Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
08 Şubat 2012, 00:47
#26881
K o r @ y adlı üyeden alıntı
kilo kaç kardeşim..
100 görememek olmaz.. benim kilo 76 ne kadar rüzgar olsada 100 ü görüyorum ..ayrıca kocaman tur camı var motorda
73 kg falanim. Inşallah motorda ayarsizlik arıza yoktur.
Üniversiteye giderken az as yağan kar dönüşte tipiyeı döndü ve yağan karın altı buz oldu. 20 30 km hızla onu ve atmayı kaydira kaydira 10 km yapmisken bi otomobilin sıkıştırmasi yüzünden sağa yanastim. Sağdaki kar birikintisi de dengeyi bozdu ve motorla beraber sola yatıp suruklendim.
Ful koruma olmam bayağı işe yaradı. Dane svendborg montum ve zandona 6li belligim sırtımı iyi korudu. En ufak ağrım olmadı diyebilirim. Motorun koruma demiri olduğundan motora da birşey olmadı ama 52 litrelik cox çanta için aynısını söyleyemeyeceğim. Tablayla çanta arasındaki kısım resmen yirtildi.
Keşke arka koruma demirini de alsaydım. 30 lira için çantayı kırdık.
Cantanin motorda kalan tablasini çantanın içine yerleştirip silikon ve vidalarla motora sabitleyecegim. Param yok...
Reklamlar
-
08 Şubat 2012, 00:51
#26882
maxi geçmiş olsun sana birşey olmamış çanta alınır
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
08 Şubat 2012, 00:56
#26883
mrsago adlı üyeden alıntı
orjinal dişli olan 14 t ile
5.vites 7 bin devir= 83 km
Benim tesbitim eski dişli ile yeni dişli arasında 750 devir farkediyo aşağı yukarı (14-16 arası)
-
08 Şubat 2012, 01:03
#26884
aşşağı yukarı öyle 16 t ile 1000 devir rahatladı motor ve vites geçişleri uzadı tam istediğim gibi tek kötü yanı 5 le tırmandığım bi yokuşu artık 4 le tırmanıcam
-
08 Şubat 2012, 01:13
#26885
maxi97 adlı üyeden alıntı
73 kg falanim. Inşallah motorda ayarsizlik arıza yoktur.
Üniversiteye giderken az as yağan kar dönüşte tipiyeı döndü ve yağan karın altı buz oldu. 20 30 km hızla onu ve atmayı kaydira kaydira 10 km yapmisken bi otomobilin sıkıştırmasi yüzünden sağa yanastim. Sağdaki kar birikintisi de dengeyi bozdu ve motorla beraber sola yatıp suruklendim.
Ful koruma olmam bayağı işe yaradı. Dane svendborg montum ve zandona 6li belligim sırtımı iyi korudu. En ufak ağrım olmadı diyebilirim. Motorun koruma demiri olduğundan motora da birşey olmadı ama 52 litrelik cox çanta için aynısını söyleyemeyeceğim. Tablayla çanta arasındaki kısım resmen yirtildi.
Keşke arka koruma demirini de alsaydım. 30 lira için çantayı kırdık.
Cantanin motorda kalan tablasini çantanın içine yerleştirip silikon ve vidalarla motora sabitleyecegim. Param yok...
evde havya varmı?? var ve kullanmasını biliyorsan çantanın iç kısmından tam iki yırtılan parçayı birleştir ve havyayla eriterek küçük çukurlar oluştur eşit olarak çukurlara japon sıkacasın havya plastiği eriterek birbirine kaynamasını japon ise yüzey oluşturarak daha sağlam olmasını sağlayacak normal çatlağa sıktığında çok ince bir film oluşturuyo iki kırık arasında böyle yapınca dikmişin gibi oluyor dışardanda bişey belli olmuyor sora kurumaya bırak kuruyunca çukurlarda daha yer varsa bidaha japon geç kullan
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:11 ----------
mrsago adlı üyeden alıntı
aşşağı yukarı öyle 16 t ile 1000 devir rahatladı motor ve vites geçişleri uzadı tam istediğim gibi tek kötü yanı 5 le tırmandığım bi yokuşu artık 4 le tırmanıcam
yani 5. viteste 4000 devire kadar yolu var 4000 düştümü at 4. vitese
-
08 Şubat 2012, 01:30
#26886
Kuzenim dişli değiştirdi o halde baya uzun dönem kullandı düzlükte güzel uzuyordu fakat rampada içler acısı zamanla makinada tuhaflıklar oldu sesi dahi değişti sonra dişliyi söktü şu an orjinal haliyle kullanıyor bu canlı örneği gördükten sonra bende vazgeçtim dişli değişiminden yada gözüm korktu motora zararı var mı yok mu kesin kanıya varmak zor bunun yanında kimisi çok memnun dişli değişiminden
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
-
08 Şubat 2012, 01:41
#26887
Motora zararı varmı yokmu bu gerçekten benimde merak ettiğim bir konu. Benim için düzde verdiği performans önemli rampada ybr nin performansı zaten malum galiba bu iş kullanıcıdan kullanıcıya değişiyor.
-
08 Şubat 2012, 01:45
#26888
Dişli değişiminden sonra daha stabil kullanılmalı bence çok fazla sıkıştırılmamalı motorun iş yükü daha da arttığından dikkatli olmak lazım malum ciğeri ortada fındık kadar bir commuterden söz ediyoruz devamlı uzun yolda kullanılıyorsa makul dişli değişimi fakat sıkışık trafikte kısa mesafeli kullanımlarda ya da rampa vs çıkılcaksa en makulu orjinal hali bence
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
-
08 Şubat 2012, 01:48
#26889
Evet dediğim gibi kullanıcıya göre değişiyor bu iş mesela ben 2 hafta bir yazın her hafta sonu adapazarı istanbul yapıyorum ve bu yüzden dişli değişimine karar verdim ve çok işime yarayacağa benziyor.
-
08 Şubat 2012, 02:05
#26890
-
08 Şubat 2012, 02:12
#26891
peki semih kardeş motoru zorlamadıkca dişli değişimi ne gibi bi zarar verir motora biraz açıklarmısın söylediğin doğru aslında dişli değiştirdim daha hızlı gitmesi lazım diyerek dip gaz asılırsan tabiki motora uzun vadede zarar verirsin.Ama amacın sadece devir düşürmekse bu ne gibi bi zarar verir ?
-
08 Şubat 2012, 02:28
#26892
mrsago adlı üyeden alıntı
peki semih kardeş motoru zorlamadıkca dişli değişimi ne gibi bi zarar verir motora biraz açıklarmısın söylediğin doğru aslında dişli değiştirdim daha hızlı gitmesi lazım diyerek dip gaz asılırsan tabiki motora uzun vadede zarar verirsin.Ama amacın sadece devir düşürmekse bu ne gibi bi zarar verir ?
dişli değiştirmek kesinlikle doğru değil derken motora zarar verir anlamıda demedim kardeş. performans ve yakıt anlamında hiç bir faydası olmayacağı gibi biraz rüzgarlı bir havada ve yokuşlarda motor orjinal haline göre daha çok zorlanacağı için aksine yakıt artabilir bile. bu işlem sadece rüzgar arkadan eserken ve yokuş aşağı kullanımlarda işe yarar ama sürekli böyle bir yol yokki. zaten dikkat edin hava rüzgarlı olduğunda ybr orjinal dişli ile bile 5. viteste devir çeviremiyor 4 e atıyorsun. dişli değişiminin aklıma gelen 3 zararından bahsedeyim 1-) debriyaj balatası daha çabuk eskir. çünkü motor daha çok güç harcar, aynen 2. viteste kalkmak gibi düşünülebilir. tabi o kadar değil ama 2 ile 1 in arasında bir viteste kalkmak gibi işte
2-) motor sürekli orjinalinden daha düşük devirde seyredeceği için yanma odasında daha erken kurum yapma ve daha vuruntulu çalışma gibi sorunlar doğurabilir ama bunlar uzun km ler sonra çıkar ortaya
3-) en ufak bir rüzgarda son hızın düşmesi yakıtın artması
-
08 Şubat 2012, 02:35
#26893
Bazı söylediklerine katılıyorum haklı olduğun aşikar.Lakin 1 2 uzun yol yapmadan birşey söylemek doğru olmaz galiba benim açımdan yani yaklaşım 40000 km orjinal diş ile kullandım bakalım ne gibi farklar hissettirecek bana
-
08 Şubat 2012, 02:39
#26894
arkadaşlar bu motorlar belli bi güce sahip o yüzden birde dişli değişimi yapıp düşük viteslerdeki gücü azaltmak bence hiç mantıklı değil...
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
08 Şubat 2012, 02:39
#26895
sen bilirsin denemende fayda var, yinede bir dene istersen ama bence memnun kalmazsın arkadaşım
-
08 Şubat 2012, 02:40
#26896
s.e.c adlı üyeden alıntı
dişli değiştirmek kesinlikle doğru değil derken motora zarar verir anlamıda demedim kardeş. performans ve yakıt anlamında hiç bir faydası olmayacağı gibi biraz rüzgarlı bir havada ve yokuşlarda motor orjinal haline göre daha çok zorlanacağı için aksine yakıt artabilir bile. bu işlem sadece rüzgar arkadan eserken ve yokuş aşağı kullanımlarda işe yarar ama sürekli böyle bir yol yokki. zaten dikkat edin hava rüzgarlı olduğunda ybr orjinal dişli ile bile 5. viteste devir çeviremiyor 4 e atıyorsun. dişli değişiminin aklıma gelen 3 zararından bahsedeyim 1-) debriyaj balatası daha çabuk eskir. çünkü motor daha çok güç harcar, aynen 2. viteste kalkmak gibi düşünülebilir. tabi o kadar değil ama 2 ile 1 in arasında bir viteste kalkmak gibi işte
2-) motor sürekli orjinalinden daha düşük devirde seyredeceği için yanma odasında daha erken kurum yapma ve daha vuruntulu çalışma gibi sorunlar doğurabilir ama bunlar uzun km ler sonra çıkar ortaya
3-) en ufak bir rüzgarda son hızın düşmesi yakıtın artması
gözüm yakıtın artmasını yada azalmasını sağlayan motorun hızı değil devridir yani motorun birim zamanda yaptığı tur sayısıdır piston her emme zamanında benzinhava karışımını çekip yaktığına göre bu miktar nekadar artarsa o kadar çok benzin sarfiyatı olur motor devirli çalıştıkça benzinide okadar fazla yakar gerisini sen hesapla artık dişliyi büyütünce ne oluyo küçültünce ne oluyo
-
08 Şubat 2012, 02:49
#26897
herkese iyi geceler bugün ybr esd kullanma fırsatım oldu 2 kişi bindik motosikletin önü çok hafifti sanki manevra yaparken çok tedirgin oldum bu konuda sıkıntı yaşayan var mı yoksa ben motosiklete alışık olmadığım için mi böyle oldu?
-
08 Şubat 2012, 02:50
#26898
neyse hadi iyi geceler ben kaçar başım ağrımaya başladı bakalım yarın sabah bi süprizle uyanacakmıyız
-
08 Şubat 2012, 02:57
#26899
ghostcorc adlı üyeden alıntı
gözüm yakıtın artmasını yada azalmasını sağlayan motorun hızı değil devridir yani motorun birim zamanda yaptığı tur sayısıdır piston her emme zamanında benzinhava karışımını çekip yaktığına göre bu miktar nekadar artarsa o kadar çok benzin sarfiyatı olur motor devirli çalıştıkça benzinide okadar fazla yakar gerisini sen hesapla artık dişliyi büyütünce ne oluyo küçültünce ne oluyo
dostum ama o işlerin hesabı o kadar kolay değil o zaman koy öne 18 dişliyi hiç yakmasın. tamam devir arttıkça yakıt tabiki artar ama şu var; aynı devirde rahat gidebilmek var, birde motorun zorlanarak gitmesi var. mesela 5. vites 6000 devirde düz yolda gittiğini düşün birde hafif bir yokuşu yine 6000 devirde çıktığını düşün. şimdi naparız yokuşa gelice devir yine 6000 de kalsın diye düzdekine göre daha çok gaz açarız deme ? işte aynı devirde bu iki farklı durumu tartarsak yokuşta bariz bir şekilde daha çok yakar. rüzgara karşı giderkende durum aynıdır hele birde dişli değişmişse. şimdi senin düşüncene göre 90 ile giderken 7000 devirde gitmek yerine 6000 devir ile gitsek daha az yakar diyorsun ama olay bu değil sadece. motor değişen dişli ile 90 yaparken 1000 devir daha az çevirse bile daha çok yük altında çalışır bu yüzden ya aynı yakar yada ufak bir rüzgarda hızımızı koruyabilmek için daha çok gaz açacağımız için yakıt artar. demem o ki motorun gücüne göre bazı durumlar vardır ki daha yüksek devirde daha az yakar, çünkü daha az zorlanır. motosikletlerinde en büyük düşmanı rüzgar direncidir. bunu karşılayabilmeleri için belirli tork ve beygir gücüne ihtiyaç duyarlar buda duruma göre yüksek devir isteyebilir
bu arada konu gereksiz yere uzmasın diye açıklıyorum ukalalık olarak almayın ama bu yazdığım kesin doğru olan birşeydir. biraz manyak bir adam olduğum için final zamanlarında bile motorbike. motoron, iki teker dergileri okurdum ve 18 senelik motosiklet tecrübemede dayanarak gerçekten tartışmaya kapalı reel bir yorum yazdım arkadaşlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:51 ----------
F54 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bu motorlar belli bi güce sahip o yüzden birde dişli değişimi yapıp düşük viteslerdeki gücü azaltmak bence hiç mantıklı değil...
evet arkadaşım aslında bütün bu uzun uzun yadığım yorumların sonucu buraya çıkıyor. ama bazı arkadaşlar denemek isteyebilir bunada saygı duyarım çünkü insanın doğasında vardır bu; bazı şeyleri ille kendisi yaşamadan inanamayabilir
-
08 Şubat 2012, 04:33
#26900
Bazen rampada özellikle verecek gaz vardır fakat devir yükselmez stabil kalır halbuki devir yükselmesede gazı açtığımızda daha fazla benzin iletip daha fazla yük altına sokmaya çalışırız olay bu yada buna benzer sanırım
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 193 kullanıcı var. (0 üye ve 193 misafir)
Bu Konudaki Etiketler