Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
05 Ocak 2013, 05:53
#38981
Fatih abi benim motoru satarsam burada seninkini almaya gelirim.
gerçi benim motor yan çantaları çıkarınca 2 kişi bile 90 falan yapmaya başladı.
90-95 görüyorum arka çantaya rağmen.
alt geçite girerken 100ü deviriyorum ama daha fazla hızlanmıyor gene.
100 kmde 3 litre yakıtım var.
aküyü çıkardım motur adam oldu
ha bu arada bi aydır ayak marşıyla çalıştırıyorum. akü şarj olmuyor.
şu lanet sınavlarım biterse motura komple girişeceğim.
ön farı söküp statör ölçümü yapacağım. statörden gelen 5li kablonun 2si devir saatine 3ü konjüktöre gidiyor. motoru çalıştırdıktan sonra bu soketi çekip oradan multimetreyi ac 200e alıp 1-2, 1-3, 2-3 ölçüm yapacağım. bakalım statör kaç volt üretiyor.
hyosung gt650lerin 75 volt ac vermesi gerekiyormuş, ybrninkini bilmiyorum.
yalnız şu var;
madem benim statörüm bozuk, neden ön far 55w, arka park 5w+ motor çalışıyorken nasıl statör bozuk olur?
gerçi frene basınca ve ya sinyal verince ön farın ışığı azalıyor. devir düşüklüğünden de olabilir ama en azından benim motor 4-5-6 bin devirde 70watt üretiyor?
ee peki neden akü şarj olmuyor?!?!?
bi cevap verin vallahi kuduracam artık. ayak marşıyla -5 derecede tekte alsa bile kanıma dokunuyor.
Reklamlar
-
05 Ocak 2013, 06:13
#38982
arkadaslar calıstıgım sırketın forklıft bakımı ıcın gelen abıden forklıftlerde kullandıgı wınkel marka zıncır spreyı ve temızleyıcısı aldım saolsun ıstedım verdı bunları motorsıkletın zıncırınde kullansam bı sıkıntı yaparmı yoksa kullanılırmı..
-
05 Ocak 2013, 06:23
#38983
xVaLeNx adlı üyeden alıntı
gereksiz gibi görünebilir ama iyi birşey benim için çünkü deponun üst tarafına birsey düşürmüşler ne oldugunu bilmiyorum içe doğru yamulmuş. Yaptırmak istedim yaptıramadım ve deponun üstü çizildikce moral bozuyorum kendi kendime ki ayrıyetten küçük çaplı olsada cebi var iş görür heralde
zaten arkadaslar aliverecek sıkıntı yok
haklisin hacim, diger etkenleri dusunemedim.
-
05 Ocak 2013, 12:21
#38984
Acaba jigle mi bozuk? Yada arızalı mı?
Sabahları motosikleti çalıştırmadan önce jigleyi açıyorum gaz vermeden marşa basarsam çalışmıyor. Gaz vererek çalıştırıyorum, sonra gaz kolunu bırakıyorum jigle açıkken 1.000/1.200 devir aralığında çalışıyor motor. Ama çok kısa sürede stop ediyor. Öyle motosiklet ısınana kadar çalışır vaziyette kalmıyor. Marşa basıyorum arkamı dönmemle stop etmesi bir oluyor. Benim bildiğim jigle açılınca motosiklet yüksek devirde çalışır ama benim motosikletim öyle değil.
Jigleyi kapatıp normal olarak çalıştırırıyorum motosikleti yine 1.000/1.200 devir aralığında çalışıyor jigleye oranla daha geç stop ediyor jigle kapalı haldeyken çalıştırdığımda.
Jigle çalışmıyor desem, motosiklet sıcakken jigleyi açıyorum devir yükseliyor fakat motosiklet soğukken jigle hiçbir işe yaramıyor.
Koydunmu bir kere seleye TOTOYU, asla bırakamazsın MOTO'YU!!!
-
05 Ocak 2013, 12:24
#38985
Twin adlı üyeden alıntı
Acaba jigle mi bozuk? Yada arızalı mı?
Sabahları motosikleti çalıştırmadan önce jigleyi açıyorum gaz vermeden marşa masarsam çalışmıyor. Gaz vererek çalıştırıyorum, sonra gaz kolunu bırakıyorum jigle açıkken 1.000/1.200 devir aralığında çalışıyor motor. Benim bildiğim jigle açılınca motosiklet yüksek devirde çalışır ama benim motosikletim öyle değil.
Jigleyi kapatıp normal olarak çalıştırırıyorum motosikleti yine 1.000/1.200 devir aralığında çalışıyor jigleye oranla daha geç stop ediyor jigle kapalı haldeyken çalıştırdığımda.
Motosiklet sıcakken jigleyi açıyorum devir yükseliyor fakat motosiklet soğukken jigle hiçbir işe yaramıyor.
Hocam normaldir büyük ihtimal benimki de jiglede önce normal çalışıyor 1 dk sonra falan devirli çalışıyor.
Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyilikleridir. (Hz. Muhammed(s.a.v))Bizim dinimiz, akla en uygun ve en doğal bir dindir. Ve ancak bu nedenledir ki son din olmuştur.(M.K.Atatürk)
-
05 Ocak 2013, 13:00
#38986
Twin adlı üyeden alıntı
Acaba jigle mi bozuk? Yada arızalı mı?
Sabahları motosikleti çalıştırmadan önce jigleyi açıyorum gaz vermeden marşa basarsam çalışmıyor. Gaz vererek çalıştırıyorum, sonra gaz kolunu bırakıyorum jigle açıkken 1.000/1.200 devir aralığında çalışıyor motor. Ama çok kısa sürede stop ediyor. Öyle motosiklet ısınana kadar çalışır vaziyette kalmıyor. Marşa basıyorum arkamı dönmemle stop etmesi bir oluyor. Benim bildiğim jigle açılınca motosiklet yüksek devirde çalışır ama benim motosikletim öyle değil.
Jigleyi kapatıp normal olarak çalıştırırıyorum motosikleti yine 1.000/1.200 devir aralığında çalışıyor jigleye oranla daha geç stop ediyor jigle kapalı haldeyken çalıştırdığımda.
Jigle çalışmıyor desem, motosiklet sıcakken jigleyi açıyorum devir yükseliyor fakat motosiklet soğukken jigle hiçbir işe yaramıyor.
motorun üstüne çıktım, jikleyi açtım ayak marşına bastım elektrik geldiği anda hafif gaz verdim motor çalıştı (-5 derece). 15 saniye 4 bin devirde tutuyorum. sonra gazı bırakınca devir 3000 devirden az oluyor. hemen yola çıkıyorum. yokuş aşağı gidiyorum. 1 kilometre sonra jikleyi kapatıyorum.
-
05 Ocak 2013, 13:52
#38987
haojin2005 adlı üyeden alıntı
Hocam normaldir büyük ihtimal benimki de jiglede önce normal çalışıyor 1 dk sonra falan devirli çalışıyor.
maxi97 adlı üyeden alıntı
motorun üstüne çıktım, jikleyi açtım ayak marşına bastım elektrik geldiği anda hafif gaz verdim motor çalıştı (-5 derece). 15 saniye 4 bin devirde tutuyorum. sonra gazı bırakınca devir 3000 devirden az oluyor. hemen yola çıkıyorum. yokuş aşağı gidiyorum. 1 kilometre sonra jikleyi kapatıyorum.
Bende motosikleti ısıtmak adına jigle bir işe yaramadığından çalıştırıyorum motosikleti çıkıyorum yola. 1-2 km yolu 1. yada 2. vites 3/4.000 devir civarında gidiyorum. Elimde kontrol ediyorum yolda motosiklet ısınmışsa normal sürmeye devam ediyorum.
Ama her zaman da bu şekilde yapma ihtimalim olmuyor. Yanımda birileri oluyor 2-3 kişi muhabbet sohpet ediyoruz. Onlarında motosikletleri var tabi jigleyi açıp marşa dokunmları yetiyor. Ben motosiklet başında dikilmiş gaz kolunu sabit tutma çabasındayım. Buda insana koyuyor yani.
Koydunmu bir kere seleye TOTOYU, asla bırakamazsın MOTO'YU!!!
-
05 Ocak 2013, 16:28
#38988
Can normalde zaten jikle yi açarsın marşa basarsın çalışır ben açıyorum jikle yi açıyorum motor ısınır ken üzerimi giyiyorum
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
05 Ocak 2013, 17:08
#38989
Abi ben jigleyi açıyorum. Sadece marşa dokunuyorum, çalışıcak gibi oluyor ama çalışmıyor motosiklet, çalışmayınca bende gaz vererek o şekilde destekliyorum çalışıyor. Ama gaz kolunu bıraktığım an devir düşerek stop ediyor. Jigle zengin karışım yaptığı için motosikletin yüksek devirde çalışması gerekir fakat motosiklet soğukken jigleyi açıp çalıştırırsam 1.000/1.200 devir aralığında çalışmaya uraşıyor ama stop ediyor. Jigleyi kapatıyorum marşa basıp gaz vererek çalıştırıyorum yine 1.000/1.200 devir aralığında çalışıyor.
Jigle çalışmıyor desem motosikletle baya geziyorum ısınmış oluyor o zaman jigleyi açtığımda stop ediyor. Bunun sebebi birden zengin karışım olduğu için motor boğuluyor galiba. Tekrar çalıştırdığım zaman yüksek devirde çalışıp devir yükselmeye devam ediyor.
Benim motosikleti ısıtmadan üstümü giymem gibi bir durum söz konusu değil, anca motosikleti ısıtıyorum kendi kendine çalışmaya başlıyor, sonra hazırlanıp yola çıkıyorum. Başka türlü imkanı yok.
Koydunmu bir kere seleye TOTOYU, asla bırakamazsın MOTO'YU!!!
-
05 Ocak 2013, 17:24
#38990
vallaha abicim koca istanbulda bir dünya yetkili servis var en büyük olana git derdini anlat eminim sorunu çözeceklerdir
ben anlamam böyle işlerden ama yetkili servis senin derdine derman olacaktır
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
05 Ocak 2013, 17:50
#38991
2013 ler ne zaman geliyor millet..
kasada değişiklik var mı... avrupaya yuvarlak farlı geliyor.. ss galiba... 5750 TL.
-
05 Ocak 2013, 20:45
#38992
murat koksal adlı üyeden alıntı
arkadaslar calıstıgım sırketın forklıft bakımı ıcın gelen abıden forklıftlerde kullandıgı wınkel marka zıncır spreyı ve temızleyıcısı aldım saolsun ıstedım verdı bunları motorsıkletın zıncırınde kullansam bı sıkıntı yaparmı yoksa kullanılırmı..
Ne sıkıntı olcek hatta çok güzel olur..
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
05 Ocak 2013, 20:50
#38993
K o r @ y adlı üyeden alıntı
2013 ler ne zaman geliyor millet..
kasada değişiklik var mı... avrupaya yuvarlak farlı geliyor.. ss galiba... 5750 TL.
Ağabi Aralık ayının son haftasında Yamaha Türkiye'yi aradığımda 2013 kasalar mart sonu gibi demişti yetkili..Yeni kasayı sordum youtube'da ybr125ss, ybr125factor görüyoruz bunlardan mı yoksa Yamaha'nın Avrupa'da ki sitelerinde yayınlanan 2013 kasasından mı geliyor?" dedim yetkili "diğer ülkelerdeki özellikler bizim ülkemiz için farklılık gösterebilir, bu konu hakkında bilgi veremiyoruz yeni kasa ile ilgili dedi ve youtube gibi diğer sitelerde gördüğünüz yeni modellere itibar etmeyiniz. dedi. sonra teşekkür ettim kapattık telefonu..
Yani yeni kasa ile ilgili henüz net bir bilgi yok..
Fakat 5750 TL çok ciddi bir rakam. yani şuan satış fiyatı 4.350tl yeni kasa 5.750 = tam 1.400 TL Fark oluyor hakikaten ciddi bir fiyat.. (tabii fiyatların kesinliği mechul olsa gerek..)
-
05 Ocak 2013, 21:01
#38994
bu nasıl bişeydir hayla anlamış frgilim :S kasa aynı fiyat farkı cok yüksek
Hayat bir tesbih gibidir ya SALLLARSINNN yada cekersin!!!
-
05 Ocak 2013, 21:15
#38995
sabah çalışırken jıkleyı acsanızda stop etmesi hava filtresinden olabilir benimkide öyleydi hava filtresini değiştirdim şimdi artık böyle bi problem kalmadı tabiki çalıştırırken biraz 1-2 hafif gaza basıyorum calısınca vıtese takıp gidiyorum ısınması için beklemiyorum zaten motoru ısıtıp gitmek yakıtta boşa sarfiyat oluyor bu yuzden yolda giderken ısıtıyorum motoru ana yola cıkana kadar ısınıyor sonra yapıştır git.
Herkesten hızlı sürmek,yalnız süreceğinin garantisidir Zonguldak-MT
-
05 Ocak 2013, 21:18
#38996
aksoyy adlı üyeden alıntı
sabah çalışırken jıkleyı acsanızda stop etmesi hava filtresinden olabilir benimkide öyleydi hava filtresini değiştirdim şimdi artık böyle bi problem kalmadı tabiki çalıştırırken biraz 1-2 hafif gaza basıyorum calısınca vıtese takıp gidiyorum ısınması için beklemiyorum zaten motoru ısıtıp gitmek yakıtta boşa sarfiyat oluyor bu yuzden yolda giderken ısıtıyorum motoru ana yola cıkana kadar ısınıyor sonra yapıştır git.
Bende öyle yapıyorum aslında ama her zaman olmuyor işte
Koydunmu bir kere seleye TOTOYU, asla bırakamazsın MOTO'YU!!!
-
05 Ocak 2013, 22:12
#38997
SİMSON adlı üyeden alıntı
Ağabi Aralık ayının son haftasında Yamaha Türkiye'yi aradığımda 2013 kasalar mart sonu gibi demişti yetkili..Yeni kasayı sordum youtube'da ybr125ss, ybr125factor görüyoruz bunlardan mı yoksa Yamaha'nın Avrupa'da ki sitelerinde yayınlanan 2013 kasasından mı geliyor?" dedim yetkili "diğer ülkelerdeki özellikler bizim ülkemiz için farklılık gösterebilir, bu konu hakkında bilgi veremiyoruz yeni kasa ile ilgili dedi ve youtube gibi diğer sitelerde gördüğünüz yeni modellere itibar etmeyiniz. dedi. sonra teşekkür ettim kapattık telefonu..
Yani yeni kasa ile ilgili henüz net bir bilgi yok..
Fakat 5750 TL çok ciddi bir rakam. yani şuan satış fiyatı 4.350tl yeni kasa 5.750 = tam 1.400 TL Fark oluyor hakikaten ciddi bir fiyat.. (tabii fiyatların kesinliği mechul olsa gerek..)
şimdi amerikada satılan motor ee doğal olarak çinli değil... fiyatına gelirsek ekonomik durumları iyi olduğu için 5750 TL onlar için çorba parası bunu fazla takmamak lazım..
ben bir ay anamdan emdiğim süt burnumdan geliyor 1000 tl para kazanıyorum... o yüzden capon amcalar bunu bildiği için bize düşük maliyetli motorlar kakalıyorlar.. maksimum yeni kasa 2013 mod. ybrler 4,500 tl olur... kasa değişir mi bilmiyorum ama muhtemelen tuttuğu için değişmezler.yani mart ayında veya en erken fuarda karşımıza çıkar... efsane geri dönüyor bende tekrar ybr alacağım..
-
05 Ocak 2013, 23:43
#38998
sanırım senin dedigin sıvı gres bende onu kullanıyorum simdilik bi sıkıntı yok
-
06 Ocak 2013, 04:01
#38999
aksoyy adlı üyeden alıntı
sabah çalışırken jıkleyı acsanızda stop etmesi hava filtresinden olabilir benimkide öyleydi hava filtresini değiştirdim şimdi artık böyle bi problem kalmadı tabiki çalıştırırken biraz 1-2 hafif gaza basıyorum calısınca vıtese takıp gidiyorum ısınması için beklemiyorum zaten motoru ısıtıp gitmek yakıtta boşa sarfiyat oluyor bu yuzden yolda giderken ısıtıyorum motoru ana yola cıkana kadar ısınıyor sonra yapıştır git.
Motor aşınmalarının en çok oldugu an , ilk çalıştırma anıdır. Çünkü bütün yağ kartere çökmüş durumdadır. Bu da çalıştırdığını gibi yola çıkmanız durumunda, daha piston(lar) dogru düzgün yağlanamadığı ve soğuk yagın akışkanlığı az olduğu için aşınmayı arttır. Ve haliyle motorun ömrünün kısalmasına,pistonların çizilmesine veya kitlenmesine sebep olabilir. Bu ısınmadan futbol maçına çıkmayada benzetebilirsiniz. Isınmazsan Sakatlanırsın!
ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...
-
06 Ocak 2013, 10:47
#39000
S:a beyler nasılsınız Havalar nasıl Osmaniyede yağmur var. çıkıp gezecektim ama şansıma yağmur yağıyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 46 kullanıcı var. (0 üye ve 46 misafir)
Bu Konudaki Etiketler