Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
19 Ağustos 2013, 23:38
#41801
onuRRtas adlı üyeden alıntı
Hocam motorun anahtarıyla sol taraftakı kapak açılıyor. Aküyü vidalarından sök, su seviyesini kontrol et eksik varsa şayet saf su ile tamamla. Orta seviyeye kadar. Yazar orda zaten.
Aküde problem yok. Bakımını oto elektrikçide yeni yaptırdım. Problem biraz karışık. Şöyle ki:
İlk çalıştırmada marş basıyor ama motosiklet çalışmıyor.
Ayakla çalıştırıp biraz ısıttıktan sonra stop ederseniz, bu sefer el ile çalışıyor.
Ancak debriyaj basılı iken, el ile tek seferde çalışıyor. Burada bulmamız gereken problem;
neden motosiklet soğukken, debriyaj basılı değilse (marş basıyor ama) motosiklet çalışmıyor.
Reklamlar
-
20 Ağustos 2013, 01:45
#41802
paketci03 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar 2 yıl kuryede cbf kullandım hantal gibi geldiği için kendi şahsıma ybr aldım sıfır size sorum olcak 200 km 80 le gittim sonra ara sira gazı kökledim şuan 700 km de 80 le gitmeye özen gösteriyorum sizce motora zarar vermiş olabilirmiyim hiç redlinede yapmadim bu arada ?
Dediginiz seyi rodajda yapmadiysaniz zaten sorun olmaz, rodajda ve ilk 150km icinde yaptiysaniz silindir ve piston yuzeyince cizikler olusmus olabilir, dandik bi motorda yapmis olsaniz ileride yag yakma gibi sorunlar cikarabilirdi ama ybr de sikinti olmaz
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------
Rodajda motoru zorlamaktan çok uzun sure aynı hızda gitmemek önemli
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:36 ----------
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Herkese selamun aleykum arkadaşlar ismim Burak foruma yeni üye oldum üye olmadan önce sık sık bir çok motorun yorumlarını okuyordum . Kısmet olursa bende vitesli motor almak istiyorum yalnız kafam çok karışık kimisi ybr 125 kimisi cbf 150 al diyor bende size hem danışmak hemde tanışmak için üye oldum . elimde kanuni bobcat 150 motorum vardı yaklaşık 600 700 km kadar kullandım ve sattım . eylül ayında inş. vitesli motor almayı düşünüyorum aklımda ybr 125 var . sizin tavsiyeleriniz nelerdir kardeşim ilk vitesli motorum olucak kullanmakta zorlanır mıyım . üstün tecrübelerinize ihtiyacım var kardeşimlerim
Ybr cevik, basit, parcasi servisi uygun. Cbf daha konforlu biraz hantal ve parca fiyatlari biraz daha pahali. Ben de yeni baslayan biri olarak ybr sectim ve arkadasimin cbf sini kullandigimda dogru motoru aldigimi anladim. Uzun yola gitmek icin cbf daha ideal ama sehir ici agirlikli kullanimda ybr derim
-
20 Ağustos 2013, 02:09
#41803
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Herkese selamun aleykum arkadaşlar ismim Burak foruma yeni üye oldum üye olmadan önce sık sık bir çok motorun yorumlarını okuyordum . Kısmet olursa bende vitesli motor almak istiyorum yalnız kafam çok karışık kimisi ybr 125 kimisi cbf 150 al diyor bende size hem danışmak hemde tanışmak için üye oldum . elimde kanuni bobcat 150 motorum vardı yaklaşık 600 700 km kadar kullandım ve sattım . eylül ayında inş. vitesli motor almayı düşünüyorum aklımda ybr 125 var . sizin tavsiyeleriniz nelerdir kardeşim ilk vitesli motorum olucak kullanmakta zorlanır mıyım . üstün tecrübelerinize ihtiyacım var kardeşimlerim
İkiside pişman etmez,kullanım ise yarım saatte çözülecek bir konu,sorun etmeyin.
paketci03 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar 2 yıl kuryede cbf kullandım hantal gibi geldiği için kendi şahsıma ybr aldım sıfır size sorum olcak 200 km 80 le gittim sonra ara sira gazı kökledim şuan 700 km de 80 le gitmeye özen gösteriyorum sizce motora zarar vermiş olabilirmiyim hiç redlinede yapmadim bu arada ?
Sorun olacağını düşünmüyorum ama biraz daha dikkat gerekli rodajda.
rs_guven adlı üyeden alıntı
Aküde problem yok. Bakımını oto elektrikçide yeni yaptırdım. Problem biraz karışık. Şöyle ki:
İlk çalıştırmada marş basıyor ama motosiklet çalışmıyor.
Ayakla çalıştırıp biraz ısıttıktan sonra stop ederseniz, bu sefer el ile çalışıyor.
Ancak debriyaj basılı iken, el ile tek seferde çalışıyor. Burada bulmamız gereken problem;
neden motosiklet soğukken, debriyaj basılı değilse (marş basıyor ama) motosiklet çalışmıyor.
Sorununuz ilginç gerçekten. İlk kez böyle bir sorun okuyorum. İnsallah basit bir çözümü vardır.
314 km'de yedege düstü depo. Ne yaparsam yapayım düşmüyor yakıt 14 kurusun altına. Esd karbüratörü mu taksak ne yapsak
-
20 Ağustos 2013, 02:25
#41804
rs_guven adlı üyeden alıntı
Aküde problem yok. Bakımını oto elektrikçide yeni yaptırdım. Problem biraz karışık. Şöyle ki:
İlk çalıştırmada marş basıyor ama motosiklet çalışmıyor.
Ayakla çalıştırıp biraz ısıttıktan sonra stop ederseniz, bu sefer el ile çalışıyor.
Ancak debriyaj basılı iken, el ile tek seferde çalışıyor. Burada bulmamız gereken problem;
neden motosiklet soğukken, debriyaj basılı değilse (marş basıyor ama) motosiklet çalışmıyor.
debriyajın müşüründe bir sorun olabilir yada vites müşüründe motor bir şekilde kendine viteste sanıyorsa debriyaja basmadan çlışmıyordur
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:23 ----------
onuRRtas adlı üyeden alıntı
Ben bütün viteslerimi 9.000 10.000 atıyorum, dert etme hiçbişicik olmaz ybrye
Hocam motorun anahtarıyla sol taraftakı kapak açılıyor. Aküyü vidalarından sök, su seviyesini kontrol et eksik varsa şayet saf su ile tamamla. Orta seviyeye kadar. Yazar orda zaten.
bence sen yinede dert et bizim arkadaşta 9000 ve üzeri vites atıyor 21000 km den beri krank baya ses yapıyor şu an 27000 km ye geldi ve takırtı iyice arttı sürekli yüksek devir motora zarar verir
-
20 Ağustos 2013, 10:25
#41805
ReiZzZ adlı üyeden alıntı
debriyajın müşüründe bir sorun olabilir yada vites müşüründe motor bir şekilde kendine viteste sanıyorsa debriyaja basmadan çlışmıyordur
Ama o zaman da marş başmaması gerekmez miydi?
---------- Post added at 09:25 ---------- Previous post was at 08:33 ----------
Alisilin adlı üyeden alıntı
rs_guven, kontak deliğine bi miktar WD-40 sık, biraz bekle tekrar sık, kontak yuvasının alt tarafından damlasın bişey olmaz,
5-10 defa kontağı aç kapat, sonra bas marşa, sonucu bana bildirirsen sevinirim.
Onu da denedim. Olmadı. Sanırım problem çok daha basit. Depodaki benzin dibe gelmiş. Bence problem bu.
Sabah hiç çalışmadı. Depoyu yedeğe alınca bir seferde çalıştı. Aldığımdan beri (yedek hariç) 9 litre benzin kattım.
Daha 250 km yol yapamadım. O yüzden benzinden hiç şüphelenmedim. Akşam depoyu doludurup, yarın sabah tekrar deneyeyim.
-
20 Ağustos 2013, 10:55
#41806
arkadaslar motor yagına benzın karısmıssa bı zararı olurmu yagı degıstırırken farkettm
-
20 Ağustos 2013, 11:09
#41807
muhammet55 adlı üyeden alıntı
arkadaslar motor yagına benzın karısmıssa bı zararı olurmu yagı degıstırırken farkettm
aksi bir durum söz konusu değilse, segmanların görevini yerine getirmiyor demektir. yağını sürekli kontrol et..hiç olmadık yerde yağın bitip motorunu kitleyebilir..
-
20 Ağustos 2013, 13:27
#41808
rs_guven adlı üyeden alıntı
Ama o zaman da marş başmaması gerekmez miydi?
---------- Post added at 09:25 ---------- Previous post was at 08:33 ----------
Onu da denedim. Olmadı. Sanırım problem çok daha basit. Depodaki benzin dibe gelmiş. Bence problem bu.
Sabah hiç çalışmadı. Depoyu yedeğe alınca bir seferde çalıştı. Aldığımdan beri (yedek hariç) 9 litre benzin kattım.
Daha 250 km yol yapamadım. O yüzden benzinden hiç şüphelenmedim. Akşam depoyu doludurup, yarın sabah tekrar deneyeyim.
ya tam olarak hatırlamıyorumda benimkide bi ara vitesteyken debriyaja bassam bile çalışmıyordu debriyaj müşürü biraz yerinden oynamıştı oturtunca düzeldi
-
20 Ağustos 2013, 13:59
#41809
onuRRtas adlı üyeden alıntı
arkadaşım makina hoş olmuş piyasadaki apachilere benzemiyo ( bu arada burda TVS sahipleri alınmasın marka olarak değil modifiye şekli olarak tabir edilen bir telaffuz varya ondan deyip düzeltmesini yapalım yoksa hepmiz 2 teker hepimiz kardeşiz.. ;) ) bide sorum olucak bu kickstart olayı nedir ? çamurluk kısalması hoş olmuş kazasız belasız arkadaşım tekerler hep düz bassın dileğiyle.. ;)
Mz 150 ( 1991 ), Mobylette bionik 52 (1992 ), Honda Titan 125 ( 1997 ),
Yamaha ybr 125 ESD ( 2013 ) ESTORIL BLUE.. Fotograf galerim.. http://zoroix.deviantart.com - 500px.com/zafer_ertem/
-
20 Ağustos 2013, 14:03
#41810
zafer5959 adlı üyeden alıntı
arkadaşım makina hoş olmuş piyasadaki apachilere benzemiyo ( bu arada burda TVS sahipleri alınmasın marka olarak değil modifiye şekli olarak tabir edilen bir telaffuz varya ondan deyip düzeltmesini yapalım yoksa hepmiz 2 teker hepimiz kardeşiz.. ;) ) bide sorum olucak bu kickstart olayı nedir ? çamurluk kısalması hoş olmuş kazasız belasız arkadaşım tekerler hep düz bassın dileğiyle.. ;)
kickstart denilen ayak marşı
-
20 Ağustos 2013, 14:07
#41811
emircanizmir adlı üyeden alıntı
20/40 castrol yağ koydum .ses mes gelmıyo benım motordan.
emircan arkadaşım bende 15 50 düşünüyodum nasıl olur die araştırıyorum +'ları -'leri neler olur acaba.. canımı sıkan sadece hafif şırıltı şeklinde ses yoksa 10 numara alet.. yüksek devirlerde zaten ses o kadar gelmiyo 5000 ile 6000 arasında hissediyorum sesi sadece bakalım deneyip görücez deneme yanılma yöntemiyle.. tavsiyen için teşekkürler yinede arkadaşım kazasız belasız.. !
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:05 ----------
ReiZzZ adlı üyeden alıntı
kickstart denilen ayak marşı
pardon ayak marşı iptal olayı görememişim.. ;)
Mz 150 ( 1991 ), Mobylette bionik 52 (1992 ), Honda Titan 125 ( 1997 ),
Yamaha ybr 125 ESD ( 2013 ) ESTORIL BLUE.. Fotograf galerim.. http://zoroix.deviantart.com - 500px.com/zafer_ertem/
-
20 Ağustos 2013, 14:14
#41812
rs_guven adlı üyeden alıntı
Aküde problem yok. Bakımını oto elektrikçide yeni yaptırdım. Problem biraz karışık. Şöyle ki:
İlk çalıştırmada marş basıyor ama motosiklet çalışmıyor.
Ayakla çalıştırıp biraz ısıttıktan sonra stop ederseniz, bu sefer el ile çalışıyor.
Ancak debriyaj basılı iken, el ile tek seferde çalışıyor. Burada bulmamız gereken problem;
neden motosiklet soğukken, debriyaj basılı değilse (marş basıyor ama) motosiklet çalışmıyor.
Bence ilk çalıştırırken buji ateşleme yapıyor mu diye bir kontrol et, belki ateşlemeyi kesen bir şey vardır, müşürlerden biri ateşlemeyi kesiyor olabilir.
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
-
20 Ağustos 2013, 14:17
#41813
Teşekkürler arkadaşlar içim rahatladı bali
-
20 Ağustos 2013, 14:57
#41814
Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı
Bence ilk çalıştırırken buji ateşleme yapıyor mu diye bir kontrol et, belki ateşlemeyi kesen bir şey vardır, müşürlerden biri ateşlemeyi kesiyor olabilir.
usta benim aklıma sey geldi onla bi alakası olablir mi ? yan ayaklıkta vites müşürü varya onla bi arızası olablir mi ? acaba debriaja basarak calışıyor dedigine göre onda bi sıkıntı olmasın ? benim iilk aklıma gelen o oldu
Hayat bir tesbih gibidir ya SALLLARSINNN yada cekersin!!!
-
20 Ağustos 2013, 15:37
#41815
gk070 adlı üyeden alıntı
usta benim aklıma sey geldi onla bi alakası olablir mi ? yan ayaklıkta vites müşürü varya onla bi arızası olablir mi ? acaba debriaja basarak calışıyor dedigine göre onda bi sıkıntı olmasın ? benim iilk aklıma gelen o oldu
Ben yan ayaklıgı neredeyse hiç kullanmıyorum.
Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı
Bence ilk çalıştırırken buji ateşleme yapıyor mu diye bir kontrol et, belki ateşlemeyi kesen bir şey vardır, müşürlerden biri ateşlemeyi kesiyor olabilir.
Bujinin ateşleme yaptığını nasıl kontrol edebilirim?
-
20 Ağustos 2013, 16:51
#41816
rs_guven adlı üyeden alıntı
Ben yan ayaklıgı neredeyse hiç kullanmıyorum.
Bujinin ateşleme yaptığını nasıl kontrol edebilirim?
galiba esd de elektronik sıkıntılar mevcut benimkinin gösterge lambaları bir gün yanıyordu birgün yanmıyor birgün boş lambası gidiyordu bir gün uzun devre ampulleri değiştirdim kabloları kontrol ettirdim ama düzelmedi
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:49 ----------
rs_guven adlı üyeden alıntı
Ben yan ayaklıgı neredeyse hiç kullanmıyorum.
Bujinin ateşleme yaptığını nasıl kontrol edebilirim?
buji piposunu çıkar sonra pipoyu kablodan ayır ve marşa bas eğer kablonun ucunda elektrik görürsen ateşleme yapıyordur görmezsen sıkıntı vardır
-
20 Ağustos 2013, 17:13
#41817
gk070 adlı üyeden alıntı
usta benim aklıma sey geldi onla bi alakası olablir mi ? yan ayaklıkta vites müşürü varya onla bi arızası olablir mi ? acaba debriaja basarak calışıyor dedigine göre onda bi sıkıntı olmasın ? benim iilk aklıma gelen o oldu
Şimdi kontrol ettim de sanırım alakası yok çünkü debriyaj müşürü ve ayaklık müşürü sadece marşa basmayı kontrol ediyor, vitesteyse debriyaj müşürüne bakıyor, viteste ve yan ayak açıksa hiç marş basmıyor.
Yani arkadaş marş basıyor demiş yani ateşleme yapıyor mu kontrol edilmesi gerek ona göre bir yol izlenmeli.
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
-
20 Ağustos 2013, 22:46
#41818
Arkadaslar abiler hepinize cok tesekkur ederim aldim kullanmaya basladim gercekten cok guzel cok kolaylik ybr canmis hakkatten
-
20 Ağustos 2013, 22:56
#41819
canntsn adlı üyeden alıntı
Arkadaslar abiler hepinize cok tesekkur ederim aldim kullanmaya basladim gercekten cok guzel cok kolaylik ybr canmis hakkatten
Hayırlı olsun güle güle kullan
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
-
20 Ağustos 2013, 23:33
#41820
sbr adlı üyeden alıntı
aksi bir durum söz konusu değilse, segmanların görevini yerine getirmiyor demektir. yağını sürekli kontrol et..hiç olmadık yerde yağın bitip motorunu kitleyebilir..
cvbn ıcın tesekkur ederm segmanların gorevını yerıne getırmedıgını nasıl anlarm bırde yag degıstırdıkten sonra calısmasında ve gıdısınde anlamadgım sekılde bı degısıklık oldu canmı sıkıyor bu durm
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)
Bu Konudaki Etiketler