Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
27 Ağustos 2013, 03:10
#41881
Merhaba
eylülün ilk haftası gelecek sekılde bende birtane edindim hondanın gs eğitimine katıldım hiç şehir içi tecrubem yok malesef daha yeni yetmeyim bu rodaj işi hakkında bilen abiler ne tavsiyeler verir.uyulmaması durumunda nelerle karsılasırım.Yeni baslayan birine aman suna dikkat et dedıgınız ne olabilir.Lastikleri değiştirmelimiyim.Teşekkürler.
Reklamlar
-
27 Ağustos 2013, 13:24
#41882
Slm herkese.Benzinde her depoda olanı yazdım bu bir yarış iddaa tatmin için yalan söyleme sanılmasın.Gerek yok böyle birşeye.Ybr 125 esd bu değerleri görebiliyor bir bilgi mahiyetinde.
Önceden de sorduğum fakat cevap alamadığım sorumu yinelemek istiyorum.Bir bilen olursa süper olur gerçekten.Ybr 125 esd motorum.Bu motor yokuş aşağı inerken gaz vermeden viteste gaz vermesek de yinede benzin yakar mı? Başka açıdan sorarsak yokuş aşağı vites boşta motor çalışır veya motor çalışmazken sürerken değişenler neler.Fren şanzıman yakıt güvenlik açısından değişenler neler. Havalar motorcular için hala güzel ve vakit varken her fırsatta herkese iyi sürüşler tekeriniz düz bassın .... iyi forumlar ...
-
27 Ağustos 2013, 13:34
#41883
cm_strider adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun, üzüldüm gerçekten adınıza...
Benim de ilk motorum otomatikti ve maxi scooter düşünüyordum ikinci motorum ybr'yi almadan önce... Ama sonra eğer viteslilere geçmezsem çok kısıtlı modeller içinde devam etmek zorunda kalacağımı düşünerek vitesli tercih ettim ve araştırınca her açıdan en uygununun ybr olduğunu gördüm... Bence çok doğru bir seçim yaptınız...
Hayırlı olsun, tekeriniz hep düz bassın... Kazasız, belasız ve çalıntısız...
Cok tesekkur ederim. Ama xciting in performansini, cevikligini tatmanizi kesinlikle tavsiye ederim. Tadi damagimda kaldi acikcasi
-
27 Ağustos 2013, 13:51
#41884
Slm morder61. Hayırlı olsun söze başlamadan söyleyim kask diz dirsek koruma eldiven ve motora koruma demiri almalısın.Sonra sürelim. Bende sıfır alıp 3000 km lere getirdim motoru.Ben ilk 1000 km de hiç sıkıştırmadım 5000 6000 devirleri geçmeden yavaş gezdim. Motor daha uzun ömürlü olur diyorlar böylece 40 50 bin km olunca yağ yakma aşırı benzin tüketimi olarak karşınıza sorunlar çıkar diyorlar ama kim nelerle karşılaşmış anlatırsa öğreneceğiz.Yeni nesil motorlarda bu rodaja hiç gerek yok diyip ilk kmlerden itibaren kafasına göre kullanan da var.Bence bu konuda kim neler yapmış ilk 1000 km de sonra ilerleyen km lerde 30 40 50 bin ve ileri paylaşacak ki bu bilgi havuzundan rodajda neler yapılsa iyi oluru çıkartalım ortaya.
İlk paylaşan ben olayım. Her viteste 5 6 7 binlerde sürdüm. 8 bini ise çoook nadir 1 2 sollarken görmüştür. Onun haricinde gayet sakin kullandım.Hele hele ilk 150 km pür dikkat ettim. 1000 km oldu serviste yağ değiştim (yamalube) ordan itibaren sürüş koşulları yollar kafam ne eserse kullandım. Şu anda henüz birşeyler söylemek için erken ama -3000 km deyim çünkü - Yakıt çok az gerçekten örnek olarak ağzına kadar dolu depodan yedek te bitip yolda kalana kadar sürdüm ve yolda bitirdim motor stop etti.(yanıma yakıt aldım tabi bir pet şişe ile ve km 667 idi. Tekerim ise orjinal tekeri ve bence dikkat edilirse masrafa gerek yok kullanabilirsin ben henüz bir sorun görmedim. Birde zincir yağı alıp motoru felan yıkatınca zincire sıkarsın. 400 500 km de bir. Ben bunları kendim yaptığım için yazdım rodajı böyle geçtim yakıtta cimri bir motor çıktı karşıma. Artık rodaj uygulamamdan mı yoksa zaten mi böyle olacaktı bilemiyorum. Diğer arkadaşları dinlemek lazım. İyi forumlar..
-
27 Ağustos 2013, 17:25
#41885
S.a arkadaşlar,
YBR 125 ESD (2013) için Türkçe kullanma Kılavuzu aşağıdaki linktedir. İhtiyacı olan varsa indirebilir.
YBR 125 ESD (2013) için Türkçe kullanma Kılavuzu: http://www.mku.info.tr/ybr125.pdf
-
28 Ağustos 2013, 07:27
#41886
Arkadaslar debriyaj telinin gevsemesi normal mi. Bugun sonuna kdr bastigim halde motor stop etti cok defa. Bnde kaveama yerinden kullnim kilavuzunda gosterildigi gbi hiraz siktim ama sikinti olurmu?
-
28 Ağustos 2013, 08:17
#41887
O ayar vidası böyle durumlar için var. Bende ara ara sıkıp gevşetiyorum.
Debriyaj kolunun olduğu yerdeki ayardan bahsediyoruz değil mi?
-
28 Ağustos 2013, 08:32
#41888
Evet sktigimiz yerde sonundaki yuvarlak buyuk vida hatta siyah plastigi kaldirinca gozukuyo. Daha 180 km motor cok erken degilmi boyle bisey yapmak yoksa scaktan gevsemis olabilir mi?
-
28 Ağustos 2013, 08:57
#41889
O konuda net bir bilgim yok. Daha tecrübeli arkadaşlar cevaplarsa daha sağlıklı olur.
-
28 Ağustos 2013, 09:31
#41890
35,000 küsürde motor ve yaklaşık 3,000 km dir yağ değişmiyor hangisini önerirsiniz? 2007 model ybr
-
28 Ağustos 2013, 10:18
#41891
Rüzgarlı adlı üyeden alıntı
Slm herkese.Benzinde her depoda olanı yazdım bu bir yarış iddaa tatmin için yalan söyleme sanılmasın.Gerek yok böyle birşeye.Ybr 125 esd bu değerleri görebiliyor bir bilgi mahiyetinde.
Önceden de sorduğum fakat cevap alamadığım sorumu yinelemek istiyorum.Bir bilen olursa süper olur gerçekten.Ybr 125 esd motorum.Bu motor yokuş aşağı inerken gaz vermeden viteste gaz vermesek de yinede benzin yakar mı? Başka açıdan sorarsak yokuş aşağı vites boşta motor çalışır veya motor çalışmazken sürerken değişenler neler.Fren şanzıman yakıt güvenlik açısından değişenler neler. Havalar motorcular için hala güzel ve vakit varken her fırsatta herkese iyi sürüşler tekeriniz düz bassın .... iyi forumlar ...
Motorun benzin hava karışımı elektronik bir sistemle ayarlanmadığı için yokuş aşağı da rolantideki kadar benzin tüketirsiniz. Eğer elektronik sistemle ayarlanan bir tip olsaydı yokuş aşağı bedava giderdik :D
Motor çalışmıyorken yokuş aşağı viteste zaten gitmeyin, yağlama yetersizliğinden dolayı motor zorlanabilir.
Motor kapalı ve vites boşta gitme olayı kitapçıkta tavsiye edilmemiş, yine de denemek isteyenler için; arabadaki gibi frende şişme falan olmaz çünkü frenin hidrolik pompası kadar gelişmiş bir parçası yok, basit bi sistem, motordan bağımsız çalışıyor. Şanzımanda sadece ön dişlinin bağlı olduğu mil döner, viteste olmadığı için mil üzerindeki dişler zaten boşta dönüyodur, yağlama problemi çıkmaz (çok ince düşünürsek milin bağlantı noktaları ve bilyalar yağsızlık çekebilir :D ) yakıt tüketimi tabi ki 0 olur :D tabi hızlanıp hızlanıp fren yaparak gitmektense viteste kompresörden faydalanarak fazla hızlanmadan gitmek daha güvenli, balatalar ve ön disk için de daha sağlıklı (sürekli frene basarak inerseniz disk ısınır, yerde bi su birikintisinden vs geçerken çarpılabilir)
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:53 ----------
Alper hocam sizin verdiğiniz numarada whatsapp gözükmüyor o yüzden alamadım gruba, numarayı bir kontrol edip pm atarsanız hemen eklicem. Grup herkese açık ybr almış alıp da satmış olan veya beğenip de takip etmek isteyen... Numaranızı bana mesaj atarsanız en kısa sürede eklerim gruba şuan 6 kişiyiz 50ye kadar yolu var :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:59 ----------
wasabiii adlı üyeden alıntı
35,000 küsürde motor ve yaklaşık 3,000 km dir yağ değişmiyor hangisini önerirsiniz? 2007 model ybr
Benim yağ deneme fırsatım olmadı ama forumdaki abiler castrol power1 öneriyor. Genel olarak 10-40 her yola geliyor yaşadığınız şehre veya kullanım şartlarınıza göre kalınlığı değişebilir ancak castrol power1 de nerdeyse herkes hemfikir
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:12 ----------
canntsn adlı üyeden alıntı
Arkadaslar debriyaj telinin gevsemesi normal mi. Bugun sonuna kdr bastigim halde motor stop etti cok defa. Bnde kaveama yerinden kullnim kilavuzunda gosterildigi gbi hiraz siktim ama sikinti olurmu?
Debriyaj ayarını kılavuza göre yaparsanız motor soğukken yapın, ısınınca az da olsa boşlukta bi artma oluyor. Kafanıza göre yaparsanız motor sıcakken doğru ayarı bulmanız daha kolay olur. Henüz çok yeni motor siz ona alışırken o da yollara ve size alışıyor ilk zamanlar nazlanması normal rodajı düzgün yapın yeterki, klavuzdaki rodaj talimatlarına uyun. 150km den sonra 5 bindeki sınırı 6 bine çıkarmışlar mesela, siz de 6 bine çıkın motor alışsın daha zorlamayım diye düşünmeyin, hafif hafif zorlanması da lazım, zorlamadan açamazsınız motoru. Motor açıldıkça performanstaki artışı, vites geçişlerindeki kolaylığı hissedersiniz..
-
28 Ağustos 2013, 11:26
#41892
Bn rodaj ayarina pek uyamadim 6 7 bini gordu motor hep skinti olur mu
-
28 Ağustos 2013, 15:43
#41893
Teşekkürler Hyperan doyurucu bilgilerinden dolayı. Pm den numaramı gönderdim umarım şimdi görünüyordur.
-
28 Ağustos 2013, 18:39
#41894
28 Ağustos 2013
Kapının önünde yatan ve kullanmadığımız motorun muayenesini yaptırdım, vize onayına yer kalmadığı için değişmesi gereken ruhsat yaprağını değiştirdim.
Muayene 95 kayme
Ek-1 zımbırtıları 25 Kayme
Ruhsat yaprağı 89 kayme
Toplam 209 Kayme
2006 model YBR. Km 10420
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
-
29 Ağustos 2013, 00:32
#41895
selamlar arkadaşkar arkadasımda yamaha 250 LİLİK .RAYCING war ama parçası= falan yok yurt dışından getırmış daha 4binde siyah harıka 5.750 tl ye werecek bana. .ybr yı satayım dıyoM o arkadaşımın mOtorunu alayım . .3.4bın kullanayım satayım dıyoM nasıl fikı
-
29 Ağustos 2013, 00:32
#41896
-
29 Ağustos 2013, 00:34
#41897
bende de 2006 altı var ama ruhsat yapragında bir muayenelik yer var.
Gültekin adlı üyeden alıntı
28 Ağustos 2013
Kapının önünde yatan ve kullanmadığımız motorun muayenesini yaptırdım, vize onayına yer kalmadığı için değişmesi gereken ruhsat yaprağını değiştirdim.
Muayene 95 kayme
Ek-1 zımbırtıları 25 Kayme
Ruhsat yaprağı 89 kayme
Toplam 209 Kayme
2006 model
YBR. Km 10420
http://i44.photobucket.com/albums/f2...ps2779671a.png
-
29 Ağustos 2013, 00:48
#41898
internetten ıvır zıvır malzeme almak için en uygun site hangisi acaba?
-
29 Ağustos 2013, 11:04
#41899
Arkadaşlar ybr esd var bende.eski tip yuvarlak far takmayı düşünüyorum ne dersiniz böyle bi çılgınlık yapayım mı :D Yeni tip farı pek beğenmiyorum. bide 10000 km ye yaklaştı subap ayarı yaptırmadım hiç zararı olurmu sizce ?
-
29 Ağustos 2013, 11:34
#41900
Arkadaşlar herkese merhaba,
İkinci motor olarak ev - iş yeri arasında gidip gelmek için ekonomik olsun diye bende YBR 125 alarak aranıza katıldım. Rodajımı manuel'e uygun şekilde yaptım, motor güzel açıldı ve gidişinde bir problem yok. Forumda da bazı arkadaşların dert yandığı gibi benimde motorun yakışında biraz problem var. Anlatılanlardan , söylenenlerden fazla yaktığı düşüncesindeyim. Tam dolu depo ile 400 km olmadan yedeği açmak zorunda kalıyorum. Ayrıca karbüratörde de sanırım problem var ilk çalıştırdığımda yola çıktığımda birinci viteste sürekli motor tekleme oluyor. biraz ısınınca düzeliyor. Ancak bu durum motorun her ilk çalıştırdığımda devam ediyor. motoru ilk aldığımda rolanti ayarı bozuktu, bir servis düzenlemek için hava ayarını falan oynadı, şu an rolantide kafasına göre takılıyor ibre... sabit ayarı bozuldu.. sanırım motorun fazla yakması da bu hava ayarıyla ilgili.. bu konuda tecrübesi olan arkadaşlar tecrübelerini paylaşabilirlermi acaba ? forumda hava ayarları ile ilgili konuları okudum, ancak biraz karışık geldi. motoru bu şekilde çok yakan ve sonrasında çözüme ulaşan oldumu acaba ? yardımcı olabilirseniz sevinirim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 71 kullanıcı var. (0 üye ve 71 misafir)
Bu Konudaki Etiketler