Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
10 Nisan 2013, 20:36
#40241
Rüzgarlı adlı üyeden alıntı
Günaydınlar herkese. Tavsiyelerin için teşekkür ederim Behçet ilk etapta otobüsle gideceğim ve aldığım bayide güvenlik ekipmanları var ve orada inceleyip üzerimde deneyip alacağım motosiklete de koruma demirlerini taktıracağım. Üzerindeki lastikler o kadar mı kötü hiç mi binileceği yok bana evraklarla beraber gelen kargoda kullanma kılavuzu göndermiş bayi ve okumaya başladım. Kılavuzda aynen 'The tires and rims that came with your motorcycle were designed to match the performance capabilities and to provide the best combination of handling, braking,and comfort'. 'Motosikletinizle birlikte gelen lastikler ve jantlar performans yeteneklerine uyması ve en iyi tutuş fren ve konforu sağlaması için tasarlanmıştır' yazıyor hemen teker masrafı yapmalımıyız gerçekten?
Arkadaşım öncelikle yeni motorun hayırlı olsun ben uzun zamandır siteye girmiyordum. yazıları okuyayım dedim bu gün ne olmuş neler oluyor diye yazına rastladım maddi sıkıntın yoksa ilk işin lastikleri değiştirmek olsun derim çünkü üzerinde gelen CTS yani bizim istanbulda ceset diye tabir ettiğimiz lastikler mevcut biliyorsun . yerde tükürük görse kayıyor.ben şuan üzerinde IRC kullanıyorum birincisi yerli malı yani adapazarında üretiliyor ikincisi rekabet için iyi lastik üretiyor .michelin ne yakın .fiyat olarak ta uygun .ben maddi sorunlardan ötürü 18bin civarında değiştim lastikleri ha bu süre zarfında sıkıntı yaşadımmı yaşamadım dersem yalan olur ama tecrübe edinme konusunda çok büyük yardımı oldu bana bir virajlara 60~80 km den hızlı girmeyeceksin uzun ve geniş virajlar 80 Km kısa ve dar virajlar 60Km ve altı . 90 Km den hızlı gitmeyeceksin ve motorun üzerindeki lastiklerle nerede durabileceğini boş bir yolda deneyeceksin ki fren mesafeni ona göre ayarlaya bilesin .motoru aldıktan sonra cimri motor insanı cimriliğe alıştırıyor nasıl daha az benzin yaktıra bilirim demeye başlayacaksın.bunun iki yolu var :1-yüksek vites düşük devir .ki 4000 devirin altına inme inersen vites küçült.,2- ön dişliyi hemen söktürüp yerine 15T dişli taktırmak (üzerinde orjinal 14T dişli geliyor)bu senin 5. viteste daha düşük devirle daha yüksek hızda gitmeni dolayısıyle daha düşük benzin sarfiyatı yapmanı sağlayacak örnek vermem gerekirse :5 viteste 120 Km hızda motor bağırır,titreşim başlar,6.vites istermiş gibi gelir,yaklaşık 10.000 devir civarlarında bir devir çevirir..ama 15T taktırdığında 120Km hızda zaten 8700 devirlerde olacağı için motor ne seni üzer ne titreşim yapar nede fazla benzin yakar .bunlar şimdilik sana verebileceğim tavsiyeler ama heralde motoru almışındır şuan aldıysan rodaj çok önemli kullanma kitapçığını mutlaka sonuna kadar oku .
benim motor şuan 21430 Km de epey bir yol ve tecrübem oldu kendisiyle mavişimin .yazdıklarıma yorum yapılmazsa sevinirim diğer üyeler tarafından yazdıklarımı uygulayıp uygulamamak sizin sorumluluğunuzda ama yorumyapmak sizin yetkinize kalmış değildir.bilginize !!! motoru aldığınızda üretim kaynaklı çok küçük partüküller motorun içinde bulunup ve çalışma sürecinde de koparak motorun yağına karışma olasılığı yüksek olduğundan dolayı motoru yüksek devirlerde çalıştırmıyoruz 1000 bakıma kadar .!!!!bakın tekrar yazıyorum aslolan soldaki kilometre saati değil sağdaki devir saatidir . yanlış kanıyı düzeltmek adına işte 60 kilometre süratin üstüne çıkmayın derler YANLIŞ 4000 devirin üzerine çıkmayacaksınız hangi viteste olursanız olun sonra yani 500 Km yol yaptıktan sonra 5500 devirin üzerine çıkmayacaksınız bu arada motoru çok uzun kullanıp aşırı hararet yaptırmak yok sık sık çay molası verilecek .
daha sonra 1000 Km dolduğunda doğru servise gidilecek motorun 1000 bakımı yapılacak ve sonra bu sefer motoru 4000 devirin altında kullanmıyoruz uzun bir yola çıkıp depoyu fulleyip kısa süreli sürat yapıyoruz 120Km ,125Km nereye kadar gidiyorsa gidip gördüğümüz anda hızımızı düşürüyoruz sabit kullanmak yok devamlı değişik hızlarda kullanıyoruz böylece motoru iyibir şekilde açmış bulunuyoruz bu 100Km kadar sürsün sonrada nasıl istiyorsanız öyle kullanın güle güle kullanın .bana soru sormak istiyorsanız Facebook tan ulaşabilirsiniz. Şenol Tetik olarak .
-Motor eroin gibidir, satsan bile, bıraktım desen bile, inleyen her Racing sesinde krize girersin...! ;))
Reklamlar
-
11 Nisan 2013, 15:57
#40242
Selam herkese. Dün itibariyle plaka ve ruhsat işlemleri bitmiştir. Bir ay içinde ocak MTV sini yatırmam gerekiyormuş oda siteme bir hafta on gün içinde yüklenir ödersin dediler. Çok sağ olun engindmn, sepetçioğlu ybalci ve ghostcorc yol gösterici ve bilgilendirici mesajlarınızdan ötürü. Sigortamı 110 tl den yaptılar plaka ruhsat harç vesaire de 200 tl verdim. bide ocak Mtv si hepi topu 360 tl sıfır motor alma resmi işlemleri. Sigorta MTV herkese var ise 200 tl plaka ruhsat harç vb.Herkesi bilmem ama 0km alıp her şeyi ile adım adım yapıp zevkine varmanın bedeli olarak 200Tl - çoğunun 0 alma bir sürü masraf demesine bakarak- bana çok gelmedi. 0 km ye değer. Tekerleri kullanım yerine göre yazmışsınız ben şehir içi muhakkak olsa da dere tepe ova yayla gezmeyi düşünüyorum öyle ise pirelli dura traction ya da IRC alacağız. Bu lastiklerin fiyatı ne peki biliyor musunuz? bide yine yerli olan petlas motosiklet lastiği üretmiyormu ki?
Şenol bey - şenol abi çok teşekkür ederim uzun soluklu deneyimlerinizi paylaşmışsınız sağ olun. Bu bilgileriniz çok önemli benim için motorun m sini bilmezken sizin kadar yol ve yıl sonunda edinilicek bilgilerinizi bir çırpıda burda sizden dinlemek - öğretmen olduğum için - çok değerli buluyorum. Rodaj konusunda harika bir detay vermişsiniz önemli olan 50 yi atmışı geçmemk değil devir saatindeki km lere göre devirleri geçmemek. ilk 150 500 1000 gibi.
Sizleri bulmuşken şu deneyimlerinizin sefasını süreyim müsaadenizle sorularımı sorayım Mesela şimdi bir tanesi
Şimdi bu motosiklet karbüratörlü olmasından dolayı yokuş aşağı inişlerde gaz vermesem yakıt yine de harcar mı yani kompresöre binmişken. yoksa boşta rölanti kadar yakar kompresörde devir kadar yakar boşta daha ekonomik mi olur. enjeksiyonlu arabalar kompresörde hiç yakmaz da ordan aklıma geldi.
-
11 Nisan 2013, 16:14
#40243
Rüzgarlı adlı üyeden alıntı
Selam herkese. Dün itibariyle plaka ve ruhsat işlemleri bitmiştir. Bir ay içinde ocak MTV sini yatırmam gerekiyormuş oda siteme bir hafta on gün içinde yüklenir ödersin dediler. Çok sağ olun engindmn, sepetçioğlu ybalci ve ghostcorc yol gösterici ve bilgilendirici mesajlarınızdan ötürü. Sigortamı 110 tl den yaptılar plaka ruhsat harç vesaire de 200 tl verdim. bide ocak Mtv si hepi topu 360 tl sıfır motor alma resmi işlemleri. Sigorta MTV herkese var ise 200 tl plaka ruhsat harç vb.Herkesi bilmem ama 0km alıp her şeyi ile adım adım yapıp zevkine varmanın bedeli olarak 200Tl - çoğunun 0 alma bir sürü masraf demesine bakarak- bana çok gelmedi. 0 km ye değer. Tekerleri kullanım yerine göre yazmışsınız ben şehir içi muhakkak olsa da dere tepe ova yayla gezmeyi düşünüyorum öyle ise pirelli dura traction ya da IRC alacağız. Bu lastiklerin fiyatı ne peki biliyor musunuz? bide yine yerli olan petlas motosiklet lastiği üretmiyormu ki?
Şenol bey - şenol abi çok teşekkür ederim uzun soluklu deneyimlerinizi paylaşmışsınız sağ olun. Bu bilgileriniz çok önemli benim için motorun m sini bilmezken sizin kadar yol ve yıl sonunda edinilicek bilgilerinizi bir çırpıda burda sizden dinlemek - öğretmen olduğum için - çok değerli buluyorum. Rodaj konusunda harika bir detay vermişsiniz önemli olan 50 yi atmışı geçmemk değil devir saatindeki km lere göre devirleri geçmemek. ilk 150 500 1000 gibi.
Sizleri bulmuşken şu deneyimlerinizin sefasını süreyim müsaadenizle sorularımı sorayım
Mesela şimdi bir tanesi
Şimdi bu motosiklet karbüratörlü olmasından dolayı yokuş aşağı inişlerde gaz vermesem yakıt yine de harcar mı yani kompresöre binmişken. yoksa boşta rölanti kadar yakar kompresörde devir kadar yakar boşta daha ekonomik mi olur. enjeksiyonlu arabalar kompresörde hiç yakmaz da ordan aklıma geldi.
irc lastikleride yerlidir hocam. bendeki tubeless irc lerde made in turkey ifadesi var. irc de emektar , iç güveysinden hallice bi lastik
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:11 ----------
cut-off dan bahsediyosunuz sanırım, sanmam motorlarda böyle bişey olacağını illa rolanti kadar yakar yokuş aşağı..
hep yaksada az yakar ama bu meret
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
11 Nisan 2013, 19:31
#40244
ybalci adlı üyeden alıntı
kask çeneden açılır alma derken? ben yeni kask alıcam da ls2 düşünüyorum. elimdeki RSI diye birşey pek hoşuma gitmedi. hem güneş vizörlü hem çene açılır.
Hocam benim kendi tercihimdir bu, bende çeneden açılır kullanıyorum ve memnun değilim markası Zeus, birincisi güvenlik açısında ikincisi de rüzgar ve ses yapması açısından çeneden açılır hoşuma gitmiyor.
Lastiktede irc, pirelli, michelin diye gider senin parana ve isteğine göre. Ben michelini Feyizoğlundan 200 tl ye almıştım geçen yaz sonu.
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
-
11 Nisan 2013, 19:45
#40245
Merhabalar.
An itibari ile yağ çubuğum.
-
11 Nisan 2013, 19:49
#40246
Rüzgarlı adlı üyeden alıntı
Sizleri bulmuşken şu deneyimlerinizin sefasını süreyim müsaadenizle sorularımı sorayım
Mesela şimdi bir tanesi
Şimdi bu motosiklet karbüratörlü olmasından dolayı yokuş aşağı inişlerde gaz vermesem yakıt yine de harcar mı yani kompresöre binmişken. yoksa boşta rölanti kadar yakar kompresörde devir kadar yakar boşta daha ekonomik mi olur. enjeksiyonlu arabalar kompresörde hiç yakmaz da oradan aklıma geldi.
Hocam normal mikuni karbiratör var eskilerine göre biraz daha geliştirildi sadece o. Hocam boşta kullanmayın çünkü hem boşa atmak ve tekara vitese almak şanzıman için zararlı, ne kadar yavaşlasanız bile gazda verseniz ikiyede alayım deseniz yine çatur çutur sesler geliyor.
Yukarıda Şenol abi iki şeyden bahsetmiş, dişli değişimini bende yaptım ön 15 benimde, iki faydası oldu birincisi vites araları uzadı kısa mesafede filan çok vites değiştirmek gerekiyordu, ikinciside Şenol abinin dediği gibi aynı hız için biraz daha düşük devirde gidiyorsunuz.
Hocam meslektaşız, bıranşınız nedir?
---------- Post added at 18:49 ---------- Previous post was at 18:47 ----------
uniqe adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun
Neden koydun bu fotoğrafı?
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
-
11 Nisan 2013, 19:55
#40247
Sence sorun yok mu
-
11 Nisan 2013, 20:05
#40248
uniqe adlı üyeden alıntı
Sence sorun yok mu
Biraz düşük ama bence caiz
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
-
11 Nisan 2013, 20:06
#40249
15800 de desem
-
11 Nisan 2013, 20:11
#40250
Selamlar.Hocam ben İngilizce öğretmeniyim.Meslektaş olmamız ayrı bir güzellik oldu. Zaten yazılarınızdan bir öğretmen edası mevcuttu.Biz öğretmenlerde anlatma becerisi süper gerçekten ve sabırla anlatıp yazabiliyoruz.
-
11 Nisan 2013, 20:21
#40251
uniqe adlı üyeden alıntı
15800 de desem
Yani? Bu kadar km dir değiştirmedin mi?
---------- Post added at 19:21 ---------- Previous post was at 19:17 ----------
Rüzgarlı adlı üyeden alıntı
Selamlar.Hocam ben İngilizce öğretmeniyim.Meslektaş olmamız ayrı bir güzellik oldu. Zaten yazılarınızdan bir öğretmen edası mevcuttu.Biz öğretmenlerde anlatma becerisi süper gerçekten ve sabırla anlatıp yazabiliyoruz.
Eyvallah hocam
Aklımızın erdiği her konuda yardımcı olmaya çalışırız hocam
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
-
11 Nisan 2013, 21:23
#40252
15800 motorumun toplam km si.Yağın kmsi 1500.
-
11 Nisan 2013, 21:33
#40253
uniqe adlı üyeden alıntı
15800 motorumun toplam km si.Yağın kmsi 1500.
itiraf et, devirli kullanıyon demi motoru?
-
11 Nisan 2013, 21:37
#40254
uniqe adlı üyeden alıntı
15800 motorumun toplam km si.Yağın kmsi 1500.
Kaç model az kullanmışsın?
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
-
11 Nisan 2013, 22:15
#40255
adem80 adlı üyeden alıntı
itiraf et, devirli kullanıyon demi motoru?
Bazen
Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı
Kaç model az kullanmışsın?
2008 in son aylarına dogru almıştım 2009 ruhsatta.
Vites cubugunun dıbındekı kecedende biraz atmıştı onunda etkisi var sanırım.En son 350 km lik zonguldak ereglı falan gitmiştim.Ordada hızımız 60 70 80 civarı idi.
-
11 Nisan 2013, 23:22
#40256
Az kullanıyorsun herhalde, benim şimdiden 6000 oldu
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
-
11 Nisan 2013, 23:28
#40257
Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı
Az kullanıyorsun herhalde, benim şimdiden 6000 oldu
Yazdan yaza kullanıyorum.Kışın üşeniyorum soğukta
-
12 Nisan 2013, 13:45
#40258
fren balatası
rialli'de 5-6 liraya fren balataları var, nasıldır acaba, adi olur da diski bozar mıyız? orijinalleri ne kadardır, teşekkürler.
-
12 Nisan 2013, 20:55
#40259
Motora bir bakım çektim.Zinciri ilk günkü gibi yapdım.Bujiyi değiştirdim.Castrol power 1 15 50 koydum birde.Ayrıca 850 gr yag çıktı motordan.Sanırım olmayan yağı vites mili keçesinde problem vardı ordan kaçırıyordu sıkıntıı yokk
-
12 Nisan 2013, 21:25
#40260
Alisilin adlı üyeden alıntı
fren balatası
rialli'de 5-6 liraya fren balataları var, nasıldır acaba, adi olur da diski bozar mıyız? orijinalleri ne kadardır, teşekkürler.
Rialli de orijinal yazanlarda vardı ama geçekten öyle mi bilemem.
---------- Post added at 20:25 ---------- Previous post was at 20:19 ----------
uniqe adlı üyeden alıntı
http://i1202.photobucket.com/albums/...ps0aaad9d0.jpg
Motora bir bakım çektim.Zinciri ilk günkü gibi yapdım.Bujiyi değiştirdim.Castrol power 1 15 50 koydum birde.Ayrıca 850 gr yag çıktı motordan.Sanırım olmayan yağı vites mili keçesinde problem vardı ordan kaçırıyordu sıkıntıı yokk
Hayırlı olsun güle güle eskit
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 175 kullanıcı var. (0 üye ve 175 misafir)
Bu Konudaki Etiketler