4. viteste 5000 devir civarında iken bir ses geliyor motordan. vın vın vın vın yarımşar saniye aralıklarla. lastiklerden de geliyor olabilir tam çözemedim. ama sadece 4. viteste. çok yüksek bir ses değil ama rahatsız etti yine de.
4. viteste 5000 devir civarında iken bir ses geliyor motordan. vın vın vın vın yarımşar saniye aralıklarla. lastiklerden de geliyor olabilir tam çözemedim. ama sadece 4. viteste. çok yüksek bir ses değil ama rahatsız etti yine de.
iyi forumlar.. ybr esd kullanıyorum kalkışta debriyajı bırakma noktasında bi kıtırtı geliyor sarsıntılı kalkıyor motor 2 kişi yapıyor bide genelde ısındıkça oluyor bu olay..
başına gelen veya çözüm yolunu bilen varsa yardımcı olursa sevinirim.
arkadaşlar nasılız...bayadır nete girmiyodum.. motor değişkliği için motorumu satıyorum...sahibindene koydum...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-tertemiz-2012-ybr-124156528/detay
tertemizdir.
Evet arkadaşım. +1
Bende 2 gün oldu 2009 model YBR aldım.Motor marşa basınca zınk diye çalışıyor.Kibrit gibi.Vitese takıyorum kalkış yapacam gaz yemiyor stop ediyor.Motoru aldığım arkadaşta motor tamircisi ve aynı zamanda aynı motordan ondada var.Bu sabah geldim sordum dedim bu motorun karbüratöründe sorun var galiba ilk çalışması harika ama gaz verince stop ediyor.Sorun nedir.
Motorcunun cevabı.Abi dedi bu YBR lerde motoru ısıtmadan gaz yemez aynısı benim motordada var istersen şu an motor soğuk git çalıştır bak dedi.Gittim çalıştırdım gaz verdim stop etti.Bu bir arıza değil dedi.YBR ler az yaktığı için çalıştırır çalıştırmaz hemen hareket etmek istersen jikleyi çekip öyle devam edecen dedi.Vaktin varsa jikleyi çekmeden 2-3 dk.hareeket etmeden motoru ısıtman lazım dedi.Akabindede gaz elciğini az az çevirecen dedi.Yoksa ani gaz verirsen gene stop eder dedi.
Bunun sebebi ne diye sordum.karbüratörün iğnesi az yakıta göre ayarlı olduğundan dolayı soğuk motorda benzin yetiştiremiyormuş.Karbüratörün iğnesinden ayarlanıp bu sorun gideriliyormuş ama o zamanda yakıt sarfiyatı artıyormuş.Saygılarımla.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:19 ----------
Fatih motoru aldım.Temmuz bandrolunuda ödemiş adam.15 günde vade yaptım.(Param bankada vadedeydi) 2400 e geldi bana motorun kendisi.
Herkese selamlar. Yeni aldığım 2012 ybr ye alışma aşamasındayım hala. Bende de ilk gaz da boğuluyormuş gibi bir his oluyor motorda sanırım ısınmayla alakalı yukarıda da denildiği gibi. Birde önlem için arka dişliye yatay asma kilit denedim tam yerleşiyor aradaki boşluğa. Takarken bile zorlanıyorum çalınmalara karşı bir nebze önlem olur sanırım denemişken paylaşayım dedim.
merhaba ybr ciler. 68 bine gelen motorumun ön amortisör keçeleri değişiyor şu anda.herkes yapamıyor filan dediler pahalı da olsa buraya getirdim en azından kafam rahat etsin. gerekirse sübap ayarı da yapılacak. bakım için başka önerileriniz var mı?
5 yıllık ybr 125 maceram bugun sona erdi.Biraz içim burkuldu ama sanırım böylesi daha iyi olacak.Herkeze iyi günler.
[QUOTE=S.Orhan;3022349]
Evet arkadaşım. +1
Bende 2 gün oldu 2009 model YBR aldım.Motor marşa basınca zınk diye çalışıyor.Kibrit gibi.Vitese takıyorum kalkış yapacam gaz yemiyor stop ediyor.Motoru aldığım arkadaşta motor tamircisi ve aynı zamanda aynı motordan ondada var.Bu sabah geldim sordum dedim bu motorun karbüratöründe sorun var galiba ilk çalışması harika ama gaz verince stop ediyor.Sorun nedir.
Motorcunun cevabı.Abi dedi bu YBR lerde motoru ısıtmadan gaz yemez aynısı benim motordada var istersen şu an motor soğuk git çalıştır bak dedi.Gittim çalıştırdım gaz verdim stop etti.Bu bir arıza değil dedi.YBR ler az yaktığı için çalıştırır çalıştırmaz hemen hareket etmek istersen jikleyi çekip öyle devam edecen dedi.Vaktin varsa jikleyi çekmeden 2-3 dk.hareeket etmeden motoru ısıtman lazım dedi.Akabindede gaz elciğini az az çevirecen dedi.Yoksa ani gaz verirsen gene stop eder dedi.
Bunun sebebi ne diye sordum.karbüratörün iğnesi az yakıta göre ayarlı olduğundan dolayı soğuk motorda benzin yetiştiremiyormuş.Karbüratörün iğnesinden ayarlanıp bu sorun gideriliyormuş ama o zamanda yakıt sarfiyatı artıyormuş.Saygılarımla.[COLOR="Silver"]
Bu bilginiz için teşekkür ederim bende bugünden itibaren YBR grubuna katılmış bulunmaktayım, bende ilk denemede stop ediyordu bundan sonra biraz bekleyeceğim
ilk vitesli motosikletim olduğu için hatta bana ait ilk motosiklet rodaj süresini yapamamakdan korkuyorum acemi olduğum için
Hayat boş gazla çoş
[QUOTE=MrMaydec;3023274]Rodaj meselesinden o kadar çok korkmana gerek yok.Şimdi yeni nesil motorlarda zaten silindirler gerekli ölçüde honlanıyor.Yani normal bin kasma kendini.
Sadece şunlara dikkat etmeni tavsiye ederim.
1-Çok düşük devirli kullanma
2-Ani gaz verme ani devir yükseltmelerinden kaçın,gazı doyura doyura ver ilk 1500 km ye kadar.
3-Fabrikanın koyduğu motor yağını ilk 1000 km de (Zorunlu bakım zaten) değiştikten sonra 3000 km dede sen değiştir.(Motorun ömrünü uzatırsın)
4-Motor yüksek devirdeyken ani vites küçültüp kompresöre bindirme gerisi önemli değil kolay gelsin.
evet ybr ön takım biraz alengirli bi iş sana bi olay anlatayım yaşanmış bi olay
benim bi abimin ön takım yağ kaçırıyordu bunu yaptıralım dedi bende ok dedim benim ustaya götürdüm adam yan sanayi parça değişim fiyatı verdi tabii bana çok geldi abi ne yapıyon dedim oda bana dedi ki bu işi herkez yapamaz sakarya da sadece 2 kişi yapar biri ben biri de abim dedi(abisi yamaha yetkili servisinde usta başı) bende güldüm tabii kendini çok büyük usta sanıyor diye
sonra bana dedi ki bunu sök yağı koy keçeleri tak sana dedi 500tl veririm bende anlamam dedim git motor tamircisiyim diyen adam lara sor onlarda yapamaz dedi
ben gene güldüm ve gerçekten birkaç motor ustasıyım diyene sordum onlarda biz yapamayız yan sanayi parça takalım dediler
bende ustamın nasıl bir usta olduğunu olduğunu öğrenmiş oldum
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
eline sağlık sen beğeniyorsan sıkıntı yok
F54 bu keçe işinin inceliği neredeymiş acaba merak ettim? Geçen yıl 2. el olarak aldığım ybr'mde amortisörler yağ kaçırıyordu, motorcuya sordum ne kadara yaparsın diye; 100TL gibi bir fiyat söyledi, içimden dedim ben yaparım bunu.. İnternette 5 liraya, parçacıda 10 liraya satılan yan sanayi keçelerden aldım, 3 liraya falan da yarım litre en incesinden yağ aldım. Tek zorlandığım nokta amortisörün derinliklerinde 14 alyan ile tutulan vidayı sökmek oldu. Keçeleri değiştirip katalogda yazdığı gibi amortisör başına da 154 ml yağ koyup topladım. Borularda zedelenmeler vardı bu yüzden soldaki keçe yaklaşık 6-7 bin km sonra yine bozuldu, tabi bunda aldığım keçenin orijinal olmaması ve yağın amortisör için kullanılan özel yağlardan olmaması da etkilidir.. Ki bunları yaparken en ufak bir tamir tecrübem yoktu. Yani sözün özü; tamircilerin bazen kendilerini bulunmaz hint kumaşı sanmalarına uyuz oluyorum
kendi yapana helal olsun. ben tek başına ve dar bir ortamda eksik alet edevatla yapamadım . sitede keçe değişimi ile ilgili resimlere filan da baktım keçelerin altındaki segman gibi şeyi sökmek
sıkıntılı geldi.
Dar ortam çok fazla sıkıntı olmaz da alet eksikliği büyük sıkıntı. Sekman pensesi de olmazsa olmazlardan...
Şu an bu konu içerisinde 92 kullanıcı var. (0 üye ve 92 misafir)