Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
06 Şubat 2012, 21:57
#26681
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
Ooo burası msn olmuş
Kolay gelsin arkadaşlar... Belli niye cbf topaçına geldiğiniz
motorlarda arıza olmadığından ya sağını solunu modifiye ediyoruz ya da muhabbet ediyoruz. inciciler tabiriyle cbf başlığını s....rtmeye gittiler çok da keyifli oldu bence .
ghostcorc adlı üyeden alıntı
malatyaya yolum düşerse telif hakkı konusunda konuşuruz gülüm ama çok ii fikir yani hemen kaptım millet haberleri izliyormusunuz hiç iyi konuşmuyorlar hava ile ilgili
ben istanbul'a gelince bi ekmekarası köfteyle bu sorunu hallederiz abi .
caferkarakus adlı üyeden alıntı
yaklaşık 100 km 'de 2.2 'ye kadar tüketimi var diye öğrenmiştim. Sizin tüketim değerlerinizde gayet güzel
---------- Post added at 19:45 ---------- Previous post was at 19:43 ----------
Çok güzel değer Koray'cım., agresif kullanmıyorsun sanırım ki.
benim gibi 10bin devirde vites değiştirip hiçbiyerine rüzgar vurmasın diye motora ne bulduysa takan biri için 12-13 kuruş normal. 7bin deviri geçmeyince tek marşta ara sıra 90-100 hız denemeleri hariç 100 km yolu 7.5 tlye gitmiştim. benzin 4.3 tl iken ve önde kask boyunu geçen ön cam ve arkada 52 litrelik çantayla.
---------- Post added at 21:57 ---------- Previous post was at 21:52 ----------
tvs 13.5 beygir ve 135 kg. ybr 10 beygir ve 108 kg. hızlanma konusunda kağıt üzerinde o kadar fark olacağını sanmıyorum. son hızda fark tabi ki olur ama kilo başına düşen güç aynı gibi.
satış sonrasında yamaha ybrnin yan sanayisinin yan sanayisi bile varken tvs yedek parça fiyatı bakımından sorunlu. 150 zcmin karbüratörüne diyafram (benzin jeti) ararken bu parçanın 65 tl olduğunu öğrenmiştim. yuh...
titreşim sorunu hala konuşuluyor. üzeirne binmedim ama titreşimsiz diyen birine rasgelmedim.
Reklamlar
-
06 Şubat 2012, 22:12
#26682
caferkarakus adlı üyeden alıntı
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...72962249/detay linkinde de gösterdiği gibi yakıt tüketimini kuryeler ybr ile 0.13 TL yapıyorlarmış, bu rakam benim edindiğim bilgilere göre doğru değil. Siz ne dersiniz?
Ybr almak istiyorum, forumlarda israrla TVS diyenler oluyor. Klasik bir soru olacak ama, bilgi ve fikir almak için soruyorum, farkları, artıları, eksikleri?
normal kullanıcı için 10 kuruş yakıt ideal bence
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
06 Şubat 2012, 22:20
#26683
maxi97 adlı üyeden alıntı
motorlarda arıza olmadığından ya sağını solunu modifiye ediyoruz ya da muhabbet ediyoruz. inciciler tabiriyle cbf başlığını s....rtmeye gittiler
çok da keyifli oldu bence
.
Bizim tarafta da öyle aslında, motosiklet sahibi çok olduğu için sadece problemi olan ya da yeni bir şey takan geliyor, sorusunu soruyor, muhabbet çok fazla yok. Maksat bilgi paylaşımı yani.
Şimdi keyifli hissedebilirsin ama seneye biri okumaya kalkınca baştan sonra kulaklarını çınlatabilir. ( Bilgi paylaşımı , teknik ya da yararlı bir paylaşım olmadığı için)
Şimdi benim buraya gelip birkaç mesajda bir satın ybrları ne biçim şusu kusur, busu kötü cbf alın demem ne kadar abes ise tersi de o kadar saçma ve abes oluyor. (pek keyifli değil yani ( hatta şaşırıyorum nasıl tepki göstermiyorlar diye))
Konu dışı başlığı var belli aralıklarla temizleniyor. Orada geyiğimizi yapabiliriz. ?
İyi forumlar...
-
06 Şubat 2012, 22:24
#26684
bence şenol abi size espri yapıyor yoksa kimin ne marka motor aldığına karışmaz yani
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
06 Şubat 2012, 22:29
#26685
F54 adlı üyeden alıntı
bence şenol abi size espri yapıyor yoksa kimin ne marka motor aldığına karışmaz yani
Farkındayım espri yaptığının, yoksa dediğiniz gibi 50küsür yaşında birinin ciddi ciddi bunu söyleyeceğine inanmıyorum ama. Biri ters birşey söyler, (herkes öyle algılamaz) ben daha çok üzülürüm
Bir de birkaç kez olunca ( ve hatta sadece öyle söyleyince) çok hoş olmuyor. Yüz yüze olsa beraber eğleniriz de yazı ile olunca (insan hangi ruh halinde okursa öyle algılıyor) yanlış anlaşılmaya müsait.
Bunları yazmamdaki amaç kimse kırılmasın diye yoksa herkes özgürdür.
-
06 Şubat 2012, 22:30
#26686
dediklerin doğru forumda her çeşit insan mevcud
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
06 Şubat 2012, 22:34
#26687
selamun aleykum millet canlanmis topik : ) cafer bey hala mı karar veremediniz? ufak ufak motorlara zam geliyor hızlı düşünüp karar verin yoksa motorsuz kalacaksiniz : ) şaka bi yana hala karar veremedin mi abi?
-
06 Şubat 2012, 22:42
#26688
dürümdöner adlı üyeden alıntı
selamun aleykum millet canlanmis topik : ) cafer bey hala mı karar veremediniz? ufak ufak motorlara zam geliyor hızlı düşünüp karar verin yoksa motorsuz kalacaksiniz : ) şaka bi yana hala karar veremedin mi abi?
A.S. aslında ybr ye karar verdim, test sürüşü için yamaha'ya gideceğim, bazı forumları okuyunca kafamı karıştırıyorlar, test edip fuarda kısmet olursa alacağım kardeşim.
-
06 Şubat 2012, 22:47
#26689
sen hangi gün müsaitsin? benim motor yalnız daha 2600de ciğeri açılmadı çok kaçmıyor son hız 110 115..yakıt da 11 kuruş..getiricem bi ara halkalıya bana dert oldu valla : )
-
06 Şubat 2012, 23:11
#26690
dürümdöner adlı üyeden alıntı
sen hangi gün müsaitsin? benim motor yalnız daha 2600de ciğeri açılmadı çok kaçmıyor son hız 110 115..yakıt da 11 kuruş..getiricem bi ara halkalıya bana dert oldu valla : )
yanlış anlaşılmak istememekle beraber bir yanlışı düzeltmedende duramayacağım sanırım. arkadaşlar halk arasında bu hep yanlış bilinir; benim motor daha şu km de açılmadı o yüzden açılsın gidişi bile değişecek gibiblerinden düşünceler oldukça fazla ama şunu belirtmek isterim özellkile 2600 km ye gelmiş bir motosikletin artık performansının dahada artacağı falan yoktur hadi diyelim çok az daha açıldı biraz daha iyi gidiyor varsayalım. fakat yinede kullanıcının hissedeceği bir fark asla olmaz zaten 2600 km ye gelmiş.
bugüne kadar toplam 8 tane rodaj atlatmışımdır kardeşimin ve benim sahip olduğumuz motosikletlerde ama hiçbirinde asla motor açıldı bak daha iyi gidiyoor hissine kapılmadım hatta birgün bir arkadaşla iddialaştık 0 km ybr esd aldı, bizimkide 8500 km de ve aynı ybr esd modeliydi. neyse motorları değiştik bana dediki senin motor iyi kaçıyor açılmış falan dedi, bende bu durum senin psikolojinle alakalı kendi motorun rodajda olduğu için fazla basmıyorsun ve bilinç altında açılmadı bu motor düşüncesi var, onunla alakalı dedim. bu inanmadı en sonunda iş yarışmaya kadar gitti 150 km deki motosikletiyle benle yarışmak istedi yapma dediysemde dinletemedim ve kendi motorlarımıza geçip yarıştık burun farkıyla o beni geçti. sonra ben ona; gördünmü bak açılınca motor çokta hızlanmıyormuş hatta sen geçtin dedim. sonrada motorları değişerek tekrar yarıştık yine o burun farkıyla önde.
iki motosiklettede onun geçmesinin sebebi kilosu benden az olduğu için kalkışta onun kullandığı motor burun farkıyla geçiyor. yani demem o ki eğer açılan motor kayda değecek kadar hız kazansaydı her iki yarıştada benim 8500 km deki ybr esdem geçerdi ama yok böyle bişey arkadaşlar. şimdi birisi çıkıpta benim motor açılmadan önce 110 yapıyordu şimdi 120 yapıyor gibilerinden yazmasın çünkü en ufak bir rüzgarda bile son hız değişiyor birgün 130 yaptığın yolda ertesi gün 110 bile göremiyorsun. en iyi sonuç iki motosikletide aynı anda yarıştırarak alınır
-
06 Şubat 2012, 23:28
#26691
dostum pistonun kullanıma bağlı olarak kurum topladığını,bu kurumun yanma odası basıncını etkilediğini söylememe gerek yok aynı şekilde hareketli motor blok parçaların birbirine alışmaları, ve parçaların tam olarak birbirlerine alışmasi için minimum 1000 kmlik yol saatlik çalışmasi gerekli diye adını rodaj koymuşlar..benim gibi cins insanlar çok nadir olarak motorlarını o surate çıkarırlar kı zaten fabrika verilerinde maksimum hızı ondan daha düşüktür..ama ben üzerine bindiğimde eğer motorumun gidişinde en ufak değişiklik olduğunda bunu hissederim dediğim gibi kıl bir sürücüyüm ve ilerleyen kmlerde yakıt sarfiyatının ve pistonun sıkıştırma oranının değişeceği bir gerçektir bunun da halk arasındakı ismi motor açılmasidir
-
06 Şubat 2012, 23:29
#26692
s.e.c adlı üyeden alıntı
yanlış anlaşılmak istememekle beraber bir yanlışı düzeltmedende duramayacağım sanırım. arkadaşlar halk arasında bu hep yanlış bilinir; benim motor daha şu km de açılmadı o yüzden açılsın gidişi bile değişecek gibiblerinden düşünceler oldukça fazla ama şunu belirtmek isterim özellkile 2600 km ye gelmiş bir motosikletin artık performansının dahada artacağı falan yoktur hadi diyelim çok az daha açıldı biraz daha iyi gidiyor varsayalım. fakat yinede kullanıcının hissedeceği bir fark asla olmaz zaten 2600 km ye gelmiş.
bugüne kadar toplam 8 tane rodaj atlatmışımdır kardeşimin ve benim sahip olduğumuz motosikletlerde ama hiçbirinde asla motor açıldı bak daha iyi gidiyoor hissine kapılmadım hatta birgün bir arkadaşla iddialaştık 0 km ybr esd aldı, bizimkide 8500 km de ve aynı ybr esd modeliydi. neyse motorları değiştik bana dediki senin motor iyi kaçıyor açılmış falan dedi, bende bu durum senin psikolojinle alakalı kendi motorun rodajda olduğu için fazla basmıyorsun ve bilinç altında açılmadı bu motor düşüncesi var, onunla alakalı dedim. bu inanmadı en sonunda iş yarışmaya kadar gitti 150 km deki motosikletiyle benle yarışmak istedi yapma dediysemde dinletemedim ve kendi motorlarımıza geçip yarıştık burun farkıyla o beni geçti. sonra ben ona; gördünmü bak açılınca motor çokta hızlanmıyormuş hatta sen geçtin dedim. sonrada motorları değişerek tekrar yarıştık yine o burun farkıyla önde.
iki motosiklettede onun geçmesinin sebebi kilosu benden az olduğu için kalkışta onun kullandığı motor burun farkıyla geçiyor. yani demem o ki eğer açılan motor kayda değecek kadar hız kazansaydı her iki yarıştada benim 8500 km deki ybr esdem geçerdi ama yok böyle bişey arkadaşlar. şimdi birisi çıkıpta benim motor açılmadan önce 110 yapıyordu şimdi 120 yapıyor gibilerinden yazmasın çünkü en ufak bir rüzgarda bile son hız değişiyor birgün 130 yaptığın yolda ertesi gün 110 bile göremiyorsun. en iyi sonuç iki motosikletide aynı anda yarıştırarak alınır
Bunlara katılaraktan. Yakıt tüketiminin km arttıkça azaldığını biliyorum, ya da o da tamamen psikolojik şehir efsanesi.
-
06 Şubat 2012, 23:38
#26693
dürümdöner adlı üyeden alıntı
dostum pistonun kullanıma bağlı olarak kurum topladığını,bu kurumun yanma odası basıncını etkilediğini söylememe gerek yok aynı şekilde hareketli motor blok parçaların birbirine alışmaları, ve parçaların tam olarak birbirlerine alışmasi için minimum 1000 kmlik yol saatlik çalışmasi gerekli diye adını rodaj koymuşlar..benim gibi cins insanlar çok nadir olarak motorlarını o surate çıkarırlar kı zaten fabrika verilerinde maksimum hızı ondan daha düşüktür..ama ben üzerine bindiğimde eğer motorumun gidişinde en ufak değişiklik olduğunda bunu hissederim dediğim gibi kıl bir sürücüyüm ve ilerleyen kmlerde yakıt sarfiyatının ve pistonun sıkıştırma oranının değişeceği bir gerçektir bunun da halk arasındakı ismi motor açılmasidir
bu mesajında yazdıklarında haklısın bende katılıyorum bu yazdıklarına. fakat demek istediğim konu şu: 500 km de ve 2000 km de 2 tane aynı motosikleti alalım. bu iki motosiklette tam kurallara uygun kullanılarak 500 ve 2000 kmlerini doldurmuş olsunlar. bu iki motor arasındaki performans farkını kullanarak hiç kimse anlayamaz. mesela birisi 0 dan 60 km hıza 4.6 saniyede çıkıyorsa diğeride 4.5 saniyede çıksın ama bu fark yarışmadığın sürece asla anlaşılamaz. bazen farklı marka olan iki motorun performanslarını bile yanlış yorumlayabiliyor insan çükü insan elektronik bir cihaz olmadığı için çok ufak farkları sezemeyebiliyor hatta yanılgıya bile düşebiliyor ben bunu demek istemiştim
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:35 ----------
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
Bunlara katılaraktan. Yakıt tüketiminin km arttıkça azaldığını biliyorum, ya da o da tamamen psikolojik
şehir efsanesi.
evet bu hep söylenir ama bunu test etmediğim için kesin bilmiyorum fakat buna inanıyorum
-
06 Şubat 2012, 23:47
#26694
motorun ilk haline nazaran çok büyük bir hızlanma ve çok yüksek bir tork ve büyük bir top speed farkı olmayacağıni ve yakıtın düşeceğini mantıklı bir şekilde açıkladığımı düşünüyorum ve senin söylediklerinin de geneline katılıyorum ancak motorun açılmasinın bir hurafe ya da psikolojik hissiyat olmadığını da düşünüyorum dostlar..motorda çok büyük değişim olmadığı sürece ya da cins bir insan olup dyno testıne sokmadiğın sürece fark edilemeyebilir ama her gün ve tüm gün aynı motora binen bir kurye ya da benim gibi bir insan aldığı benzinden, rüzgardan, yükunden devir saatine ya da kmye dahi bakmadan motorunun gidişinin değişip değişmediğini farkedebilir
-
06 Şubat 2012, 23:49
#26695
dürümdöner adlı üyeden alıntı
motorun ilk haline nazaran çok büyük bir hızlanma ve çok yüksek bir tork ve büyük bir top speed farkı olmayacağıni ve yakıtın düşeceğini mantıklı bir şekilde açıkladığımı düşünüyorum ve senin söylediklerinin de geneline katılıyorum ancak motorun açılmasinın bir hurafe ya da psikolojik hissiyat olmadığını da düşünüyorum dostlar..motorda çok büyük değişim olmadığı sürece ya da cins bir insan olup dyno testıne sokmadiğın sürece fark edilemeyebilir ama her gün ve tüm gün aynı motora binen bir kurye ya da benim gibi bir insan aldığı benzinden, rüzgardan, yükunden devir saatine ya da kmye dahi bakmadan motorunun gidişinin değişip değişmediğini farkedebilir
Arkadaşın dediği gibi, ya da sana öyle gelir Çünkü kendini öyle şartlandırmışsındır.
-
06 Şubat 2012, 23:52
#26696
motorun açılması hurafe demedim zaten ve başka kimsede öyle birşey yazmamış. tabiki açılma diye birşey vardır ama açılmış motor ile yeni motor arasındaki performans farkını seninde dediğin gibi dyno gibi cihazlara sokmadan kimse anlayamaz. ben bunu söyledim ve bunu demiş olmamda açılma diye birşeyin hurafe olduğunu söylediğim anlamına gelmez kimse böyle birşey demedi ki zaten tabiki açılma var ama hissiyat ile anlaşılmaz bunu demek istedim
-
06 Şubat 2012, 23:52
#26697
durmuş motor 110-115 vuruyorsa daha üste çıkma imkanı yok.. senin motorun açılmış ,rodajını tamamlamış
-
06 Şubat 2012, 23:55
#26698
koray ben seni geçerim abisi benim motor 116km/h yapıyor
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
06 Şubat 2012, 23:56
#26699
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
Bizim tarafta da öyle aslında, motosiklet sahibi çok olduğu için sadece problemi olan ya da yeni bir şey takan geliyor, sorusunu soruyor, muhabbet çok fazla yok. Maksat bilgi paylaşımı yani.
Şimdi keyifli hissedebilirsin ama seneye biri okumaya kalkınca baştan sonra kulaklarını çınlatabilir. ( Bilgi paylaşımı , teknik ya da yararlı bir paylaşım olmadığı için)
Şimdi benim buraya gelip birkaç mesajda bir satın ybrları ne biçim şusu kusur, busu kötü cbf alın demem ne kadar abes ise tersi de o kadar saçma ve abes oluyor. (pek keyifli değil yani ( hatta şaşırıyorum nasıl tepki göstermiyorlar diye))
Konu dışı başlığı var belli aralıklarla temizleniyor. Orada geyiğimizi yapabiliriz. ?
İyi forumlar...
arkadaşım bizimde CBf ci arkadaşlarımız var nazımız geçtiğinden yazıyoruz bizde CBF yada YBR diye ayırım yok hepimiz aynı segment motor kullanıyoruz önümüz yaz ve gördüğüm kadarıyla bizi bizden başkası anlamıyor başka bir sitede başka bir grupla tanışmaya gittim bana hep beraber gezeceğimizi maksat tanışmak kimseyi arkada bırakmayız dediler yaklaşık 80 KM tek başıma gittim adamların altında daki en düşük motor 1150 idi benzinlikten çıktıktan sonra kimseyi bulamadım allahtan tur başkanı durup beklemişte yolu kaybetmeden yetişebildim ki adamların birbirine karşıda tutumları aynıydi 1700 lük ve ona yakın olanlar ilerdeki köye gitmiş kahveye oturmuş çaylarını yudumlamış bizdaha yeni geliyoruz geçip gittik neden sonra bize yetişip yine geçip gittiler anla artık anca aynı ayar motorlar birlikte gezebilir ha istisnalar kaideyi bozmaz ama geziden sonra konuşulanlar ortada gelip giderken herkez kendi sekmentiyle gelsin gitsin ama buluşma yeride birlikte hareket ederiz diyorlar adamlarda haklı bize ayak uydurmaya kalkınca motorları çok yakıyor ve okadar para vermiş adam zevkini çıkaracak yani biz bize muhtacız anladınmı....
-
06 Şubat 2012, 23:57
#26700
K o r @ y adlı üyeden alıntı
durmuş motor 110-115 vuruyorsa daha üste çıkma imkanı yok.. senin motorun açılmış ,rodajını tamamlamış
aynen öyle arkadaşım. ben ybr esd ile 130 da gördüm ama deli gibi arkamdan rüzgar esiyordu, şimdi başka bir arkadaş olsa bak benim motor açıldı 130 yapıyor derdi ama ybrnin hakkı 110-115 km zaten rüzgar arkadan eserken cbr 125 ilede 142 km/h gördüm fakat cbr ninde son hızı normalde 125-130 km/h
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 41 kullanıcı var. (0 üye ve 41 misafir)
Bu Konudaki Etiketler