Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #341
    gotti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2005
    Arkadaşlar herkezlere selamlar..
    Sonunda bugun siyah ybr mi teslim aldım.Walla ne diyim acayıp endıse yapıyodum motora bındıkten sonraa hersey degıstı ılk kullanıyorum eve dahaa yenı gırdım baya dolastım cok rahat herseyıyle bence ybr cok gusel motor.

    megan66 hayırlı olsun senınkıde bu arada.

    arkadaslar motosıkletı orta sephaya cekerken nerelerden tutmamız gerekıyo?ben bı elımle dıreksıyonu bı elımle arkadakı bagaj takma yerlerınden tuttum cekıyım oturtıyım dedım orta sephaya kaldıramadım sonra 2 elımlede dıreksıyondan tuttum kaldırdım bu sekılde oldu.Acaba dıreksıyondan tutup cekmem dıreksıyona bı zarar verırmı?bunu yapmanın rahat yolu nedır arkadaslar?

    birisi aldıgım elbıse fıyatlarını sormuştu;
    ARC marka kask(full face) 100ytl
    MODEKA marka mont(full korumalıklı) 200ytl
    ALPİNASTAR marka eldiven 40 ytl

    BU ARADA BU ALDIKLARIM NASI ARKADASLAR BILENLER VARSA
    YORUMLARI BEKLIYORUM

    bayaa uzun uzun yazmısıım bu sefer yawwsss
    herkeze kazasız belasız sürüşler arkadaşlar..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #342
    MEGAN66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İSTANBUL/Esenyurt
    Motosikleti
    WR250R Gelincik
    Arkadaslar ben motorumu kadikoyden bi doktor abimizden aldim www.sahibinden.com da buldum ayni motoru sanirim bir tanidigi satiyordu ve 2200 den 1 kurus assagi vermiyordu ben motoru 2000 ytlye aldim ve aninda satisi aldim sanirim fiyati dusurmede etkili olan satisi almam motor siyah 2005 agustos cikisli yeni kasa ve 1600 kusur kmde yanayakli disk kilidinide verdi sagolsun ciziksiz bakimli piril piril darisi basiniza ama sahibinden comu goz ardi etmeyin her dakika her saat bakin

    bide ruhsati yenilemem icin bostanci trafik mudurlugune gitmem gerekecek tanidigi olan orayi bilen varsa bana yardimci olsun bi tarif etsin ben buyukcekmece tarafindan gelecegimde Ayni zamanda cumartesi motoruma bici bici yaptiracam yikamacida yaptirirsam problem olurmu oturdugum seleyide yikamam gerekirmi yani motor nasil yikanir bana bi anlatin lutfen

  3. #343
    insane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    İzmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    Yamaha XT660R
    Öncelikle YBR'sini yeni alan tüm arkadaşlara hayırlı olsun, herkes bugünü beklemiş galiba :D

    gotti, motoru orta sehpaya alırken bagaj demirinden tut ve bir de direksiyondan tut ama buralardan kuvvet uygulama. Asıl teknik orta sehpayı indirdiğinde ve sehpanın iki ayağının da yere tam bastığını anladığında sehpanın çıkıntı demirine asıl (tüm ağırlığını ver) hoooop motor şak diye sehpya oturacak ;) (kaldıraç mantığı) Motoru direksiyondan ve bagaj demirinden tutup çekmene gerek bile yok, sen sadece dengeyi korumal için oralardan tut ;)

    MEGAN66, motrun heryerini yıkayabilirsin, tek tavsiyem tezyikli suyu özellikle gösterge ve elektrik aksamınnın göründüğü bölgelere tutmaman. Ayrıca motoru yıkadıktan sonra zincirini yağlarsan iyi olur ;) eğer şansın da varsa motorunu kendin yıka, çok zevk alıcaksın ;)

    Bu arada herkes de siyah YBR almış ehehe biraz da farklı renkler alın canım

  4. #344
    MEGAN66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İSTANBUL/Esenyurt
    Motosikleti
    WR250R Gelincik
    İnsane zinciri neyle yağlamam gerekir ve ne kadar uygulamam gerekir birde benzin olarak kurşunsuzmu alacağım,

  5. #345

    Üyelik
    13 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul
    odemirci megan66 shadowofspirit hepinize hayırlı olsun toptan akazasız belasız sürüşler dilerim

    gotti gözün aydın hayırlı olsun iyigünlerde kullan
    bide dikkatimi çekti siyah renk az var diye herkes siyah ybr mi almış be valla ben vişne rengi alıcam bu gidişler hehehhe

    benim motor işi hazirana kaldı sabreden derviş muradına erermiş
    Kask tak!

  6. #346
    LesPaul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul/Çamlıca
    Motosikleti
    -Ducati Monster 696
    arkadaşlar, hepinize hayırlı olsun.
    güle güle kullanın motorlarınızı.

    ben de yağlama olayını sorcam.
    zinciri kaç km'de bir yağlayacağız?
    ve nasıl yağlayacağız?
    cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
    and you can do the same thing if you please

  7. #347
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06
    en kötü ihtimalle 500kmde bir yağlamak gerek. ama asıl göz ile muayene etmek gerek zinciri. toz, pas, kir farkettiğinizde vaye ses yapmaya başladığında ihtiyacı olduğunda yağlayın.

    bu iş için özel sprey zincir yağları var. ben Castrol Chain WAX kullanıyorum. biraz pahalı ama gerçekten çok kaliteli. sadece yağlama yapmıyor koruyucu özelliğide var. genelde bu işlemi yaparken motoru orta ayağa alın çalıştırın vitesi bire takıp debriyajı bırakın zincir rolantide dönerken spreyi uygulayın derler ancak bunu koruyucu uygularken kesinlikle yapmayın çok çok tehlikeli. motoru çalıştırmayın veya egzoz sıcak olduğunda uygulamayın. bu koruyucular son derece yanıcı. allah korusun başınıza iş açmayın. motoru orta ayağa alın vitesi boşa atın. elinizle yavaş yavaş arka tekeri çevirerek uygulayın spreyi. sprey koruyucu almak istemiyorsanız makine yağlarıda iş görebilir. yalnız makine yağı zinciri daha çabuk bırakacağından 200kmde bir yağlamak uygun olur

  8. #348
    LesPaul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul/Çamlıca
    Motosikleti
    -Ducati Monster 696
    benim motor 400 km ye yaklaştı. daha da hiçbişey yapmadım.
    zinciri yavaştan yağlasam iyi olcak demek ki
    bunun dışında başka bakımını yapmam gereken birşey var mı?
    cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
    and you can do the same thing if you please

  9. #349
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06
    lastik havalarını günlük kontrol etmek gerek, doğru değerlerde değilse virajlarda başına dert açabiir. motor yağı seviyesinide haftada birde olsa kontrol etmek lazım. artçı alacağın zaman arka süspansiyonu ve arka lastik havasını ona göre ayarlaman gerek. başka aklıma gelen bişey yok. diğer arkadaşlarda yardımcı olurlarsa bu konuda sevinirim

  10. #350
    LesPaul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul/Çamlıca
    Motosikleti
    -Ducati Monster 696
    teşekkürler dostum bilgilendirdiğin için.
    bu arada bu castrol zincir yağının fiyatı nedir? söylersen bir sorun olmaz sanırım.
    ve nerden alabilirim?
    cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
    and you can do the same thing if you please

  11. #351
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06
    yaklaşık iki ay önce 35ytl ye aldım. bir sene kadar idare edeceğini düşünüyorum. aldığım yer sanayide motosiklet aksesuarı ve yedek parçası satan biyerdi. motosiklet aksesuarı satan heryerde bulabileceğinizi düşünüyorum.

  12. #352
    LesPaul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul/Çamlıca
    Motosikleti
    -Ducati Monster 696
    teşekkürler dostum
    cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
    and you can do the same thing if you please

  13. #353
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06
    rica ederim lespaul
    insane ybr için yeni cam aldığını söylemiştin. biraz bahsedermisin ondan. kaça aldın, nerden aldın, nasıl bişey, resmini koyabilirmisin zahmet olmazsa.

  14. #354
    MEGAN66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İSTANBUL/Esenyurt
    Motosikleti
    WR250R Gelincik
    Az önce bauhaus beylikdüzünden Mobil marka üzerinde zincir resmi var aynı fakir ama gururlunun kinin resmi gibi 14,90 ytl, Armor marka cila aldım indirimdeymiş 6,50 ytl birde rex motorsiklet aksam temizleyici sprey aldım 7,50 ytl ve 500 ml. 28,90 ytl ödedim. Çumartesi günü hem cila yapacam hemde motordaki sağdaki soldaki kirleri temizleyeceğim vede zincirimi fakirin dediği gibi yağlayacağım. Fakir, üstad artçıyı alırken nası ayarlayacak amartisörü nerden ayarlanıyo anlat hele bide lastik havaları kaç olacak?

  15. #355
    hedowich - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    kymco vitality 50-ybr 125 -cbf 250 -fazer 600 S2
    yeni alan arkadaşlara hayırlı olsun siyah ybr ler coğaldı wallla
    arkadaşlar birde benm arka frenden vıyk vıyk ses geliyor sizce neden olabilir motor 123kmde daha ve daha anayola bile cıkmadı sitede asfallta kullanıldı

  16. #356
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06
    MEGAN66
    lasitk havalarını daha önce hedowich arkadaşım belirtmişti

    Alıntı hedowich adlı üyeden alıntı
    şimdi kitapçıktan aktarıyorum
    0-90 kg arasında ön teker 25psi arka 29psi
    90-200 arasında ön 25 arka 41psi
    süspansiyon ayarı:
    süspansiyon yaylarının en altında gri renkli bir kısım vardır. bu kısım alt tarafı basamak şeklindedir. ve bir tarafında 2-3mm çapında bir delik vardır. bu deliğe girecek uzun saplı sağlam bir tornavidaya ihtiyacınız var. tornavidayı bu deliğe sokup süspansiyonu çevirerek basamak atlatmanız gerekiyor. tam olarak emin değilim ama hatırladığım kadarı ile 4 basamak var. yere doğru olan basamaklara atlatırsanız süspnasiyon sertleşir. yukarı doğru olan basamaklara atlatırsanız süspansiyon yumuşar. artçı ile seyehatlerde dibe vurmaması için sert ayarda kullanmalısınız. örneğin resimde gördüğünüz benim motorum bu resmi çektiğimde en sert ayardaymış (ve çok kirliymiş )

  17. #357
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    motorlarını yeni alan arkadaşlar için, "hayırlı olsun, kazasız belasız kullanmak nasip olsun" diye niyazda bulunmak istiyorum.
    çok güzel bir motor aldınız.
    750 km'ye geldi benim garaböcük. yakında servise gidecek. zincir yağı olarak ben de mobil kullanıyorum. bauhaus'tan almıştım aynı fiyata.
    sanırım debriyajı benim de ayarlatmam gerekecek.
    lespaul sen hangi servise gittin?
    murat beraber gidermiyiz? hem görüşmüş oluruz. uzun zaman oldu
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  18. #358
    insane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    İzmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    Yamaha XT660R
    Merhabalar, ben zincir yağlamak için arexons diye bir markanın zincir spreyini kullanıyorum.
    Zincir nasıl yağlanır diye sorarsanız da, daha önce hazırladığım şu yazıyı koyayım, yardımı olur :D

    Zincir nasıl yağlanır;

    Asıl konumuza geçmeden önce zincirin ne zaman yağlanması gerektiğini anlatmak gerekiyor sanırım. Zincir ne zaman yağlanır? İşte bu sorunun cevabı tamamen sizin motosikletinizi kullanım tarzınızla ilintilidir ancak genel olarak bir rakam vermek gerekirse bu süre en az 200 ile en fazla 1000km arasındadır. “Nasıl yani?” diyorsanız, anlatayım;
    Eğer motorunuzu sadece kuru ve temiz asfalt zeminde kullanıyor ve gökyüzünde kara bulutları gördüğünüzde derhal eve dönüp motorunuzu kuru ve temiz garajına yatırıyorsanız o zaman bu demek oluyor ki zinciriniz pek kirlenmiyor ve yağı mümkün olduğunca üzerinde kalıyor yani sizin zincir bakımı yapma süreniz uzun aralıklı olacaktır. Ama yok ben sabah akşam dağ tepe tozlu topraklı yollarda dolaşıyorum off-road takılıyorum, yağmur çamur en iyi iki dostumun adı diyorsanız o zaman zinciriniz oldukça çabuk kirlenip üzerindeki yağ da özelliğini çabucak yitiriyor demektir, doğal olarak da bu sizin zincir bakım sürenizi kısaltan bir kullanım tarzıdır.
    Kullanım tarzına göre zincir yıkama-yağlama seanslarımızın zaman aralığını belirlediğimize göre şimdi de sıra geldi bu işi nasıl yapacağımıza...
    Aslında bu işi motorunuzu servise götürüp ustaya da yaptırabilirsiniz ama bu yazıyı okuduğunuza göre sizi ellerini yağlamayı seven insanlar grubundan sayıyorum. Hem bakın böylece motosikletinizle daha çok yakınlaşıp duygusal bağınızı da güçlendireceksiniz ayrıca motorunuza katacağı +2 HP de cabası :-P (Tabii ki böyle bir şey yok)
    Evet öncelikle elimizde olması gereken malzemeler nelerdir?
    1. Sprey zincir yağı
    2. Zinciri temizlemek için fırça, diş fırçası da olur aslında ama daha büyük ve dayanıklı bir fırça tercih sebebidir. Bulaşık fırçası örnek olabilir.
    3. Zincirin üzerindeki eski yağı ve kiri sökmek için gaz yağı. (Benzin o-ringlere zarar verir, bu yüzden benzin kullanmayın)
    4. Zinciri yağlarken tekerleğimize yağ sıçramasını ve bulaşmasını önlemek için zincir ve arka tekerlek arasına konulacak bir karton veya gazete kağıdı (karton daha mantıklıdır, zira gazete kağıdının duraylılığı az olduğundan habire yere yığılıp sinirinizi bozabilir)
    5. Zinciri temizlerken oluşan artıkların dökülmesi için bir kap
    Evet gerekli tüm malzemeleri temin ettiysek işe koyulabiliriz ancak şunu belirtmek gerekir ki eğer sadece zincir yağlanacak, temizlenmeyecekse yağlamadan önce motorla 5-10 km yol yapıp zincirin ısınmasını sağlamak yağın, ısıdan hafif genleşen zincirin tüm aralıklarına dağılmasını sağlayacaktır.
    Şimdi anlatacağımız ise temizlik+yağlama faslıdır.
    Öncelikle motorunuzu normalde koyduğunuz park alanına koymayın. Çünkü temizlik ve yağlama sırasında yerlere saçılacak yağ parçaları ve damlaları ileriki günlerde motorunuzun tekerleğine bulaşıp sizi yollarda zor durumda bırakabilir. Gözümüze kestirdiğimiz diğer bir yere motorunuzu koyun ancak bu yerin de düz olmasına, eğimli ve motorun kaymasına neden olacak yerlere koymayın. Motorunuzun varsa orta sehpasını, yoksa yan ayağını açıp vitesi de boşa alarak park edin
    Nihayet sağ salim park ettiğiniz motorunuzun eğer bir zincir koruması varsa bunu sökün, emin olun bunu sökmek çok zor değildir. Sökme işlemini bitirince karşınıza daha geniş bir çalışma alanı çıkacaktır.
    Daha önceden hazırladığımız leğeni (kabı) zincirin hemen altına, kartonu da zincir ile arka tekerlek arasında arka tekerleği yağdan çamurdan koruyacak şekilde yerleştiriyoruz ve işte sonunda asıl işlemlere geçiyoruz.
    Aldığımız fırçayı gazyağına bandırdıktan sonra zincirin açıkta kalan kısımlarını bir güzel fırçalayarak temizliyoruz, bunu yaparken etrafı fazla kirletmemeye özen gösterin. Zincirin görünen kısmı pür-i pak olduysa motorunuzu altında bulunan kap ve kartondan kurtarıp yeni ve pis zincir tabakası ortaya çıkana dek yürütün. Sonra aynı işlemi tekrarlayın ve bunu zincir tamamen temizlenene kadar devam ettirin, ki bu en fazla 2-3 seferde bitecek bir iş...
    Şimdi bu işi de bitirdikten sonra biraz bekleyin, şöyle bir 5-10 dakika ki zincirinizin üzerindeki sıvı kurusun ve mis gibi temizlenmiş yüzeyi yağlanmaya hazır olsun
    Evet, şimdi kuruyan zincirimize daha önceden hazır ettiğimiz spreyi yavaş yavaş, zinciri fazla yağa boğmadan ve her yerine yedirerek sıkıyoruz. Zincirin görünen kısmının yağlaması bittiğinde yine motoru biraz yerinden oynatıp yağlanmamış bölgeleri yağlıyoruz ancak bunları yaparken kabımız ve kartonumuz yine bizimle beraber yani onları bir kenara koymuyoruz.
    Sonuç olarak gayet tertemiz ve yağlı bir zincirimiz oluyor. Hepimize hayırlı uğurlu olsun
    Ancaaaaaaak... Belirtilmesi gereken bir husus var;
    ASLA AMA ASLA ZİNCİRİ YAĞLARKEN MOTORU ÇALIŞTIRMAYIN, ASLA ÇALIŞAN BİR MOTORUN ZİNCİRİNİ EL İLE YAĞLAMAYA ÇALIŞMAYIN, EMİN OLUN BU UĞURDA PARMAKLARINI KAYBEDEN KİŞİ SAYISI AZ DEGİL VE YİNE EMİN OLUN Kİ ONLAR DA KENDİLERİNİ EN AZ SİZİN KADAR AKILLI GÖRÜYORLARDI.
    Büyük harfler için üzgünüm ancak dikkat edilmesi gereken bir konu.

    Biraz uzun bir yazı ama olsun ;)

    fakir ama gururlu, louis'den bir cam aldım. Fiyatı 20 euro...
    Camın linki şu;
    http://www.louis.de/_108360935bcec72...nr_gr=10006508

    Benim YBR üzerindeki resimlerini şimdi koyamıyorum çünkü Almanya'dan bunu getiren arkadaşım sağolsun getirirken bağlantı parçalarını almayı unutmuş :( Birkaç hafta içinde o parçalar da elime geicek o zaman yayınlarım resmi, gerçi o zamana kadar ben de boş durmuyorum, sacdan gerekli parçaya benzer bir parça kestiricem yarın :D

    Kültigin abi benim 12bin bakımı geçti, istersen senin için gideriz beraber ama sen bana bir özelden ulaş...

  19. #359
    gotti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2005
    Arkadaşlar bişey dıkkatimi çekti daha dogrusu ben yalnıs bılıyorum sanırım bu kılometre gostergesı nası okunuyo kac kılometre gıttıgımız şuan benımkınde 3 rakam okunuyo ve 365 yazıyooooo kafaları yıcem arkadaslar daha dun1 bugun 2 şu gosterge nası okunuyooooooooooo

    Arkadaşlar bu arada bu alete nası benzin iyi gidiyor ben ilk aldıgımda
    yarım depo süper doldurdum dogrumu?sız hangı marka nası benzın kullanıyosunuzu?

    bırde bugun motorla 10 daka dolastım getırdım koydum motoru
    1 saat sona tekrar cıktım motor calısmadı jıkleyı cekınce calıstı anca
    sızce bu normalmı?

    son bıtane daha on fren kolunun yanında bı kutu var
    o ne kutusu hemen aynanın yanında ona bısey yapmak gerekıyoomu?

  20. #360
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06
    kilometre okuma konusundaki sorunu tam olarak anlayamadım. sıfırlanabilir kilometreden bahsediyosan en sağdaki rakam 100 metreyi gösterir yani 100 metrede bir bi sayı yükselir. okurken onu dikkate alma. ana kilometreden bahsediyosan orda yazan kilometre gittiğin kilometredir

    kullanma kılavuzunda 95 oktan kullanın yazıyor. başka bişey denemedim hiç şimdiye kadar.

    anlattığın durumda motorun jiklesiz çalışmaması gayet normal. bir saatte yeteri kadar soğur motor.

    ön fren kolunun yanındaki kutu ön fren hidrolik karteri. önündeki yuvarlak pencereden seviyesini kontrol et arasıra. onun dışında bişey yapmana gerek yok. frene bastığında çok hafif bir cızırtı sesi gelir o kutudan. duymak zordur. olurda duyarsan bozulduğunu flan düşünme normaldir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)

Bu Konudaki Etiketler