Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
02 Haziran 2007, 00:22
#3041
arkadaşlar bikaç sorum olacak
umarım tecrübeli arkadaşlar cevaplar ve beni sıkıntıdan kurtarırsınız
a-) motorumu sıfır almıştım, şu anda 4700 km de ve aldım alalı sibop vurma sesi geliyor. servisee götürüyorum normal diyor. arkadaşımın motoruyla sesleri karşılaştırıyoruz onun motorunda o ses çıkmıyor.içinizde sibop ayarı yaptıran varmı.
b-)motor1. viteste 40a,
2. viteste 65 e,
3. viteste 85 e ve
4. viteste 11000 devirde 100e ulaşıyor , ama 5 e atınca hızda değişme olmuyor.hatta hız 95 e falan düşüyor.yani 5. vites hiçbir işe yaramıyor gibi. sadece motoru rahatlatıyor o kadar.bunun sebebi nedir.
c-)debriyajı serbest bırakmaya başlayınca en son 1 cm lik mesafede kavramaya başlıyor. yani çok sonda kavrıyor.buda vites geçişlerinde devir kaybına sebep oluyor.(ne elcikteki ayar civatasından nede tel üstündeki ayar yerinden ayarlayamadım ,her türlü ihtimali denedim bi türlü olmadı)balata bitmiştir belki dediler ama bu motorda 20000kmden önce balata bittiği pek görülmüş şey değil, en azından ben duymadım.
d-)arka dişlide azda olsa bir yalpalama var buda arka lastikte kampanada 2mm lik bi boşluk yapıyo ve yüksek hızlarda(80-100 arası) motorda titreme yaptırıyo, yol tutuş iyice zorlaşıyo. motor yolda gezmeye başlıyo.
motorun max sürati 105 km. buda bi otobüsün arkasında rüzgar yemeden oldu anca.
hafif rüzgarlı yada rüzgarsız havalarda 90-95 te kalıyo.
bu değerlerin hepsi tek kişiyle yapılmış sürüşlerdir(73 kg sürücü ağırlığı , yani ben)
motorumla sadece 1 defa uzun yol yaptım oda 80km gidiş, 80kmde geliş. diğer tüm kullanımlar şehir içi ve 1-2 kerede 40 km gittim o kadar.rodajında hiç zorlamadım desem yeridir. zaten ilk motorum olduğu için itinayla bindim hep rodajda.
benim motora ait bilgiler şöyle:2005 model, 4700 km,buji 100 km önce değişti(belki bunda problem vardır diye değiştirdim ama sonuçta bişey farketmedi)
2 kere yağ değişti castrol magnetec yarı sentetik, hava filtresi daha dün 4. kez temizlendi.benzini aldığım yer güvenilir ve neredeyse hep tek kşi bindim
şu anda arkadaşımda 2007 model var ve 3000kmde. motor düz yolda 110 kmden aşağı düşmüyor.hafif eğimli yolda 125 e kadar çıktı.bu başka bi motorun kadranıylada doğrulandı(hysoung 250cc chopper la yanyana giderken ibrelerin gösterdiği değerler aynıydı)
şimdi benim motorumun performansını , arkadaşımın motorunun performansına ulaştırmam için ne yapmam gerekir. eskişehirde servis var ama bence dandik. müşteri memnuniyeti diye bişey yok.motoru aldığım yer bile başka bi tamircinin adresini veriyor , gidersen buna git diye.tabi ben hiç motorcu tanımam, hangi usta iyidir hangisi kötüdür ne bileyim.bide hangisi kazıklar hangisi gerçek el emeğini ister bilmek lazım dimi.4700 kmde motoru mundar etmeyeyim. yani evdeki bulgurdanda olmayayım diyorum. daha motorun 3 ay garantisi var ama.
lütfen bana bi akıl verin.
Gençliğine güvenip daha ERKEN derken, belki de ELVEDA bile diyemezsin giderken.
Reklamlar
-
02 Haziran 2007, 01:07
#3042
valla soledıgın seyler cok az ybr de olabılecek seyler daha dorusu bu kadar az km daha once hıcbır ybr de karsılasılmadı desem yerıdır.ınsane@ arkadasımızın ybrsı yanlıs hatırlamıyosam 28000 oldu ama senın saydıgın hıcbır problemle karsılasmadı. ayrıca her 1000 km de bır yagını degıstır sen 5000 olmus 2 kere deıstırmıssın.yag cok onemlı uzun surelı kullanmayın cunku bunlar devırlı makınalar. buyuk ıhtımal ya motorun sagır kaldı yada daha cıddı bı problemı var 4. vıtes 11000 de 100 e zor cıkması normal deıl kı sen 5 te hız farketmıyo demıssın ustelık
-
02 Haziran 2007, 02:58
#3043
ondeer
bence motoru o kadar yüksek devirlerde çalıştırma.Redline yi geçmesin.
siboplardan rahatsız edici bir ses yoksa normaldir.10.000 km bakımında sibop ayarı yapılır.
yolda düşük devirle giderken gazı tam ver bakalım.motor hemen hızlanıyorsa hava ayarı iyidir.Ama gazladığında birden atılmıyorsa hava ayarı yapılması gerek.
-
02 Haziran 2007, 04:10
#3044
Arkadaşlar öncelikle Merhabalar hepinize. Arada bir fırsat buldukca bu formu okuyorum ve 1 hafta kadar önce 2007 model siyah bi Ybr aldım daha 230 km yaptım çok mutluyum 2 motorum ama vitesli olarak ilk motorum diyebiliriz. Artık aranızda bende varım. Burdaki paylaşım çok güzel çok samimi inşallah böyle devam eder herkeze iyi günler.
*** Hayatta En Güzel Şey Özgürlüğün Tadını Doyasıya Çıkarmaktır ***
Hayat sadece ölüme giden yoldaki bir rüyadır...
-
02 Haziran 2007, 11:39
#3045
Sacrosanct adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar öncelikle Merhabalar hepinize. Arada bir fırsat buldukca bu formu okuyorum ve 1 hafta kadar önce 2007 model siyah bi Ybr aldım daha 230 km yaptım çok mutluyum 2 motorum ama vitesli olarak ilk motorum diyebiliriz. Artık aranızda bende varım. Burdaki paylaşım çok güzel çok samimi inşallah böyle devam eder herkeze iyi günler.
----
Ybr'en hayırlı olsun en güzel seçimi yapmışssın artık resimlerini de koyarsın kardeş bende 2007 model aldım daha 1500 km de .
Özgür Ak / İzmir-Hatay
HONDA CBF 150 Simsiyah
-
02 Haziran 2007, 11:47
#3046
ybrnin uyuz olduğum bir yanıda motoru stop ettiğinde tık tık tık diye bir ses başlar hızlıdan...sonra yavaş yavaş tıklamalar azalır...nedir anlamadım...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
02 Haziran 2007, 11:53
#3047
mete_han adlı üyeden alıntı
ybrnin uyuz olduğum bir yanıda motoru stop ettiğinde tık tık tık diye bir ses başlar hızlıdan...sonra yavaş yavaş tıklamalar azalır...nedir anlamadım...
egzoz dan gelio abi o ses
-
02 Haziran 2007, 14:46
#3048
sonix adlı üyeden alıntı
ondeer
bence motoru o kadar yüksek devirlerde çalıştırma.Redline yi geçmesin.
siboplardan rahatsız edici bir ses yoksa normaldir.10.000 km bakımında sibop ayarı yapılır.
yolda düşük devirle giderken gazı tam ver bakalım.motor hemen hızlanıyorsa hava ayarı iyidir.Ama gazladığında birden atılmıyorsa hava ayarı yapılması gerek.
motorda düşük devirlerde gaza birden yüklendiğimde önce bir iki kere silkeliyo sonra toparlıyo. ayrıca ilk kalkıştada bayılma yapıyo.bide 4 ten 5 e taktığımda arasıra motor boşa çıkıyo ve şanzumandan şakırtı geliyo. debriyajı asılıp vitesi tekrar yukarı çekince geçiyo 5e(ama bunu nadiren yapıyo. şimdiye kadar anca 8-10 kere falan yaptı.).siboptaki ses ise hareket halinde rahatsız edecek kadar var. motorda bi zırıldı başlıyo ve devir yükseldikçe bu zırıltının artöasıda devam ediyo. sanki motorun orda bi sivrisinek konser veriyo gibi.
Gençliğine güvenip daha ERKEN derken, belki de ELVEDA bile diyemezsin giderken.
-
02 Haziran 2007, 14:52
#3049
hedowich adlı üyeden alıntı
egzoz dan gelio abi o ses
abi ne alaka yav...neresinden...teknik olarak bi deyiversene...cbf150 de yok öle bişey...ikiside çin işi sonucta...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
02 Haziran 2007, 15:18
#3050
ondeer adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bikaç sorum olacak
umarım tecrübeli arkadaşlar cevaplar ve beni sıkıntıdan kurtarırsınız
a-) motorumu sıfır almıştım, şu anda 4700 km de ve aldım alalı sibop vurma sesi geliyor. servisee götürüyorum normal diyor. arkadaşımın motoruyla sesleri karşılaştırıyoruz onun motorunda o ses çıkmıyor.içinizde sibop ayarı yaptıran varmı.
b-)motor1. viteste 40a,
2. viteste 65 e,
3. viteste 85 e ve
4. viteste 11000 devirde 100e ulaşıyor , ama 5 e atınca hızda değişme olmuyor.hatta hız 95 e falan düşüyor.yani 5. vites hiçbir işe yaramıyor gibi. sadece motoru rahatlatıyor o kadar.bunun sebebi nedir.
c-)debriyajı serbest bırakmaya başlayınca en son 1 cm lik mesafede kavramaya başlıyor. yani çok sonda kavrıyor.buda vites geçişlerinde devir kaybına sebep oluyor.(ne elcikteki ayar civatasından nede tel üstündeki ayar yerinden ayarlayamadım ,her türlü ihtimali denedim bi türlü olmadı)balata bitmiştir belki dediler ama bu motorda 20000kmden önce balata bittiği pek görülmüş şey değil, en azından ben duymadım.
d-)arka dişlide azda olsa bir yalpalama var buda arka lastikte kampanada 2mm lik bi boşluk yapıyo ve yüksek hızlarda(80-100 arası) motorda titreme yaptırıyo, yol tutuş iyice zorlaşıyo. motor yolda gezmeye başlıyo.
motorun max sürati 105 km. buda bi otobüsün arkasında rüzgar yemeden oldu anca.
hafif rüzgarlı yada rüzgarsız havalarda 90-95 te kalıyo.
bu değerlerin hepsi tek kişiyle yapılmış sürüşlerdir(73 kg sürücü ağırlığı , yani ben)
motorumla sadece 1 defa uzun yol yaptım oda 80km gidiş, 80kmde geliş. diğer tüm kullanımlar şehir içi ve 1-2 kerede 40 km gittim o kadar.rodajında hiç zorlamadım desem yeridir. zaten ilk motorum olduğu için itinayla bindim hep rodajda.
benim motora ait bilgiler şöyle:2005 model, 4700 km,buji 100 km önce değişti(belki bunda problem vardır diye değiştirdim ama sonuçta bişey farketmedi)
2 kere yağ değişti castrol magnetec yarı sentetik, hava filtresi daha dün 4. kez temizlendi.benzini aldığım yer güvenilir ve neredeyse hep tek kşi bindim
şu anda arkadaşımda 2007 model var ve 3000kmde. motor düz yolda 110 kmden aşağı düşmüyor.hafif eğimli yolda 125 e kadar çıktı.bu başka bi motorun kadranıylada doğrulandı(hysoung 250cc chopper la yanyana giderken ibrelerin gösterdiği değerler aynıydı)
şimdi benim motorumun performansını , arkadaşımın motorunun performansına ulaştırmam için ne yapmam gerekir. eskişehirde servis var ama bence dandik. müşteri memnuniyeti diye bişey yok.motoru aldığım yer bile başka bi tamircinin adresini veriyor , gidersen buna git diye.tabi ben hiç motorcu tanımam, hangi usta iyidir hangisi kötüdür ne bileyim.bide hangisi kazıklar hangisi gerçek el emeğini ister bilmek lazım dimi.4700 kmde motoru mundar etmeyeyim. yani evdeki bulgurdanda olmayayım diyorum. daha motorun 3 ay garantisi var ama.
lütfen bana bi akıl verin.
Ben bildiklerim doğrultusunda cevaplamaya çalışıyım,
a) Ben 2 defa supap ayarı yaptırdım çünkü kullanma klavuzunda 6bin km'de bir yaptırın gibi bir ibare vardı ama daha sonra hiç yaptırmadım zira motordan ne enterasan bir ses duyuyorum ne de eskisine nazaran performansında bir değişiklik yok...
b) 1,2,3,4,5. vites değerlerini bilemiyorum, bakmak lazım... Ama 4. viteste 80, hatta 90'a kadar devir saati ve hız saati aynı eksende gidiyor, 5. viteste ise 7bin evirde 80, 8bin devirde 90, 9bin devirde 100 şeklinde ilerliyor...
Benim kilom da 86, ve motor düz yolda 90'ı rahatça yakalarken 100ü buluyor ama 100'ü geçmei zor oluyor... Ha bir defa yokuş aşağı 125 yaptım ama o da çok mantıklı bir ölçüt değil.
c) bu ayar kısmını ben debriyaj manetinin oradan yaptım, bende sorunsuzca halloldu, elcikten 2cm uzaklaştığında debriyaj kavramasını yapıyor.
d)arka dişliddeki boşluk bence dikkat edilmesi gereken birşey, yüksek hızda hem zincir ve dişlilerin aşınmasını hızlandırır hem de yüksek hızda zincirin atmasına neden olabilir, bence acilen bu sorununuzu bir servise gösterin.
Max hız konusunda yukarı birşeyler yazdım...
Son olarak 5. vitesi ve hatta diğerlerini de verimli kullanmak için motorun devrini yüksek tutmak gerekiyor, örneğin ilk vitesleri 8-9 bin gibi geçirdiyseniz özellikle 4. ve 5. viteslerde de 8-9bin devirlere daha rahat çıkabiliyorsunuz.
-
02 Haziran 2007, 15:31
#3051
insane yazdıkların için çok sağol. bende zaten 1 hafta içerisinde motoru sağlam bi usta bulup genel bi bakıma(civatalar somunlar, zincir, dişli,karbüratör ayarı, sibop ayarı vs ) sokmaya karar verdim. sonuçta 2 teker şakaya gelmiyo.
bugün servise istemeyerekte olsa gidip debriyajı gösterdim. yarım yamalak ayarladı bakalım. dişlideki yalpalamayıda söyledim , '' bişey olmaz ve dedi ama bakmaya bile tenezzül etmedi''. dişlisi aynı şekilde yalpa yapan bi abi ise şimdi 2 dişliyi ve zinciri değiştirmek zorunda kaldı. nası bişey olmaz diyebiliyosa artık ben anlamdım bu servisi.zaten eskişehirdeki çoğu kullanıcı bu servisin ve yamaha bayisinin el değiştirmesi gerektiğini düşünüyor.değilse honda eskişehirde açıkara önde gitmeye devam edecek.düşünsene yamaha bayisine gidiyosun, ybr 250 çıkalı 10 gün olmuş ve adamlardan fiyat öğrenmek istiyosun , haberleri yok fiyattan. durum böyle yani.
Gençliğine güvenip daha ERKEN derken, belki de ELVEDA bile diyemezsin giderken.
-
02 Haziran 2007, 18:55
#3052
arkadaşlar 760 km ye geldim bu makine düz yolda hala 80 ni geçemiyor...Sadece bir kere bayağı uzun bir yolda 100 ü geçebildim...Normalmidir??
Ben yukardaki değerleri okuyunca tabir yerindeyse şok oldum...2. viteste 30 u geçmem mümkün değil basbas bağırıyor motor...
-
02 Haziran 2007, 22:22
#3053
Muxa adlı üyeden alıntı
arkadaşlar 760 km ye geldim bu makine düz yolda hala 80 ni geçemiyor...Sadece bir kere bayağı uzun bir yolda 100 ü geçebildim...Normalmidir??
Ben yukardaki değerleri okuyunca tabir yerindeyse şok oldum...2. viteste 30 u geçmem mümkün değil basbas bağırıyor motor...
çok rahat düz yolda 100 km/h yapması gerek.vitesleri redline çizgisine gelmeden at.
Ya debriyaj kaçırıyor yada hava-karbüratör ayarı iyi değil.Bana kalırsa servise göstersen daha iyi olur.
benimki 10.000 km de.. 10.000 devirde düz yolda 1.vts: 40;2.vts:60 ,3.vites:80 ,4.vts: 100 km/h hızlarda seyrediyor.
-
03 Haziran 2007, 02:04
#3054
Arkadaşlar bende dün 2006 model 4000 km de ybr alarak aranıza katıldım
Motorun teknik aksamı hakkında bayağı bi çömezim .
Haftaya motoru bakıma götürecem yağını değiştirmek gerekiyormuş. size sorum: 4000 de değişmesi gereken parçalar var mı? bide bundan sonra kaç km de bakım yaptırmam gerekiyor? Bu konularda biraz bilgilendirebilir misiniz??
-
03 Haziran 2007, 02:21
#3055
Ybr'en hayırlı olsun en güzel seçimi yapmışssın artık resimlerini de koyarsın kardeş bende 2007 model aldım daha 1500 km de .
Düslemek saol kardeş hayırlısı olsun allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin
Fotoları yakında koyacağım inşallah
*** Hayatta En Güzel Şey Özgürlüğün Tadını Doyasıya Çıkarmaktır ***
Hayat sadece ölüme giden yoldaki bir rüyadır...
-
03 Haziran 2007, 02:54
#3056
ondeer adlı üyeden alıntı
motorda düşük devirlerde gaza birden yüklendiğimde önce bir iki kere silkeliyo sonra toparlıyo. ayrıca ilk kalkıştada bayılma yapıyo.bide 4 ten 5 e taktığımda arasıra motor boşa çıkıyo ve şanzumandan şakırtı geliyo. debriyajı asılıp vitesi tekrar yukarı çekince geçiyo 5e(ama bunu nadiren yapıyo. şimdiye kadar anca 8-10 kere falan yaptı.).siboptaki ses ise hareket halinde rahatsız edecek kadar var. motorda bi zırıldı başlıyo ve devir yükseldikçe bu zırıltının artöasıda devam ediyo. sanki motorun orda bi sivrisinek konser veriyo gibi.
motorun siboplarından gelen sesi tam net almak için, motoru uzun yolculuk sonrasında(ısınma tam oldugu zamn) boşa alıp rolantide çalışırken hafif hafif gaz vererek dinleyebilirsiniz.eğer çok fazla şakırtı varsa ayarlara bakım zamanı gelmiştir.
şanzumandan şakırtı sesi gelmesi normal.kolay gelsin keyfli sürüşler
-
03 Haziran 2007, 03:36
#3057
arkadaşlar ybr ye castrol magnatec yağ koydum vitesler çok rahatladı tavsiye ederim bazı arkadalar oaraba yağı o motora konmaz dediler ama müthiş olduüzücü bi haber aldım ama ustamdan sibobsesi geliyor diğe sibobayarını yapıyorduk sentille bakdık siboplar ayarlı(0.5)sonradan anladıkki egzantirik zincirden ses geliyormuş ama bir zararı olmadığını söledi kafama takıldı ginede
[B][I]hiçbirimiz bu hayattan sağ kurtulamayacağız ki..:mrgreen:[/I][/B](FaRuK)
-
03 Haziran 2007, 08:12
#3058
Arkadaşlar öncelikle günaydın. Sabahın körü hala burdayım ben bu forum çok güzel oku oku bitmiyor. Paylaşımlarınızdan çok zevk alıyorum. şu an işyerinde çalışıyom gececiyim gece kimse yok :(( birazdan nöbet bitecek Ybr mde kapıda duruyo çok heyecan verici bişey yatmaya gitmeden önce ona binmessem olmaz tabiki. Neyse duygularımı paylaşmak istedim sadece herkeze iyigünler.
*** Hayatta En Güzel Şey Özgürlüğün Tadını Doyasıya Çıkarmaktır ***
Hayat sadece ölüme giden yoldaki bir rüyadır...
-
03 Haziran 2007, 10:52
#3059
berkman adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bende dün 2006 model 4000 km de
ybr alarak aranıza katıldım
Motorun teknik aksamı hakkında bayağı bi çömezim
.
Haftaya motoru bakıma götürecem yağını değiştirmek gerekiyormuş. size sorum: 4000 de değişmesi gereken parçalar var mı? bide bundan sonra kaç km de bakım yaptırmam gerekiyor? Bu konularda biraz bilgilendirebilir misiniz??
4000 de değişen bir parça olmaz.Sadece rutin bakımları var.Yağ değişimi,buji bakımı ,zincir yağlanması,karbüratör bakımı ..
Sacrosanct
sanada günaydın.hele yaz aylarında gezmek daha güzel oluyor
-
03 Haziran 2007, 11:34
#3060
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 28 kullanıcı var. (0 üye ve 28 misafir)
Bu Konudaki Etiketler