merhaba arkadaşlar bende dün 2007 model ybr alarak aranıza katıldım. dayanıklılıgı rahatlıgı ve yakıtı hakkında cok şey okudum ama bu motorlar gıtmıyormus be abı tek kişi 110 zor yapıyor. eskiden mondial mg 125 deluxe vardı harbiden köpek gibi gidiyordu ama nolursa olsun bu rahatlıga 80 i gecmesede olur cok rahatmış gerçekten motorda ufak bir şıkırtı var alırken gösterdim egzantirik zinciri gerdirilip sübap ayarı yapılacak dendi ama ben egzantirik zinciri ve gergilerini komple değiştirsem ve sübap ayarı yapsam daha iyi olur diye düşündüm. orjinal egzantrik zinciri ve gergi çubuklarının fiyatını bılen varmı arkadaşlar??
Herkese iyi günler bir konu hakkında yorumlarınızı almak istiyorum;
1) benim ybr min debriyajı öbür motorlara göre daha sert bunu nasıl çözebilirim? (debriyaj teli ve kablosunu yeni değiştirdiğim için yağlamayı denemedim.)
2) Debriyajım çok ilerde kavrıyo bunu geri aldığımdaysa ayırmamaya başlıyor napabilirim? (debriyaj balatasını değiştireli 600-700km oldu ondan olduğunu düşünmüyorum. )
debriyaj telinin motorun oraya giren uctaki telim boşta acaba ondan kaynaklı bir sorun olabilirmi(ordan olcağını pek sanmıyorum ama) yani şurdaki tel ;
harbiden ya bende nette yazıyom yazıyom çıkmıyo... ahh kocaeli kandıra nerden geldin aklıma.. doğru kadırgaydı. arkadaslar bilgisi olan lütfen paylassın ! ! ybr ye param yetmiyo.. kadırga düsünüyorum..
İyi günler arkadaşlar 2 gün önce 0 ybr aldım gerek benzin tüketimi gerek kullanım kolaylığı gerek şehir içi trafiğe takılmadan seri ve rahat konforlu bir motor olduğu için
Motordan gayet memnunum ama şu yarı enjeksiyon meselesi nedir çözemedim gitti. Sabahları çalışırken (sanırım bundan dolayı) ısınma süresi uzuyor. Egzozdan lö lö lö lö lö diye sesler geliyor yolda giderken , ayrıca 2. 3. viteste motor boğuluyor gibi oluyor. Biraz araştırdım karbüratör ile alakalı bir olaymış birisi açıklayabilir mi acaba yarı enjeksiyon meselesini ? Yada karbüratör ü 2010 yamahalarınkiyle değiştirsek bir sorun olurmu motor açısından ?
Ayrıca motor şuanda 100 km de. Henüz 4-5 bin deviri 40 km yi geçmiş değilim. Rodaj konusunda ne önerirsiniz ? misal bir arkadaşım 600km bakımına götür yağını değiştirsinler ondan sonra gel çıkalım organizeye ( 25 km lik uzun bir yol bizim burada) 2 ağır kişi basa bildiğimizi basalım 2 gün dinlensin sonra tekrar aynısını yapalım, motor hem kalkışlarda hem hızlanmada sorun yaşamaz performansı artar demişti varmıdır doğruluğu ? Yada önerebileceğiniz rodaj taktikleri varsa memnun olurum ?
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
benim konu hakkında bilgisi olan yokmu ? (1836. sayfada son msjda yazdım sorunumu)
1) o yağlama olayını bi deniyim teşekkür ederim olmadı dediğin gibi orjinal tel bakarım.
2) biliyorum o somondan ayarlamayı ama biraz aşşa doğru alınca kavramayı bu sefer debriyaj tam ayırmamaya başlıyo vites geçişleri cok sertleşiyo, durduğun yerde vitese takınca ileri doğru gitmeye calısıyo fln.
Alıntı Motoemree Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Herkese iyi günler bir konu hakkında yorumlarınızı almak istiyorum;
1) benim ybr min debriyajı öbür motorlara göre daha sert bunu nasıl çözebilirim? (debriyaj teli ve kablosunu yeni değiştirdiğim için yağlamayı denemedim.)
2) Debriyajım çok ilerde kavrıyo bunu geri aldığımdaysa ayırmamaya başlıyor napabilirim? (debriyaj balatasını değiştireli 600-700km oldu ondan olduğunu düşünmüyorum. )
debriyaj telinin motorun oraya giren uctaki telim boşta acaba ondan kaynaklı bir sorun olabilirmi(ordan olcağını pek sanmıyorum ama)
orjinal kablonun tam ortalarında "yani bujinin üstarafına denk geliyor bir ayar somunu daha var teldeki boşluğu almak için senin kinde varmı varsa oradan ifade ettiğin boşluğu alıp sonra debriyaj kolundan ayar yapmalısın ..
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:17 ----------
bu arada selam millet uzun bir aradır girmiyordum buraya yokluğumda fazla ilerlememiş topic.boş bir anımda geriye doğru bir okuyayım bakayım ben yok ken neler olmuş.)
-Motor eroin gibidir, satsan bile, bıraktım desen bile, inleyen her Racing sesinde krize girersin...! ;))
kadırga içinde aynı şeyi söylüyolar. yani aynı özelliklere sahipmiş.. karar vermek çok güç. bir haftaya adam akıllı bir motor almam gerek...
hoş bulduk biliyorsun kalite bayağı bir düşmüştü bir ara burada ,ramazandada ahiret işleriyle meşguldum ondan kaynaklandı birazda sonrada bir alınoluk falan yaptım bozca adanın altını üstüne getirdim ..geldim ..
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:36 ----------
kopyalar sadece aslını aratır ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:47 ----------
bir çıktım cumartesi sabahı çanakkale üzerinden altın oluk 40 tl benzin 10 tl arabalı toplam 50 tl ve +çeyrek depo benzin vardı vardığımda daha nediyim döndüm geldim balık esir -bursa üzerinden 1347Km yol yapmışım tık yok o yükle
-Motor eroin gibidir, satsan bile, bıraktım desen bile, inleyen her Racing sesinde krize girersin...! ;))
günaydın millet....................
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Şu an bu konu içerisinde 117 kullanıcı var. (0 üye ve 117 misafir)