp ellerimi hiç bırakmadan sabit bekliyorum.Motor çalışınca bir 4000 oluyor sonra aşağı aşağı düşüp 1500 2000 devir civarında öksüre tıksıra 5 10 saniye karasız çalışıyor tabii bu arada sabırla bekliyoruz sonra motor kararını bulup devir düzelip 4000 devire geri cıkınca olay tamam.30 saniyelik bir iş sonra binip sürün sorun yok hadi hayırlı yolculuklar
-
30 Ağustos 2013, 19:54
#41906
Kimse resim niye paylaşmıyor biraz resim paylaşın da rengi değişsin sayfanın hep bilgi olmaz birazda resimleyin
-
30 Ağustos 2013, 21:48
#41907
RruDeBoyY adlı üyeden alıntı
yuvarlak far takan arkadaşlar var onlara bak beğenirsen takarsın, ayrıca ilk 30.000 olmadan yaptırma[COLOR="Silver"]
Neye gore 30 bin km olmadan yaptirma diyorsunuz? Subap ayari cogu serviste 1000lik bakimda yapilir, kitapcikta da 6bin kmde bir kontrol edilmesi gerektigi yazar. Birakin su anahtar degmemis motor muhabbetini adam gibi bakim gorsun motor
-
31 Ağustos 2013, 09:33
#41908
Hyperian adlı üyeden alıntı
Neye gore 30 bin km olmadan yaptirma diyorsunuz? Subap ayari cogu serviste 1000lik bakimda yapilir, kitapcikta da 6bin kmde bir kontrol edilmesi gerektigi yazar. Birakin su anahtar degmemis motor muhabbetini adam gibi bakim gorsun motor
neye göre mi diyorum yamaha servisinde git bak orda çizilgesinde hangi modeline kaç binde subap ayarı yapmak gerekir yazıyor ben daha 1000 lik bakımda subap ayarı yapan servis görmedim. Sende söylüyorsun 6 binde kontrol edilmesi lazım diye ayarla demiyor kontrol et diyor adam sordu bizde bilgi verdik.
-
31 Ağustos 2013, 11:30
#41909
RruDeBoyY adlı üyeden alıntı
neye göre mi diyorum yamaha servisinde git bak orda çizilgesinde hangi modeline kaç binde subap ayarı yapmak gerekir yazıyor ben daha 1000 lik bakımda subap ayarı yapan servis görmedim. Sende söylüyorsun 6 binde kontrol edilmesi lazım diye ayarla demiyor kontrol et diyor adam sordu bizde bilgi verdik.
O çizelgede 6bin km de bir kontrol edin, ayarlanması gerekiyorsa ayarlayın yazıyor. Kullanıcı el kitabında da aynı sekilde, kelime oyunu yapmaya gerek yok. Motor 30bin km ye gelene kadar subap kapaklarının enaz 4 kere acilip bakilmis, gerekmisse ayarlanmis olmasi lazim, forumda 2005 ybr icin servis kitapcigi da mevcut, ordan da bak istersen motor bloklari ayni zaten
-
31 Ağustos 2013, 12:40
#41910
s.a arkadaşlar bende 2007 model yamaha ybr 125 motorum var 2 kişi dik yokuşlarda zorlantığı zaman stop ediyor bunun sebebi nedir yardımcı olabilimisiniz.
-
31 Ağustos 2013, 19:24
#41911
Hyperian adlı üyeden alıntı
O çizelgede 6bin km de bir kontrol edin, ayarlanması gerekiyorsa ayarlayın yazıyor. Kullanıcı el kitabında da aynı sekilde, kelime oyunu yapmaya gerek yok. Motor 30bin km ye gelene kadar subap kapaklarının enaz 4 kere acilip bakilmis, gerekmisse ayarlanmis olmasi lazim, forumda 2005 ybr icin servis kitapcigi da mevcut, ordan da bak istersen motor bloklari ayni zaten
ben Buraya senin gibiler mühalefet Olsun diye yorum yazmıyorum. kardeşim yada abim herneysen bir daha yazdıklarımı alıntı yapma
-
31 Ağustos 2013, 20:23
#41912
RruDeBoyY adlı üyeden alıntı
ben Buraya senin gibiler mühalefet Olsun diye yorum yazmıyorum. kardeşim yada abim herneysen bir daha yazdıklarımı alıntı yapma
Sana muhalefet olmak degil derdim, adamlar bilgi almak icin soruyor, dogru bilgiye ulasmalarina yardimci olmaya calisiyorum. Soylediklerini bi kaynaga dayandiramiyorsan yazma, ben de muhalefet olmayayim.
-
31 Ağustos 2013, 20:36
#41913
bıktım senden ybr 125. evet zımba gibisin bomba gibisin, bu sınıfta alternatifin yok, 10 yıldır beni hiç üzmedin, çok teşekkür ederim. ama 10 yıldır aynı blok, hemen hemen aynı kasa. aynı güç , aynı koltuk, herşey aynı. ulan evlilikte bile 3 senede bitiyor her şey, 10 sene oldu hayatıma gireli ve çıkmıyorsun mecbur kapıkulunum, bıktım be.
-
31 Ağustos 2013, 22:58
#41914
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
-
31 Ağustos 2013, 23:14
#41915
Hyperian adlı üyeden alıntı
Sana muhalefet olmak degil derdim, adamlar bilgi almak icin soruyor, dogru bilgiye ulasmalarina yardimci olmaya calisiyorum. Soylediklerini bi kaynaga dayandiramiyorsan yazma, ben de muhalefet olmayayim.
sanane güzel kardeşim sanane ? ayrıca söylediklerimi 3 yıllık ybr deneyimime dayanıyorum elimizde 3 tane ybr var biri 34 bin km de hala subap ayarı yapılmadı diğeri 23 binde , 16 binde Hepsinin performansı hala aynı gittim ybr servsine adam çizelgeye bak orda herşey yazıyor diyor tavsiye etmem subap ayarı neyse konu fazla uzadı ban yemek istemiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------
Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı
çok güzel görünüyor Kazasız Yolculuklar
-
31 Ağustos 2013, 23:25
#41916
Gültekin adlı üyeden alıntı
28 Ağustos 2013
Kapının önünde yatan ve kullanmadığımız motorun muayenesini yaptırdım, vize onayına yer kalmadığı için değişmesi gereken ruhsat yaprağını değiştirdim.
Muayene 95 kayme
Ek-1 zımbırtıları 25 Kayme
Ruhsat yaprağı 89 kayme
Toplam 209 Kayme
2006 model
YBR. Km 10420
http://i44.photobucket.com/albums/f2...ps2779671a.png
Hayırlı olsun, güle güle binin
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
-
01 Eylül 2013, 02:46
#41917
Md murat #41928 bnde senin gibiyim ama arkama birini alinca donuslerde zorlandim denge kaybida cok oluyor trafikte dur kalk. Istanbuldayim bende
-
01 Eylül 2013, 03:11
#41918
-
01 Eylül 2013, 09:09
#41919
PIERzig adlı üyeden alıntı
valla güzel fikir uzun yolda bitiriyor adamı koltuk
-
01 Eylül 2013, 13:47
#41920
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 60 kullanıcı var. (0 üye ve 60 misafir)
Bu Konudaki Etiketler