Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
13 Haziran 2013, 00:38
#41061
merhaba arkadaşlar bu pazartesi allah izni ile ehliyeti dolduruyorum motor almayi düşünüyorum uzun süreli kullanmak istiyorum fazla şehir dışına çıkmam ama alanya gider gelirim görüp hayran kaldım YAMAHA 125 ESD 2012 model almayi düşünüyorum araştırdım herkes memnun gibi allah izni ile haziran 20 gibi almak istiyorum tekerlik sorun diyolar bu orjinal tekerliği ne kadar kullanabiliriz veya aşırı hız yapmazsak sorun olmaz dimi cevaplar için tskler iyi geceler mümin kardeşlerim.
Reklamlar
-
13 Haziran 2013, 00:58
#41062
bekir.altin adlı üyeden alıntı
Herkese merhaba, bir şey merak ettim, motora binmeden çnce jikleyi açar biraz beklerim sonra yola çıkarım bi süre gittikten sonra jikleyi kapatırım. motorun stop etmesi ısınmadığından kaynaklanıyor doğrumudur? ben bu sabah 20km kullandım 19.km ye kadar ışıklarda falan durduğumda stop ediyordu son 1 km de öle bi şey yapmadı bir kaç defa daha durmuştum normal rolantisinde çalışıyordu. burda nasıl bir sorun wardır sizce?
motorunda sağlıksız çalışan bir yerler var gibi. Bırak 20 km'yi, 1-2 km içinde motor ısınır kemikleri gevşer ve yoluna devam eder.
aklıma gelenler (basitten karmaşığa):
1. Rölanti ayarı
2. Hava ayarı
(1 ve 2. maddelerde karbüratör temizliği de alt başlık)
3. Subap ayarı
4. Statör kontrolü
.
.
.
-
13 Haziran 2013, 01:15
#41063
nexcom adlı üyeden alıntı
PİERZİNG VE TAMERTEZEL resimleri yolladım mailinize paylaşın sadece malzeme diyatı 200 tl tuttu normalde 350 falandı ama ustam bir iyilik yaptı fiyat çok uyguna geldi yani nasıl olduğunu sormayın bende bilmiyorum ama orjinal yani kutularını ben kendi elimle açtım
Hüseyin mailde fotoğraf gelmemiş maalesef sadece bir sürü yazı vardı vala
-
13 Haziran 2013, 09:27
#41064
Indibat adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar bu pazartesi allah izni ile ehliyeti dolduruyorum motor almayi düşünüyorum uzun süreli kullanmak istiyorum fazla şehir dışına çıkmam ama alanya gider gelirim görüp hayran kaldım YAMAHA 125 ESD 2012 model almayi düşünüyorum araştırdım herkes memnun gibi allah izni ile haziran 20 gibi almak istiyorum tekerlik sorun diyolar bu orjinal tekerliği ne kadar kullanabiliriz veya aşırı hız yapmazsak sorun olmaz dimi cevaplar için tskler iyi geceler mümin kardeşlerim.
heycanını anlıyorum bende 2 hafta önce 2012 model siyah ybr aldım çanta taktım hayırlısıyla inşallah sende alırsın kardeşim kolay kolay boZAMASIN çok sağlam motor . .hız bende yapmıyorum ama geçen gun cok acele ısım wardı 2 kısı 110 yaptım çok kısa. . .lastikler yağmurda ıslak zeminde berbat ıslak zemınden geçerken yatırma sakın motoru. .WALLA bu yaz sezonunda kullan bence orjinal lastıkleri kışa gırerken michlean al . .ben pirelli yada ırc alıcam daha ucuz fiyatı .şımdıden hayırlı olsun kasksız bınme sakın .
-
13 Haziran 2013, 10:04
#41065
emircanizmir adlı üyeden alıntı
heycanını anlıyorum bende 2 hafta önce 2012 model siyah ybr aldım çanta taktım
hayırlısıyla inşallah sende alırsın kardeşim kolay kolay boZAMASIN çok sağlam motor . .hız bende yapmıyorum ama geçen gun cok acele ısım wardı 2 kısı 110 yaptım çok kısa. . .lastikler yağmurda ıslak zeminde berbat ıslak zemınden geçerken yatırma sakın motoru. .WALLA bu yaz sezonunda kullan bence orjinal lastıkleri kışa gırerken michlean al . .ben pirelli yada ırc alıcam daha ucuz fiyatı .şımdıden hayırlı olsun kasksız bınme sakın .
iki kişi nasıl 110 goruyorsunuz.ben 100 un ustune çıkamıyorum düz yolda .tek belki 110 km.ya bende sorun var.yada bayır aşağımı yapıyorsunuz o hızları
-
13 Haziran 2013, 10:23
#41066
selamunaleykum arkadaslar bu ybr bu gun pacalarımı camur yaptı komple buna bı cozum bulan varmı yada aklına bısey gelen cvp verırsenız sevınırım
-
13 Haziran 2013, 10:54
#41067
[url=http://bit.ly/c25MCx][img]http://r1306.hizliresim.com/1b
[IMG][/IMG]
---------- Post added at 09:54 ---------- Previous post was at 09:51 ----------
[IMG][url=http://bit.ly/c25MCx]
-
13 Haziran 2013, 11:13
#41068
engindmn adlı üyeden alıntı
iki kişi nasıl 110 goruyorsunuz.ben 100 un ustune çıkamıyorum düz yolda .tek belki 110 km.ya bende sorun var.yada bayır aşağımı yapıyorsunuz o hızları
12gun oldu alalı motoru.2.el temız aldım rodajı guzel yapılmış heralde yol kaymak gbiydi. .ılk defa tepegaz gttim normalde 70 km yi geçmem . Halı saha maçına geç kalmıştık.2. KiŞİ ulaştım 110 a.ewet.bayır aşağı inmedık arkadaşım çok zayıf belki ondan yapmışımdır. O hızı
-
13 Haziran 2013, 11:23
#41069
hayat2teker adlı üyeden alıntı
motorunda sağlıksız çalışan bir yerler var gibi. Bırak 20 km'yi, 1-2 km içinde motor ısınır kemikleri gevşer
ve yoluna devam eder.
aklıma gelenler (basitten karmaşığa):
1. Rölanti ayarı
2. Hava ayarı
(1 ve 2. maddelerde karbüratör temizliği de alt başlık)
3. Subap ayarı
4. Statör kontrolü
.
.
.
Arkadaşım yardım için teşekkürler.
4. şık haricinde ilk üçü olabilir, çünkü 1000km bakımına verdim aldığımda böyle oldu, rölanti her binişimde farklı oluyor jikleyi açıp çalıştırdığımda ilk aldığımdaki gibi 4000 devir we üstü değilde 3500 dewirde falan çalışıyor. Bunlara ek normal seyir halindeyken ayaklarımda sürekli bi titreşim hissediyorum ayak sehpalarından we dewir 7500 e falan geldiğinde titreşimi kıçımda hissediyorum yani uzun süre öle kullanırsam uyuşma bile olabiliyor.
Bu titreşim olayından serwise gittim dedim bakımdan sonra böyle oldu aldı bi kullandı motoru geldi yok dedi gayet güzel, ben dedim olur mu bariz belli farklılıklar war sonra işte biz sübap ayarını biraz gevşettik hawala sıcak olduğu için hararet yapmasın ondan ufak bi değişim olabilir bir sorunu yok dedi. Hava filtresinide daha hiç açmadım bakımını yapmadım daha 1500km de falan ama onada tabi bakıcam bu hafta sonu.
Ne yapmam gerekiyor?
-
13 Haziran 2013, 11:30
#41070
Arkadaşlar yağ değişimi yapıcam yakında sizce yazın farklı kışın farkı yağ mı kullanmalıyım ? Antalya'da olduğumu düşünürsek 15 50 ye geçmelimiyim şuanda motorda SHELL advance ax7 10 40 var ben memnunum buna devam edeyim mi yoksa 15 50 felan mı kullanmalıyım ?
-
13 Haziran 2013, 11:43
#41071
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
muhammet55 adlı üyeden alıntı
selamunaleykum arkadaslar bu ybr bu gun pacalarımı camur yaptı komple buna bı cozum bulan varmı yada aklına bısey gelen cvp verırsenız sevınırım
Çözüm böyle birşey olabilir.
engindmn adlı üyeden alıntı
iki kişi nasıl 110 goruyorsunuz.ben 100 un ustune çıkamıyorum düz yolda .tek belki 110 km.ya bende sorun var.yada bayır aşağımı yapıyorsunuz o hızları
Düzde benim de yaptığım maksimum hız 100-110 arası. Yolun durumuna göre rüzgara göre 117'ye kadar çıkmıştım ama motora eziyet
Ama eğimli yolda denerseniz rahat 100-115 görüyor.
Lastik basıncı,hava filtresi,buji vb etkenler etkiler hızı. Ama ybr de en cok etkileyen faktör bence rüzgar. Motor çok hafif ve rüzgara karşı çok dirençsiz.
TheAzReaL07 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar yağ değişimi yapıcam yakında sizce yazın farklı kışın farkı yağ mı kullanmalıyım ? Antalya'da olduğumu düşünürsek 15 50 ye geçmelimiyim şuanda motorda SHELL advance ax7 10 40 var ben memnunum buna devam edeyim mi yoksa 15 50 felan mı kullanmalıyım ?
Ben havalar ısındı diye 15-40 koydum. Ama aksam serilinliğinde ya da sabah ısınmada motoru sanki biraz kasıyor.
Ama motor tamamen ısınınca sıkıntı olmuyor... 10 40 bence ideal ama siz bilirsiniz yine de...
-
13 Haziran 2013, 12:02
#41072
Uğur Ak adlı üyeden alıntı
Çözüm böyle birşey olabilir.
http://img392.imageshack.us/img392/2046/dscn3053hc2.jpg
Düzde benim de yaptığım maksimum hız 100-110 arası. Yolun durumuna göre rüzgara göre 117'ye kadar çıkmıştım ama motora eziyet
Ama eğimli yolda denerseniz rahat 100-115 görüyor.
Lastik basıncı,hava filtresi,buji vb etkenler etkiler hızı. Ama ybr de en cok etkileyen faktör bence rüzgar. Motor çok hafif ve rüzgara karşı çok dirençsiz.
Ben havalar ısındı diye 15-40 koydum. Ama aksam serilinliğinde ya da sabah ısınmada motoru sanki biraz kasıyor.
Ama motor tamamen ısınınca sıkıntı olmuyor... 10 40 bence ideal ama siz bilirsiniz yine de...
10 40 sınınca inceliyor deniliyor da havalar da sıcak galiba 15 50 gibi bişey koyucam . Sizin kullandığınız yağın markası neydi ?
Bir meyhane buldum mezarlığın karşısında eğer beni bulmak istersen ya ordayım ya da karşısında...
-
13 Haziran 2013, 12:02
#41073
TheAzReaL07 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar yağ değişimi yapıcam yakında sizce yazın farklı kışın farkı yağ mı kullanmalıyım ? Antalya'da olduğumu düşünürsek 15 50 ye geçmelimiyim şuanda motorda SHELL advance ax7 10 40 var ben memnunum buna devam edeyim mi yoksa 15 50 felan mı kullanmalıyım ?
mehmet 10 40 şaşma bence kalın yağ koyduğun zaman motosiklet sadece zor ısınır
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
13 Haziran 2013, 12:04
#41074
F54 adlı üyeden alıntı
mehmet 10 40 şaşma bence kalın yağ koyduğun zaman motosiklet sadece zor ısınır
Fatih abi ısınınca ses yapmazmı Antalyada sıcaklarda ? uzun yola çıkıcam sorun olmaz mı ?
Bir meyhane buldum mezarlığın karşısında eğer beni bulmak istersen ya ordayım ya da karşısında...
-
13 Haziran 2013, 12:06
#41075
ybr mi 100 ü geçmiyormuş? Bendeki ve f54deki ybr değil o zaman
Yağ konusunda 10-40 castrolden şaşmayın.Kalın yağ motorun yararına gibi görülsede zarar veriyor.
-
13 Haziran 2013, 12:12
#41076
abicim ses yapsa ne olacak ki kış geldiğinde o sesler kesilecek yani hava sıcaklığından dolayı olan şeyler yoksa motorda bi sıkıntı yok
bende 2 gün önce yağ değişimi yaptım 10 40 yağ koydum yazın ses olsada fark etmez sonuçta motora bi zararı yok
---------- Post added at 11:12 ---------- Previous post was at 11:08 ----------
100 ü geçmeyen motorların hepsi yeni kasa bunun sebebi ise karbüratör ler farklı ybr zaten ekonomikti daha ekonomik yapmak için içine ettiler karbüratör ü değişerek hiç iyi etmediler
yan yana gelsek yeni kasa ile kalkışta da çok ağır kalır
-
13 Haziran 2013, 12:12
#41077
Bir meyhane buldum mezarlığın karşısında eğer beni bulmak istersen ya ordayım ya da karşısında...
-
13 Haziran 2013, 12:20
#41078
bekir.altin adlı üyeden alıntı
Arkadaşım yardım için teşekkürler.
4. şık haricinde ilk üçü olabilir, çünkü 1000km bakımına verdim aldığımda böyle oldu, rölanti her binişimde farklı oluyor jikleyi açıp çalıştırdığımda ilk aldığımdaki gibi 4000 devir we üstü değilde 3500 dewirde falan çalışıyor. Bunlara ek normal seyir halindeyken ayaklarımda sürekli bi titreşim hissediyorum ayak sehpalarından we dewir 7500 e falan geldiğinde titreşimi kıçımda hissediyorum yani uzun süre öle kullanırsam uyuşma bile olabiliyor.
Bu titreşim olayından serwise gittim dedim bakımdan sonra böyle oldu aldı bi kullandı motoru geldi yok dedi gayet güzel, ben dedim olur mu bariz belli farklılıklar war sonra işte biz sübap ayarını biraz gevşettik hawala sıcak olduğu için hararet yapmasın ondan ufak bi değişim olabilir bir sorunu yok dedi. Hava filtresinide daha hiç açmadım bakımını yapmadım daha 1500km de falan ama onada tabi bakıcam bu hafta sonu.
Ne yapmam gerekiyor?
10w40 yağ koyduysalar bakımda havalar çok sıcakken titreme yapabilir. bunun haricinde eğer istop ediyorsa %99 rolanti ayarın düşüktür. 1200 devir/saat altında olmamalı soğuk haldeki rolantisi. ısınınca da 1500 civarında seyretmeli. ybr de bu rolanti hep sıkıntı açıkçası.
ayrıca jikleyi açıp gidiyorum demişsin. bunu yapma. rolantiyi az bişey artır ve jikleyi 1-2 dk çalıştırdıktan sonra kapat. eğer istop ediyorsa rolantiyi biraz daha artır. jikle zengin karışım yapıyor. eğer jikle açık iken gidersen boğabilirsin motoru.
ayrıca rolanti mevsime göre değiştirilen birşey. kışın biraz daha yüksek tutmak gerekiyor yaza göre. servis yaza göre ayarlamış olabilir ama sabahları özellikle hava yeterince sıcak olmuyor.
-
13 Haziran 2013, 14:01
#41079
ybalci adlı üyeden alıntı
10w40 yağ koyduysalar bakımda havalar çok sıcakken titreme yapabilir. bunun haricinde eğer istop ediyorsa %99 rolanti ayarın düşüktür. 1200 devir/saat altında olmamalı soğuk haldeki rolantisi. ısınınca da 1500 civarında seyretmeli. ybr de bu rolanti hep sıkıntı açıkçası.
ayrıca jikleyi açıp gidiyorum demişsin. bunu yapma. rolantiyi az bişey artır ve jikleyi 1-2 dk çalıştırdıktan sonra kapat. eğer istop ediyorsa rolantiyi biraz daha artır. jikle zengin karışım yapıyor. eğer jikle açık iken gidersen boğabilirsin motoru.
ayrıca rolanti mevsime göre değiştirilen birşey. kışın biraz daha yüksek tutmak gerekiyor yaza göre. servis yaza göre ayarlamış olabilir ama sabahları özellikle hava yeterince sıcak olmuyor.
Werdiğin bilgiler için teşekkürler.
Atladığım bir değişiklik daha wardı debriyaj kolu ilk aldığımdaki gibi değil. ilk aldığımda kavraması hassas ve uzundu yarımda kavrama yapmaya başlıyordu, telde birazcık boşluk wardı. bana göre bu şekilde iyiydi ama bakımdan sonra debriyajda hiç boşluk yoktu kavrama mesafesi uzamış we hassaslığı azalmış, debriyaj kolunu bırakmaya biraz kala kavrama yapıyor. Serwise bunuda sordum olması gereken böyleydi biz doğru şekilde ayarladık dedi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------
Arkadaşlar söylediğiniz gibi rolanti ayarını yaptım şöyle bi test amaçlı kullandım şu an gayet iyi. ama bu ayar durduk yere nası böyle kaçıyor anlamadım, tam bilmiyorum ama belkide rölanti ayarı sürekli kontrol edilmesi gereken bişeydir.
ybalci titreme o yağdan mı olabilir diyosun? bunun standart yağı o değil miydi zaten? Servis sübap ayarını gevşettik demişti onunla ne alakası wardır bilemiyorum.
Debriyaj olayındada hala aklıma takılan şeyler war, araştırıyorum ama benim sorularıma yanıt bir konu bulamadım.
-
13 Haziran 2013, 14:06
#41080
bekir.altin adlı üyeden alıntı
Werdiğin bilgiler için teşekkürler.
Atladığım bir değişiklik daha wardı debriyaj kolu ilk aldığımdaki gibi değil. ilk aldığımda kavraması hassas ve uzundu yarımda kavrama yapmaya başlıyordu, telde birazcık boşluk wardı. bana göre bu şekilde iyiydi ama bakımdan sonra debriyajda hiç boşluk yoktu kavrama mesafesi uzamış we hassaslığı azalmış, debriyaj kolunu bırakmaya biraz kala kavrama yapıyor. Serwise bunuda sordum olması gereken böyleydi biz doğru şekilde ayarladık dedi.
hayır olması gereken o şekilde değil. eğer kavramayı kolun bıraktığın kısmına çok yakın tutarsan sen debriyajı bıraktığın halde hala az da olsa balatalar ayrı durabilir. sen biraz daha gevşet bence. senin kullanımına bağlı debriyaj kolu biraz da. alıştığın, rahat olduğun şekilde kullanman olası kazalardan kurtaracaktır. bir de bunu yaparken çok gevşek ya da çok sıkı olmamalı. çok gevşek olursa bu kez balatalar tam ayrılmaz ve zamanla aşınma yapar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------
bekir.altin adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar söylediğiniz gibi rolanti ayarını yaptım şöyle bi test amaçlı kullandım şu an gayet iyi. ama bu ayar durduk yere nası böyle kaçıyor anlamadım, tam bilmiyorum ama belkide rölanti ayarı sürekli kontrol edilmesi gereken bişeydir.
ybalci titreme o yağdan mı olabilir diyosun? bunun standart yağı o değil miydi zaten? Servis sübap ayarını gevşettik demişti onunla ne alakası wardır bilemiyorum.
Debriyaj olayındada hala aklıma takılan şeyler war, araştırıyorum ama benim sorularıma yanıt bir konu bulamadım.
rolanti arada bir kontrol edilmesi gereken, hava sıcaklığına, motor sıcaklığına göre değişen birşey. yeni motorlarda bu dertten kurtarmışlar benim cbr da rolanti ayarı diye birşey yok kendi otomatik ayarlıyor motor sıcaklığına göre.
benim serviste 15-50 koydular yazın çok sıcak oluyor diye. açıkçası pek memnun kalmadım. ama titreme de pek yaşamadım. aşırı sıcakta benimki de biraz titriyordu tabii 33 derecede falan. ancak 110-120 hızlara çıkarak 400 km yol gittim. 3 kez dinlendim yol boyunca ve hiç titreme yaşamamıştım. 4 kez yaptım hem de bu uzun yolu. ama hiçbirisinde hava 25 derecenin üzerinde değildi.
bence titreme için farklı fikirleri de al. eğer aşırı sıcaklarda normal ise biraz idare et. yaz sonuna doğru düzelecektir. aşırı rahatsız ediyorsa o zaman farklı bir yere baktır derim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 58 kullanıcı var. (0 üye ve 58 misafir)
Bu Konudaki Etiketler