arkadaşlar geziniyordum bir
ybr topiğine bakayım dedim dişli muhabbetini görünce dayanamadım birazda ben yazayım dedim.
ybr orjinal dişlisi ile 5. viteste her 1000 devire karşılık 13km/h yapar yani 5000 devirde 65km/h, 6000 de 78km/h, 7000 de 91 km/h yapar. ve bu yokuştada rüzgardada aynıdır mesela yokuş yukarı 5. viteste 7000 devir çevirebilirse yine 91 km/h yapar. olayı şöyle düşünün bisiklet kullanırken atıyorum pedalı dakikada 90 kez döndürdüğünüzde 35 km/h yapıyorsa yokuş yukarı çıkarkende dakikada 90 kez döndürebilirseniz yine 35 km/h yapar ama gücümüz yetmeyeceği için muhtemelen o kadar çeviremeyiz pedalı
işte motosiklettede durum aynı, yani aynı viteste aynı deviri gördükten sonra hep aynı hızı yapar eğer patinaj çekmiyorsa.
dişli değiştirme işi ise doğru bir işlem değil arkadaşlar asla tavsiye etmem. şimdi bunu uzun uzun açıklayıp teknik olyına girmek istemediğim için yazmıyorum.
bu arada bu topik çok neşeli, pozitif ve seviyeli olduğu için ara ara hep okuyorum, bazende eski bir
ybr kullanıcısı olarak yazıyorum