Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #40561
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Bugün motoru devirdim Allah'tan korumalı mont vardı da sıkıntı olmadı. Motorda ise gram çizik yok. Hafif benzin aktı. Kros yapayım diye bi dağlara doğru çıktım bugun. Süspansiyonlar on numara. Ama dik bayırda viraj alırken arka lastik kaydı. Muhakkak değişmesi gerekiyor lastiğin. Çinli scooterda zamanında oyle devrilmişti. Grenajlar mahvolmuştu Birde 500 km oldu ybr ile. Ulan hiç trafikte kaale almıyorlar bu motoru. Ya da 3-4 gündür tüm öküzler bana denk geliyor. Hayırlısı bakalım..

    Ayrıca uzun yolda benzin ekonomisi için kaçbin devirde gitmek iyi. Bugün 120'yi biraz geçti orjinal dişli ile ama benzinide hortumladı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #40562

    Üyelik
    14 Mart 2013
    Şehir
    İzmir - Bornova
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün motoru devirdim Allah'tan korumalı mont vardı da sıkıntı olmadı. Motorda ise gram çizik yok. Hafif benzin aktı. Kros yapayım diye bi dağlara doğru çıktım bugun. Süspansiyonlar on numara. Ama dik bayırda viraj alırken arka lastik kaydı. Muhakkak değişmesi gerekiyor lastiğin. Çinli scooterda zamanında oyle devrilmişti. Grenajlar mahvolmuştu Birde 500 km oldu ybr ile. Ulan hiç trafikte kaale almıyorlar bu motoru. Ya da 3-4 gündür tüm öküzler bana denk geliyor. Hayırlısı bakalım..

    Ayrıca uzun yolda benzin ekonomisi için kaçbin devirde gitmek iyi. Bugün 120'yi biraz geçti orjinal dişli ile ama benzinide hortumladı.
    ben de yokuş aşağı dönemeçte ön frene azıcık dokunup devirmiştim. motorda çizik yok aynı dediğin gibi koruma demiri sağolsun

    trafikte kaale almıyorlar evet. ben de hep ışıklarda falan en öne geçip ilk kalkışı yapıyorum. arkadan tozumu yutuyorlar tabiri caizse. hele dolmuş ve taksiler hepten fena. adam yolu ortalamış gidiyor sollamak imkansız. korna çal selektör yap umrunda değil. yanından sollarken kornaya basılı tutarak solluyorum inadına küfür ettiğimi anlasın diye.

    uzun yolda ben 80-90 ile gitmeye çalışıcam ortalama. bu hızlarla bir deneme yapıcam ne kadar yakıt harcayacak diye. ben de 120'ye çıkınca su gibi içiyor benzini

  3. #40563
    DALGIC_800 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2012
    Motosikleti
    Yamaha
    ybr'nin en güzel hızı 90 hem güvenli bir hız hem ekonomik neden bilmiyorum ama bana çok keyif veriyor akıyor sanki motor 100ün üzerinden benzin biraz daha fazla harcıyor ses doğrudur zaten sesten belli ediyor kendini
    Aşk tutkuyu ortaya çıkarmasaydı.O 2 tekerin üzerinde gitmezdim !!!!

  4. #40564
    ReiZzZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    HATAY
    ybr mi sattım devrinide verdim artık motorsuzum

  5. #40565
    albaywolf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2012
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda Fizy 125
    Alıntı ReiZzZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ybr mi sattım devrinide verdim artık motorsuzum
    Kardeşim mesaj yazalı 18 saat olmuş hala mı motorsuzsun

  6. #40566
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün motoru devirdim Allah'tan korumalı mont vardı da sıkıntı olmadı. Motorda ise gram çizik yok. Hafif benzin aktı. Kros yapayım diye bi dağlara doğru çıktım bugun. Süspansiyonlar on numara. Ama dik bayırda viraj alırken arka lastik kaydı. Muhakkak değişmesi gerekiyor lastiğin. Çinli scooterda zamanında oyle devrilmişti. Grenajlar mahvolmuştu Birde 500 km oldu ybr ile. Ulan hiç trafikte kaale almıyorlar bu motoru. Ya da 3-4 gündür tüm öküzler bana denk geliyor. Hayırlısı bakalım..

    Ayrıca uzun yolda benzin ekonomisi için kaçbin devirde gitmek iyi. Bugün 120'yi biraz geçti orjinal dişli ile ama benzinide hortumladı.
    Geçmiş olsun Xenon+Egzoz şart farkedilmek için Hava tam kararmadan ve gündüz sürüşlerde uzunları açmayı ihmal etme
    Yüksek hızlarda gitmek istiyorsan ve genellikle tek biniyorsan ön dişliyi 1 tık büyütmeni tavsiye ederim.

    www.sahibinden.com/121840412
    http://www.camgoz.com.tr/asp/product...ENON-UZUN-KISA
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  7. #40567

    Üyelik
    14 Mart 2013
    Şehir
    İzmir - Bornova
    lastikleri micheline aldım bakalım nasıl olacak. biraz sürüş hissi değişti gibi ama psikolojik te olabilir

  8. #40568
    dogrusukru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul, yozgat, Isparta
    Motosikleti
    Sym Wolf 250cc +toyota yaris
    Alıntı ybalci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastikleri micheline aldım bakalım nasıl olacak. biraz sürüş hissi değişti gibi ama psikolojik te olabilir
    Hocam hayırlı olsun herkes beğeniyor umarım sen de beğenirsin daha yumuşak ve konforlu bir kullanım seni bekliyor
    ybalci bunu beğendi.

  9. #40569
    ReiZzZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    HATAY
    Alıntı albaywolf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim mesaj yazalı 18 saat olmuş hala mı motorsuzsun
    hala motorsuzum

  10. #40570
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı ybalci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de yokuş aşağı dönemeçte ön frene azıcık dokunup devirmiştim. motorda çizik yok aynı dediğin gibi koruma demiri sağolsun

    trafikte kaale almıyorlar evet. ben de hep ışıklarda falan en öne geçip ilk kalkışı yapıyorum. arkadan tozumu yutuyorlar tabiri caizse. hele dolmuş ve taksiler hepten fena. adam yolu ortalamış gidiyor sollamak imkansız. korna çal selektör yap umrunda değil. yanından sollarken kornaya basılı tutarak solluyorum inadına küfür ettiğimi anlasın diye.

    uzun yolda ben 80-90 ile gitmeye çalışıcam ortalama. bu hızlarla bir deneme yapıcam ne kadar yakıt harcayacak diye. ben de 120'ye çıkınca su gibi içiyor benzini
    Ben dün korna caldım diye adamla bogaz bogaza girecektim. Neyse sabretmek lazım

    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun Xenon+Egzoz şart farkedilmek için Hava tam kararmadan ve gündüz sürüşlerde uzunları açmayı ihmal etme
    Yüksek hızlarda gitmek istiyorsan ve genellikle tek biniyorsan ön dişliyi 1 tık büyütmeni tavsiye ederim.

    www.sahibinden.com/121840412
    http://www.camgoz.com.tr/asp/product...ENON-UZUN-KISA
    Eyvallah tesekkür ederim Dediğiniz gibi xenon güzel olur ,sürekli de uzunlarım acık ama pek etkisi yok gibi gündüz

    Ön dişliyi değiştirme düşüncem var,en azından motoru pek zorlamayız sanırım.

  11. #40571
    aksoyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    KDZ.Ereğli
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 ,pulsar ns 200 , kawasaki er6n
    Alıntı aksoyy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Heyecanlandım bak şimdi Bilgi için herkese teşekkür ederim. inş problem soketlerdedir. Yoksa statörü sökmeye kadar gidecektim. bugün erken yatıyım sabah erken kalkıyım da işe gitmeden açıp bi kurcalıyım soketlerini,sigortasını

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:55 ----------

    servise manueli içinde hayat2teker kardeşim sanada çok teşekkür ederim ben bu service manuelini bi ara aramıştım bulamamıştım bulduklarımda linkleri ölüydü gece gece sevap işledin Bonus kazanmış gibi oldun ;)

    Tekeriniz düz bassın her daim.
    Dün akşam motorun heryerini söktüm patlak kablo aradım çıkmış söket aradım ama malesef bulamadım...

    aküyü ölçtüm ölçüler şu şekilde

    kontak açık iken 10.20
    kontak açık farlar uzunlar açık sinyaller açıkken hızlı birşekilde 6-5 v kadar düşüyor
    motor çalıştıgında 11.20 v
    gaza bastığımda değişen birşey yok aynı

    motor çalışırken kutup başlarını söktüm kablolarına baktım 4.5 v

    12v 7a ' lik akü var şuan motorun üzerinde.

    Sorun nerdedir Sigortaya da baktım sanki yeni takılmış gibi yeni duruyor altarnatör,beyin ve bütün soketleri söküp wd-40 la temizledim. Lakin yinede marş basmıyor, ayak marşıyla tekde alıyor statörde sıkıntı olmadığı kesin yoksa ayak marşıyla çalışmazdı. Günlük 10 dakıkalık yani 7.5 km kulllanıyorum motoru bu züre zarfında aküyü sarj etmesi gerekmezmi.

    Motorun üzerinde ekstra bi güç çekecek birşey yok sadece angel eye vardır onu da kendim yapmıştım parkları söküp angel taktıydım 2 adet mantar ledden yapıp, bunlarında aküye çok yük bindireceğini sanmıyorum Farlarım 35w s2 tip ampul diğer yerler standart ampuller.
    Herkesten hızlı sürmek,yalnız süreceğinin garantisidir Zonguldak-MT

  12. #40572

    Üyelik
    15 Mayıs 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    pulsar 200ns
    Arkadaslar merhaba bi kac gun once yag bakimini yaptirdim 20+50 yamalube koydurdum bakimdan ciktiktan sonra sabahlari motoru zor calistirir oldum sebebi jikle normalde 2500 devirde calisirken bikac saniye sonra direk stop ediyor illa motor isinincaya kadar gazdan elimi cekmicem ama isininca sorun kalmiyor sizce bi sikinti varmidir neden boyle oluyodur yardimci olursaniz sevinirim.

  13. #40573

    Üyelik
    14 Mart 2013
    Şehir
    İzmir - Bornova
    Alıntı murat koksal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar merhaba bi kac gun once yag bakimini yaptirdim 20+50 yamalube koydurdum bakimdan ciktiktan sonra sabahlari motoru zor calistirir oldum sebebi jikle normalde 2500 devirde calisirken bikac saniye sonra direk stop ediyor illa motor isinincaya kadar gazdan elimi cekmicem ama isininca sorun kalmiyor sizce bi sikinti varmidir neden boyle oluyodur yardimci olursaniz sevinirim.
    rolanti ayarını çok düşürmüş olabilirler serviste. bana ilk geldiğinde motor rolantisi çok kötüydü. motorun sağ tarafındaki rolanti vidasından ayarlayabilirsin. motor tamamen ısındığında 1.2-1.5 arasında olmalı rolantisi.

  14. #40574
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı murat koksal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar merhaba bi kac gun once yag bakimini yaptirdim 20+50 yamalube koydurdum bakimdan ciktiktan sonra sabahlari motoru zor calistirir oldum sebebi jikle normalde 2500 devirde calisirken bikac saniye sonra direk stop ediyor illa motor isinincaya kadar gazdan elimi cekmicem ama isininca sorun kalmiyor sizce bi sikinti varmidir neden boyle oluyodur yardimci olursaniz sevinirim.
    servis yanlış yağ koymuş ybr nin tr şartlarında kullanılacak yağı 10 40 tır yaz kış değişmeden bu numara yağ koyarım
    bazı arkadaşlar 15 40 veya 15 50 koyabilir ama 20 50 çok kalın gelir hem motor zor ısınır hemde devir çeviremez kasma yapar yağı değişirsen fark ı anlayacaksın
    komançi1478 bunu beğendi.
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  15. #40575

    Üyelik
    15 Mayıs 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    pulsar 200ns
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    servis yanlış yağ koymuş ybr nin tr şartlarında kullanılacak yağı 10 40 tır yaz kış değişmeden bu numara yağ koyarım
    bazı arkadaşlar 15 40 veya 15 50 koyabilir ama 20 50 çok kalın gelir hem motor zor ısınır hemde devir çeviremez kasma yapar yağı değişirsen fark ı anlayacaksın
    Fatih kardes 20+50 yagini servis koyuyor yaz oldugu icin diyolar kisin 10+40 koyulacak diyolar sistem oyleymis ben pek anlamam 2000 km de bir yag dwgisimine gidiyorum motor suanda 7100km de pendikde gecit motorda bakim yaptiriyorum meshur imam usta var orda o yapiyo.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:58 ----------

    [QUOTE=ybalci;3016261]rolanti ayarını çok düşürmüş olabilirler serviste. bana ilk geldiğinde motor rolantisi çok kötüydü. motorun sağ tarafındaki rolanti vidasından ayarlayabilirsin. motor tamamen ısındığında 1.2-1.5 arasında olmalı rolantisi.[/QUOTE
    Balci kardes rolantimde sikinti yok isininca zaten aynen devir yerinde oluyo benimde tahminim fatih kardesin dedigi gibi kalin yagdan yapiyo sanki.

  16. #40576
    Rüzgarlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2013
    Şehir
    Çankırı
    Motosikleti
    SİYAH YAMAHA YBR 125
    slm arkadaşlar . Düşenlere kaza yapanlara büyük geçmiş olsun diyorum. Motorumuza keyifle binmek tek isteğim. Bazen - mont kask vesair havalarında ısınması ile sıkıntılı olmaya başladı çıkarıp gezmek- gibi şeytan fısıltılarına ; düştüm neyse ki mont korudu kask vardı gibi sözleriniz ilaç oluyor çıkarmıyorum. Ama sıkıntı vermeyen rahat terletmeyen rüzgarı kesen mont pantolon eldiven tavsiyelerinizi bekliyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:53 ----------

    sorularım var dı enter deyip aşağı geçiyim dedim mesajı gönderdi şimdi sortayım

    1-benim motor sürerken bir ihtiyacımda saat tarih termometre nem altimetre (yükseklik) falan gösteren motora takabileceğim bir alet. Mont eldiven saate bakılmıyor yüksek tepelere çıkıyorsun soğuduğunu hissediyorsun bir bilgi olur renk katar. Varsa bir bilginiz teşekkür ederiz.

    2-Benim ybr 13 nisandan beri ilk aldığım depo ile 423km oldu. en sol çizgide. Benzin az ışığı yanacak mı yedek depoya geçmem için stop mu edecek sonra mandalı mı çevireceğim Bakalım daha ne kadar gidecek. İlk depo mu 61,50 tl ye aldım.

    3- Kalkış hareketi yaparken ne kadar elimle hassa olmaya çalışsam da titreme oluyor. Yumuşak bir kalkış yapamıyorum. Bir de bu ybr 125 almadan önce kayar gibi giden motor, çekiş hayalle mistim ama sanki öyle değil böyle bir gitmeyecek çekmeyecek miş gibi -gaz açınca gidiyor- da yani akar gibi kayar gibi değil. Yokuşlarda da hemen bayılıyor bu arada. Acaba debriyajda sorun mu var ya da daha rodaj da bitin ce mi düzelir? sahiden rodajdaki bir makine ile iyice açılmış bir makineye binsek süren açısından neler hissedilir farklar neleredir?

    kusura bakmayın hem acemiyiz hem meraklı sorular yağmur gibi aklım da ama sorsak mı böyle çok sıkıcı olmayalım sonra ?!!!

    4- Bu vites mantığı nerden çıkmış? Yani dizilim 1 aşağı yukarı boş - arada - sonra 2 3 4 5 nedir başu bulamıyorum ışıkta az çekiyorum hop 2 aşağı bas 1 daha hasssass hoop 2. hasbinallah. Koy şunu en aşağı. Bazı çin ler yapmış mesela hatta dağdan iniyorsun boşta motor yavaş yavaş boşya hızlanırken en dip boş ya ters basınca geri den 5 yada 4 oluyomuş. Dinleyince birinden vay bee dedim. Bu vitesler zamanla güzelleşir yumuşar boş rahatça bulunur mu? değiştirmekten bazen ayağımın ağrıdığını hissediyorum .Bu arada bu vites değiştirmeye de uygun mu motosiklet botları veya ayakkabıları. Tavsiyelerinizi bekliyorum.

    çok soru var bir daha ki mesajlara yazayım Teşekkür ediyorum şimdiden kazasız sürüşler iyi forumlar.

  17. #40577
    engindmn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2008
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Honda Cbf 500
    Alıntı Rüzgarlı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm arkadaşlar . Düşenlere kaza yapanlara büyük geçmiş olsun diyorum. Motorumuza keyifle binmek tek isteğim. Bazen - mont kask vesair havalarında ısınması ile sıkıntılı olmaya başladı çıkarıp gezmek- gibi şeytan fısıltılarına ; düştüm neyse ki mont korudu kask vardı gibi sözleriniz ilaç oluyor çıkarmıyorum. Ama sıkıntı vermeyen rahat terletmeyen rüzgarı kesen mont pantolon eldiven tavsiyelerinizi bekliyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:53 ----------

    sorularım var dı enter deyip aşağı geçiyim dedim mesajı gönderdi şimdi sortayım

    1-benim motor sürerken bir ihtiyacımda saat tarih termometre nem altimetre (yükseklik) falan gösteren motora takabileceğim bir alet. Mont eldiven saate bakılmıyor yüksek tepelere çıkıyorsun soğuduğunu hissediyorsun bir bilgi olur renk katar. Varsa bir bilginiz teşekkür ederiz.

    2-Benim ybr 13 nisandan beri ilk aldığım depo ile 423km oldu. en sol çizgide. Benzin az ışığı yanacak mı yedek depoya geçmem için stop mu edecek sonra mandalı mı çevireceğim Bakalım daha ne kadar gidecek. İlk depo mu 61,50 tl ye aldım.

    3- Kalkış hareketi yaparken ne kadar elimle hassa olmaya çalışsam da titreme oluyor. Yumuşak bir kalkış yapamıyorum. Bir de bu ybr 125 almadan önce kayar gibi giden motor, çekiş hayalle mistim ama sanki öyle değil böyle bir gitmeyecek çekmeyecek miş gibi -gaz açınca gidiyor- da yani akar gibi kayar gibi değil. Yokuşlarda da hemen bayılıyor bu arada. Acaba debriyajda sorun mu var ya da daha rodaj da bitin ce mi düzelir? sahiden rodajdaki bir makine ile iyice açılmış bir makineye binsek süren açısından neler hissedilir farklar neleredir?

    kusura bakmayın hem acemiyiz hem meraklı sorular yağmur gibi aklım da ama sorsak mı böyle çok sıkıcı olmayalım sonra ?!!!

    4- Bu vites mantığı nerden çıkmış? Yani dizilim 1 aşağı yukarı boş - arada - sonra 2 3 4 5 nedir başu bulamıyorum ışıkta az çekiyorum hop 2 aşağı bas 1 daha hasssass hoop 2. hasbinallah. Koy şunu en aşağı. Bazı çin ler yapmış mesela hatta dağdan iniyorsun boşta motor yavaş yavaş boşya hızlanırken en dip boş ya ters basınca geri den 5 yada 4 oluyomuş. Dinleyince birinden vay bee dedim. Bu vitesler zamanla güzelleşir yumuşar boş rahatça bulunur mu? değiştirmekten bazen ayağımın ağrıdığını hissediyorum .Bu arada bu vites değiştirmeye de uygun mu motosiklet botları veya ayakkabıları. Tavsiyelerinizi bekliyorum.

    çok soru var bir daha ki mesajlara yazayım Teşekkür ediyorum şimdiden kazasız sürüşler iyi forumlar.

    bende 1000 km bakımına soktum dün motoru.kalkıştaki titreme olayı bende de vardı .servis zamanla parçalar birbirine alışınca düzelir dedi.çok kasıntılıymış gibi geliyor evet doğrudur .sanırım km yaptıkça düzelir
    engin

  18. #40578

    Üyelik
    18 Nisan 2013
    Motosikleti
    YBR 125 ESD 2013
    Alıntı Rüzgarlı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm arkadaşlar . Düşenlere kaza yapanlara büyük geçmiş olsun diyorum. Motorumuza keyifle binmek tek isteğim. Bazen - mont kask vesair havalarında ısınması ile sıkıntılı olmaya başladı çıkarıp gezmek- gibi şeytan fısıltılarına ; düştüm neyse ki mont korudu kask vardı gibi sözleriniz ilaç oluyor çıkarmıyorum. Ama sıkıntı vermeyen rahat terletmeyen rüzgarı kesen mont pantolon eldiven tavsiyelerinizi bekliyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:53 ----------

    sorularım var dı enter deyip aşağı geçiyim dedim mesajı gönderdi şimdi sortayım

    1-benim motor sürerken bir ihtiyacımda saat tarih termometre nem altimetre (yükseklik) falan gösteren motora takabileceğim bir alet. Mont eldiven saate bakılmıyor yüksek tepelere çıkıyorsun soğuduğunu hissediyorsun bir bilgi olur renk katar. Varsa bir bilginiz teşekkür ederiz.

    2-Benim ybr 13 nisandan beri ilk aldığım depo ile 423km oldu. en sol çizgide. Benzin az ışığı yanacak mı yedek depoya geçmem için stop mu edecek sonra mandalı mı çevireceğim Bakalım daha ne kadar gidecek. İlk depo mu 61,50 tl ye aldım.

    3- Kalkış hareketi yaparken ne kadar elimle hassa olmaya çalışsam da titreme oluyor. Yumuşak bir kalkış yapamıyorum. Bir de bu ybr 125 almadan önce kayar gibi giden motor, çekiş hayalle mistim ama sanki öyle değil böyle bir gitmeyecek çekmeyecek miş gibi -gaz açınca gidiyor- da yani akar gibi kayar gibi değil. Yokuşlarda da hemen bayılıyor bu arada. Acaba debriyajda sorun mu var ya da daha rodaj da bitin ce mi düzelir? sahiden rodajdaki bir makine ile iyice açılmış bir makineye binsek süren açısından neler hissedilir farklar neleredir?

    kusura bakmayın hem acemiyiz hem meraklı sorular yağmur gibi aklım da ama sorsak mı böyle çok sıkıcı olmayalım sonra ?!!!

    4- Bu vites mantığı nerden çıkmış? Yani dizilim 1 aşağı yukarı boş - arada - sonra 2 3 4 5 nedir başu bulamıyorum ışıkta az çekiyorum hop 2 aşağı bas 1 daha hasssass hoop 2. hasbinallah. Koy şunu en aşağı. Bazı çin ler yapmış mesela hatta dağdan iniyorsun boşta motor yavaş yavaş boşya hızlanırken en dip boş ya ters basınca geri den 5 yada 4 oluyomuş. Dinleyince birinden vay bee dedim. Bu vitesler zamanla güzelleşir yumuşar boş rahatça bulunur mu? değiştirmekten bazen ayağımın ağrıdığını hissediyorum .Bu arada bu vites değiştirmeye de uygun mu motosiklet botları veya ayakkabıları. Tavsiyelerinizi bekliyorum.

    çok soru var bir daha ki mesajlara yazayım Teşekkür ediyorum şimdiden kazasız sürüşler iyi forumlar.
    Rodaj döneminde motoru zorlamanız ileride sıkıntı çıkmasına sebep olabilir. Servis manueline bakarsanız orda ilk 150km 150-500km ve 500-1000 km de kullanmanız gerek devir aralıkları ve sürekli aynı hızda gitmemeniz gibi uyarılar var. Rodaj döneminde motorun son hızını denemeyin, yokuşlarda fazla gaz açmayın, ani ivmelenmeler yapmayın, unutmayın; Motorun kaderi rodaj döneminde yazılır..

  19. #40579
    aksoyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    KDZ.Ereğli
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 ,pulsar ns 200 , kawasaki er6n
    Dün akşam motorun heryerini söktüm patlak kablo aradım çıkmış söket aradım ama malesef bulamadım...

    aküyü ölçtüm ölçüler şu şekilde

    kontak açık iken 10.20
    kontak açık farlar uzunlar açık sinyaller açıkken hızlı birşekilde 6-5 v kadar düşüyor
    motor çalıştıgında 11.20 v
    gaza bastığımda değişen birşey yok aynı

    motor çalışırken kutup başlarını söktüm kablolarına baktım 4.5 v

    12v 7a ' lik akü var şuan motorun üzerinde.

    Sorun nerdedir Sigortaya da baktım sanki yeni takılmış gibi yeni duruyor altarnatör,beyin ve bütün soketleri söküp wd-40 la temizledim. Lakin yinede marş basmıyor, ayak marşıyla tekde alıyor statörde sıkıntı olmadığı kesin yoksa ayak marşıyla çalışmazdı. Günlük 10 dakıkalık yani 7.5 km kulllanıyorum motoru bu züre zarfında aküyü sarj etmesi gerekmezmi.

    Motorun üzerinde ekstra bi güç çekecek birşey yok sadece angel eye vardır onu da kendim yapmıştım parkları söküp angel taktıydım 2 adet mantar ledden yapıp, bunlarında aküye çok yük bindireceğini sanmıyorum Farlarım 35w s2 tip ampul diğer yerler standart ampuller.
    Herkesten hızlı sürmek,yalnız süreceğinin garantisidir Zonguldak-MT

  20. #40580

    Üyelik
    14 Mart 2013
    Şehir
    İzmir - Bornova
    bugün 1000 bakımını yaptırdım. yetkili servis 15w50 elf koydu yağ olarak. motorun sesi güzelleşti ve vites geçişleri kolaylaştı. rolantisinde vs de sorun yok. nasıl bir marka ki bu elf? servisteki usta castrol ün o kadar da iyi olmadığını söyledi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 60 kullanıcı var. (0 üye ve 60 misafir)

Bu Konudaki Etiketler