Benim görüşüm, makine gidiyorsa problem yok. Herşeye takılmak, insanı huzursuz etmekten başka hiçbir işe yaramaz.
Benim görüşüm, makine gidiyorsa problem yok. Herşeye takılmak, insanı huzursuz etmekten başka hiçbir işe yaramaz.
Mz 150 ( 1991 ), Mobylette bionik 52 (1992 ), Honda Titan 125 ( 1997 ),
Yamaha ybr 125 ESD ( 2013 ) ESTORIL BLUE.. Fotograf galerim.. http://zoroix.deviantart.com - 500px.com/zafer_ertem/
bı sıcakta 10 40 yağ koymak acayip sesler çıkarmasına sebeb olur havalar soğuduğu zaman hiçbir ses kalmaz merak etme...
Birkaç sıkıntım var, çözsem YBR tam süper olcak.
1- Devir yavaş düşüyor. Nasıl yani ? Şöyle; Gazı 10.000 e kadar verdiğimde boştayken yada debriyajda, devir yavaş yavaş düşüyor, diğer ESD lerde falan bu yok.
2- Debriyajı bırakıncaki o atma sorunu.
3- Sert fren yaptığımda tak diye gelen bir ses ön taraftan. Birdaha yaparsam sorun olmuyor ama.
10 40 subab sesi ve zırıltıya benzer bir ses yapabilir.
Ama takacak bir durum yok bence. Yazın yağ değişimini biraz daha erken yapmak lazım. 2500 km'de 10 40 kararmıştı. Ama motoru hiç zorlamıyor,rahatlatıyor. Ben 10 40'tan aşırı memnunum.
rica ederim ya kusuru mu olur.çok teşekkür ederim bekliyorum fotonuzu.
Yaşamak için Sür, Sürdükçe keyif al.
Esd lerin hepsinde var bu ses 10 km lik Esd gördüm catır catır ötüyor , arkadasımın 2012 esd diyle 18.000 km falan yaptık öyle catır catır saydırıyordu,Kronik bu,YBR BİTTİ ARTIK Ne varsa KRAL KASA (ESKİ) kasada var.
@onur
sert fren yaptiginizda gelen ses motoru durdugu yerde on frene basarak ileri geri salladiginizda da geliyorsa normaldir, yeni amortisorler bi noktada tak diye ses cikarabiliyor, sadece giderken oluyorsa on takimin saseye baglandigi nokta ile ilgili bi gevseklik falan olabilir bi göster servise
Pek net olmasa da 3 açıdan fotoğraflar. Bu çanta bahsettiğim arwic 31 litre.
O ses zırıltı olayı bendede oldu yağ değişiminden sonra ayrıca subap ayarı yapmıslar havalar sıcak oldugu için motorun aşırı ısınmasından kaçınmak için öyle bir ayar gerekıyormus sanırım kısın tekrar ayar yapılır we o ses kesilir.
Servisin söylediği bir başka şeyide aktarıyım arkadaşlar, daha önceki yorurumda bahsetmiştim belki görmüşsünüzdür depo yakıt eksiltioyr gibiydi akşam motoru bırakır sabah aldıgımda ibrede hafif oynama olur ve yola çıktıkdan sonra seyir halindeyken bile ibrenin oynadığını görürdüm bu daha önce olmazdı ve bu şekildeyken benzinim daha çabuk biterdi. Meğerse bu olay sıcak havadan kaynaklanıyormuş servis bana motorumu güneşin altında fazla bırakmamamı söyledi çünkü benzin uçma yapıyormuş bazı arkadaşlar demişlerdi motorun yanına geliyorum benzin kokusu var diye işte bendede öyleydi meğer benzin uçtuğundan eksiliyormuş ve koku yapıyormuş.
Sonuç: o günden sonra motorumu güneşte hiç tutmadım we artık motorun yakıtında bariz eksilmeler olmuyor yanına gittiğimde benzin kokusu almıyorum.
Bu kötü çünkü koyacak kapalı ya da hep gölge kalacak bir yerim yok ne yazık ki benim. Ama bildiğimiz iyi oldu...
Ayrıca bugün İz-moto'yu aradım 1000 bakımının ücretini ve neler yaptıklarını sormak için;
*yağ değişimi
*sübap ayarı ve
*gevşeyen vida civata kontrolü
60 tl... Sanırım ortalama bir fiyat yetkili servislere göre.
Teşekkür ederim. Ister istemez çanta, rüzgara karşı bir direnç oluşturur. Çok fazla rüzgar yoksa, sürüş konforunu etkileyecek bir savrulma olmadı bende.
Ybr'de pek tecrübem olmadı. Bu yorumumu eski motosikletlerime göre yaptım.
Kapasite konusuna gelince, sadece çene açılır ls2 kask alıyor. Üzerine mont falan kesinlikle sığmıyor. En fazla belki eldiven sıgabilir.
ya o ses beni rahatsız diyo yani yagı değiştireli 300 km fln oldu acaba diyorum yagın markasından mı yapıo dedim kendi kendime.. yamalube koydurduk castrolle 15 50 ile dğiştirsem mi diye düşünüyorum yani o kadar :D
bende yağın erken değişiminden yanayım bi kutu yağ cüzdanı etkilemez illa yağın kararmasını beklememek gerek erken değiştirmek motorun damarlarındaki kanın yenilenmesi gibi algılarsak faydalı.. :D
eski kasaların seslerini biliyodum gecenlerde yanımdan geçti canımı sıktı tamam makinamdan memnunum ama insan takıyo böyle bazen küçük şeyler olsada..
Mz 150 ( 1991 ), Mobylette bionik 52 (1992 ), Honda Titan 125 ( 1997 ),
Yamaha ybr 125 ESD ( 2013 ) ESTORIL BLUE.. Fotograf galerim.. http://zoroix.deviantart.com - 500px.com/zafer_ertem/
Way arkadaş bugun test ettim ve onayladım yakıt göstergesi full de iken mecbur kaldım we motoru güneş altına bıraktım öğlen yaklaşık 45 dk kaldı sonra bir çalıştırdım tabi benzin kokusu wardı we ne göreyim direk yakıt da çeyrek depo düşme gördüm :D ibre full den öndeki cizgiye düşmüş.
Komik bir durum ya e ne yapacağız bu nasıl bir iştir arkadaş depoya kılıf mı geçirelim? yazın bu motorun keyfini çıkaracakken garaj bulup garaja kaldırıp kışın en olmadık zamandamı sürelim bu motoru? bu ufak tefek sorunlar canımı sıkmaya başladı daha büyük we farklı bir sınıf motor yolu göründü sanırım bana
Şu an bu konu içerisinde 30 kullanıcı var. (0 üye ve 30 misafir)