Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
04 Mayıs 2006, 00:28
#341
Reklamlar
-
04 Mayıs 2006, 00:44
#342
-
04 Mayıs 2006, 02:34
#343
-
04 Mayıs 2006, 10:48
#344
İnsane zinciri neyle yağlamam gerekir ve ne kadar uygulamam gerekir birde benzin olarak kurşunsuzmu alacağım,
-
04 Mayıs 2006, 13:31
#345
-
04 Mayıs 2006, 13:34
#346
arkadaşlar, hepinize hayırlı olsun.
güle güle kullanın motorlarınızı.
ben de yağlama olayını sorcam.
zinciri kaç km'de bir yağlayacağız?
ve nasıl yağlayacağız?
cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
and you can do the same thing if you please
-
04 Mayıs 2006, 16:05
#347
en kötü ihtimalle 500kmde bir yağlamak gerek. ama asıl göz ile muayene etmek gerek zinciri. toz, pas, kir farkettiğinizde vaye ses yapmaya başladığında ihtiyacı olduğunda yağlayın.
bu iş için özel sprey zincir yağları var. ben Castrol Chain WAX kullanıyorum. biraz pahalı ama gerçekten çok kaliteli. sadece yağlama yapmıyor koruyucu özelliğide var. genelde bu işlemi yaparken motoru orta ayağa alın çalıştırın vitesi bire takıp debriyajı bırakın zincir rolantide dönerken spreyi uygulayın derler ancak bunu koruyucu uygularken kesinlikle yapmayın çok çok tehlikeli. motoru çalıştırmayın veya egzoz sıcak olduğunda uygulamayın. bu koruyucular son derece yanıcı. allah korusun başınıza iş açmayın. motoru orta ayağa alın vitesi boşa atın. elinizle yavaş yavaş arka tekeri çevirerek uygulayın spreyi. sprey koruyucu almak istemiyorsanız makine yağlarıda iş görebilir. yalnız makine yağı zinciri daha çabuk bırakacağından 200kmde bir yağlamak uygun olur
-
04 Mayıs 2006, 16:08
#348
benim motor 400 km ye yaklaştı. daha da hiçbişey yapmadım.
zinciri yavaştan yağlasam iyi olcak demek ki
bunun dışında başka bakımını yapmam gereken birşey var mı?
cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
and you can do the same thing if you please
-
04 Mayıs 2006, 16:18
#349
lastik havalarını günlük kontrol etmek gerek, doğru değerlerde değilse virajlarda başına dert açabiir. motor yağı seviyesinide haftada birde olsa kontrol etmek lazım. artçı alacağın zaman arka süspansiyonu ve arka lastik havasını ona göre ayarlaman gerek. başka aklıma gelen bişey yok. diğer arkadaşlarda yardımcı olurlarsa bu konuda sevinirim
-
04 Mayıs 2006, 16:25
#350
teşekkürler dostum bilgilendirdiğin için.
bu arada bu castrol zincir yağının fiyatı nedir? söylersen bir sorun olmaz sanırım.
ve nerden alabilirim?
cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
and you can do the same thing if you please
-
04 Mayıs 2006, 16:32
#351
yaklaşık iki ay önce 35ytl ye aldım. bir sene kadar idare edeceğini düşünüyorum. aldığım yer sanayide motosiklet aksesuarı ve yedek parçası satan biyerdi. motosiklet aksesuarı satan heryerde bulabileceğinizi düşünüyorum.
-
04 Mayıs 2006, 16:35
#352
teşekkürler dostum
cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
and you can do the same thing if you please
-
04 Mayıs 2006, 16:57
#353
rica ederim lespaul
insane ybr için yeni cam aldığını söylemiştin. biraz bahsedermisin ondan. kaça aldın, nerden aldın, nasıl bişey, resmini koyabilirmisin zahmet olmazsa.
-
04 Mayıs 2006, 17:05
#354
Az önce bauhaus beylikdüzünden Mobil marka üzerinde zincir resmi var aynı fakir ama gururlunun kinin resmi gibi 14,90 ytl, Armor marka cila aldım indirimdeymiş 6,50 ytl birde rex motorsiklet aksam temizleyici sprey aldım 7,50 ytl ve 500 ml. 28,90 ytl ödedim. Çumartesi günü hem cila yapacam hemde motordaki sağdaki soldaki kirleri temizleyeceğim vede zincirimi fakirin dediği gibi yağlayacağım. Fakir, üstad artçıyı alırken nası ayarlayacak amartisörü nerden ayarlanıyo anlat hele bide lastik havaları kaç olacak?
-
04 Mayıs 2006, 17:58
#355
yeni alan arkadaşlara hayırlı olsun siyah ybr ler coğaldı wallla
arkadaşlar birde benm arka frenden vıyk vıyk ses geliyor sizce neden olabilir motor 123kmde daha ve daha anayola bile cıkmadı sitede asfallta kullanıldı
-
04 Mayıs 2006, 21:06
#356
MEGAN66
lasitk havalarını daha önce hedowich arkadaşım belirtmişti
hedowich adlı üyeden alıntı
şimdi kitapçıktan aktarıyorum
0-90 kg arasında ön teker 25psi arka 29psi
90-200 arasında ön 25 arka 41psi
süspansiyon ayarı:
süspansiyon yaylarının en altında gri renkli bir kısım vardır. bu kısım alt tarafı basamak şeklindedir. ve bir tarafında 2-3mm çapında bir delik vardır. bu deliğe girecek uzun saplı sağlam bir tornavidaya ihtiyacınız var. tornavidayı bu deliğe sokup süspansiyonu çevirerek basamak atlatmanız gerekiyor. tam olarak emin değilim ama hatırladığım kadarı ile 4 basamak var. yere doğru olan basamaklara atlatırsanız süspnasiyon sertleşir. yukarı doğru olan basamaklara atlatırsanız süspansiyon yumuşar. artçı ile seyehatlerde dibe vurmaması için sert ayarda kullanmalısınız. örneğin resimde gördüğünüz benim motorum bu resmi çektiğimde en sert ayardaymış (ve çok kirliymiş )
-
04 Mayıs 2006, 21:29
#357
motorlarını yeni alan arkadaşlar için, "hayırlı olsun, kazasız belasız kullanmak nasip olsun" diye niyazda bulunmak istiyorum.
çok güzel bir motor aldınız.
750 km'ye geldi benim garaböcük. yakında servise gidecek. zincir yağı olarak ben de mobil kullanıyorum. bauhaus'tan almıştım aynı fiyata.
sanırım debriyajı benim de ayarlatmam gerekecek.
lespaul sen hangi servise gittin?
murat beraber gidermiyiz? hem görüşmüş oluruz. uzun zaman oldu
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
-
05 Mayıs 2006, 01:04
#358
Merhabalar, ben zincir yağlamak için arexons diye bir markanın zincir spreyini kullanıyorum.
Zincir nasıl yağlanır diye sorarsanız da, daha önce hazırladığım şu yazıyı koyayım, yardımı olur :D
Zincir nasıl yağlanır;
Asıl konumuza geçmeden önce zincirin ne zaman yağlanması gerektiğini anlatmak gerekiyor sanırım. Zincir ne zaman yağlanır? İşte bu sorunun cevabı tamamen sizin motosikletinizi kullanım tarzınızla ilintilidir ancak genel olarak bir rakam vermek gerekirse bu süre en az 200 ile en fazla 1000km arasındadır. “Nasıl yani?” diyorsanız, anlatayım;
Eğer motorunuzu sadece kuru ve temiz asfalt zeminde kullanıyor ve gökyüzünde kara bulutları gördüğünüzde derhal eve dönüp motorunuzu kuru ve temiz garajına yatırıyorsanız o zaman bu demek oluyor ki zinciriniz pek kirlenmiyor ve yağı mümkün olduğunca üzerinde kalıyor yani sizin zincir bakımı yapma süreniz uzun aralıklı olacaktır. Ama yok ben sabah akşam dağ tepe tozlu topraklı yollarda dolaşıyorum off-road takılıyorum, yağmur çamur en iyi iki dostumun adı diyorsanız o zaman zinciriniz oldukça çabuk kirlenip üzerindeki yağ da özelliğini çabucak yitiriyor demektir, doğal olarak da bu sizin zincir bakım sürenizi kısaltan bir kullanım tarzıdır.
Kullanım tarzına göre zincir yıkama-yağlama seanslarımızın zaman aralığını belirlediğimize göre şimdi de sıra geldi bu işi nasıl yapacağımıza...
Aslında bu işi motorunuzu servise götürüp ustaya da yaptırabilirsiniz ama bu yazıyı okuduğunuza göre sizi ellerini yağlamayı seven insanlar grubundan sayıyorum. Hem bakın böylece motosikletinizle daha çok yakınlaşıp duygusal bağınızı da güçlendireceksiniz ayrıca motorunuza katacağı +2 HP de cabası :-P (Tabii ki böyle bir şey yok)
Evet öncelikle elimizde olması gereken malzemeler nelerdir?
1. Sprey zincir yağı
2. Zinciri temizlemek için fırça, diş fırçası da olur aslında ama daha büyük ve dayanıklı bir fırça tercih sebebidir. Bulaşık fırçası örnek olabilir.
3. Zincirin üzerindeki eski yağı ve kiri sökmek için gaz yağı. (Benzin o-ringlere zarar verir, bu yüzden benzin kullanmayın)
4. Zinciri yağlarken tekerleğimize yağ sıçramasını ve bulaşmasını önlemek için zincir ve arka tekerlek arasına konulacak bir karton veya gazete kağıdı (karton daha mantıklıdır, zira gazete kağıdının duraylılığı az olduğundan habire yere yığılıp sinirinizi bozabilir)
5. Zinciri temizlerken oluşan artıkların dökülmesi için bir kap
Evet gerekli tüm malzemeleri temin ettiysek işe koyulabiliriz ancak şunu belirtmek gerekir ki eğer sadece zincir yağlanacak, temizlenmeyecekse yağlamadan önce motorla 5-10 km yol yapıp zincirin ısınmasını sağlamak yağın, ısıdan hafif genleşen zincirin tüm aralıklarına dağılmasını sağlayacaktır.
Şimdi anlatacağımız ise temizlik+yağlama faslıdır.
Öncelikle motorunuzu normalde koyduğunuz park alanına koymayın. Çünkü temizlik ve yağlama sırasında yerlere saçılacak yağ parçaları ve damlaları ileriki günlerde motorunuzun tekerleğine bulaşıp sizi yollarda zor durumda bırakabilir. Gözümüze kestirdiğimiz diğer bir yere motorunuzu koyun ancak bu yerin de düz olmasına, eğimli ve motorun kaymasına neden olacak yerlere koymayın. Motorunuzun varsa orta sehpasını, yoksa yan ayağını açıp vitesi de boşa alarak park edin
Nihayet sağ salim park ettiğiniz motorunuzun eğer bir zincir koruması varsa bunu sökün, emin olun bunu sökmek çok zor değildir. Sökme işlemini bitirince karşınıza daha geniş bir çalışma alanı çıkacaktır.
Daha önceden hazırladığımız leğeni (kabı) zincirin hemen altına, kartonu da zincir ile arka tekerlek arasında arka tekerleği yağdan çamurdan koruyacak şekilde yerleştiriyoruz ve işte sonunda asıl işlemlere geçiyoruz.
Aldığımız fırçayı gazyağına bandırdıktan sonra zincirin açıkta kalan kısımlarını bir güzel fırçalayarak temizliyoruz, bunu yaparken etrafı fazla kirletmemeye özen gösterin. Zincirin görünen kısmı pür-i pak olduysa motorunuzu altında bulunan kap ve kartondan kurtarıp yeni ve pis zincir tabakası ortaya çıkana dek yürütün. Sonra aynı işlemi tekrarlayın ve bunu zincir tamamen temizlenene kadar devam ettirin, ki bu en fazla 2-3 seferde bitecek bir iş...
Şimdi bu işi de bitirdikten sonra biraz bekleyin, şöyle bir 5-10 dakika ki zincirinizin üzerindeki sıvı kurusun ve mis gibi temizlenmiş yüzeyi yağlanmaya hazır olsun
Evet, şimdi kuruyan zincirimize daha önceden hazır ettiğimiz spreyi yavaş yavaş, zinciri fazla yağa boğmadan ve her yerine yedirerek sıkıyoruz. Zincirin görünen kısmının yağlaması bittiğinde yine motoru biraz yerinden oynatıp yağlanmamış bölgeleri yağlıyoruz ancak bunları yaparken kabımız ve kartonumuz yine bizimle beraber yani onları bir kenara koymuyoruz.
Sonuç olarak gayet tertemiz ve yağlı bir zincirimiz oluyor. Hepimize hayırlı uğurlu olsun
Ancaaaaaaak... Belirtilmesi gereken bir husus var;
ASLA AMA ASLA ZİNCİRİ YAĞLARKEN MOTORU ÇALIŞTIRMAYIN, ASLA ÇALIŞAN BİR MOTORUN ZİNCİRİNİ EL İLE YAĞLAMAYA ÇALIŞMAYIN, EMİN OLUN BU UĞURDA PARMAKLARINI KAYBEDEN KİŞİ SAYISI AZ DEGİL VE YİNE EMİN OLUN Kİ ONLAR DA KENDİLERİNİ EN AZ SİZİN KADAR AKILLI GÖRÜYORLARDI.
Büyük harfler için üzgünüm ancak dikkat edilmesi gereken bir konu.
Biraz uzun bir yazı ama olsun ;)
fakir ama gururlu, louis'den bir cam aldım. Fiyatı 20 euro...
Camın linki şu;
http://www.louis.de/_108360935bcec72...nr_gr=10006508
Benim YBR üzerindeki resimlerini şimdi koyamıyorum çünkü Almanya'dan bunu getiren arkadaşım sağolsun getirirken bağlantı parçalarını almayı unutmuş :( Birkaç hafta içinde o parçalar da elime geicek o zaman yayınlarım resmi, gerçi o zamana kadar ben de boş durmuyorum, sacdan gerekli parçaya benzer bir parça kestiricem yarın :D
Kültigin abi benim 12bin bakımı geçti, istersen senin için gideriz beraber ama sen bana bir özelden ulaş...
-
05 Mayıs 2006, 01:06
#359
-
05 Mayıs 2006, 02:38
#360
kilometre okuma konusundaki sorunu tam olarak anlayamadım. sıfırlanabilir kilometreden bahsediyosan en sağdaki rakam 100 metreyi gösterir yani 100 metrede bir bi sayı yükselir. okurken onu dikkate alma. ana kilometreden bahsediyosan orda yazan kilometre gittiğin kilometredir
kullanma kılavuzunda 95 oktan kullanın yazıyor. başka bişey denemedim hiç şimdiye kadar.
anlattığın durumda motorun jiklesiz çalışmaması gayet normal. bir saatte yeteri kadar soğur motor.
ön fren kolunun yanındaki kutu ön fren hidrolik karteri. önündeki yuvarlak pencereden seviyesini kontrol et arasıra. onun dışında bişey yapmana gerek yok. frene bastığında çok hafif bir cızırtı sesi gelir o kutudan. duymak zordur. olurda duyarsan bozulduğunu flan düşünme normaldir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 239 kullanıcı var. (0 üye ve 239 misafir)
Bu Konudaki Etiketler