Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
20 Temmuz 2013, 23:38
#41421
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Reklamlar
-
21 Temmuz 2013, 00:20
#41422
EnesBeyter adlı üyeden alıntı
Slm kardesim bende senin kulandigin yamalube zincir spreyini kullandim fakat hic memnun kalmadim her yere sicratiyodu simdi wurt diye bi marka var ondan aldim cok memnunum yagi siktigin bile belli olmuyo..
-
21 Temmuz 2013, 00:46
#41423
beyler uzun zamandır forumdan uzaktım, belki beni hatırlarsınız.
2009 ybr city vardı. hani şu 100 kmde sabit 3.5 litre benzin yakan
yakıtı hala aynı. son hızı ise kafasına göre; bazen 80de takılı kalıyor, bazen hafif bir yokuşta 110 görüyor. çözemedim.
yalnız geçen bişey farkettim. 4. vites 9 bin küsür devirde 5e attım. sonra devir 5. viteste 9 bine kadar arttı ama hızım 80den 82ye falan çıktı.
zincir ölü durumda. ilk fırsatta değişmem gerek.
10 agustosta Malatya'da 11 agustosta ise Elazığ'da olan varsa düğünüme beklerim. gelmeyi düşünenler, iletişim için 0532 796 31 73
zincir spreyi en güzel castrol. ama en güzel ve en ucuzu ne derseniz sıvı gres spreyleri var. şişesi 5 tl.
yağ olarak en berbat yağ yamalubedir. aynı özellikte yarı sentetik 10w40 yamalube ile castrolden; yamalube 2600 kmde su gibi olup yarısı buhar olmuşken hava filtremi mahvetmişti. oysa castrolle 3300 km yaptım, 2500 civarı kontrol ettiğim yere göre yağ çubuğunda bir diş azalmışken yağın özelliği gayet güzeldi. gene de yağı değiştim. şimdi ise ipone yarı sentetik 10w40 var 35 tllik. 3-4 kere vitesten çıktı, vitesler çatır çutur oldu. seviyesini 2000 kmdir hiç kontrol etmedim. yarın bakayım bi.
-
21 Temmuz 2013, 01:29
#41424
Bir kaç sayfa önce yazdım ama ...neyse tekrar yazayım modül 15 50 koydum çok çok iyi diyemiyorum sübab sesi geliyor
Burada genelde savunulmadan bir yağ var ama 20 40 Castrol önceki motorumda çok iyidi sıcak iklimli yerler için bence sübab sesi duymuyordum ...
-
21 Temmuz 2013, 02:20
#41425
cbf kullandım bugün ne rahattı ya.bızım ybr ye göre. ..koltugunu cbf gbı yapsalar ybr tadından yenmezdı. . . .
-
21 Temmuz 2013, 02:30
#41426
maxi97 adlı üyeden alıntı
beyler uzun zamandır forumdan uzaktım, belki beni hatırlarsınız.
2009 ybr city vardı. hani şu 100 kmde sabit 3.5 litre benzin yakan
yakıtı hala aynı. son hızı ise kafasına göre; bazen 80de takılı kalıyor, bazen hafif bir yokuşta 110 görüyor. çözemedim.
yalnız geçen bişey farkettim. 4. vites 9 bin küsür devirde 5e attım. sonra devir 5. viteste 9 bine kadar arttı ama hızım 80den 82ye falan çıktı.
zincir ölü durumda. ilk fırsatta değişmem gerek.
10 agustosta Malatya'da 11 agustosta ise Elazığ'da olan varsa düğünüme beklerim. gelmeyi düşünenler, iletişim için 0532 796 31 73
zincir spreyi en güzel castrol. ama en güzel ve en ucuzu ne derseniz sıvı gres spreyleri var. şişesi 5 tl.
yağ olarak en berbat yağ yamalubedir. aynı özellikte yarı sentetik 10w40 yamalube ile castrolden; yamalube 2600 kmde su gibi olup yarısı buhar olmuşken hava filtremi mahvetmişti. oysa castrolle 3300 km yaptım, 2500 civarı kontrol ettiğim yere göre yağ çubuğunda bir diş azalmışken yağın özelliği gayet güzeldi. gene de yağı değiştim. şimdi ise ipone yarı sentetik 10w40 var 35 tllik. 3-4 kere vitesten çıktı, vitesler çatır çutur oldu. seviyesini 2000 kmdir hiç kontrol etmedim. yarın bakayım bi.
Sana bir silindir piston şart bence.Motoru kendin açmış olursun sağır açılmış olabilir.
Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyilikleridir. (Hz. Muhammed(s.a.v))Bizim dinimiz, akla en uygun ve en doğal bir dindir. Ve ancak bu nedenledir ki son din olmuştur.(M.K.Atatürk)
-
21 Temmuz 2013, 16:22
#41427
Uğur Ak adlı üyeden alıntı
Bir ağabeyimiz katalitik konvertör mü nedir,(tam bilmiyorum
) iptal edip,16 ön dişli ile çok iyi performans elde etmisti. Gecmis yazılarda okumustum. Aslında benım istediğim stabil 110 gitsin ama devirde 7000-7500 arası olsun
Acaba cok mu sey bekliyorum,belki bu vesileyle böyle bir yol yordam varsa ogrenebiliriz
Vallahi bende gıcığım o katalitiğe. Söktürüp tamamen o katalitik kısmını çıkartıp benimde bir dişli atasım yok değil motora hocam... )
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
21 Temmuz 2013, 16:45
#41428
Cümleten Selamın Aleyküm. Herkese hayırlı ramazanlar dilerim.
Arkadaşlar motorumun yağ değişim zamanı geldi. Castrol Power 10-40 yağ alacağım fakat yarı sentetik mi koyuyoruz bizim motorlara yoksa tam sentetik mi? Şu olayı bir türlü çözemedim. Birde sizce yaz aylarındayız diye acaba 15W-50 mi alsam yağı? Yoksa 10W-40 mı? Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Sağlıcakla kalmanız dileğiyle...
-
21 Temmuz 2013, 16:49
#41429
can 1040 koyarsan sanki sübablardan şıkırtı geliyor gibi ses yapar istersen 15 40 veya 15 50 koy ses olmaz motor sadece sabah zor ısınır
he ben olsam 10 40 koyar devam ederdim neden dersen 10 40 başka yağ koyduğun zaman motor kasma yapıyor
-
21 Temmuz 2013, 19:03
#41430
F54 adlı üyeden alıntı
can 1040 koyarsan sanki sübablardan şıkırtı geliyor gibi ses yapar istersen 15 40 veya 15 50 koy ses olmaz motor sadece sabah zor ısınır
he ben olsam 10 40 koyar devam ederdim neden dersen 10 40 başka yağ koyduğun zaman motor kasma yapıyor
Abi bahsettiğin şıkırtı şuanda da var zaten. O zaman en güzeli yine 10w40 koymak. Bu arada yarı sentetik koyucam. Doğrudur dimi Fatih abi?
Koydunmu bir kere seleye TOTOYU, asla bırakamazsın MOTO'YU!!!
-
21 Temmuz 2013, 19:09
#41431
Bizim klavuzda orayı burayi sıkarken farkli farkli tork değerleri verilmiş ya onların önemi nedir? Elimizin ayarına gore yapsak ne olur? Buji için 13nm yazıyor mesela..
Yağ konusunda da kılavuzda yarı sentetik yazıyor
-
21 Temmuz 2013, 20:42
#41432
Selamlar arkadaşlar. Forumda yeniyim, izmirden, adım şafak .
Doğru yete mi yazdım bilmiyorum ama sıfır ybr almak istiyorum ve fiyat heryerde aynı. Afyonda bir firmayla görüştüm 4350/10 taksit ve 3 ay ertelemeli. İzmire daha yakın olabilecek alabileceğim bayi var mıdır . Bilgisi olanlar lütfen. Teşekkürler.
-
21 Temmuz 2013, 20:56
#41433
norda adlı üyeden alıntı
Selamlar arkadaşlar. Forumda yeniyim, izmirden, adım şafak .
Doğru yete mi yazdım bilmiyorum ama sıfır ybr almak istiyorum ve fiyat heryerde aynı. Afyonda bir firmayla görüştüm 4350/10 taksit ve 3 ay ertelemeli. İzmire daha yakın olabilecek alabileceğim bayi var mıdır . Bilgisi olanlar lütfen. Teşekkürler.
İzmir'de İzmoto var Bayraklı'da.Tel.0232 372 73 72.Bir de Menemen'de var.Kızılkayalar galiba.
Sermayesi din olanın rehberi şeytan olur.
-
22 Temmuz 2013, 14:19
#41434
Merhaba.
YBR125'im yokuşlarda kompresöre bıraktığımda eksozundan "pıtır pıtır topur topur" sesler çıkartıyor.
Sanırım sorunum hava ayarı..
Nasıl yapılır bu hava ayarı yahu bilen birisi lütfen bilgi versin bana...
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
22 Temmuz 2013, 15:44
#41435
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
maxi97 adlı üyeden alıntı
beyler uzun zamandır forumdan uzaktım, belki beni hatırlarsınız.
2009 ybr city vardı. hani şu 100 kmde sabit 3.5 litre benzin yakan
yakıtı hala aynı. son hızı ise kafasına göre; bazen 80de takılı kalıyor, bazen hafif bir yokuşta 110 görüyor. çözemedim.
yalnız geçen bişey farkettim. 4. vites 9 bin küsür devirde 5e attım. sonra devir 5. viteste 9 bine kadar arttı ama hızım 80den 82ye falan çıktı.
zincir ölü durumda. ilk fırsatta değişmem gerek.
10 agustosta Malatya'da 11 agustosta ise Elazığ'da olan varsa düğünüme beklerim. gelmeyi düşünenler, iletişim için 0532 796 31 73
zincir spreyi en güzel castrol. ama en güzel ve en ucuzu ne derseniz sıvı gres spreyleri var. şişesi 5 tl.
yağ olarak en berbat yağ yamalubedir. aynı özellikte yarı sentetik 10w40 yamalube ile castrolden; yamalube 2600 kmde su gibi olup yarısı buhar olmuşken hava filtremi mahvetmişti. oysa castrolle 3300 km yaptım, 2500 civarı kontrol ettiğim yere göre yağ çubuğunda bir diş azalmışken yağın özelliği gayet güzeldi. gene de yağı değiştim. şimdi ise ipone yarı sentetik 10w40 var 35 tllik. 3-4 kere vitesten çıktı, vitesler çatır çutur oldu. seviyesini 2000 kmdir hiç kontrol etmedim. yarın bakayım bi.
O ybr gercekten ilginc. Hani yan cantalar vs diyeceğim ama o kadar da etki eder mi bilmiyorum. Ancak su var ki ybr gibi en hafif rüzgardan etkilenen bi motor için hız konusu değişkenlik gösterebiliyor. Mesela ön siperliksiz hali 10 km hızı düşürüyor uzun yolda.
Neticede 10 hp'lik motor yetmiyor ama hiç yoktan iyidir.
Bu arada yakın olsam düğününüze katılmayı çok isterdim. Simdiden mutluluklar diliyorum,Allah ömür boyu huzurlu,mutlu,güzel bir yuva nasip etsin size..
onuRRtas adlı üyeden alıntı
Vallahi bende gıcığım o katalitiğe. Söktürüp tamamen o katalitik kısmını çıkartıp benimde bir dişli atasım yok değil motora hocam...
)
Süper olur ama net bilgiye ulasamadım... Herkes farklı yorumlar yapıyor. Benim ybr 110 stabil gidiyor rüzgar durumuna göre ama 9000 devir ceviriyor. Disli büyültsek bu sefer tork düsecek,zaten tork fakiri bi motor ybr. Yukarı tukursen bıyık,asagı tukursen sakal.
Sanırım cc yükseltmemiz lazım :p
-
22 Temmuz 2013, 16:57
#41436
maxi iyi gunler Malatyalimisiniz bilmiyorum.Ben Malatyada 6 yil kaldim memeleketim gibi severim.Sayet orali isen Aliekbere git guzel bir sibob ayari yaptir.buji degisti-cr7hsa ngk hava filtresi degisti kabul ediyoruz.sibop ayari cok incelik gerektirir,herkes ayarlayamaz.Bu arada evliligin hayirlara vesile olsun insaallah.Mutluluklar dilerim.Sibop ayari yaparken eksantrik sente ayarini da yaptirin.bilahare karburatorun hava ayari degisecektir bu nedenle yeniden yapilmasi gereklidir.Bu arada karburator hava aliyorsa motor komprasore dusmeyecektir,rolanti ayar tutmayacaktir.Karburator Gaz pistonunu ayardan once degistirmeni tavsiye ederim.Hava alan karburator kondisyon dusuklugu ve yakit sebebidir.bunlari yazdigim siraya gore uygularsaniz sorununuzun hallolacagini dusunuyorum.Selamlar saygilar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:05 ----------
Yag konusu yillardir tartisilir.Bu konuda da kendi tecrubemi musadenizle aktaracagim.İzmir ve uzeri sicakliklarda shell 1550 tam sentetik tavsiye ediyorum.Performans ve koruma dengelidir.İzmirin sicaklik degeri ve uzerinde 15 numaranin alti ince kalmaktadir.son fiyati 26 tl idi.pierzig hocam sizinde bildiginiz gibi yazin siboplarin gavsekligi arzu edilen bir durumdur.Bundan rahatsiz olmayin yalniz 1000 kmde sibop ayari yapilmaliydi,o yapilmadiysa sente eksantrik ayariyla beraber yapilmali selamlar.sorun halolacaktir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:16 ----------
Lastikler konusu 8 yildir bindigim ybr uzerinde sakura lastiklerle geldi bu lastikler enduro idi.kuru yol tutusu iyi islak zemin cok kotuydu.metzeller taktik bitti prelli demon taktik,bitti mishlen plot taktik ve arkadaslarla hep taristik.metzeller ve mishlen kavcuk orani yuksek bilhassa mishlen soguk lastik oldugundan 10km de isinmiyor fakat biz daha cok riskleri o 10kilometrede aliyorduk.Dolayisiyla uzun yolda iyi sehir ici kotuydu.prelli demon daha stabildi.iki yil once irc Nf serisi tubeless lastiklerini cikartti on arka ayni desen bunlar ybr icin en uygun emniyetli lastikler diye her hava sartinda dusunuyorum.Yine kisin. arka tekerlek olarak irc nin yeni bir antigrip lastigi var siddetle yaz kis icin tavsiye ederim.Sonuc olarak hepsini denedim İrc diyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:26 ----------
Buyuk disli konusu.Bu konuda oncelikle su bilinmelidir.Disliler on arka ve zincir olarak degisir.Sadece on disli degisimi kaliteli orjinal zincirinizi bozma sonucunu dogurabilir.Zincir disli takim oringli 40 tl dir.boyle bir takim alip komple denemenizi tavsiye ederim.Dislinin nekadar buyutulebilecegi motorunuzun motor kondisyonu vedebriyaj performansiniza baglidir.Normal bir duz yolda motorunuz 10000 devire 5.viteste ulasabiliyorsa 16 disli,9000 devire ulasa biliyorsa 15 disli takabilirsiniz.Debriyaj performansiniz mukemmel kabul edilmistir.Yukaridaki durumlarda 5. vites uzama,ekonomi ve hiz vitesi olabilecektir.Motorsikletiniz yukaridaki sartlara haiz degilse yapilan degisiklik sizi uzecektir.selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:37 ----------
lastikler dort mevsim nf28 275_18tl 42p arka90_90_18 tl 57p kis icin Nr50 ayni ebatlarda antigrip serisi tavsiye ederimdenenmistir.Saydigim .tum lastik markalarina tercih ederim.emniyetli surusler dilerim.
-
22 Temmuz 2013, 19:42
#41437
Hayırlı ramazanlar arkadaşlar 2011 veya üstü ybr arıyoruz.temiz bildiğiniz bir motor varsa haber verirseniz sevinirim...
-
22 Temmuz 2013, 23:47
#41438
norda adlı üyeden alıntı
Selamlar arkadaşlar. Forumda yeniyim, izmirden, adım şafak .
Doğru yete mi yazdım bilmiyorum ama sıfır ybr almak istiyorum ve fiyat heryerde aynı. Afyonda bir firmayla görüştüm 4350/10 taksit ve 3 ay ertelemeli. İzmire daha yakın olabilecek alabileceğim bayi var mıdır . Bilgisi olanlar lütfen. Teşekkürler.
Norda; İzmir'deyim ben de. Ben Aydın'dan aldım, taksidi en uzun ve faizi en uygun orasıydı.
Mesafe Konak'a kadar 125km. Afyon çok uzak. Menemen bayisini tavsiye etmediler,
birkaç montaj hatasına dair mesajlara rastladım forumlarda onlara dair. Küçük sinek mide
bulandırır hesabı vazgeçtim ordan. Aydın'dan axess'e 36 taksitle ve üzerindeki lastikleri 80 liraya saydırarak
Michelin ile değiştirdim. Koruma demirini hediye etti. 4350 tekel fiyatı gibi her yerde aynı.
Sanırım gerçekten dedikleri gibi ybr'de kar marjları çok az ki bir kuruş aşağıya
satmıyor hiçbiri. Yamaha'nın internet sitesinden bulmuştum ben telefonlarını.
Şahsen ben memnun kaldım bayiden, tavsiye edebilirim o yüzden...
-
23 Temmuz 2013, 00:48
#41439
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
asuvara adlı üyeden alıntı
maxi iyi gunler Malatyalimisiniz bilmiyorum.Ben Malatyada 6 yil kaldim memeleketim gibi severim.Sayet orali isen Aliekbere git guzel bir sibob ayari yaptir.buji degisti-cr7hsa ngk hava filtresi degisti kabul ediyoruz.sibop ayari cok incelik gerektirir,herkes ayarlayamaz.Bu arada evliligin hayirlara vesile olsun insaallah.Mutluluklar dilerim.Sibop ayari yaparken eksantrik sente ayarini da yaptirin.bilahare karburatorun hava ayari degisecektir bu nedenle yeniden yapilmasi gereklidir.Bu arada karburator hava aliyorsa motor komprasore dusmeyecektir,rolanti ayar tutmayacaktir.Karburator Gaz pistonunu ayardan once degistirmeni tavsiye ederim.Hava alan karburator kondisyon dusuklugu ve yakit sebebidir.bunlari yazdigim siraya gore uygularsaniz sorununuzun hallolacagini dusunuyorum.Selamlar saygilar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:05 ----------
Yag konusu yillardir tartisilir.Bu konuda da kendi tecrubemi musadenizle aktaracagim.İzmir ve uzeri sicakliklarda shell 1550 tam sentetik tavsiye ediyorum.Performans ve koruma dengelidir.İzmirin sicaklik degeri ve uzerinde 15 numaranin alti ince kalmaktadir.son fiyati 26 tl idi.pierzig hocam sizinde bildiginiz gibi yazin siboplarin gavsekligi arzu edilen bir durumdur.Bundan rahatsiz olmayin yalniz 1000 kmde sibop ayari yapilmaliydi,o yapilmadiysa sente eksantrik ayariyla beraber yapilmali selamlar.sorun halolacaktir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:16 ----------
Lastikler konusu 8 yildir bindigim ybr uzerinde sakura lastiklerle geldi bu lastikler enduro idi.kuru yol tutusu iyi islak zemin cok kotuydu.metzeller taktik bitti prelli demon taktik,bitti mishlen plot taktik ve arkadaslarla hep taristik.metzeller ve mishlen kavcuk orani yuksek bilhassa mishlen soguk lastik oldugundan 10km de isinmiyor fakat biz daha cok riskleri o 10kilometrede aliyorduk.Dolayisiyla uzun yolda iyi sehir ici kotuydu.prelli demon daha stabildi.iki yil once irc Nf serisi tubeless lastiklerini cikartti on arka ayni desen bunlar ybr icin en uygun emniyetli lastikler diye her hava sartinda dusunuyorum.Yine kisin. arka tekerlek olarak irc nin yeni bir antigrip lastigi var siddetle yaz kis icin tavsiye ederim.Sonuc olarak hepsini denedim İrc diyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:26 ----------
Buyuk disli konusu.Bu konuda oncelikle su bilinmelidir.Disliler on arka ve zincir olarak degisir.Sadece on disli degisimi kaliteli orjinal zincirinizi bozma sonucunu dogurabilir.Zincir disli takim oringli 40 tl dir.boyle bir takim alip komple denemenizi tavsiye ederim.Dislinin nekadar buyutulebilecegi motorunuzun motor kondisyonu vedebriyaj performansiniza baglidir.Normal bir duz yolda motorunuz 10000 devire 5.viteste ulasabiliyorsa 16 disli,9000 devire ulasa biliyorsa 15 disli takabilirsiniz.Debriyaj performansiniz mukemmel kabul edilmistir.Yukaridaki durumlarda 5. vites uzama,ekonomi ve hiz vitesi olabilecektir.Motorsikletiniz yukaridaki sartlara haiz degilse yapilan degisiklik sizi uzecektir.selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:37 ----------
lastikler dort mevsim nf28 275_18tl 42p arka90_90_18 tl 57p kis icin Nr50 ayni ebatlarda antigrip serisi tavsiye ederimdenenmistir.Saydigim .tum lastik markalarina tercih ederim.emniyetli surusler dilerim.
Bilgilendirme için çok tesekkürler,emeğinize sağlık. Herkesin muallakta kaldıgı konular hakkında güzel bilgiler,tavsiyeler...
-
23 Temmuz 2013, 01:09
#41440
Bugün Daytona motora uğradım. Orada çalışan elaman bana yağ olarak Yamalube 10W40 yarı sentetik mineral yağ kullanmam gerektiğini söyledi. Ben yok abi hiç memnun değilim vitesler çakır çukur çok sesli bazende kemiklik geçiyor dedim. Ne koydular dedi valla ne biliyim servis sizsiniz siz biliyorsunuz dedim. Öyle değil işte dedi, bana 50-60.000 km'de ybr kullanan adam da geliyor. Koyduğum yağdan hiç bir şikayet gelmedi dedi.
Şimdi sizce ne yapayım? Tavsiye'ye uyup Yamalube 10W40 Yarı Sentetik Mineral yağ mı alıyım? Yoksa Castrol Power 1 yarı sentetik mi alıyım?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 20 kullanıcı var. (0 üye ve 20 misafir)
Bu Konudaki Etiketler