bu 4. viteste 105-110 km hız bana garip geldi biraz...
ben 4. vitesle düz yolda 9000rpm de 80-85km arasını görüp 5'e atıyorum ki 5. vitesin 9000rpm sinde 100-110 arasına çıkıyor..
bu arada YBR 125 fabrika verileri max. hız 99km/h olması lazım
yani 4. viteste 105-110???
Genieril buradaydı...
4. viteste 105 km hız bendede oluyor 5. vitese attığımda zaten sadece rahatlama oluyor hız pek değişmiyor yokuş aşağı rüzgarla birlikte 120 yi de gördüm ama düz yolda bu motorların hızı 100 km 9000 km geldim hiç bir sorunum olmadı çokta memnunum yakıt konusuna gelince tamamen kullanmakla alakalı bir full depoyla 350 km de gittim 405 km de gittim yadek hariç yedeğide bir defa ölçmüş ve 85 km gittiğini görmüştüm
sen yedek depo ile 85km gıdıyosun (yani 3lt.)ile bu bana biraz fazla geldi 1 lt. ile 35km giddiğini dusunursek en azından bir 100-105km gıtmen lazım
benım ybr 4. viteste 102km/h de redline a giriyor.(bu arada 550km ye yetiştim)
Ben 500kmyi tamamladıktan sonra hız testine cıktım duz yolda tek kişi 110km/h gordum daha fazla basmadım heralde duz yolda taş çatlasa 120km/h yapar gıbı gozukuyor
yakıt sarfiyatı olarakta motoru aldıgımda fulledım 475kmde yedeğe dustu
ROBİN_HOOD nickli bir arkadaşımız bana cektıgı ozel mesajında soyle konuştu arkadaşım bende tam 3 tane motor var ben nasıl hızzlanacağımı gayet iyi biliyorum ama ybr 125 ile o ibreyi ter sine çev,iriirim şuana kadar 140 dahada zorlamam ankaradaysan herzaman kapışırız ok?
akşam deniyim bakiyim 4. vitesle hangi devirde kaç görücem...
Genieril buradaydı...
arkadaşım ben bu ölçümü dediğim gibi bir defa yaptım ve yedek depo ile tamamen bitinceye kadar 85 km gittim ama yedek deponun 3 lt olduğunu düşünmüyorum gerçi kitapçıkta öyle yazıyor ama bu doğru değil mesela orda depo 12 litre diyor ama daha fazla alıyor yavaş yavaş doldurunca sanırım14 litre falan alıyor yani bunlar benim tespitlerim
ewet haklısın kitapçıkta 12lt yazıyor ama o 12lt. den fazla koymayın diee fazla koyarsanı z taşma ihtimali warr taşarsa depo kapağından cıkarsa motora gelırse motorda sıcaksa gerisini siz dusunun ama ben yedek depoyla yaklaşık 90-100km gidiyorum
insane,babaçi,sonix,hayati arkadaşlarım kac gundur nerelerdesınız sesiniz soluğunuz cıkmıyor
arkadaşlar. şimdi bu ybr ile ben 300 km yol gidebilir miyim. gidersem de nelere dikkat etmeliyim?
cabuk ısınır mı falam yani?
burdayım siz muhabbete devam edin takipteyim
alalı 1 ayı geçti,daha henüz performans veya hız yapmayı düşünmedim 100 ü görüyorum fakat devam etmeye cesaretim yok birde öyle devirli filanda kullanmadım 4000 deviri gördümmü vites atıyorum,belki daha 7000 devirin üstüne çıkmadım desem yeridir.
almayı düşünen arkadaşlar varsa inanın parasını sonuna kadar hak eden bir makina yakıt olayına gelince valla 15 ytl lik benzin alıyorum ne zaman aldığımı unutuyorum,uzun yolunuda seçimden sonra izine çıkacağım ozaman bakacağım
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
benimki 4.vites 10.000 devirde 100 km/h yapıyor.debriyaj balatasına ve yayına bakmam lazım en yakın zamanda.motorda az buçuk tork düşüşü var gibi.
Ben de buralardayım ama yazmaya pek fırsatım olmuyor...
Taktığım sis lambaları ile ilgili kullanım raporu vereyim bu arada... Sis farlarını hatırlarsanız 37,5Wx2 şeklinde yapmıştım ama gelin görün ki sağdan soldan biraz araştırıp edindiğim bilgiye göre bizim YBR'nin alternatörü 4-5bin dolaylarında yaklaşık 115W güç üretiyor. Bu da şöyle birşeye denk geliyor
35w ön far+ 75W sisler+ 5W ıvır zıvır gösterge falan = 115W, yani bizim akü bu durumda sisler açıkken hiç dolmayacak sürekli aküden yiyecek ve bir yerde cortlayacak
Bu durumu farkedince (yani cortlamadan) far ampüllerini bulduğum 27W'lıklar ile değiştirdim. Byle olunca 35W ön far+ 54 W sis + 5 W ıvır zıvır = 94W dğerini elde ettim ki kalan miktar da akü dolumu için yeterli. Bu 27W'lıklarla EMOK festivaline de gittim ama yine de kısa süreli lazım olduğu durumlarda kullandım. Bunun dışında geldiğimden beri sadece geceleri yarım saatik iş dönüşümde kullanıyorum, herhangibir sorunum şimdilik yok. Yalnız uzun süreli kullanmak hem alternatörü hem de regülatörü sürekli yük altında bırakacağından dikkatli olmak lazım...
forumu bi yeniliyelim bakalım. Sabaha Başta olsun :D
*** Hayatta En Güzel Şey Özgürlüğün Tadını Doyasıya Çıkarmaktır ***
Hayat sadece ölüme giden yoldaki bir rüyadır...
beyler ben benim km saatini değiştirdim.sebebiyse kamyonun arkasından giderken bir taşın KM SAATİME gelip camını catlattı.bende gittim 80 ytl ye km saati aldım. 0 km oldu . yanlız bir sorunum var.Km saatim 10 km az gösteriyor. KM halatıyla ilgili olabilir mi?? veya ne yapayım? yardımlarınızı bekliyorum..
[B][COLOR="DarkRed"]Tecrübeler en iyi öğretmenlerdir. Yalnız masrafları biraz çoktur.[/COLOR][/B] :) :)
dün işten eve dönerken denedim 4. vitesle 10000-10500 rpm arası 100-105km/h arasına geliyormuş ibre şaşırdım açıkçası, 5.vitese atınca hızı koruyor devirde 8000-9000rpm arasına düşüyor.
ben genelde 8000-9000 arası vites değiştiririm (rampalar hariç) peki bu red lineda motoru çok kullanmak zaralımıdır? mesela 5 e atmadan 4te 11000 devir sularında uzun süre kullanırsak bi zararı olurmu? motor kapağını falan çatlatma,fazla ısınma vb. merakımdan sordum
---------------------------
insane sisler hakkındaki bilgilendirme için teşekkürler
Genieril buradaydı...
Ben de günlük olarak takipteyim.Yeni üyeler hoş geldiniz.
Son süratle ve yakıt tüketimi ile ilgili söylemler daha önceleri de bu topic te yapıldıydı.O yüzden pek ilgimi çekmedi.Zaten bu konuda ben biraz muhafazakarım doğrusu,Şöyle ki;genelde 5000-6000 devirleri arasında üst vitese geçiyorum.Bu durumda hem az yakıt kullanmış oluyorum,hem de motorumun mırıltısı daha çok hoşuma gidiyor.
arkadaşlar şimdi basit bir soru soracağım
2100 km de olan bakımları düzgün yapılan bir motor 5 te 80 ni geçmiyorsa bunun nedeni ne olabilir??? servise git demekten başka önerebileceğiniz birşey varmı acaba gidiyorum adamlar bişey yok hocam sağlam diyorlar...Anlamadım gitti...Bu konuda somut bir fikir üretebilirsek çok sevineceğim...
Şu an bu konu içerisinde 32 kullanıcı var. (0 üye ve 32 misafir)