hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
iyi geceler beyler....
en son geçtiğimiz pazartesi motora binmiştim...
özledim keratayı...
ybr insan için çok zararlı bi motor şiddetle uzak durulmasını öneriyorum... örneğin ben cebimde param kalmasa bile gelecek ayki maaşımdan avans çekip yinede motorumla gidip geliyorum işe bu motor insanı bağımlı ediyor.. hele o uzun yol keyfi yav arkadaş çay bardağı kadar pistola nasıl gidiyorsun 400-500 km yolu tek kontakla.. maşşallah diyelim arkadaşlar cümlemizin motoruna nazar değmesin..
bende sırf onlar için geliyorum inan...
şimdiden geçmiş olsun kardeşim...Allah acil şifalar versin...
selam arkadaşlar. ismim şevket. denizliliyim ve aranızda yeniyim. durumun ciddi olduğunu 'sandığım' için direk konuya dalmak istiyorum.. ben de yaklaşık bir buçuk ay kadar önce ybr 125 esd aldım. daha öncesinde hiç motor tecrübem yoktu. alırken de heyecandan bi salaklık yapıp motoru fazla incelemedim ve sonradan bikaç kusur buldum! örneğin depoda iki tane nokta şeklinde çizik var ve depo kapağının üstünde de yatay çizikler vardı. neyse ki kapıdan içeri sokarken karanlıkta kapıya sürttürdüğüm için arka yan taraf da çizildi ve diğerlerinin de pek ehemmiyeti kalmadı artık.. :D
ama ÖNEMLİ! kısımlar şunlar:
1) vites boşa çok zor geçiyor! genelde mi böyle yoksa benimkinde mi bi sorun var? bazen çok sert oluyor ve sert basınca da doğal olarak arada durmadan 1e düşüyor ve sürekli 'bi aşşa bi yukarı' yapmak zorunda kalıyorum!? bazen de tam geçmediği halde ışık yanıyor ama debriyajı bırakınca stop ediyor..
2) 5000 devir çizgisi ile bu çizginin 2-3 milimetre sonrası olan o arada titreşim oluyor.. o aralığı geçince düzeliyor.. neden?
3) almadan önce yaptığım araştırmalara göre bi depoyla düz hesap 500 km yapan bi motor bu.. yarım depoyla da 250 yapması lazım basit bi matematikle.. yarım depo şuan bitmek üzere ve motorum sadece 140km yaptı!? :S
4) bu çok önemli değil ama merak ettiğim için: yakıt göstergesindeki malum çubuk sıfır çizgisinin altına indiği için ne zaman biteceğini tam kestiremiyor ve düzgün hesap yapamıyorum. zaten kapalıyken de ilk çizginin baya gerisinde duruyor. kapalıyken ya da depo boşken tam o ilk çizginin üstünde durması gerekmiyor mu?
yardımlarınızı bekliyorum.. değerli bilgileriniz için şimdiden teşekkürler!
öncelikle hayırlı olsun
1)boşa geçirmek için veya herhangi vitese geçirmek için motoru ileri geri oynatarak geçir mesela kırmızı ışıkta durdun ama vites 4 te veya 5 te basıyosun vites düşmüyor(geçmiyor motoru birascık(tekerin çok az dönmesi yeterli) ileri veya geri hareket ettiriyosun ve tekrar deniyosun.. burdaki amaç vites dişlilerinin karşılıklı oturcak pozisyonu alması için hakereket ettirmektir..
2)5000 devirden biras sonra başlayan titresim bütün esdler de var ve bu bir problem deil tamamen Euro 3 normlu egzosttan kaynaklanıyor..
3)benzin göstergesine göre ölçüm yapamassın en sağlıklı ölçüm benzini tamamen bitirip(yedekte dahil) belli bir miktar benzin alarak ölçüm yapmaktır.. bu arada ben benzini opetten alıyorum ramazan abinin tavsiyeleri doğrultusunda opetin gerçekten daha iyi olduğunu anladım.. en azından pompaları arızalı deil(eksik dolum yapmıyolar)
4)gösterge çubuğu ile kadranın uyumsuzluğu kafaya takılcak bişey deil tamamen fulleyince F nin sonuna geliyor yani son çizgiyi geçiyor.. yedeğe düşüncede E nin başına düşüyor...
kısacası motorunda hiç bir sorun yok fazla pinpiriklenme
saydıklarında bir sorun yok...
imdeathless in dediği gibi...
vites eğerki geçmiyorsa biraz haraket ettir va gazla destek ver....
boş ışığı yanmasına rağmen istop ediyor diyorsun bu vitesi tam geçiremediğinden kaynaklanıyor...
hafif bi çıt etmesi lazım...
vitesleride dediğin gibi sert olmaması gerekiyor servisine bir göster derim...
benzin durumuna gelince şu durumdan bakar ise aşırı derecede devirli ve agresif kullandığın belli oluyor...
son denememde 620 km yol yaptım esd ile...
sürüş stilini değiştirmende fayda var...
söylediklerinize harfiyen katılıyorum..
devirli kullanmak ybr gibi düşük ccli motorlarda pek bi şe yaramıyor... 600 lük veya 1000 lik makineler gibi max. güç 10 bin üssü devirlerde elde edilmiyor ybr de... ben de foruma ilk katıldığımda motorumun çok yaktığından şikayet edip duruyordum hatta karbüratöründe mi arıza var diye ybr ye çamur bile atıyordum... bütün sır sürüşdeymiş meğer artık viteslari 6-7 binde değiştiriyorum..
gaz kolunu %70 den fazla çevirmiyorum yokuş aşşa yollarda gazı kısıyorum.. kırmızı ışığa varmadan çok önce gaz kesiyorum.. çok şey öğrendim bu forumdan arkadaşlardan çok
tavsiyeleriniz için ikinize de teşekkürler..
vitesi tam geçiremememin sebebi sert olması ki bu sadece boşa geçeceği zaman oluyor,diğer viteslerde sorun yok.. 500,000de servise götürücem,umarım geçer..
alırken bakıma kadar 5bin deviri geçme demişlerdi;pek bilgim olmadığı için titreşimi de bu kurala uymamama yordum ki alakasız galiba..
yakıt da baya canımı sıktı.. yol bitmediği için (hangi aralıksa o..) yüksek devirde kullandığım oluyo;malum,yavaş makine.. :/ 5bin/6bin devirde gitsem yol bitmiycek!?
inan çok güzel bitiyor...
tek seferde 300 km lik yola gitmişliğim vardır max.90km hız ile..
çokda zevkli geçiyor...
vites sert dediğin debriyaj kolunu tam çekememektende kaynaklabilir...
bunada dikkat et...
olmadı debriyaj ayarınada baktır...
bunlar hep etkendir...
bu zamana kadar yağ değişimi yaptınmı motorda?
ve şuanda kaç kmde motorun?
yağ tuzu aynı hala,500de götürücem servise(biraz önce 500bin yazmışım).. şuan 400e yaklaştı..
motor daha hiç birşey görmemiş ki....
400 km hiçbirşey...
yağı değişsin biraz yol yapsın, parçaları alışsın bir tadından yenilmez...
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)