Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
20 Aralık 2012, 21:43
#38741
Motorun sağına geç, hava filtresi olan tarafa. Karbüratöre bakarsan ortada bi yıldız vida var. Onu cevir. Motor çalışırken onu dondur 1500e ayarla.
Bende el marşı yok, akü şarj olmuyor ama jikleyi açıyorum gaz vermeden tek tepiklemede çalışıyor. 15 saniyede gaz veriyorum jikle 3000 devirde sabitleniyor
Reklamlar
-
20 Aralık 2012, 22:47
#38742
maxi97 adlı üyeden alıntı
Motorun sağına geç, hava filtresi olan tarafa. Karbüratöre bakarsan ortada bi yıldız vida var. Onu cevir. Motor çalışırken onu dondur 1500e ayarla.
Bende el marşı yok, akü şarj olmuyor ama jikleyi açıyorum gaz vermeden tek tepiklemede çalışıyor. 15 saniyede gaz veriyorum jikle 3000 devirde sabitleniyor
Hocam iyide benim rölanti ayarım motosiklet soğukken ilk çalıştırmada 1.100 rpm'de çalışıyor. Motosiklet tamamen ısınınca 1.500 rpm'de sabit kalıyor. Az bir miktarda dalgalanma oluyor devirde ama onuda normaldir diye pek kafama takmıyorum. Motosikletimin rölanti ayarı sadece ybr ve cbf150 tamir ve bakımını yapan bir ustaya yaptırdık.
Ben 1.500 rpm'e ayarlamıştım usta bana kim yaptı bu motosikletin rölanti ayarını diye sordu. Kendim yükselttim dedim. Yanlış yapmışsın ybr'ler bu kadar yüksek rölantide çalışmaz diyerek 1.300 rpm'e düşürdü rölantimi. Ayrı ayrı tanıdığım 2 usta var. Ikiside rölanti ayarını 1.300 rpm'e ayarladılar.
Ustalarımdan biri 24 senelik motosiklet ustası. Diğeri zaten orta yaşlı yıllardır bu işin içindeler. 2 ustamda rölanti ayarımı 1.300 rpm'e düşürdüğüne göre vardır bir bildikleri ama motosikletim çalışmakta zorluk çektiği için ben kendim 1.500 rpm'e çekmek zorunda kaldım.
-
20 Aralık 2012, 23:22
#38743
O ustaların lafını dinleseydim mondial 150 zcm ile 16 bin km goremezdim.
Belki de doğrudur yaptıkları, ama benim motorum adam gibi calismayacaksa kendi ayarimi kendim yaparım
-
21 Aralık 2012, 00:02
#38744
maxi97 adlı üyeden alıntı
O ustaların lafını dinleseydim mondial 150 zcm ile 16 bin km goremezdim.
Belki de doğrudur yaptıkları, ama benim motorum adam gibi calismayacaksa kendi ayarimi kendim yaparım
Abi motosikletim 3 kere servise gitti. 2-3 kere kendi ustalarıma götürdüm onlarda rölanti devrini düşürmekten başka birşey yapmadılar motosiklete. Kendim de motorlu araçlar teknolojisi üzerine okuyorum subap ayarı vs bazı ayarları takım taklavatım el verdiğince bilgim doğrultusunda hallediyorum hepsini. Motosikletimin sağına soluna baktım fakat görünürde bir aksilik bulamadım. Bir abim dijital sayaçla hava ayarının yapılması gerektiğini söylemişti sadece onu yaptırmadım. Çünkü servis ellemedi, kendi ustalarımda birşey demedi o yüzden kimseye kurcalatmadım bende.
Ne yapmalıyım hiç bir fikrim yok.
-
21 Aralık 2012, 00:56
#38745
biraz devir yüksek olsun ne olacak?
benim aküde sorun var. önceki akümü 9 ay önce almıştım; bakımdan 1-2 hafta önceden itibaren sabahları çalışacak kadar aküde elektrik olmaması ve xenonun kendini kapatmasından dolayı geçen bakımda 45 liraya jel akü aldım. 2. günün sabahı gene motor çalışmadı.
eski aküde ölçüm yapmıştım; boşta 11.9, çalışırken 13.2-3 artıyordu, gaz verdikçe 14.2 volta kadar çıktı.
sanırım sorun kablolarda ama aküyü aldığım usta ve beni gönderdiği usta akünün bozuk olduğunu söylüyor?
sizce hakikaten sorun aküde mi yoksa kablolarda mı? kablo ve kutup başlarından ben şüpheleniyorum... bahse varım ustaların dediği değil benim dediğim çıkacak.
2009 ybrlerin cdileri kaç pinli şunu bilen yok mu?
-
21 Aralık 2012, 01:24
#38746
maxi 14.2 ye kadar çıkıyosa problem yok. Bendeki 2005 titan 12.5 volttan yukarı çıkmıyodu konjektörü değiştirdim. Orjinal değildi. Yandı. Tekrar orjinal olmayan bitane taktım. Şimdi 14 volta kadar çıkıyor. Akü sorunsuz şarj alıyor ama tekrar yakmaması için dua ediyorum.
-
21 Aralık 2012, 01:47
#38747
Twin adlı üyeden alıntı
Hocam iyide benim rölanti ayarım motosiklet soğukken ilk çalıştırmada 1.100 rpm'de çalışıyor. Motosiklet tamamen ısınınca 1.500 rpm'de sabit kalıyor. Az bir miktarda dalgalanma oluyor devirde ama onuda normaldir diye pek kafama takmıyorum. Motosikletimin rölanti ayarı sadece ybr ve cbf150 tamir ve bakımını yapan bir ustaya yaptırdık.
Ben 1.500 rpm'e ayarlamıştım usta bana kim yaptı bu motosikletin rölanti ayarını diye sordu. Kendim yükselttim dedim. Yanlış yapmışsın ybr'ler bu kadar yüksek rölantide çalışmaz diyerek 1.300 rpm'e düşürdü rölantimi. Ayrı ayrı tanıdığım 2 usta var. Ikiside rölanti ayarını 1.300 rpm'e ayarladılar.
Ustalarımdan biri 24 senelik motosiklet ustası. Diğeri zaten orta yaşlı yıllardır bu işin içindeler. 2 ustamda rölanti ayarımı 1.300 rpm'e düşürdüğüne göre vardır bir bildikleri ama motosikletim çalışmakta zorluk çektiği için ben kendim 1.500 rpm'e çekmek zorunda kaldım.
ayrıntılara bu kadar takılma 1300 olsa ne olur 1500 olsa ne olur
-
21 Aralık 2012, 01:53
#38748
Bir meyhane buldum mezarlığın karşısında eğer beni bulmak istersen ya ordayım ya da karşısında...
-
21 Aralık 2012, 04:07
#38749
can abicim sen rolantini 1500 devir yap ybr düşük devirde çalışmayı sevmez krank ı verir eline haberin olsun benimde 1400 1500 civarı
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
21 Aralık 2012, 10:42
#38750
F54 adlı üyeden alıntı
can abicim sen rolantini 1500 devir yap ybr düşük devirde çalışmayı sevmez krank ı verir eline haberin olsun benimde 1400 1500 civarı
Abi motosikletim ısındığı zaman rölantim 1.500 devir sabit. Ama motosiklet tamamen soğukken lanet olsun çalıştıramıyorum. Yarım jigle ile denedim olmadı. Tam jigle açtım denedim olmadı. Motosikletin başında yalı kazığı gibi ısınsın diye 5 dakka boyunca elim gaz kolunda dikili duruyorum. Yoldan geçenlerde bakıyor hiç insan görmemiş gibi. Şeytan atılcak birşey olsa at kafalarına diyor. Mille diyo; benim motorun tek marşta jiglesiz çalışıyor, kimisi jigle açıyorum ısınınca devir yükselmeye başlıyor sonra jigleyi kapatıp yoluna devam ediyorum. Anasını sattımın motoru bana mı uyuz gidiyor bilmiyorum. Apache alıcaktım, Yamaha'dır dedim markadır, adı var dedim. Adı batsın. Bende tat tuz bırakmayıp keyfimi kaçırdıktan sonra Bmw olsa ne yazar..
Tek problemim motosikletin çalışmama sorunu değil, başka problemlerimde varda öncelikli olan şu motosikleti adam gibi yola sokmak. Her sabah işkenceye dönüyor motosikleti çalıştırmak.
Koydunmu bir kere seleye TOTOYU, asla bırakamazsın MOTO'YU!!!
-
21 Aralık 2012, 14:02
#38751
Twin adlı üyeden alıntı
Hocam sizin far camıda mavi renk galiba. Onu nasıl yaptınız?
evet aksusarcılarda satılıyo far ıcın renklı folyo degısık bı ısmı var ben tam blmıyorum arabalara sıyah kaplarlar genelde fara gayet hos duruyo tavsıye ederım kendınız yapabılırsınız
Dünya Sizi Yoruyor mu? O Halde Allah'a Koşun..
Zariyat Suresi, 50
-
21 Aralık 2012, 16:01
#38752
Koydunmu bir kere seleye TOTOYU, asla bırakamazsın MOTO'YU!!!
-
21 Aralık 2012, 20:15
#38753
Herkese hayırlı akşamlar. Yağmurluk alıcam fikirlerinizi rica ediyorum. Feyizoğlun'da 3 çeşit buldum. Hangisi daha iyidir? Kullanan varmı? Yada bu fiyatlara alabileceğim daha iyi bir yağmurluk varmıdır?
http://www.feyizoglu.com/Yagmurluk-A...m_44130.html#0
-
http://www.feyizoglu.com/Yagmurluk-A...i_45906.html#0
-
http://www.feyizoglu.com/Yagmurluk-A...m_47401.html#0
Koydunmu bir kere seleye TOTOYU, asla bırakamazsın MOTO'YU!!!
-
21 Aralık 2012, 20:39
#38754
Twin adlı üyeden alıntı
Dostum bence bunlara o kdar para vermeye değmez.Av mazemesi satan yerlere gidip bunların 1/3 fiyatına bunlar kadar kaliteli bir yağmurluk alabilirsin.3 yıl kadar kuryelik yaptım çok yağmurluk denedim ama hiçbirinden verim alamadım.En sonunda böyle birşey aldım motor takımının üzerine giyiyordum.Herhanbi bir sorun yaşamadım.
-
21 Aralık 2012, 20:43
#38755
Benim rölantiye sicakken bile 1.100 devirmiş. Gene de stop etmiyor.
-
21 Aralık 2012, 22:02
#38756
maxi97 adlı üyeden alıntı
Benim rölantiye sicakken bile 1.100 devirmiş. Gene de stop etmiyor.
Birde bana diyordun abi yükselt diye )
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:27 ----------
rapsy_09 adlı üyeden alıntı
Dostum bence bunlara o kdar para vermeye değmez.Av mazemesi satan yerlere gidip bunların 1/3 fiyatına bunlar kadar kaliteli bir yağmurluk alabilirsin.3 yıl kadar kuryelik yaptım çok yağmurluk denedim ama hiçbirinden verim alamadım.En sonunda böyle birşey aldım motor takımının üzerine giyiyordum.Herhanbi bir sorun yaşamadım.
http://www.avfoni.com/etic_1/user/1/...avfoni-ALT.jpg
Teşekkür ederim rapsy_09 İstoç'a gidip av bayilerinden yağmurluk bakarım o zaman. Söyledikleriniz daha mantıklı geldi.
Koydunmu bir kere seleye TOTOYU, asla bırakamazsın MOTO'YU!!!
-
21 Aralık 2012, 22:52
#38757
can benim motora bugün 20-40 castrol actevo koydum. yağ güzel. ama soğukken jikleyle bile çalıştırsam devir düşmeye başlayıp stop ediyor.
aynı senin sorunun
yani yağdan kaynaklanabiliyor problem. senin motorda ne yağ var ?
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
21 Aralık 2012, 22:56
#38758
Oww 20w 40 actevo kadar berbat bir yağ yok. Power1 10w 40 castrolden şaşmayın.
-
21 Aralık 2012, 23:07
#38759
konforu artırdı ama maxi. hele vites geçişleri pamuk gibi kalkışlar sarsıntısız. ses azaldı. ama hafiften kasıyor motoru.
power 1 ile arasında 10 tl fark var.
25tlye power1 alacağıma 15tlye actevo 10tl ye benzin alsam 80km gezerim dedim
kullandıkça göreceğiz bakalım.
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
21 Aralık 2012, 23:16
#38760
maxi97 adlı üyeden alıntı
Oww 20w 40 actevo kadar berbat bir yağ yok. Power1 10w 40 castrolden şaşmayın.
tamamen aynen katılıyorum. Motoru çok kasıyor....
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 125 kullanıcı var. (0 üye ve 125 misafir)
Bu Konudaki Etiketler